Hop til indhold

Nu er de første født.


Jane
 Share

Recommended Posts

Jeg har gået med plukveer hele weekenden. Men endelig kom der gang i fødslen. 2 små drengehvalpe er født indtil nu.

 

Ja i har gættet rigtig Oskar skal være storebror.

 

Om 8 uger kan vi hente lille Victor hjem. I næsten et år har vi ventet på igen at få en hund efter at Andersen døde.

 

Det er en lille goldenhvalp.

 

Jeg håber at de bliver lige så gode venner som Andersen og Oskar var det.

 

jeg kan bare ikke holde min mund længere. :-D

 

8 uger, hvordan skal jeg overleve det?.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 108
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Stinnemus

årh :-) så var det ikke helt galt at du blev ved med at kigge på telefonen ude i hundeskoven for a se om der var en besked til dig :engel:

 

tillykke! Og de 8 uger skal nok hurtigt gå *host host* eller ikke :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Endnu engang tak allesammen.

 

Her er en lille opdate.

 

Kl. lidt i 7 blev jeg vækket af min gode søvn, ved at telefonen ringede. Om jeg ville passe hvalpe, om jeg ville. Der var på dette tidspunkt født 11 hvalpe 2 var døde, men 3 drenge og 6 piger havde overlevet. Dyrelægen havde været der kl. 03.30.

 

Hvad jeg troede skulle være en loppetjans hvor jeg bare skulle sidde og beundre hvalpene. Men jeg siger jer der er godt nok gang i de små, man skal hele tiden passe på at tæven ikke lægger sig på en af dem, de er overalt møver sig frem de små. Jeg kan i hvertilfælle tælle til 9 nu.

 

Kl. 11.15 kom dyrelægen igen, da Tæven blev ved med at have veer. Kl. 11.20 blev endnu en hvalp født desvære var det dødt og det samme gentog sig kl. 11.50. Men jeg tror nu også hun har rigelig at se til med 9 unger.

 

Hun er en rigtig god mor og tager sig godt af sine hvalpe. Men hun er træt, det har været en hård omgang for hende.

 

Kl. 13.30 drønnede jeg hjem, da jeg skulle i aftenvagt. Er næsten lige kommet hjem fra arbejde, så nu varer det ikke længe inden jeg skal ind og se dyner.

Heldigvis har Peter haft fri i dag, så Oskar har ikke lidt nogen nød.

 

I skal nok snart få billeder af de små.

 

Men prøv at kig ind på www.goldenfocus.dk Jeg vil næsten tro at der er lagt billeder ind.

 

Det er nu mærkelig at tænke sig at en af de små puds skal blive min, men det er nu sjovt at følge dem hele vejen.

 

Det var vidst alt for denne gang.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej hvor må det være vildt at få lov at følge sin hvalp SÅ tæt på og heeeeeelt fra starten..

 

Ja det er helt vild og dejlig at kunne følge med i deres udvikling. Det har jeg aldrig prøvet før. Mon jeg kan vælge hvorfor en der skal være min.

 

Nu vil jeg snart køre ud og se om de har det godt. Jeg er formiddagsbarnepige.

Heldigvis skal jeg ikke på arbejde i dag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej hvor må det være vildt at få lov at følge sin hvalp SÅ tæt på og heeeeeelt fra starten..

 

Jeg troede vi var heldige, men vi missede da de første 2 uger (der så vi dem første gang og brugte 1½ uge på at bestemme at vi skulle have hund)...

 

 

 

Ja det er helt vild og dejlig at kunne følge med i deres udvikling. Det har jeg aldrig prøvet før. Mon jeg kan vælge hvorfor en der skal være min.

 

 

 

Nuuuuuuuu skal du lige hører (en af mine utalige historier)....

 

Da kuldet var 5 uger skulle vi vælge, der havde vi fulgt dem et par gange om ugen i 2½ uge.

 

Vi havde meget kig på gul og lyseblå. Mig på gul og kæresten på lyseblå.

Dagen derpå, d. 1 maj (eller var det den 5?) Blev vi enige om at vi ville be om kun de 2 og så måtte alle de andre blive lukket inde. 2 sekunder inden vi skulle ud af døre, blev vi enige om at vi også lige skulle kigge på lilla (som vi egentlig ikke havde snakket så meget om, ud over at han havde den dejligste mørke farve). Lyseblå sov da vi kom derover (skæbne?), så vi blev enige om at det var da en udelukkelses metode :mrgreen:. Så havde vi gul og lilla.......1 time senere sagde vi lilla og gik ind og drak en øl/sodavand, og den lilla som jo er/var Aslan fulgte efter os. Han lagde sig til at sove oven på grøn, og 15 min senere vågnede han, gik ud og drak en tår vand, videre uden for for at tisse (uden for :blink: ) og ind igen for at sove oven på grøn!

Der blev vo enige om at det var ikke ham vi kom med i tankerne, men man kunne ikke få en bedre hvalp med hjem :lun:

 

 

Så efter en lang historie, ja.....du kan godt vælge, men om det bliver den som du havde planlagt....det ved man aldrig.

 

Vi endte med at føle en helt masse for lilla, sikke en vidunderlig hvalp, med så mange følelser og udtryk. Nysgerrig men ikke vild.

Vi fulgte ham et par gange om ugen de næste 3 uger. Vi lagde mærke til hvordan han snusede efter maden som en anden hvalp havde væltet...hvordan han gik på udflugter uden at det var jordens undergang....Bedste hvalp i verden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...