Hop til indhold

hvordan tolker jeg min hund

Recommended Posts

Gæst gadekryds

forleden da jeg var ude og gå tur med tyson gjorde hen noget jeg ikke har oplevet med ham før. vi gik den samme vej som altid og så mødte vi en anden hund hvi aldrig mødt før den var noget støre både i højde og mere muskuløs end tyson

den unge pige der kommer med den får den hurtig i snor

og tyson begynder så på det jeg ikke kunne tolke ved ham han næsten kravler hen af jorden ørene er hvor de skal være hverken lagt med eller frem af og han piver som altid

den unge pige vælger så at gå med af en anden sti så de ikke kommer for tæt på hinanden

men hvorfor kravlede tyson han virkede ikke truende hvilket heller ikke ligger til ham er der nogen der har en ide kunne jeg godt tænke mig at høre den :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Dumle gør det hver gang han møder en hund.

For ham er det vist en nem måde at sige "jeg er ikke farlig, jeg vil bare gerne lege og du må godt bestemme" :lol:

Udover det mødte vi en gamel borderhan på vores gåtur i aftes. Her blev han liggende til de havde snust til hinanden. Jeg vil tro det er for at udvise ekstra respekt for den anden hund... Altså vise at de respektere den.

Borderen havde også helt styr på sit hundesprog. Den gik mod Dumle, drejede til siden, de snuste hver hinanden i enderne og så var Dumle i legehumør. Borderen lod ham slikke den i mundvigen og så var den med på lidt leg :lol:

Måske den anden hund har udstrålet noget overfor Tyson... Så den gammel ud e.l.?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen

At lægge sig ned er et af de kraftigste dæmpende signaler (pacificerende adfærd) Der er flere forskellige grunde til at de bruger denne adfærd. Det kan være for at dæmpe en anspændt situation, måske sig selv, for at vise den anden hund, at han ikke vil den noget ondt o.lign.

At han piber kan være fordi han har en forventning. Sådan lidt uh nu sker der noget, ih dog det er da næsten ikke til at holde ud det her. :-)

Jeg ser det som et positivt signal, at han lægger sig.

Min egen hund gør det tit, og som jeg tolker ham (nu er det jo altid nemmere, når man ser situationen) så gør han det for at vise de andre, at han bare er en lille gut, trods hans store ydre, og at han ikke vil noget ondt. Han respekteptere den anden og ofte ældre hund. Er de jævnaldrene, bruger han det ikke så meget, så er det andre signaler, der bliver brugt. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst gadekryds

1000 tak for svarne jeg har virkelig gået og tænkt på hvorfor han gjorde det og jeres svar passer godt til hvordan tyson ellers er når han møder andre hunde de får også lov til at slikke ham om mundvigerne osv han er så god af sig men da han har rotweiler i sig er jeg/vi jo hele tiden obs på hvad han gør det skylder vi min hund andre og os selv

det er faktisk synd at de ikke fik lov til at hilse på hinanden hun skulle ikke hava gået den anden vej det sker desvære ofte

heldigvis tror jeg at sangtbernharten i ham holder tyson lidt nede og så har han heller ikke den største selvtillid han lever ikke op til sin str. men vi elsker ham alligevel :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror også han har lagt sig (og kravlet) for at dæmpe - enten sig selv eller den anden hund... eller måske begge dele. :-D

Min Ozzie lægger sig næsten altid ned når hun skal hilse på en anden hund, men som regel bliver hun liggende og lader den anden hund gå hen til hende - at Tyson nærmest har kravlet hen mod den anden hund og pevet tror jeg kan være fordi han har været vældig spændt/forventningsfuld.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
1000 tak for svarne jeg har virkelig gået og tænkt på hvorfor han gjorde det og jeres svar passer godt til hvordan tyson ellers er når han møder andre hunde de får også lov til at slikke ham om mundvigerne osv han er så god af sig men da han har rotweiler i sig er jeg/vi jo hele tiden obs på hvad han gør det skylder vi min hund andre og os selv

det er faktisk synd at de ikke fik lov til at hilse på hinanden hun skulle ikke hava gået den anden vej det sker desvære ofte

heldigvis tror jeg at sangtbernharten i ham holder tyson lidt nede og så har han heller ikke den største selvtillid han lever ikke op til sin str. men vi elsker ham alligevel :vinken:

Det markerede: Det undrer mig lidt at du skriver, at de andre hunde "får lov" at slikke Tysom i mundvigene, da dette jo er et underkastelsessignal - altså viser de andre hunde at de anerkender Tysons "status" som værende højere end deres egen

Link til indlæg
Del på andre sites

Det markerede: Det undrer mig lidt at du skriver, at de andre hunde "får lov" at slikke Tysom i mundvigene, da dette jo er et underkastelsessignal - altså viser de andre hunde at de anerkender Tysons "status" som værende højere end deres egen

Er det ALTID det?

Mine hunde slikker mundvige på hinanden flere gange dagligt. Der er meget forskelligt, hvem der slikker hvem i mundvigen.

Når Hailey har leget med en hund på ca 1 år, så slikker de også mundvige på hinanden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det ALTID det?

Mine hunde slikker mundvige på hinanden flere gange dagligt. Der er meget forskelligt, hvem der slikker hvem i mundvigen.

Når Hailey har leget med en hund på ca 1 år, så slikker de også mundvige på hinanden.

Ja, Dumle slikker også meget ihærdigt mundvige på Lexus når de leger, men nogle få gange er det altså Lexus der slikker mundvige på Dumle.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Er det ALTID det?

Hunde som kender hinanden godt kan indarbejde nogle rutiner eller mønstre, blandt andet plejeadfærd.

Når to fremmede hunde mødes må slikken i mundvigene nases for at være et underkastelsestegn.

Link til indlæg
Del på andre sites

Cujo er også begyndt at lægge sig ned og han hører jo også til en race folk har foredomme imod, han ligner åbenbart mere en dræberhund end en american bulldog :-)

Han lægger sig ned og gerne i god tid, det er underordnet om det er 3 flat coated der er løse eller den beagel vi møder af og til, så lægger han sig, men han piver først når ejerne hiver/trækker hunden i en bue uden om os.

Han er først begyndt på det for knap 1 måned siden, så han har nok lært sig selv det? at man viser at man er en sød og god vovse med at ligge sig ned og logrer med halen.

Hvis ejeren ikke vil lade dem hilse, evt. på grund af at deres hund ikke kan lide andre hunde/hanhunde tit, og vi står og snakker om det (altså kort samtale på maks.1 minut) prøver cujo at kravle derhen, en rigtig snigere og det ser altså komisk ud :-D

Så tror bare din hund reagere ligesom cujo gør :-)

Jo forresten han ligger sig ikke ned når vi møder Nemo, han har leget med ham nogle få gange så de er nok buddies :blink: han er en stor rotte bwt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst gadekryds

det giver tyson dem lov til reger da med at hvis han ikke gad det ville han sige fra det er især hvalpe der gør det ved ham

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst gadekryds
Cujo er også begyndt at lægge sig ned og han hører jo også til en race folk har foredomme imod, han ligner åbenbart mere en dræberhund end en american bulldog :-)

Han lægger sig ned og gerne i god tid, det er underordnet om det er 3 flat coated der er løse eller den beagel vi møder af og til, så lægger han sig, men han piver først når ejerne hiver/trækker hunden i en bue uden om os.

Han er først begyndt på det for knap 1 måned siden, så han har nok lært sig selv det? at man viser at man er en sød og god vovse med at ligge sig ned og logrer med halen.

Hvis ejeren ikke vil lade dem hilse, evt. på grund af at deres hund ikke kan lide andre hunde/hanhunde tit, og vi står og snakker om det (altså kort samtale på maks.1 minut) prøver cujo at kravle derhen, en rigtig snigere og det ser altså komisk ud :-D

Så tror bare din hund reagere ligesom cujo gør :-)

Jo forresten han ligger sig ikke ned når vi møder Nemo, han har leget med ham nogle få gange så de er nok buddies :blink: han er en stor rotte bwt.

jeres ser dejlig ud jeg kan godt lide denne race jeg er ikke bange for dem jeg har respekt for dem sådan skal man have det over for alle hunde efter min mening

jeg er også obs på hvad tyson signalere til andere men den her var jeg på bar bund med men nu er jeg helt rolig igen godt der er hunde forum hvor man kan spørge og få svar

Link til indlæg
Del på andre sites

jeres ser dejlig ud jeg kan godt lide denne race jeg er ikke bange for dem jeg har respekt for dem sådan skal man have det over for alle hunde efter min mening

jeg er også obs på hvad tyson signalere til andere men den her var jeg på bar bund med men nu er jeg helt rolig igen godt der er hunde forum hvor man kan spørge og få svar

Sjovt nok er de hunde jeg har/er mest tilbageholdende overfor er rotter, mest fordi at de få rotter jeg mødte i min ungdom var ejet af de forkerte mennesker...

Link til indlæg
Del på andre sites