Hop til indhold

Hvor dum kan man være?


Gæst perzern
 Share

Recommended Posts

  • Svar 279
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

så er man lige væk 2 dage og vupti har du fået de sødeste 6 små hvalpe. og ja kan kun sige at det er lykkes for dig at gøre hundepigen tryg og at hun fortjæner godbidder og ja husk at holde øje med hendes kost så hun får nok både til sig selv og hvalpene ss er nu ret vild med dem allesammen :blink: de må godt tabe lidt i vægt men ikke væske og ikke andet en et par gram... væsken kan du tjække lige som på mennesker ved at løfte op i nakken og bliver huden stående så får de for lidt... :-D så skal du hjælpe dem lidt på vej, for hundemor gør det super, men har jo også knoklet ogs skal selv kunne komme på fode igen... vi måtte hjælpe 2 ud af de 8 hvalpe i 3 dage så var alt på plads igen... og gerne flere billeder gg:5up: og sidst men ikke mindst STORT TILLYKKE :banan::banan::banan::banan::klap2:

 

Tak for det:5up:

 

Det må jeg lige have igen: De må gerne tabe sig og evt., mere væske ... Der må du lige hjælpe mig ... Jeg er ikke helt klar over hvad du mener:(:roll::?:

Link til indlæg
Del på andre sites

nu du vejer dem så må du ikke blive bange hvis de taber lidt i vægt... mener det er max 2 % men kan ikke huske det. det kan de godt gøre her de første par dage så skulle de gerne tage fast på. Det må bare IKKE være i væske de taber sig så det er vigtigt at holde øje med det samtidig med alt det andet :mrgreen:self. som at de kommer til patten osv. håber det var bedre formuleret :confused: kan godt være ord spasser engang imellem så læse hvad jeg tænker ikke skriver :-D hvis du kan ellers så spørg:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

O..kay... Det går bare så fiint.....

 

Pollock er problemet... :lol::lol:, --Sådan ER nybagte fædre tit, --i hvert fald i menneskeverdenen.. --De trænger til mere opmærksomhed...

 

Men nu, hvor fødslen ER overstået og alt går godt, så kan du vist godt overlade barneplejen til den unge moder en times tid et par gange om dagen.. Du kan jo veje børnene igen i morgen. Hvis de ikke har tabt sig, så fungerer mælkefabrikken osse perfekt.. Så KAN der ikke være de store problemer hvis du render en tur med Pollock. Han har været så flink og tålmodig, så nu fortjener han da at få lidt ekstra opmærksomhed osse.

 

---Men jeg Er da osse bekymret for dig, perzern. For jeg synes der er fuldt op at gøre, når man er alene med en enkelt hvalp, --eller en enkelt hund for den sags skyld. --Så jeg har da fantasi nok til at forestille mig hvordan det er at være DIG.. --Selv ville jeg aldrig have turdet at stå i den situation. Men det er nok også fordi jeg har set hvor risikabel en fødsel kan være. Og hvor svært/umuligt det kan være at få hjælp hvis det bliver FOR slemt.

---Nå, men alt det "farligste" er overstået. Selvfølgelig kan der stadig gå ting galt, men nu er det mest bare rod og våde tæpper. Jeg håber, du har en god vaskemaskine.

 

-----Og så bliver der jo for alvor liv i huset, når hvalpene om et par uger har fået øjne og vil ud og udforske hele den store verden.

Du vil sikkert have tid nok til at lave andre ting end at passe hvalpe.. Det er mere om du kan koncentrere dig om andet.. :lol::lol: Hver eneste dag bliver ved med at være en ny oplevelse.

 

Nåh, ja... Hunde kan sagtens være racister. Min Silke (golden retriever) kan ikke lide goldens. Hun er vokset op sammen med min venindes langhårede schæferlignende blanding og hendes mor. Så nu tror Silke, at det er sådan man skal se ud..

--Maja kan måske godt se at et par af hvalpene skiller sig ud. Og de HAR måske osse været mindst fra fødslen af. I naturen ville de måske blive sorteret fra, -få for lidt at spise og efterhånden dø..

Dem skal du nok holde lidt ekstra øje med. Det bliver i hvert fald spændende at høre om hvad de vejer i morgen.

 

---Den med dehydrering: Det må helst ikke ske.

Hvis du niver dig selv på din arm, (ikke hårdt) -og slipper igen, så vil den "delle" du nev straks glatte sig ud på din arm igen. Hvis den IKKE gør det, --hvis hudfolden bliver ved med at ligesom blive stående ud i luften så er det som regel tegn på dehydrering. Væske nok i kroppen får huden til at glattes og armen til at blive rund igen.

 

Og det samme med hvalpene. Hvis du tager sådan en lille luns på halsen og klemmer sammen -- og du slipper lunsen igen, så skal huden gerne falde pænt på plads på halsen. --Hvis "nivet" ligesom bliver stående ud fra halsen, så kan det være tegn på væskemangel. Og så skal der måske mere væske til.

---Nu er huden på hvalpene jo altså beregnet til at vokse i, så den er selvfølgelig noget løsere end huden på din arm. Men jeg tror du alligevel kan fornemme, om hvalpen er "tør" i det. Især hvis det kun er en enkelt eller to af hvalpene, der er problemer med, så du har de andre at sammenligne med...

 

---De er bare SÅ smukke... Det bliver osse sjovt når der er to nye små Majaer og to små nye Pollocker der render rundt... Snehvide og Aske får måske mest opmærksomhed nu, med det vil sikkert ændre sig.. Hvordan kan du dog skille dig af med nogen af dem? :-D --Mangler din nabo ikke en ekstra hund ?:lol:

---Og så bliver det jo spændende hvem der ligner mor og hvem der ligner far mht. kropsbygning og ører..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Lillebrusen

Nu er fødslen måske og forhåbentlig overstået, ellers ville jeg sige som i Brobizzreklamen. Tag nu lige en slapper!!!

De fleste gange går fødslen ganske uden problemer og en rolig ejer er guld værd for den fødende hund, så roolig nu!

Som jeg læser det, har du søget for Backup i tilfælde af det ene og det andet. Så læn dig tilbage og nyd den vidunderlige oplevelse af en fødsel.

Pøj Pøj herfra. Min tæve sad på maven af mig da vandet gik, men da det så var sket tog naturen over, og hun vidste pr instinkt hvad hun skulle.

Link til indlæg
Del på andre sites

nu du vejer dem så må du ikke blive bange hvis de taber lidt i vægt... mener det er max 2 % men kan ikke huske det. det kan de godt gøre her de første par dage så skulle de gerne tage fast på. Det må bare IKKE være i væske de taber sig så det er vigtigt at holde øje med det samtidig med alt det andet :mrgreen:self. som at de kommer til patten osv. håber det var bedre formuleret :confused: kan godt være ord spasser engang imellem så læse hvad jeg tænker ikke skriver :-D hvis du kan ellers så spørg:5up:

 

Okay, så er er med. Har vejet dem , de har ca. taget 20g på alle sammen

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay, så er er med. Har vejet dem i også, de har ca. taget 20g på alle sammen

 

 

FLOT!!!!!!!

Så kan du altså godt gå ture med den flinke fader.. I kan jo gå en lille tur først med både mor og far, --så vil Maja sikkert gerne hjem og amme igen... Og så kan du og Pollock liste af med god samvittighed.

 

Gik det godt med gæsterne? HAR du tal på at alle hvalpene er der endnu:lol::lol:? --Nåh, de skal nok være lidt større før der er nogen der tør stjæle dem..

Link til indlæg
Del på andre sites

...Nu syns jeg altså godt snart ham der perzern kan se at få de der gæster smidt af sted, så han får tid til de væsentligere ting her i livet: At fortælle OS hvordan det går med de søde små...

Og nye BILLEDER, tak! :lol::lol:

Og så ville det være lækkert hvis de IGEN er blevet 20g tungere. Måske mere?

 

Hallo!! Er I vågne? a130.gif

Link til indlæg
Del på andre sites

...Nu syns jeg altså godt snart ham der perzern kan se at få de der gæster smidt af sted, så han får tid til de væsentligere ting her i livet: At fortælle OS hvordan det går med de søde små...

Og nye BILLEDER, tak! :lol::lol:

Og så ville det være lækkert hvis de IGEN er blevet 20g tungere. Måske mere?

 

Hallo!! Er I vågne? a130.gif

 

Ham? Er perzern ikke en kvinde?

 

Men derudover kan jeg kun erklære mig enig: Opdatering og billeder NU! :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ham? Er perzern ikke en kvinde?

 

Men derudover kan jeg kun erklære mig enig: Opdatering og billeder NU! :mrgreen:

 

Næ. Ifølge hans indlæg er han en "køn:Mand" :lol::lol:

 

Men han skal jo liige have gæsterne ud..

Og i morgen skulle familien til dyrlæge........

SÅ må der være nyt! :mrgreen:

Redigeret af Birgitta
stavefejl.
Link til indlæg
Del på andre sites

Hej og atter Heej!:vinken:

 

Tak og atter tak!:5up:

 

Har ikke rigtig haft tid til at læse alle de indslag der er kommet i denne weekend.

 

Der er en million ting jeg gerne ville skrive, men skal gøre det kort ... tro jeg:blink::?::!:

 

Først vil jeg sige: ... -"Her er alt godt":

 

... Maja er fantastisk ... Helt, helt fantastisk!! ...

... Det er altså utroligt hvordan instinkterne bare køre der-ud-a' og, hvor lækker hun er. Elsker hende!!!:hjerte:

 

I fredags forlod hun kurven, for første gang. Fuldstændig u-bekymret, hun skulle bare ud og lege med mig og Pollock (kastede bold), det gjorde vi så en halv times tid.

 

Jeg var bange for at hun havde mistet interessen for sine hvalpe.

 

Mens jeg kastede bold, gik, (løb frem og tilbage) jeg ind til hvalpene for at se/høre om alt var okay.

 

Jaa ... det jeg egentlig vil sige ... hun, har, fuldstændig tjek på det.

 

Fuldstændig! ... Mere u-bekymret end jeg er .... !(?)

 

Jeg vil sige, som jeg læste et eller andet sted på denne tråd: - slap a' og nyd det! Det er fuldstændig rigtig.

 

Det mest uhyggeligt er: - "De kan lyde som spædbørn" ... Det kan jeg altså ikke helt forholde mig til. Det er specielt Aske der kan det, som et grædene barn:megaked::megaked::megaked:.ØV!!!:(

 

Snehvide er den "vanskelig" af dem alle; kærligligt ment. Hun kæmper hele tiden for at komme frem til patten, ender-næsten, altid bag Majas ryg, det er hun så ikke alene om, men hun kan bare ikke lige tåle det.

 

Så fra at havde tabt sig 10 g har hun taget 40 g på, bare på, én, dag, fordi jeg har ført hende til patten - UTROLIGT!!

 

Det siger noget om hvor hurtig udviklingen går.

 

Vigtig at være opmærksom at veje; Ærgerligt, af at jeg glemte at veje dem fra første dag ... En erfaring jeg kan give videre.

 

VEJ!!

 

Tak til Birgitta, for at huske mig på det med vægten...:hjerte::hjerte::sut::rolleyes:

... Men ... Mistet mit fokus på, at jeg også har en anden hund, -Pollock. Han er blevet den største taber i det her. - Håber jeg kan få rettet op på det!?

 

Ja - der er sgu meget at se til!

 

Så var der det med dyrlægen ...

 

Jeg skulle havde været til dyrlægen i morgen, tirsdag, men har besluttet mig for ikke at gøre det. Det har jeg, fordi jeg kan se alt går efter "bogen", der er ingen grund til bekymring. Videnden om, at to uger efter fødslen, skal have en ormkur (spoleorm), så der tage vi tjekket på om alt er i orden.

 

Jaaaa???? - Ved ikke rigtig hvad jeg ellers skal skrive? ... Håber jeg har fået det meste med ...???!!!

 

Hæhæhæh!!!! Det var det korteste jeg kunne gøre det:shock::-D:blink:

 

Ved jeg er mangler en million ting jeg gerne ville skrive.

 

Kan dog skrive en ting mere. Set at hvalpene for første gang, i dag mandang, er begyndte at logre med halerne når de ligger ved patten; for det mest har de været vendt indad.:5up::vinken:

 

Det var så 6.dag, i 6 dværges dagbog.

 

Hilsen fra Morgen 300g., Big Face 320g., Aske 320g., Diva 300g., Snehvide 280g., Støv 280g., Maja, Pollock og jeg, som ikke er vejet:engel:ca. 87 kg (jeg 74 kg.), resten er Maja og Pollock ...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gud, jeg har hele tiden forestillet mig en kvinde. :oops:

 

Men ja, nu MÅ der snart være nyt!

 

Hæææ!! Nej jeg er en mand:cool:

 

Et foto af mig og "Øjet" - fra fernisering af "Øjet", jeg har malet på min dør, for at holde øje, når jeg ikke er der:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hæææ!! Nej jeg er en mand:cool:

 

Et foto af mig og "Øjet" - fra fernisering af "Øjet", jeg har malet på min dør, for at holde øje, når jeg ikke der der:5up:

Ha ha, super godt lavet:5up:

 

Det med at de hyler som babyer, så skal du bare vente til at de kan trille væk fra mor, så skal du høre hyl og se mor hund der ligger og kigger dumt på sin hvalp der er trillet væk:rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

O..kay... Det går bare så fiint.....

 

Pollock er problemet... :lol::lol:, --Sådan ER nybagte fædre tit, --i hvert fald i menneskeverdenen.. --De trænger til mere opmærksomhed...

 

Men nu, hvor fødslen ER overstået og alt går godt, så kan du vist godt overlade barneplejen til den unge moder en times tid et par gange om dagen.. Du kan jo veje børnene igen i morgen. Hvis de ikke har tabt sig, så fungerer mælkefabrikken osse perfekt.. Så KAN der ikke være de store problemer hvis du render en tur med Pollock. Han har været så flink og tålmodig, så nu fortjener han da at få lidt ekstra opmærksomhed osse.

 

---Men jeg Er da osse bekymret for dig, perzern. For jeg synes der er fuldt op at gøre, når man er alene med en enkelt hvalp, --eller en enkelt hund for den sags skyld. --Så jeg har da fantasi nok til at forestille mig hvordan det er at være DIG.. --Selv ville jeg aldrig have turdet at stå i den situation. Men det er nok også fordi jeg har set hvor risikabel en fødsel kan være. Og hvor svært/umuligt det kan være at få hjælp hvis det bliver FOR slemt.

---Nå, men alt det "farligste" er overstået. Selvfølgelig kan der stadig gå ting galt, men nu er det mest bare rod og våde tæpper. Jeg håber, du har en god vaskemaskine.

 

-----Og så bliver der jo for alvor liv i huset, når hvalpene om et par uger har fået øjne og vil ud og udforske hele den store verden.

Du vil sikkert have tid nok til at lave andre ting end at passe hvalpe.. Det er mere om du kan koncentrere dig om andet.. :lol::lol: Hver eneste dag bliver ved med at være en ny oplevelse.

 

Nåh, ja... Hunde kan sagtens være racister. Min Silke (golden retriever) kan ikke lide goldens. Hun er vokset op sammen med min venindes langhårede schæferlignende blanding og hendes mor. Så nu tror Silke, at det er sådan man skal se ud..

--Maja kan måske godt se at et par af hvalpene skiller sig ud. Og de HAR måske osse været mindst fra fødslen af. I naturen ville de måske blive sorteret fra, -få for lidt at spise og efterhånden dø..

Dem skal du nok holde lidt ekstra øje med. Det bliver i hvert fald spændende at høre om hvad de vejer i morgen.

 

---Den med dehydrering: Det må helst ikke ske.

Hvis du niver dig selv på din arm, (ikke hårdt) -og slipper igen, så vil den "delle" du nev straks glatte sig ud på din arm igen. Hvis den IKKE gør det, --hvis hudfolden bliver ved med at ligesom blive stående ud i luften så er det som regel tegn på dehydrering. Væske nok i kroppen får huden til at glattes og armen til at blive rund igen.

 

Og det samme med hvalpene. Hvis du tager sådan en lille luns på halsen og klemmer sammen -- og du slipper lunsen igen, så skal huden gerne falde pænt på plads på halsen. --Hvis "nivet" ligesom bliver stående ud fra halsen, så kan det være tegn på væskemangel. Og så skal der måske mere væske til.

---Nu er huden på hvalpene jo altså beregnet til at vokse i, så den er selvfølgelig noget løsere end huden på din arm. Men jeg tror du alligevel kan fornemme, om hvalpen er "tør" i det. Især hvis det kun er en enkelt eller to af hvalpene, der er problemer med, så du har de andre at sammenligne med...

 

---De er bare SÅ smukke... Det bliver osse sjovt når der er to nye små Majaer og to små nye Pollocker der render rundt... Snehvide og Aske får måske mest opmærksomhed nu, med det vil sikkert ændre sig.. Hvordan kan du dog skille dig af med nogen af dem? :-D --Mangler din nabo ikke en ekstra hund ?:lol:

---Og så bliver det jo spændende hvem der ligner mor og hvem der ligner far mht. kropsbygning og ører..

 

Jeg har tjekket om de skulle mangle væske. Det er som du siger, huden står ganske kort og falder på plads.

 

Men har ikke helt forstået det i nu. Hvis de har væske mangel, hvad er det så jeg kan gøre?

 

Og ja de er sgu lidt kedlig i øjeblikket, men det skal nok komme. Er gået igang med forberedelserne til hvor de skal være, når der kommer liv i kludene, har tænkt mig at spærre køkkenet af, det er det nemmeste, som jeg ser det lige nu.

 

Endnu engang tak for din opmærksomhed, det sætter vi alle stor pris på. Hilsen den kæmpe stor familie fra Skåne

Link til indlæg
Del på andre sites

Det skal du ikke sige, jeg kommer som en tyv i natten og stjæler Snehvide! ;-)

Er begyndt at overveje at have dem alle i sengen, bare for en sikkerheds skyld:?::shock::rolleyes::blink:+ Malke-maskinen.

Har iøvrigt sendt Pollock på vagt-kursus!!

Link til indlæg
Del på andre sites

SALG AF HVALPE!!

 

Øv og endnu mere øv!!!

 

Ved ikke rigtig hvad jeg skal stille op. I grunden har jeg lyst til bare at give dem væk og bare få min dyrlæge regninger dækket, hvis bare de får et godt hjem. På den anden side, så gøre det vil også et eller andet hvis man skal betale for det, så er det fordi man vil det, og så skal det vel også være en pris, så man gøre sig en ekstra overvejelse????

 

Har kikket lidt rundt for at se hvad bland-hvalpe koster ... Det er jo svært at sætte pris på dem, de ligger et sted mellem svenske kr. 3500 og 6000???

Regner med de skal sælges her i Sverige, har dog allerede 3 køber, Norge, Danmark og Sverige ... joo, vi er skam meget internationale.

Det er vel heller ikke for tidligt allerede nu, at sætte annonce i, eller måske jeg skulle vente til de har fået øjne, så man bedre kan hæhæh, skal vi sige - se dem:lol:????

 

Uha, jeg syntes det er svært!!!

 

Nå jeg skal i gang med dags arbejde der skal vejes og gøres rent.

 

Der er dog lige en ting, og det er faktisk ikke blevet nævnt her. Varme!

PUHA! Har læst at der i rummet skal være en temperatur mellem 29 og 31 grader den første uge og jeg som ikke kan lide varme, det er slemt. Så om natten køre min radiator om dagen, pejsen. Jeg vågner simpelthen om natten badet i sved ..næsten. Det er sgu for varmt for mig, men sådan må det jo være!!!

 

Klods-Hans: - Uha, sikke en varme i har?!

 

Prinsessen: - Det er fordi vi steger hanekyllinger!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...