Hop til indhold

Newfoundlænder - Tifany Gay...


Gæst Lord Byron
 Share

Recommended Posts

Gæst Lord Byron

Både Tifany og jeg er nye her på forum.

Jeg har aldrig været hundeejer før den 12/2-2012 hvor vi overtog Tifany fra en kennel hvor hun ikke trives i flokken mere.

Vi havde kigget og snakket om at skulle have en stor hund og vi havde set meget på Berner sennen, da vi pludselig blev spurgt om vi ikke ville høre mere om en fantastisk sød og dejlig Newfoundlænder som stod og manglede et en hjem som pensionist hund. Vi blev nysgerrige og vi kontaktede opdrætteren og blev kun mere interesseret. Så vi var oppe for at møde hende og ja vi faldt for Tifany med det samme og jeg tror nu at det var gengældt, for da vi skulle hjem gik hun med ind i bilen som det mest naturlige i denne verden og på intet tidspunkt har hun virket trist med hjemve.

 

Hun er så rolig og hviler så meget i sig selv at det bare er en drøm at have hende i vores liv. Jeg er super glad for at vi valgte hende som vores første hund nu håber jeg så bare at hun holder vores aftale, om at hun nok skal blive 20år uden skavanker :blink:

 

 

DSC_0518_.jpg

 

Jeg håber på at dette forum kan gøre mig lidt klogere på hunde og at jeg kan se og snakke med andre der har en interesse i dem.

Det kunne være fantastisk hvis jeg kunne møde andre her med Newfoundlænder eller nogen som også bor på lolland/falster

DSC_0279.jpg

DSC_0336.jpg

DSC_0347.jpg

DSC_0423.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Lord Byron
Gud hvor er hun smuk :hjerte: eeelsker newfer! En tragedie at vi ikke har så mange herinde! Dejligt dejligt dejligt! Glæder mig til at se maaange billeder af damen :lun:

 

Tak :oops:... ja det er faktisk lidt synd at der ikke er såmange herinde for det er jo en dejlig nem race hvis man kan li' pelspleje ;-)

Jeg skal nok ligge lidt billeder ind når jeg får taget nogle gode.

 

Her er dog et som ikke er i super kvalitet (taget med mobilen) men sådan et blik får man ofte fra hende når hun vil nusses :lun:

 

DSC_0532.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Lord Byron
Tillykke med din newf. Newfen er en herlig race, men du finder desværre kun få med newf herinde. Er du medlem af newfklubben, for jeg ved de indimellem holder nogle gode træf nede på L-F. Der bor ihvertfald en meget aktiv opdrætter dernede :-)

 

takker... ja det må man side det er :hjerte:

 

Nej jeg er ikke blevet medlem af klubben endnu, for jeg vil gerne lige se hvilke arrangementer de vil lave her på Lolland/falster inden jeg melder mig ind for 450kr er da også en slags penge hvis de nu ikke vil arrangere noget i dette område. Så jeg holder godt øje med deres hjemmeside, men den er ikke opdateret endnu :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Lord Byron
Æææææælsker denne race:lun:. Hvor er hun bare smuk:lun:. Har altid gerne ville have en newfoundlænder, men desværre for står hårpragt til hjem med mand med allergi. Men der er nu ikke noget, som sådan en stor, blød og savlende bamse.

 

Hvor gammel er hun?

 

Tak... Neeej Det er ikke så ringe med sådan en pels-bjørn og især når hun elsker at blive kemmet... men vi har også fået hende i den "bedste" periode nu hvor alt vinterpelsen vil af hehe :lol::lol::lol:

Så vi støvsuger pt. hver dag og kemmer hver anden dag :lol::lol::lol: og hver gang tænker jeg - nu kan hun da ikke smide mere pels for ellers bliver hun da skaldet ;-)

 

Hun er desværre 7 år, men tifany og jeg, har jo en aftale om at hun bliver 20 år så vi har jo lidt tid sammen endnu ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

takker... ja det må man side det er :hjerte:

 

Nej jeg er ikke blevet medlem af klubben endnu, for jeg vil gerne lige se hvilke arrangementer de vil lave her på Lolland/falster inden jeg melder mig ind for 450kr er da også en slags penge hvis de nu ikke vil arrangere noget i dette område. Så jeg holder godt øje med deres hjemmeside, men den er ikke opdateret endnu :???:

 

Du kan ringe til deres regionsrepræsentant og høre om deres planer :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Lord Byron
Da jeg nu er sådan en der ikke kan styre mig og derfor har slået din newf op på hundeweb... Jeg kan se at din Tifanys morfar er den samme som var far til min nu afdøde newf Chewbacca:lun:
hehe... ej hvor sjovt, så er vi sådan næsten i familie ;)Har du ikke et billede af Chewbacca?
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Lord Byron
mjoh, tror jeg har et fra en af de sidste dage hun levede.

 

[ATTACH=CONFIG]80429[/ATTACH]

 

Jeg savner det store skur.

 

Dejligt billede <3 vi glæder os til vi kan tage tifany med ud i vandet, det bliver sjovt.

Jeg kan godt forstå at man kommer til at svane dem enormt, der må bestemt også blive tomt. Uha.. Uf den tanke vil jeg helst ikke tænke på nu... Tifany har jo heldigvis lovet mig at leve til hun bliver 20 ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 months later...
Gæst linde

hej, jeg kan anbefale dig at melde dig ind i newfounlænderklubben, den har "under"klubber rundt i hele DK der arrangerer forskellige ting, hvor man kan komme og møde andre med hunde af samme race.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 weeks later...
Gæst Lord Byron
hej, jeg kan anbefale dig at melde dig ind i newfounlænderklubben, den har "under"klubber rundt i hele DK der arrangerer forskellige ting, hvor man kan komme og møde andre med hunde af samme race.

 

Jeg har fået meldt mig ind, og har været til lidt træning dog kun nogle få gang for hun kom i løbetid og så ville jeg ikke tage hende med, for det ville være synd for dem som havde hanhunde med. Vi har også været på gåtur med region Vest sjælland samt har vært til vandtræning, men kun en gang for de to andre torsdage har jeg været optaget.

 

Men jeg kan KUN anbefale andre med racen at melde sig ind i Newf.klubben det er super hyggeligt at møde de andre og de er super søde :-D Så Tifany og jeg er nok at finde på arrangementerne i fremtiden ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...