Hop til indhold

Noomi udstiling.


 Share

Recommended Posts

Nej, Champ og Vet dyster ikke med om certerne. Hvorfor veteranerne ikke gør det ved jeg faktisk ikke. Det gjorde de førhen.

 

Åh ja. Når man har kåret bedst i racen (BIR) kårer man bedst i modsat køn (BIM) bagefter.

 

 

Jeg glemte at skrive en vigtig detalje tidligere. Kun deltagere der har vundet klassen med Excellent kan kæmpe om certet.

 

Og Champion bliver man med 3 certer, er det en lille race skal det sidste være vundet når den er over 18 måneder, er det en stor race skal den være over 2 år.

 

Så er det sgu da svært at få et cert :shock::shock: Der er kun 2 pr. udstilling der får det??? Og man skal have 3 for at blive champion...Ihh du milde :shock:

(Men så er cert jo næsten det samme som BIR/BIM, bortset fra at en champion eller veteran kan løbe med sejren. Eller er hvalpene/babyer også med her?)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 207
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Så er det sgu da svært at få et cert :shock::shock: Der er kun 2 pr. udstilling der får det??? Og man skal have 3 for at blive champion...Ihh du milde :shock:

(Men så er cert jo næsten det samme som BIR/BIM, bortset fra at en champion eller veteran kan løbe med sejren. Eller er hvalpene/babyer også med her?)

 

 

Hvalpe og babyer er ikke med i BIR/BIM. Hvalp og Baby er ikke officielle klasser.

 

og ja, har man en talmæssigt stor race, så er det svært at blive champ.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg prøver lige at forklarer BIM og BIR for mig selv - hvis jeg er et kæmpe fjols vil jeg meget gerne rettes :mrgreen:

 

Bedste han og bedste tæve kommer i ringen sammen.

 

Den dommeren stiller som nr. 1 bliver BIR og den der står nr. 2 bliver BIM :confused:

 

Er det korrekt???? Ohhhhh store orakel chr68866 :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg prøver lige at forklarer BIM og BIR for mig selv - hvis jeg er et kæmpe fjols vil jeg meget gerne rettes :mrgreen:

 

Bedste han og bedste tæve kommer i ringen sammen.

 

Den dommeren stiller som nr. 1 bliver BIR og den der står nr. 2 bliver BIM :confused:

 

Er det korrekt???? Ohhhhh store orakel chr68866 :-D

 

 

Jeg elsker når orakel bruges i forbindelse med mit brugernavn.

 

Det var fuldstændig korrekt forstået i 2007.......:mrgreen:

 

 

Nu er der nye regler. Ryk tilbage til start (læs mine indlæg igen)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg elsker når orakel bruges i forbindelse med mit brugernavn.

 

Det var fuldstændig korrekt forstået i 2007.......:mrgreen:

 

 

Nu er der nye regler. Ryk tilbage til start (læs mine indlæg igen)

 

Jeg er så træt af 2008 :megaked::megaked: Så har jeg jo fattet det en gang, måske jeg har fattet det igen når vi rammer år 2023 :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg prøver lige at forklarer BIM og BIR for mig selv - hvis jeg er et kæmpe fjols vil jeg meget gerne rettes :mrgreen:

 

Bedste han og bedste tæve kommer i ringen sammen.

 

Den dommeren stiller som nr. 1 bliver BIR og den der står nr. 2 bliver BIM :confused:

 

Er det korrekt???? Ohhhhh store orakel chr68866 :-D

 

 

Det var de gamle regler, men ellers er det korrekt.

 

Med de nye regler finder man ikke bedste han og bedste tæve, men går direkte til BIR og BIM placeringene med følgende hunde: bedste champ, cert. vinder og veteran. Det vil sige man maksimalt kan stå med seks hunde når BIR og BIM (henholdsvis Bedst I Racen og Bedst i Modsat køn) skal placeres.

 

Alt efter hvor meget show dommeren vil gøre ud af det, kan h*n pille den bedste han og tæve ud og lade dem løbe inden han placerer (vil tilføje, at jeg endnu ikke har set nogen gøre det, men det ville være muligt - og i mine øjne godt show for publikum. Syntes de nye regler har gjort placering af BIR/BIM til noget af et antiklimaks). H*n kan give BIM først og derefter sende alle af samme køn ud af ringen, og derefter placere BIR. Eller omvendt.

 

De nye regler er en gang hø. Og for at gøre det mere besværligt, er der forskel på nationale og internationale udstillinger (på nationale uddeles der blot certifikat til brug til det nationale championat, mens der på internationale også uddeles CACIB som er et cert. til det internationale championat).

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvalpe og babyer er ikke med i BIR/BIM. Hvalp og Baby er ikke officielle klasser.

 

og ja, har man en talmæssigt stor race, så er det svært at blive champ.

 

Ok, så tror jeg at jeg er ved at fatte den :mrgreen: Tusind tak for hjælpen!!! :5up:

 

Men det der CK, hvad var det så? (Jeg er med på at det så ikke eksisterer mere :blink:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Du får din helt egen udstilling for dummies tråd.

 

Næ næ du - Det bliver en dag face to face og med små legetøjshunde osv. :mrgreen: Så kan de nemlig blive smidt ud af ringen fysisk efterhånden som de "kasseres" - Så fiser den nok også ind her :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har man aldrig kunne blive champ på CK'er alene.....

 

 

Og CK er der ikke noget der hedder mere :blink:

 

Nix og det er vist heller ikke lige hvad jeg påstår. Jeg gik videre og skrev, at kræet ikke kunne blive champ (en Berner kan ikke i hvert fald) før den er to år...troede egentlig ikke, at det kunne misforstå, men det kunne det så....

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok, så tror jeg at jeg er ved at fatte den :mrgreen: Tusind tak for hjælpen!!! :5up:

 

Men det der CK, hvad var det så? (Jeg er med på at det så ikke eksisterer mere :blink:)

 

Nu må du så ikke lade dig forvirre, da det jo ikke findes mere.

 

 

CK betyder Certifikat-Kvalitet og blev givet til alle de hunde med 1.pr som dommeren fandt egnet til at kæmpe om certet.

 

Dette bånd blev givet til en eller flere når klassen var placeret. (eksempelvis unghundeklasse)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu må du så ikke lade dig forvirre, da det jo ikke findes mere.

 

 

CK betyder Certifikat-Kvalitet og blev givet til alle de hunde med 1.pr som dommeren fandt egnet til at kæmpe om certet.

 

Dette bånd blev givet til en eller flere når klassen var placeret. (eksempelvis unghundeklasse)

 

Ok, så forskellen er nu, at 1. pladsen skal ind og kæmpe om certet med de andre med 1. pladser? Der er derved færre som er certifikat-egnede?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...