Hop til indhold

Noomi udstiling.


 Share

Recommended Posts

At jeg har set et CK symboliseret ved en ikke specielt køn roset. Men jeg tror egentlig, at de rosetter flakser lidt i vinden og hvor hen den nu blæser. Jeg har f.eks. en hvalp, der har fået lilla roset...

 

 

Jeres klub er også temmelig begejstret for rosetter :blink:

 

Der er rigtig mange klubber der ikke deler rosetter ud til klassevindere, men kun til BIR/BIM og certvindere.

 

Nollikes klub har så vidt jeg husker ikke roset-trip (altså med mindre jeg da husker helt galt og hun har en berner...), så hun kunne nemt blive forvirret af din beskrivelse om orange og lilla'e rosetter

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 207
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeres klub er også temmelig begejstret for rosetter :blink:

 

Der er rigtig mange klubber der ikke deler rosetter ud til klassevindere, men kun til BIR/BIM og certvindere.

 

Nollikes klub har så vidt jeg husker ikke roset-trip (altså med mindre jeg da husker helt galt og hun har en berner...), så hun kunne nemt blive forvirret af din beskrivelse om orange og lilla'e rosetter

 

Roset-trip er det rette ord. Der bliver nærmest givet er roset bare man stikker snuden ind til en DBSK-udstilling, så det kan da egentlig godt være, at jeg forvirre den arme Nollike, men det må h*n se som endnu en udfordring i at begribe udstillingsreglerne i al deres brogede mangfoldighed :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok, så forskellen er nu, at 1. pladsen skal ind og kæmpe om certet med de andre med 1. pladser? Der er derved færre som er certifikat-egnede?

 

 

Naaaaaaaaah, der er ikke færre certifikategnede, men der er færre til at kæmpe om certet....

 

Som du måske kan huske fra tidligere er det at få Excellent idag at sidestille med at få en 1. pr m CK tidligere.

 

Idag er det dog kun vinderen af klassen m. excellent der kan kæmpe om cert, hvor det tidligere var flere fra klassen der kunne være med til at kæmpe om certet.

 

Men det har dog været yderst sjældent at det er en hund der er kommet bagfra der har nappet certet i sidste ende. Så i det store hele var det jo tidligere ofte spil for galleriet. Men det hang jo sammen med at man dengang placerede 1-4 i køn. og derefter afgjorde BIR/BIM som tanten husker.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Er det så bare på skuer at de har deres egen BIR/BIM? For DET blev Noomi altså (BIM) jeg har bevis på det i form af en grim roset :mrgreen:

 

Skuer og specialklubber fyrer til tider godt op under titler og rosetter for at få folk til at komme igen. Som sagt tidligere er baby/hvalpeklasse (alt under 9 mdr.) ikke officielle klasser. Det betyder dog ikke, at den arangerende klub ikke kan vælge at kåre den bedste baby/hvalp i racen og den bedste baby/hvalp af modsat køn. Så altså BIR/BIM baby/hvalp.

 

Det er dog langt fra den officielle BIR/BIM og kan ikke stambogsføres.

Link til indlæg
Del på andre sites

Naaaaaaaaah, der er ikke færre certifikategnede, men der er færre til at kæmpe om certet....

 

Som du måske kan huske fra tidligere er det at få Excellent idag at sidestille med at få en 1. pr m CK tidligere.

 

Idag er det dog kun vinderen af klassen m. excellent der kan kæmpe om cert, hvor det tidligere var flere fra klassen der kunne være med til at kæmpe om certet.

 

Men det har dog været yderst sjældent at det er en hund der er kommet bagfra der har nappet certet i sidste ende. Så i det store hele var det jo tidligere ofte spil for galleriet. Men det hang jo sammen med at man dengang placerede 1-4 i køn. og derefter afgjorde BIR/BIM som tanten husker.

 

Ok, jeg er med på alt det første nu, det er jo sådan set meget smart at man ikke spilder nr. 2,3 og 4's tid når det alligevel er nr. 1 der løber med certet :mrgreen: Det med rødt stod jeg dog lidt af på :oops: BIR/BIM var vel alligevel nr. 1 fra begge sider?

Link til indlæg
Del på andre sites

Naaaaaaaaah, der er ikke færre certifikategnede, men der er færre til at kæmpe om certet....

 

Som du måske kan huske fra tidligere er det at få Excellent idag at sidestille med at få en 1. pr m CK tidligere.

 

Idag er det dog kun vinderen af klassen m. excellent der kan kæmpe om cert, hvor det tidligere var flere fra klassen der kunne være med til at kæmpe om certet.

 

Men det har dog været yderst sjældent at det er en hund der er kommet bagfra der har nappet certet i sidste ende. Så i det store hele var det jo tidligere ofte spil for galleriet. Men det hang jo sammen med at man dengang placerede 1-4 i køn. og derefter afgjorde BIR/BIM som tanten husker.

 

HOLD da helt op - der fik du mig da godt nok lige til at lyde som en oldsag :megaked: Jeg sidder her som en lille indtørret udstoppet kone og taster (spammer) på livet løs :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok, jeg er med på alt det første nu, det er jo sådan set meget smart at man ikke spilder nr. 2,3 og 4's tid når det alligevel er nr. 1 der løber med certet :mrgreen: Det med rødt stod jeg dog lidt af på :oops: BIR/BIM var vel alligevel nr. 1 fra begge sider?

 

 

Glem det med rødt. Det er gamle regler, det forvirrer bare mere end det gavner

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeres klub er også temmelig begejstret for rosetter :blink:

 

Der er rigtig mange klubber der ikke deler rosetter ud til klassevindere, men kun til BIR/BIM og certvindere.

 

Nollikes klub har så vidt jeg husker ikke roset-trip (altså med mindre jeg da husker helt galt og hun har en berner...), så hun kunne nemt blive forvirret af din beskrivelse om orange og lilla'e rosetter

 

Naah, hun er da en golden :mrgreen: (Eller en klorin-berner måske? :mrgreen:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Skuer og specialklubber fyrer til tider godt op under titler og rosetter for at få folk til at komme igen. Som sagt tidligere er baby/hvalpeklasse (alt under 9 mdr.) ikke officielle klasser. Det betyder dog ikke, at den arangerende klub ikke kan vælge at kåre den bedste baby/hvalp i racen og den bedste baby/hvalp af modsat køn. Så altså BIR/BIM baby/hvalp.

 

Det er dog langt fra den officielle BIR/BIM og kan ikke stambogsføres.

 

 

uh, godt du kom til undsætning, for det indlæg havde jeg helt overset i farten :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Skuer og specialklubber fyrer til tider godt op under titler og rosetter for at få folk til at komme igen. Som sagt tidligere er baby/hvalpeklasse (alt under 9 mdr.) ikke officielle klasser. Det betyder dog ikke, at den arangerende klub ikke kan vælge at kåre den bedste baby/hvalp i racen og den bedste baby/hvalp af modsat køn. Så altså BIR/BIM baby/hvalp.

 

Det er dog langt fra den officielle BIR/BIM og kan ikke stambogsføres.

 

Det bliver det jo alligevel ikke fra skuerne, så på den måde kan man jo godt give den lidt ekstra gas :mrgreen: Det var da i hvert fald super fedt at trampe hjem med en BIM-placering (og roset, glas und so weiter) fra Noomis første skue :mrgreen::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det bliver det jo alligevel ikke fra skuerne, så på den måde kan man jo godt give den lidt ekstra gas :mrgreen: Det var da i hvert fald super fedt at trampe hjem med en BIM-placering (og roset, glas und so weiter) fra Noomis første skue :mrgreen::mrgreen:

 

 

Bare rolig... mk101 trasker gladeligt hjem med alt gas'et selv om det er hendes hunds skue nr. 100 :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus

Den her tråd er bare en af de mest underholdende og lærerige tråde jeg har læst med på længe :lol: Hold op hvor hersker der forvirring (jeg fatter heller ikke så meget af det, men det behøver vi vel ikkke nævne?:oops:)

 

Jeg har dog nogle spørgsmål (håber det er OK?)

 

jeg har stadig ikke fattet hvordan BIR/BIM bliver valgt?

 

Og hvordan er det ved BIS?

Da vi var i neumünster fik jasons onkel først besked på at blive ude og slet ikke komme ind, da BIS skulle udvælges (han blev jo selvf. BIR) og så blev der valgt nogle hunde fra og de gik ud og hentede flash ind igen og så blev der sorteret nogle flere hunde fra og flash blev igen sparket ud da der kun var 3 hunde tilbage :confused:

Jason blev jo Jüngstensbeste (bedste hvalp i alle racer eller sådan noget lignende?) og der var kun to hunde der blev kvalificerede, hvor hun - lige så snart vi trådte ind i ringen - udnævnte jason som vinderen uden at kigge på dem igen. Er det normalt at udnævnelsen af "bedste hunden" om det så er hvalp eller voksen er så forskellig eller var det bare for at hvalpene ikke skulle miste tålmodigheden og at hun måske huskede dem og på forhånd havde valgt at hun ikke skulle igennem en masse udvælgelse og se dem løbe igen?:confused:

 

og så ved dommerkommentarerne: bliver temperamentet bedømt og skrevet ned normalt? For jason har ved hans to første (hvalpeklasser) fået skrevet hvor fantastisk dejligt temperament han havde, men hans første i junior blev der ikke skrevet noget om det?

 

 

og så et af nysgerrighed (af den mere morsomme slags :vinken:):

- hvad med "lykke til" kommentarer eller lignende som man finder på udtalelserne? Har i nogle sjove (som Noomis:lol:) der skal ud til os andre så vi kan trække på smilebåndet?:cool:

 

Jason har en (måske ikke så sjov, men alligevel sød og anderledes kommentar) om hvor let en vej han vil få gennem livet eller sådan noget "Ein Rüde, der mit Leichtigkeit seinen Weg gehen Wird":5up: (hvis der forresten er nogen der kan oversætte (evt. hele bedømmelsen) for mig ville jeg være MEGET glad, da mit tyske er rigtig dårligt :oops:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, placeringens vigtighed kan man absolut ikke pille ved. Og når man er en titelrytter som jeg selv, så tager man alle de rosetter, diplomer og blikting man kan komme i nærheden af. Også selvom de bliver arkiveret så snart de kommer indenfor døren.

 

Mht. stambogsføringen (eller mangel på) var det blot for at understrege, at baby/hvalpe resultater på officielle udstillinger ikke bliver registreret - netop fordi klasserne ikke er officielle.

 

Syntes i øvrigt der er ved at blive samlet meget godt op på reglerne, og skal da huske at sige tillykke med placeringen. Glemte det vist i skyndingen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det bliver det jo alligevel ikke fra skuerne, så på den måde kan man jo godt give den lidt ekstra gas :mrgreen: Det var da i hvert fald super fedt at trampe hjem med en BIM-placering (og roset, glas und so weiter) fra Noomis første skue :mrgreen::mrgreen:

 

 

Jeg syntes det er riiiiiiigtiiiiiiiiiiig flot.

 

 

Men andet forventer man vel heller ikke af den dejlgie Noomi pige :blink: :lun:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Bare rolig... mk101 trasker gladeligt hjem med alt gas'et selv om det er hendes hunds skue nr. 100 :mrgreen:

 

Sæ'fø'li', man er da et skarn hvis man ikke bliver en lille smule glad for alt det ragelse man alligevel sætter ind i et skab :mrgreen: (Ok, mit har sgu undtagelsesvis fået en plads oven på en reol i mit soveværelse :mrgreen::engel: jeg har jo heller ikke så meget at prale med endnu :lol:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, placeringens vigtighed kan man absolut ikke pille ved. Og når man er en titelrytter som jeg selv, så tager man alle de rosetter, diplomer og blikting man kan komme i nærheden af. Også selvom de bliver arkiveret så snart de kommer indenfor døren.

 

Mht. stambogsføringen (eller mangel på) var det blot for at understrege, at baby/hvalpe resultater på officielle udstillinger ikke bliver registreret - netop fordi klasserne ikke er officielle.

 

Syntes i øvrigt der er ved at blive samlet meget godt op på reglerne, og skal da huske at sige tillykke med placeringen. Glemte det vist i skyndingen.

 

And so did I, sååååå KÆMPE TILLYKKE MED KRÆET og kors og bånd og stjerner og hvad du ellers fik med hjem til hylden i stuen (ej, det var bare for sjov, det sidste. Der er grænser !!!)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...