Hop til indhold

Dog dancing kursus på fyn med Anja Cristiansen


Recommended Posts

Jeg prøver at få stablet et dogdancing kursus på benene, så hvis nogle ku have interesse i måske at deltage på sådan et kursus må de megfet gerne lige give en melding på det. Det er en fantastisk sport og et fantastisk sammenspil man får med sin hund, Anja er en utrolig dygtig underviser som forstår at nå alle på et kursus så alle får noget med hjem...

 

Kurset bliver kun til noget hvis interessen er der :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Indtil videre sku jeg bare lige se hvad der var stemning for og om interessen var der :mrgreen:

 

Det lader heldigvis til det så kan nu gå lidt i tænkeboks alle de intereserede er heldigvis erfarne hundeejere og dyrker noget med deres hunde så det gør det hele lidt nememre synes jeg.

 

Jeg har forestillet mig der skiftevis sku være teori og noget i praksis med deres hunde.

 

Jeg har tænkt mig det sku være et intro kursus for folk som gerne sku sparkes ldit igang med sporten da det er sindsygt svært at læse sig til det og ved man tit er oftest mere motiveret efter et godt kursus. Så et af emnerne skal være hvad kræver det at stille op til en klasse 1 hvad skal min hund kunne. Lidt om fortolkning af musik og brug af kostumer / rekvisitter og om hvordan en konkurrence forløber. Kunne godt tænke mig at Anja fortalte lidt om hvordan hun synes den bedste måde at træne sig op til et program er på hvordan hun sætter et program sammen og hvordan hun belønner hunden undervejs.

 

 

Så skal folk lave lidt tricks med deres hunde nogle af de mest brugte i begynderklassen og for dem hvor deres hunde kan der bliver de udfordret i nogle andre tricks eller samme tricks med en højere sværhedsgrad.

 

Vil rigtig gerne have Anja fortæller lidt om forbredelse inden man træder i ringen hvordan man forbereder sin hund på en prøvesituation hvor man ikke kan belønne undervejs.

 

 

Det var lidt hvad jeg havde tænkt indtil videre og ellers er jeg sikker på Anja har rigtig mange ideer, tænker også at folk skal kunne få 10 minutter med hende sammen med deres hund hvis der er et bestemt tricks eller et problem de gerne vil ha kigge på.

 

Så niveauet blvier for nybegyndere men samtidig tænker jeg at Anja er så dygtig at hun kan udfordre alle :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Endelig kom med nogle ideer hvis du har noget som du synes kunne være perfekt :mrgreen:

 

har en lille drøm om folk skal kunne nå at forberede noget til et stykke musik måske bare 20 sek. og optræde med det sidst på dagen men ved ikke lige hvor uoverskueligt det bliver men tanken ville være sjov tænker jeg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Endelig kom med nogle ideer hvis du har noget som du synes kunne være perfekt :mrgreen:

 

har en lille drøm om folk skal kunne nå at forberede noget til et stykke musik måske bare 20 sek. og optræde med det sidst på dagen men ved ikke lige hvor uoverskueligt det bliver men tanken ville være sjov tænker jeg.

 

Det kan du jo prøve at snakke med Anja om. Jeg ved, at på hendes normale endags introduktionskurser laver folk en lille koreografi, men det er så den samme koreografi, de alle sammen skal lave. Hun holder jo et introkursus her på Sjælland i påsken, jeg skal være observatør, så jeg kan få ideer til det begynderkursus, Kate og jeg vil holde til sommer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan du jo prøve at snakke med Anja om. Jeg ved, at på hendes normale endags introduktionskurser laver folk en lille koreografi, men det er så den samme koreografi, de alle sammen skal lave. Hun holder jo et introkursus her på Sjælland i påsken, jeg skal være observatør, så jeg kan få ideer til det begynderkursus, Kate og jeg vil holde til sommer.

 

Ej lyder spændende at i vil starte noget op, jeg vil også så gerne prøve følge et hold og så gerne prøve sparke til folk så de kan komme igang på fyn, tror jeg vil prøve gøre alvor af noget dog dancing træning efter jeg har født og sån og deltaget på et par ekstra kurser og noget .. ville så gerne ha været på den udanneklse i var på i sverige men desværre er pengepungen nogle gang een dum forhindring GGRR :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

sakset fra facebook...

 

 

Et kursus for dem som gerne vil stifte bekendtskab med denne fantastiske sport, eller dem som gerne vil have inspiration til den daglige træning med hunden.

Dog Dancing er en sport med et fantastisk samspil mellem hund og fører.

 

Vi er så heldige på fyn at den dygtige do...g dancer Anja Christiansen kommer og lære fra sig en hel dag.

 

Nivauet: Vil hovedsaligt være begyndere i Dog Dancing men øvede vil altid få noget med hjem fra sådan et kursus.

 

Kurset er med morgenmad, the, kaffe m.m. og frokost, 1 vand m.m.

 

Pris 500 kr. for deltagelse med hund

 

Pris 250 kr. for deltagelse uden hund

 

Kan varmt anbefale at have hund med for at komme godt igang med sporten.

 

Tilmelding kan ske i en privat besked via facebook eller i en mail til [email protected]

 

Håber på en sjov og lærrerig dag i Dog Dancingens tegn samspillet mellem hund og føre :-)

 

---------------------------------

Lidt om underviseren:

 

Jeg hedder Anja Christiansen og bor i Rødovre. Jeg har to hunde af racerne shetland sheepdog og border collie. Jeg har beskæftiget mig med hundetræning i 7 år. Jeg har prøvet mange forskellige discipliner heriblandt spor, LP, agility, rally, rundering, hyrdning m.m.

 

Men i 2006 hvor HTM og freestyle blev en officiel sport faldt valget på denne gren med alt hvad det indebærer. Vi dyrker stadig rally lydighed og hyrdning til en afveksling indimellem.

 

I 2006 deltog jeg i den første officielle HTM/Freestyle konkurrence og hermed var min HTM/Freestyle karriere i gang.

 

Min sheltie Nessie på 7 år er i klasse 3 i både HTM og freestyle, hun debuterede på landsholdet i november 2011, vandt guld på hold og fik en individuel 7. plads.

 

Min Border collie Queeny på 4 år er Dansk HTM Champion. Hun er årets HTM hund 2011 og årets HTM border collie 2010 & 2011. Queeny har været en del af det danske HTM landshold siden 2009. Hun er den bedst placerede danske HTM hund i 2010 og 2011 i internationale mesterskaber.

 

Hun har medvirket til, at Danmark er blevet Nordiske Mestre på hold i 2009, 2010 & 2011. Queeny vandt samtidig individuel Nordisk HTM guld i 2010 og 2011. Danmark blev verdensmestre i 2010, hvor Queeny og jeg vandt individuel sølv. Ved Open European Championship 2011 vandt vi individuel bronze.

 

Vi har også konkurreret i England og Sverige ved flere lejligheder.

 

Jeg er uddannet klikkerinstruktør fra Hund og Træning og driver min egen hundeskole. Jeg er uddannet HTM/ Freestyle dommer under DKK. Jeg har deltaget på utallige HTM kurser i både ind- og udland.

 

Der kan læses yderligere om mig og mine hunde på: www.smartdogs.dk

 

Jeg sætter stor pris på denne sportsgren, da man kan fremhæve sin hunds og egne kvaliteter. Sporten kræver et unikt samarbejde og da det er en showsport er udstråling og glæde fra ekvipagen altafgørende!

 

Vedr. indhold – Noget af det vi kommer omkring på dagen.

 

- Veksling mellem teori og praksis.

- Vise DVD – give dem et indblik i sporten.

- Definition på forskellen mellem HTM / Freestyle.

- Opbygning af et program – herunder valg af musik.

- Tale om regler (udførelse/ indhold/ fortolkning) og anden relevans for måske at deltage i en konkurrence i fremtiden.

- Kostumer & rekvisitter.

- Indlære tricks og positioner.

- Fortolkningsøvelser.

- Dagen vil blive bygget op om et stykke musik og en sekvens på et par minutter – dette giver det bedste indblik i sporten. Det skal føles.

- Hvordan foregår en konkurrence situation

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor ligger det på Facebook? Jeg så opslaget, lige da du oprettede det, men nu er det væk? Har du ikke oprettet det i hundekursus-gruppen?

 

 

Jeg rodede rundt i det da jeg lavede det hehe jeg har inviteret nogle fra min vennelsite og så har Miriam lovet at ligge noget på hundekursus siden :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Årh det havde jeg slet ikke set. 29. april er meget godt. Men de 250, det er for 1 aften? Jeg kommer nok ikke til at tage ham med allerede der. Hvis jeg kan finde 250 kroner til det, så er jeg helt sikkert på (har bare lige fået 1 stk. parkeringsbøde, 1 stk. fartbøde og så skal jeg til at købe bøger til næste modul på uddannelsen :/)

Link til indlæg
Del på andre sites

Årh det havde jeg slet ikke set. 29. april er meget godt. Men de 250, det er for 1 aften? Jeg kommer nok ikke til at tage ham med allerede der. Hvis jeg kan finde 250 kroner til det, så er jeg helt sikkert på (har bare lige fået 1 stk. parkeringsbøde, 1 stk. fartbøde og så skal jeg til at købe bøger til næste modul på uddannelsen :/)

 

Der er også ved at være fyldt helt op medf hunde og med den alder vil han sikkert bare gerne lege og eller blvier meget hurtig træt så kan godt være det ebdst som tilskuer hvis det er :mrgreen: 250 kr. er for hele dagen som deltager fra 10 - 16 det med frokost og drikkelse .

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...