Hop til indhold

Hvid- og "almindelig" schæfer


Gæst KageKaDeN
 Share

Recommended Posts

Hm, det kunne da være en god idé :hmm:

 

Er det Tivoli-Tivoli? Altså den i København? Dumt spørgsmål måske, men kunne ikke finde noget om det på Tivolis hjemmeside :oops:

 

Jep Tivoli i KBH :blink:

 

http://www.tivoli.dk/composite-7176.htm

 

http://www.dansk-kennel-klub.dk/0/2423

 

og der er billeder på Caisar´s hp for sidste og forrige år... www.caisar.dk -> Hundens Dag i Tivoli

Link til indlæg
Del på andre sites

Jep Tivoli i KBH :blink:

 

http://www.tivoli.dk/composite-7176.htm

 

http://www.dansk-kennel-klub.dk/0/2423

 

og der er billeder på Caisar´s hp for sidste og forrige år... www.caisar.dk -> Hundens Dag i Tivoli

 

Ahem, derfor jeg ikke kunne finde det i Tivolis kalender.

 

Du skrev lørdag, det er søndag :engel::blink:

 

Tror da jeg kommer :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

De grå er klar altid... og der skal meget til for at køre dem "døde"... Højavls kan også være aktive, men slet ikke på samme plan - i hvert fald ikke efter min erfaring, har både haft højavl og har nu grå linie...

 

Men hvis du kommer til hundedag i Tivoli på lørdag, så er der rig mulighed for at hilse på schæfere, vi kommer i stort tal... jeg kommer med Kimba, Caisar bliver nok hjemme, medmindre manden også tager med (gider ikke tage alene afsted med dem begge)

 

Jeg er enig i, at de grå er mere driftige end højavlen - meeeeeen der er jo også forskel indenfor linierne - og indenfor et kuld også, bare tag det kuld Jacki er af :shock:

 

De schæfere vi har haft i familien har stort set alle været af de grå linier, men den absolut mest hyper/dampagtige var højavl :???: Og af de grå er de alle i den grad sofahunde inde :lun:

 

Mit råd til Rikke er at kigge på forskellige kuld helst parringer sammen med en erfaren schæferperson evt. en ARK i en Kreds, som kender hendes ønsker, behov, forventninger samt hvilke tilbud hun kan give en schæfer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Jeg er enig i, at de grå er mere driftige end højavlen - meeeeeen der er jo også forskel indenfor linierne - og indenfor et kuld også, bare tag det kuld Jacki er af :shock:

 

De schæfere vi har haft i familien har stort set alle været af de grå linier, men den absolut mest hyper/dampagtige var højavl :???: Og af de grå er de alle i den grad sofahunde inde :lun:

 

Mit råd til Rikke er at kigge på forskellige kuld helst parringer sammen med en erfaren schæferperson evt. en ARK i en Kreds, som kender hendes ønsker, behov, forventninger samt hvilke tilbud hun kan give en schæfer.

 

 

 

helt enig :5up:

jeg har selv en af hver og min pragtfulde hanhund har masser af drift og et kæmpe aktivitets leje elskede og træne og lege og løbe efter så der findes højavl med masser af drive hvis det er det man vil

han er dog stadig legesyg men mere brgrænset pga slidtage i div led og slidte tænder

 

men man skal klart sætte sig for at man nok skal lave andet med hunden end bare alm lydighed de fleste schæfere trives ikke kun med det men mangler et job og noget at bestille selv højavl

der er dog højavl idag der knapt gider lette røven efter en bold hvilket er ærgeligt og aynd for racen :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

der er dog højavl idag der knapt gider lette røven efter en bold hvilket er ærgeligt og aynd for racen :confused:

 

Det er MEGA synd :megaked::evil:

 

Schæferen er først og fremmest en brugshund, så hvis drifterne avles ud af den i jagten på det "perfekte" ydre, ja så er den ikke en schæfer mere :megaked: Selvfølgelig skal man ej heller avle uden hensyn til krynologien, men brugsegenskaberne er vigtigere :mad:

 

Min personlig holdning er, at temperament kommer først, derefter brugsegenskaberne og sidst udseendet :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Det er MEGA synd :megaked::evil:

 

Schæferen er først og fremmest en brugshund, så hvis drifterne avles ud af den i jagten på det "perfekte" ydre, ja så er den ikke en schæfer mere :megaked: Selvfølgelig skal man ej heller avle uden hensyn til krynologien, men brugsegenskaberne er vigtigere :mad:

 

Min personlig holdning er, at temperament kommer først, derefter brugsegenskaberne og sidst udseendet :genert:

 

 

 

egenskaber og sundhed er det vigtigste

udseendet baseret på den skrå ryg syntes jeg er fatalt ved schæferen som brugshund:sut:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er enig i, at de grå er mere driftige end højavlen - meeeeeen der er jo også forskel indenfor linierne - og indenfor et kuld også, bare tag det kuld Jacki er af :shock:

 

De schæfere vi har haft i familien har stort set alle været af de grå linier, men den absolut mest hyper/dampagtige var højavl :???: Og af de grå er de alle i den grad sofahunde inde :lun:

 

Mit råd til Rikke er at kigge på forskellige kuld helst parringer sammen med en erfaren schæferperson evt. en ARK i en Kreds, som kender hendes ønsker, behov, forventninger samt hvilke tilbud hun kan give en schæfer.

 

Hehe, nu er det jo heller ikke lige om lidt, at jeg skal have en schæfer, hvis det er. Men ja, det ville være fedt at have nogle med kendskab til racen, som kunne hjælpe én på rette spor :engel:

 

Hvad er en ARK egentlig? :hmm: :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe, nu er det jo heller ikke lige om lidt, at jeg skal have en schæfer, hvis det er. Men ja, det ville være fedt at have nogle med kendskab til racen, som kunne hjælpe én på rette spor :engel:

 

Hvad er en ARK egentlig? :hmm: :genert:

 

Bare fordi du ikke skal købe her og nu, må du jo gerne vindueshoppe :engel: og kæle nusse kramme nogle ikke :engel:

 

En ARK er en avlsvejleder - de fleste schæferhundeklubber har en sådan. Vedkomnes opgave er at holde styr på linier og hunde og sår'n og give råd og vejledning til opdrættere og købere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Bare fordi du ikke skal købe her og nu, må du jo gerne vindueshoppe :engel: og kæle nusse kramme nogle ikke :engel:

 

Uhada ja, der kan jeg jo kun give dig ret :mrgreen:

 

(og det er slet ikke fordi jeg allerede har været inde på en hel masse schæferopdrætshjemmesider og kigge endnu :engel: )

 

En ARK er en avlsvejleder - de fleste schæferhundeklubber har en sådan. Vedkomnes opgave er at holde styr på linier og hunde og sår'n og give råd og vejledning til opdrættere og købere.

 

Oka, sådan én, tarker :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

HEJ:vinken:

Jeg går til træning med en Hvid Schæfer og den er bange for næsten alt.jeg har selv to dejlige grå schæfer de nyder at ligge i sofaen og i sengen men de vil også gerne på træningspladsen.og de er ikke bange for noget.:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er enig i, at de grå er mere driftige end højavlen - meeeeeen der er jo også forskel indenfor linierne - og indenfor et kuld også, bare tag det kuld Jacki er af :shock:

 

De schæfere vi har haft i familien har stort set alle været af de grå linier, men den absolut mest hyper/dampagtige var højavl :???: Og af de grå er de alle i den grad sofahunde inde :lun:

 

Mit råd til Rikke er at kigge på forskellige kuld helst parringer sammen med en erfaren schæferperson evt. en ARK i en Kreds, som kender hendes ønsker, behov, forventninger samt hvilke tilbud hun kan give en schæfer.

 

Helt enig... man ser da højavl der er ligeså driftige som grå normalt er, og grå der kan være noget så driftforladte...

Men jeg synes stadig at de grå er sjovere/mere spændende at se på end højavlen :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

BlackGSD, jeg har lige været inde på din hjemmeside for at se billeder af Caisar.. Spyttede næsten aftensmaden ud så meget grinte jeg da jeg så hans hvalpebilleder, hvad skete der lige for hans ¢rer?? :lol::lol::lol:

 

.....dem er han nu sluppet meget godt fra med alderen :lol::lol::lol:

 

Hi hi... vi kaldte dem for hans paraboler... :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

:megaked:

Der kommer ingen bernere, snøft snøft :(

 

Havde lige glemt at det var søndag og ikke lørdag :genert:

Men vi kommer helt sikkert :5up:

 

Der er sikkert ikke meldt nogen racerepræsentant til på dagen, men det skulle undre mig hvis der ikke dukkede et par bernere op... det plejer at vrimle med hunde, i alle størrelser og farver.

Vi kommer f.eks. fra schæferhundeklubben, broholmer forbundet plejer også at komme, og så plejer en masse andre raceklubber/forbund at komme... Og så bare "almindelige" mennesker der vil opleve en dag i Tivoli med hunden :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Havde lige glemt at det var søndag og ikke lørdag :genert:

Men vi kommer helt sikkert :5up:

 

Der er sikkert ikke meldt nogen racerepræsentant til på dagen, men det skulle undre mig hvis der ikke dukkede et par bernere op... det plejer at vrimle med hunde, i alle størrelser og farver.

Vi kommer f.eks. fra schæferhundeklubben, broholmer forbundet plejer også at komme, og så plejer en masse andre raceklubber/forbund at komme... Og så bare "almindelige" mennesker der vil opleve en dag i Tivoli med hunden :-D

 

Jaaah - så ser jeg måske nogle bernere alligevel! :klap2:

 

Og lille Kimba (eller, hun er nok ikke SÅ lille længere? :hmm:), hvis jeg kan finde jer :genert:

 

Det bliver spændendendende :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jaaah - så ser jeg måske nogle bernere alligevel! :klap2:

 

Og lille Kimba (eller, hun er nok ikke SÅ lille længere? :hmm:), hvis jeg kan finde jer :genert:

 

Det bliver spændendendende :mrgreen:

 

Nej lille Kimba er ikke så lille mere... det lille myr der vejede 4,5 kg da jeg fik hende for 7 mdr. siden, vejer nu 31 kg og er lige et par centimeter mindre end Caisar... :shock:

 

Jeg render nok rundt med en vest, hvor der enten står "Hesselballe Kimba" eller "Mierelle´s Calle - Caisar" på ryggen ;-) Og så er schæferen sort :blink:

Ved endnu ikke om jeg kun har Kimba eller dem begge med...

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej lille Kimba er ikke så lille mere... det lille myr der vejede 4,5 kg da jeg fik hende for 7 mdr. siden, vejer nu 31 kg og er lige et par centimeter mindre end Caisar... :shock:

 

Jeg render nok rundt med en vest, hvor der enten står "Hesselballe Kimba" eller "Mierelle´s Calle - Caisar" på ryggen ;-) Og så er schæferen sort :blink:

Ved endnu ikke om jeg kun har Kimba eller dem begge med...

 

OK, så burde du ikke være så svært at finde :blink:

 

Altså lige bortset fra, at der selvfølgelig stadig er 15000 andre mennesker + 20000 hunde at kigge efter (altså, angående at kigge efter, så gælder det selvfølgelig kun hundende! De andre er bare i vejen :blink: )

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Helt enig... man ser da højavl der er ligeså driftige som grå normalt er, og grå der kan være noget så driftforladte...

Men jeg synes stadig at de grå er sjovere/mere spændende at se på end højavlen :genert:

 

 

 

jeg kan lide begge dele dog synes jeg at det skrå bagparti er grimt og meget slemmere hos højavl desværre jeg foretrækker nu den rigtige schæfer som den blev avlet frem med en lige ryg og klart det mest foretrukne blandt en brugshund:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...

Jeg har selv en hvid schæfer og en sort schæfer. De er vidt forskellige. Jeg vil sige som BlackGSD, at det er korrekt at den hvide schæfer er mere reserveret og ikke helt så lærevillig som min sorte schæfer. Jeg vil bestemt ikke anbefale hverken hvid schæfer eller Sort/grå (brugshund) til en nybegynder.

Ang. hvid schæfer og schweizisk hyrdehund, så er det samme hund, men hedder den hvid schæfer er den af ukendte årsager ikke godkendt i DKK. Men det var den sorte schæfer heller ikke en gang, så mon ikke at de åbner øjnene får den hvide på et tidspunkt.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
Gæst Ann-Sofie

Jeg ved ikke særlig meget om hvide schæfer men en jeg engang red hos havde en hvid schæfer og den kom hjem med en bambi en dag. Jeg ved ikke om en "normal" schæfer også kunne finde på det eller om hunden bare havde en meget skarpt jagt instinkt. :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen

jeg vil tilegne mig og sige at jeg giver GSD ret

 

den hvide er dog tilladt og være højere i skulder end de alm schæfer samt så har de en pænere ryg hvis man kan sige det sådan

 

er man ikke interesseret i træning overhovedet men kun hyggehund så synes jeg at man klart kan anbefale den hvide

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...