Hop til indhold

Jeg skal være "bedstemor"!


Valhrona
 Share

Recommended Posts

  • Svar 104
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Gæst Joey-Salome

Hold da op - tillykke!! Det var mange :lun:. Flot at Valhrona klarede det så fint. Og SKØNT at alle er sunde og raske :yeah:. Vildt at de alle er blevet sorte alligevel. Nårh, glæder mig til billeder af de små, som de vokser op.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja de skal til dyrlægen idag og tjekkes allesammen. Vi har en temmelig lille pige, som heldigvis med lidt hjælp er begyndt at tage på, men der er kamp i "mælkebaren" om pladserne og Valhrona ligger hele tiden på den ene side, så vi må lige have hende rykket lidt rundt af og til og så stresser hun den stakkels vovse. Ja det kunne have været rart med lidt forskellige farver, så de var lidt nemmere at kende fra hinanden! :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Du ksla købe nogle af farvede halsbånd man kan få til hvalpe. de er rigtig gode. Det er godt med 2 sæt, for de bliver lidt snavsede og kan vaskes. Vi startede med de små og bruge nu de store.

 

images?q=tbn:ANd9GcTIYYzLkbAp2qmXeydLosq5xZ69yJkDVBI2ZQHUnXC2YZuQSXlT

Link til indlæg
Del på andre sites

Du ksla købe nogle af farvede halsbånd man kan få til hvalpe. de er rigtig gode. Det er godt med 2 sæt, for de bliver lidt snavsede og kan vaskes. Vi startede med de små og bruge nu de store.

 

images?q=tbn:ANd9GcTIYYzLkbAp2qmXeydLosq5xZ69yJkDVBI2ZQHUnXC2YZuQSXlT

 

Maggies opdrætter bruger neglelak i stedet for halsbånd. Som regel er der to forskellige farver (rød og grøn) og så sidder pletter i nakken, midt på ryggen og ved halen. Pletterne bliver genopfrisket ved vejningen, så de aldrig forsvinder helt.

 

Maggie var "rød i nakken"

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har skam allerede købt halsbåndene både i store og små, men de er lige store nok til hvalpene endnu. Vi prøvede med neglelak, men det går ikke rigtig, dels fordi Valhrona slikker dem hele tiden, og så er det jo det rene kemikaliehelvede sådan noget stads, så nu har de snore på med forskellige farver.. Men tak for idéerne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja de skal til dyrlægen idag og tjekkes allesammen. Vi har en temmelig lille pige, som heldigvis med lidt hjælp er begyndt at tage på, men der er kamp i "mælkebaren" om pladserne og Valhrona ligger hele tiden på den ene side, så vi må lige have hende rykket lidt rundt af og til og så stresser hun den stakkels vovse. Ja det kunne have været rart med lidt forskellige farver, så de var lidt nemmere at kende fra hinanden! :hmm:

 

For at undgå yverbetændelse kan det være en god ide at du sørger for at vende hende ca. hver 3. time. Du kan passende mærke yveret igennem når hun er oppe og stå, så du opdage begyndende betændelse og kan starte behandling inden det går galt. Tjek osse at der er mælk nok, en stresset tæve kan godt få nedsat mælkeproduktion.

Link til indlæg
Del på andre sites

For at undgå yverbetændelse kan det være en god ide at du sørger for at vende hende ca. hver 3. time. Du kan passende mærke yveret igennem når hun er oppe og stå, så du opdage begyndende betændelse og kan starte behandling inden det går galt. Tjek osse at der er mælk nok, en stresset tæve kan godt få nedsat mælkeproduktion.

 

Tak for rådet. Hun fik en sprøjte hos dyrlægen for at fremme mælkeproduktionen og hun er heldigvis også begyndt at ligge forskelligt. Dyrlægen kunne få mælk fra alle patter, så det var fordi vi ikke havde "malket" rigtigt, vi var for forsigtige. Så alt er lyst og lykkeligt nu! Men ja det er en god idé at mærke hende efter hver dag, det gør vi også.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Og lige et billede af "Mor Hund" med unger:

 

473346_10150750649684477_722769476_9332151_833781474_o.jpg

 

Nååååååårhhh, altså :hjerte:. Hvor ser hun glad og lykkelig ud!! "Se lige mig ... dem har jeg lavet, er jeg ikke for vild?!" :lun:

Og de små pølsebebser da ... nuiiijj. Må man ikke komme til baby-shower med gaver, når de er blevet lidt større? :genert:

 

Hvad siger søde Goofy egentlig til det hele? Det må være sært for ham at hans legesøster pludselig har så travlt med sine nullebørn. Er sikker på han bliver den dejligste hyggeonkel for dem, når de er vokset lidt mere til ... :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nååååååårhhh, altså :hjerte:. Hvor ser hun glad og lykkelig ud!! "Se lige mig ... dem har jeg lavet, er jeg ikke for vild?!" :lun:

Og de små pølsebebser da ... nuiiijj. Må man ikke komme til baby-shower med gaver, når de er blevet lidt større? :genert:

 

Hvad siger søde Goofy egentlig til det hele? Det må være sært for ham at hans legesøster pludselig har så travlt med sine nullebørn. Er sikker på han bliver den dejligste hyggeonkel for dem, når de er vokset lidt mere til ... :lun:

 

Ja hun er en fantastisk mor! (Nu er hun dog begyndt at forlade kassen både for at lege, snuse rundt i haven og ikke mindst, når far laver mad. Der er fri udsigt til køkkenet fra hvalpeværelset..) Du må meget gerne komme og se de små om et par uger, når de har fået øjne og er knapt så skrøbelige!

Goofy er lidt ked af det, for hver gang han nærmer sig døren til hvalpeværelset, knurrer Valhrona. Han er virkelig nysgerrig, så det er frustrerende for ham ikke at må "være med", når vi skal veje dem osv. og altså allesammen er i hvalpeværelset, men han ikke må komme ind. Igår fik han lov at snuse til en hvalp som jeg sad med, og da den sagde lyde blev han helt forskrækket og løb ind og lagde sig i sofaen. Men ha han bliver helt sikkert en god onkel, for han er meget obs på dem. Der hvor vi gik til hundeleg, havde de også en "kravlegård" med hvalpe, og der skulle Goofy også hele tiden hen og kigge.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Ja hun er en fantastisk mor! (Nu er hun dog begyndt at forlade kassen både for at lege, snuse rundt i haven og ikke mindst, når far laver mad. Der er fri udsigt til køkkenet fra hvalpeværelset..) Du må meget gerne komme og se de små om et par uger, når de har fået øjne og er knapt så skrøbelige!

Goofy er lidt ked af det, for hver gang han nærmer sig døren til hvalpeværelset, knurrer Valhrona. Han er virkelig nysgerrig, så det er frustrerende for ham ikke at må "være med", når vi skal veje dem osv. og altså allesammen er i hvalpeværelset, men han ikke må komme ind. Igår fik han lov at snuse til en hvalp som jeg sad med, og da den sagde lyde blev han helt forskrækket og løb ind og lagde sig i sofaen. Men ha han bliver helt sikkert en god onkel, for han er meget obs på dem. Der hvor vi gik til hundeleg, havde de også en "kravlegård" med hvalpe, og der skulle Goofy også hele tiden hen og kigge.

 

Nårh, super-beskytter-mor :lun:. Ih, det vil jeg gerne!! :kys:

Og stakkels, søde Goofy. Han er jo bare en lille, fransk bulldog, han vil da med ind og putte! :mrgreen: Kan lige forestille mig hans sørgmodige fjæs. "Hvorfor er jeg så stooooor ... jeg kunne leve med, at jeg ikke kan passe nogen hundefrakker, fordi jeg er for stor, men nu må jeg heller ikke være med til det med babyerne, buuuuuhuuuuuu ..." :megaked: :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nårh, super-beskytter-mor :lun:. Ih, det vil jeg gerne!! :kys:

Og stakkels, søde Goofy. Han er jo bare en lille, fransk bulldog, han vil da med ind og putte! :mrgreen: Kan lige forestille mig hans sørgmodige fjæs. "Hvorfor er jeg så stooooor ... jeg kunne leve med, at jeg ikke kan passe nogen hundefrakker, fordi jeg er for stor, men nu må jeg heller ikke være med til det med babyerne, buuuuuhuuuuuu ..." :megaked: :ae:

 

Hans udtryk på det her billede siger vist det hele:

 

477469_10150752865249477_722769476_9337501_921110585_o.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Hans udtryk på det her billede siger vist det hele:

 

477469_10150752865249477_722769476_9337501_921110585_o.jpg

 

Årh, altså. Ja, præcis det jeg tænkte :ae: ... Nååååårhh, totalt Peter Plys-Æselet-udtryk. "Jaja ... det skal I ikke tænke på, jeg ligger da bare her HELT alene, men det er jo heller ikke min fødselsdag eller noget, så nåja." :mrgreen:

Håber da, han bliver forkælet med lidt ekstra tyggeben og krammere og sådan. :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...