sonja77 Skrevet September 1, 2008 Rapporter Share Skrevet September 1, 2008 Jeg har ikke en sygeforsikring til Tyson, men tænker, at jeg måske bør få en. Først undersøgte jeg forsikringen i Lærestandens Brandforsikring, hvor jeg har mine andre forsikringer. Der er selvrisikoen 600 kr., og de dækker max lidt over 11.000 kr. om året. Så tjekkede jeg Alm. Brand, fordi jeg har set reklamer for deres hundesygeforsikring i "Vi med hund" (hvis jeg vælger dem, skal jeg også have flyttet mig udvidede ansvarsforsikring derover), og der er selvrisikoen kun på 300 kr., og de dækker lidt over 18.000 kr. om året - dog kun 80 pct. af beløbet. Jeg kan ikke huske, om det var det samme hos Lærestandens Brandforsikring. Der er åbenbart stor forskel på hundesygeforsikringer - jeg havde egentlig forestillet mig, at det var nogenlunde det samme fra selskab til selskab. Nå, men så tænkte jeg, at der måske er nogle herinde, der ved, hvilket selvskab der tilbyder den bedste hundesygeforsikring? Eller i hvert fald kan fortælle om deres erfaringer/tilfredshed med deres eget sleskab? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
a9 Besvaret September 1, 2008 Rapporter Share Besvaret September 1, 2008 Amocca havde emnet oppe at vende lige før hun fik Karla hjem - her Jeg har også Jacki sygesikret, og i den forbindelse stod valget mellem Dyrekassen og Alm. Brand. Bondo var sygesikret i Dyrekassen, og jeg havde nul bøvl med dem :5up: Til Jacki har jeg valgt Alm. Brand og hvorfor så det det ved jeg faktisk ikke rigtig en kombination af lavere selvrisiko og lavere præmie vel Alm. Brand koster godt 1.400/år, Dyrekassen godt 1.800/år, men der får DKK medlemmer 10% rabat, så præmien er kun godt 1.600/år. Nu prøver jeg Alm. Brand, bliver der bøvl flytter jeg bare til Dyrekassen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Trei Besvaret September 1, 2008 Rapporter Share Besvaret September 1, 2008 Ligesom A9 har jeg også haft Dyrekassen men har skiftet til Alm brand... jeg har heller ikke oplevet noget negativt med Dyrekassen men skiftede alligevel. Her handlede det også nok også om at præmien er lavere og selvrisikoen også, tror jeg. Jeg har fået dækket regninger hos Alm. Brand og der har ingen problemer været. Har fået penge højst 14 dage efter jeg har henvendt mig. Når jeg har haft spørgsmål har jeg fået en fin service, så jeg er godt tilfreds med Alm. Brand. En ting jeg synes er vigtig, er at Ozzie hos Alm. Brand er sygeforsikret i hele hendes liv. Jeg kan ikke huske om det er det samme i Dyrekassen eller ej. Det er en ting, jeg synes der er værd at tjekke, når du kigger på forsikringer. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Tanten Besvaret September 1, 2008 Rapporter Share Besvaret September 1, 2008 Jeg har Alm Brand og har kun godt at sige om dem. De har dækket tænder og alle regninger jeg har indsendt uden problemer. De fremsendte chek til min far i løbet af 3 dage, da mit sure spetakel af en hund nakkede hans hund. De har som alle andre forsikringsselskaber klausuler på bestemte sygdomme på bestemte racer (nogle inden for en tidsperiode også) men det syntes jeg nu er fair nok. Hvem vil dække et kejsersnit på en hund der er kendt for ikke at kunne føde naturligt feks. Det er jo sådan noget folk ved når de køber racen. Alm. Brand dækker desuden også hele hundens liv. Held og lykke - det kan være en jungle Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret September 1, 2008 Rapporter Share Besvaret September 1, 2008 Jeg har dyrekassen og der mener jeg summen er på små 22.000 kr pr skade.. Og jep en SR på 552 kr.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret September 2, 2008 Rapporter Share Besvaret September 2, 2008 Som A9 så rigtigt siger så havde jeg emnet oppe tidligere, efter at Birgitta (tror jeg det var) havde gjort mig opmærksom på, at kun alm brand og dyrekassen dækker hele hundens liv.... Jeg troede de alle sammen kun dækkede indtil det 10 år... Vi endte med alm brand - det var via ælle bælle metode for jeg ku ikk vælge... Dyrekassen dækker et lidt højere årligt beløb end alm brand, til gengæld er deres selvrisiko og præmie også lidt højere.... men ellers dækker de mere eller mindre de sammen ting begge to,,,, Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret September 2, 2008 Rapporter Share Besvaret September 2, 2008 nu kan jeg ikke huske hvor gammel tyson er, men du skal være opmærksom på, at der skal foreligge en sundhedsattest fra dyrlægen hvis han er over 2 år tror jeg det, fr de vil forsikre ham og hvis han er over 5 vil de slet ikke.... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst PPP-Pero Besvaret September 2, 2008 Rapporter Share Besvaret September 2, 2008 Vi har alm.brand pga. den lave præmie og selvrisiko og fordi den varer hele hundens liv. I dag, halvanden uge efter jeg sendte regninger ind, har jeg fået en check hjem på 4500 kr. 80 % af regningen efter at selvrisikoen blev regnet fra. Dejligt :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hailey Besvaret September 2, 2008 Rapporter Share Besvaret September 2, 2008 nu kan jeg ikke huske hvor gammel tyson er, men du skal være opmærksom på, at der skal foreligge en sundhedsattest fra dyrlægen hvis han er over 2 år tror jeg det, fr de vil forsikre ham og hvis han er over 5 vil de slet ikke.... Jeg fik tegnet på mine 2 yngste da de var 2 år, der var ingen krav om nogen attest Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret September 2, 2008 Rapporter Share Besvaret September 2, 2008 Jeg fik tegnet på mine 2 yngste da de var 2 år, der var ingen krav om nogen attest så husker jeg nok forkert ... tro på Hailey istedetfor så Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Gucci Besvaret September 2, 2008 Rapporter Share Besvaret September 2, 2008 Der er forskel på alderen og indmelding mellem Alm. Brand og Dyrekassen. I kan se forsikringsbetingelserne på hjemmesiderne vil jeg mene Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret September 2, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 2, 2008 nu kan jeg ikke huske hvor gammel tyson er, men du skal være opmærksom på, at der skal foreligge en sundhedsattest fra dyrlægen hvis han er over 2 år tror jeg det, fr de vil forsikre ham og hvis han er over 5 vil de slet ikke.... Tak for tippet, men han er kun 1 1/2, så det er ikke noget problem. Jeg tror, at jeg ender med at vælge Alm. Brand pga. den lavere præmie... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Diddea Besvaret September 7, 2010 Rapporter Share Besvaret September 7, 2010 Jeg er også ved at undersøge til mine to hunde og har fundet frem til at TopDanmark også dækker hele livet, med undtagelse af visse racer. De dækker 90%, men har til gengæld en selvrisiko på 750,-. Den koster 1449,- om året og det er med ansvar. Hvad koster den hos alm brand? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bamseida Besvaret September 7, 2010 Rapporter Share Besvaret September 7, 2010 Dyrekassen er dyrere end Alm.Brand, fordi Dyrekassen forlanger at man også tegner ansvarsforsikringen hos dem. Jeg har lige tegnet en forsikring hos Dyrekassen og der koster selve forsikringen 1250.- ( kan ikke se, på regningen, om de 10 % for medlemsskab af DKK er trukket - skal undersøges ). De dækker 24.778.- om året og har en selvrisiko er 595.- Edit: De dækker 80 %. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Renésj Besvaret September 7, 2010 Rapporter Share Besvaret September 7, 2010 Mine evt. fremitdige hunde skal også være i dyrekassen, ligesom Fie er... De sidste tråde på (andet forum) omkring forhøjelser af præmier hos alm. brand har gjort valget endnu nemmere for mig, gider ikke gå og skulle "frygte" en evt. stigning på grund af skader..... Fie er jo desværre en mandags model og jeg har fået rigtig mange penge tilbage på grund af hendes problemer, 2 år har hun ligget lige omkring maks og der har aldrig været problemer. Jeg har lige betalt dette år´s regning og den lød på 1627,50 for syge og ansvar Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
BassilBerner Besvaret September 7, 2010 Rapporter Share Besvaret September 7, 2010 Vi har pt. Alm.Brand.. og de kan altså ikke regne.. :5up: Seneste regning fra IMHS lød på 2081 kr (uden medicin) På brevet fra Alm.Brand står: Regningen dækkes med 80% af 2081 kr minus 300 kr i selvrisiko Til udbetaling: 2081 kr.. :banan: :klap: :confused: :confused: Nu har vi sådan set skiftet til andet selskab pr. 1.10 - hvilket jeg nok kommer til at fortryde.. For det er jo ikke sikkert at Codan heller ikke kan regne.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Inkognito Besvaret September 7, 2010 Rapporter Share Besvaret September 7, 2010 Hos Alm. Brand skal man huske at tegne en udvidet ansvarsforsikring, hvis man skal til udstilling, træning, prøver osv. med sin hund, da den alm. ansvarsforsikring ikke dækker disse ting. Den alm. ansvarsforsikring hos Dyrekassen dækker derimod disse ting og det skal man huske, når man sammenligner priser. Der kommer "inden længe" endnu et forsikringsselskab på det danske marked kun til dyr: www.agria.dk og de kommer med gode anbefalinger fra Sverige. Jeg har mine tøser i Dyrekassen og har ingen planer om at skifte til andre - måske kan Agria være med på et senere tidspunkt, men jeg vil altid holde mig til forsikringsselskaber kun med dyr. Mine seneste erfaringer med almindelige forsikringsselskaber er noget kedelige og jeg har kun mødt negative medarbejder uden empati - det vil jeg simpelthen ikke møde i forbindelse med mine hunde/dyr og det har jeg ikke mødt de utallige gange jeg har været i kontakt med Dyrekassen på trods af nogle heftige regninger. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sitkin Besvaret April 8, 2011 Rapporter Share Besvaret April 8, 2011 (rettet) Har lige undersøgt dyrekassen danmark. De dækker op til ca 25.300 kr nu med en selvrisiko på ca. 600 kr. De dækker hele livet men skal have dyrlæge attest hvis hunden er fyldt 4 år. De dækker med 80% også i Europa som jeg forstod. Præmien en årligt 1.418 kr. + ansvarsforsikring (416 kr for alm. 600 kr for udvidet) Medlemmer af DKK får 10% Så det er ca. 1.650 kr pr. år for syge- og alm. ansvarsforsikring for medlemmer af DKK Redigeret April 8, 2011 af Sitkin Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst spitZ Besvaret April 8, 2011 Rapporter Share Besvaret April 8, 2011 Har lige undersøgt dyrekassen danmark. De dækker op til ca 25.300 kr nu med en selvrisiko på ca. 600 kr. De dækker hele livet men skal have dyrlæge attest hvis hunden er fyldt 4 år. De dækker med 80% også i Europa som jeg forstod. Præmien en årligt 1.418 kr. + ansvarsforsikring (416 kr for alm. 600 kr for udvidet) Medlemmer af DKK får 10% Så det er ca. 1.650 kr pr. år for syge- og alm. ansvarsforsikring for medlemmer af DKK Den har også livsforsikring hvis hunden er under tre år når den meldes ind (hvor længe den dækker kommer lidt an på racen), og det er rigtigt den dækker i hele EU Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts