Hop til indhold

utæt?


Gæst øfdyret
 Share

Recommended Posts

Gæst øfdyret

hej alle.

jeg har lige købt en lille hvalp på 5 mdr. af en veninde.

 

han er super dejlig og egentlig ret velopdragen af en så lille hvalp at være.

han sidder pænt, spiser pænt. snapper ikke og går rigtig flot i snor.

- vi har bare ét problem.

 

han drikker afsindigt meget vand, og tisser derfor utrolig meget!

og det er overalt herhjemme.

vi bor på 4. sal, og har derfor ikke muligheden for at være LYNHURTIGT nede med ham. men vi prøver.

 

nogen der har et godt råd, til hvad vi kan gøre?

 

gizmo&trine.

Link til indlæg
Del på andre sites

hvor ofte tager i ham ud? for de helt små hvalpe gælder det at de skal ud hver gang de har sovet, spist, leget, drukket osv... så det betyder jo ca hver time...

 

En 5 måneders hvalp kan jo nok holde sig lidt længere.... Men han er jo også lige flyttet, så der er jo mange nye ting at forhold sig til...

 

men mit råd må være: tag ham ud oftere og sørg for at rose ham til skyerne når han gør det udenfor og ignorer uheld indenfor.... Vi bor selv på 1 og 2 sal og haveudgangen er i kælderen, så det tager også liiiidt tid at komme ned herfra.... men vores har lært det utroligt hurtigt og siger også selv til nu... hun er 11 uger... Vi har stadig enkelte uheld, men det er som oftest når vi ikke er opmærksomme nok på hendes signaler, eller når hun har hendes "jeg er lige ved at gå kold, men først skal jeg te mig vanvittigt" ture om aftenen.... der kan hun ligesom ikke "huske" at finde ud af at sige til inden det sker....

 

held og lykke med renlighedstræningen - det er SUPER for konditionen at spæne op og ned af de trapper en million gange dagligt :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Først og fremmest velkommen til forummet:vinken:

 

Jeg ville tage den lille med til dyrelægen så hurtigt som muligt, da det med at drikke oceaner af vand kan være ret alvorligt i hundesammenhænge, og det kan vær nyrerne eller leveren der fejler noget...

 

Hvor lang tid har du haft vapperen? Vanddrikkeri kan nemlig også være stressbetinget...

Link til indlæg
Del på andre sites

Som oftest siger man at hvis hunden drikker meget kan det være tegn på en infektion. Så nu er det store spørgsmål om hvalpen nu også drikker meget :-D Forstået på den måde at det måske for jer virker af meget, men det er det ikke.

 

Måske har hvalpen taget en blærebetændelse til sig, det gør ihverttilfælde at hunden har meget svært ved at holde sig, samt det kan øge væskeindtaget.

 

Det kan også være at hvalpen bare ikke er renlig endnu :-D

 

Men tag hvalpen og evt. en urinprøve med til dyrlægen. Eller endnu bedre ring til dyrlægen og spørg om der er nogen grund til bekymring :-D

 

Held og lykke med den og velkommen herinde :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst øfdyret

tak, allesammen.

jeg tror jeg snupper rådet med dyrelægen.

for vi har lagt mærke til at han ikke sådan søger efter et sted at tisse, men at det bare kommer. også når han ligger i sin kurv, stille og roligt.

 

og ja, jeg kommer i super kondi :lol:

kan allerede mærke at det bliver en super-røv jeg får. haha

Link til indlæg
Del på andre sites

Velkommen herinde.

 

Hvor længe er det siden at du har overtaget ham?.

 

Hunde/hvalpe skal have tid til at vænne sig til et nyt hjem. Du har sikkert andre vaner ritualer i løbet af dagen end din veninde. Selv om han er lydig kan han godt være usikker på alt det nye.

 

Måske han var renlig hos din veninde. Men som sagt han skal lære hvordan tingene fungere hjemme hos dig og indtil han finder ud af det, kan det give problemer som at tisse inde.

 

Er han alene hjemme og hvor længe?.

 

Men jeg vil også som der er foreslået snakke med dyrelægen. En urinvejsinfektion kan ikke udelukkes.

 

Som der også er nævnt så er det ud hver gang han har spist, sovet og leget.

 

Jeg ved at det er surt når man bor på 4. sal. Men det belønner sig i sidste ende.

 

Husk du må aldrig skælde ham ud når han gør det inde, lad som ingenting. ros ham og giv ham en godbid når han gør det ude.

 

Hvad laver du med din hund i løbet af dagen?.

 

Held og lykke med hvalpen.

 

Hvilken race er han?.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst øfdyret

hej jane.

 

det er en fransk bulldog, rigtig flot og godt bygget.

vi har kun haft ham i tre dage, så jeg har netop også selv tænkt den tanke at han nok lige skulle vænne sig til tingene.

men det at han ikke søger efter et sted at tisse, at det bare kommer når han går eller ligger, gør mig lidt urolig.

 

jeg er ikke startet på arbejde endnu, gør jeg først mandag.

derfor jeg valgte at få ham her i denne uge, så han kunne nå at vænne sig lidt til at være her.

 

jeg går tur med ham tidligt om morgen, igen formiddag, over middag, eftermiddag lige efter spisetid og så igen inden jeg går i seng.

så synes selv han kommer rimelig ud.

 

han er meget glad og legesyg, så der bliver også tumlet en del på gulvet her.

Link til indlæg
Del på andre sites

hej jane.

 

det er en fransk bulldog, rigtig flot og godt bygget.

vi har kun haft ham i tre dage, så jeg har netop også selv tænkt den tanke at han nok lige skulle vænne sig til tingene.

men det at han ikke søger efter et sted at tisse, at det bare kommer når han går eller ligger, gør mig lidt urolig.

 

jeg er ikke startet på arbejde endnu, gør jeg først mandag.

derfor jeg valgte at få ham her i denne uge, så han kunne nå at vænne sig lidt til at være her.

 

jeg går tur med ham tidligt om morgen, igen formiddag, over middag, eftermiddag lige efter spisetid og så igen inden jeg går i seng.

så synes selv han kommer rimelig ud.

 

han er meget glad og legesyg, så der bliver også tumlet en del på gulvet her.

 

Når han tisser både når han ligger og går, så vil jeg helt sikker også tage kontakt til dyrelægen.

 

Vi vil gerne se billeder af ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

Når han tisser både når han ligger og går, så vil jeg helt sikker også tage kontakt til dyrelægen.

 

Vi vil gerne se billeder af ham.

 

Jeg er helt enig - jeg ville også drøne til dyrlægen :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...