Hop til indhold

Blandingshunde - billeder af blandingens ophav


Gæst Buddha
 Share

Recommended Posts

Gæst Buddha

Synes det kunne være lidt sjovt at se billeder af de racer jeres hunde er blandet af - og hvordan jeres hund så ser ud :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 91
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Joey-Salome

Mine er rene gæt - for jeg kender ikke mine hundes ophav, naturligt nok, når de nu er adopterede fra internat i Spanien. Men jeg har forsket lidt i, hvad de kunne være lavet af ud fra deres sind, temperament og udseende samt hvor de er fra (altså hvilke hunde, der er udbredt i området), og mine "resultater" er de her :-D

 

Charlie - Golden Retriever, Baskisk Hyrdehund og Podenco Maneto. Pelsfarve og -struktur og roligt sind fra golden. Kraftig kropsbygning. Elsker at apportere legetøj. Meget blød mund. Ører hænger, selvom de fra anden race burde stå op.

Kraftigt hyrdegen fra baskeren (har set ham med får og han er fantastisk, han elsker at hyrde med mig og katten etc.) som ude trumfer jagtgenet. Pelsfarve og megen længde på pelsen omkring ører og hale også fra baskeren - hale står også op i runding over ryggen. Er vagtsom og meget obs på at holde sig til sin flok - går altid uden snor, fordi han bare vil følge mig.

Korte ben, ansigtsform og øreform fra podencoen samt lang krop. Ørerne præcis samme form som hos podencoen, men er faldet ned til siden i stedet for at stå op. Snuden er lys ligesom hos podencoen. Udaddrejede "skæve" forpoter også fra podencoen.

 

Golden Retriever:

[ATTACH=CONFIG]82499[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]82501[/ATTACH]

 

Baskisk Hyrdehund:

 

[ATTACH=CONFIG]82500[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]82497[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]82498[/ATTACH]

 

Podenco Maneto:

 

[ATTACH=CONFIG]82503[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]82504[/ATTACH]

 

 

Og så Charlie :lun::

 

[ATTACH=CONFIG]82505[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]82506[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]82507[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]82508[/ATTACH]

 

 

(pyh, det var mange billeder, må lige lave et nyt indlæg med Buster)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome

Og mit gæt om Buster:

 

Buster - Kooikerhondje, Cocker Spaniel (jagtlinje) og Carea Leonés. Meget jagtgen, men mere "stående" end cockeren med tendens til at "tolle" og lave energiske krumspring som kooikeren, når han er efter fugle - logrer også hele tiden, når han er ude. Elsker spor og søgearbejde. Mildt og meget følsomt sind som kooikeren og også meget lignende kropsbygning og pels - med de sorte spidser på ørerne. Dominerende rød farve fra cockeren og med lysere "totte-strit"-pels oven på hovedet som cockeren. "Snakker" med små hylebjæf, når han skal ud, men gør meget lidt. Nysgerrig i forhold til vand, men har ikke været vant til at svømme, så han tør ikke helt endnu. Elsker at futte rundt i vandkanten.

Har en anelse hyrdegen som carea'en, som viser sig på sjove tidspunkter. Lidt større end kooikeren og med sort-hvide aftegninger, som kunne ligne carea'en.

 

Kooikerhondje:

 

[ATTACH=CONFIG]82512[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]82526[/ATTACH]

 

Jagt-cocker:

 

[ATTACH=CONFIG]82516[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]82517[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]82518[/ATTACH]

 

Carea Leonés:

 

[ATTACH=CONFIG]82519[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]82520[/ATTACH]

 

Og så Buster :lun::

 

[ATTACH=CONFIG]82522[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]82523[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]82524[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]82525[/ATTACH]

 

(ih ... den lavede kuk i billederne, så der er et ekstra billede af carea'en nedenfor. Nå, kan ikke rette det, har prøvet.)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Liva er

 

3/4 golden retriever

 

og 1/4 gul labrador

 

og ser sådan ud

 

82437-023.JPG

 

Orv, hvor er det egentlig vildt at hun er blevet så korthåret, når hun er mest golden :-). Vildt som det kan snyde, det genetik. Men fin er hun :lun:.

Også derfor, jeg ikke aaaaaner om jeg har ret meget ret i mine gæt om mine hunde, men sjovt er det da at prøve ... :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Orv, hvor er det egentlig vildt at hun er blevet så korthåret, når hun er mest golden :-). Vildt som det kan snyde, det genetik. Men fin er hun :lun:.

Også derfor, jeg ikke aaaaaner om jeg har ret meget ret i mine gæt om mine hunde, men sjovt er det da at prøve ... :-D

 

Hendes mor var også korthåret.

De var 9 i kuldet; 3 korthårede og 6 langhårede. Men hendes pels er blød, ikke grov som en labbe-pels godt kan være

Mor

65967-hpim2377.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome

Tyson må da have fået lidt størrelses-pondus fra et eller andet andet end pom og paps, hvad? Jeg husker ham da være noget større end de to miniracer ... selvom du har ret om udseendet, Sonja. Men det kan måske snyde med størrelsen, så de bare bliver større, dunno. :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tyson må da have fået lidt størrelses-pondus fra et eller andet andet end pom og paps, hvad? Jeg husker ham da være noget større end de to miniracer ... selvom du har ret om udseendet, Sonja. Men det kan måske snyde med størrelsen, så de bare bliver større, dunno. :lun:

 

Han er større end poms'en. Papillonerne kommer i to størrelser ifølge Petrinemor. Den lille størrelse er den, Petrine, Zamzam og Fønix er i, men der er også en større størrelse (jeg mener, at HundensVens papillon, der nu er død, var ret stor). Men derudover kan man ved blandinger også godt komme ud for, at de er større end de racer, de er blandet af. Men det er jo svært at sige. Han er et par gange blevet forvekslet med en kleinspitz eller mittelspitz, men dem er der jo ikke så mange af herhjemme. Der er også en del, der har gættet på, at der er islandsk fårehund i ham. Men igen, ikke til at sige. Desværre, det kunne være sjovt at vide.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis man blander en Samojede med en Goldenblanding (Golden Retriver/Seberian Husky/New Foundlænder) får man en dejlig hund! :lun: Vi bliver beskyldt for at have en hvid schæfer, indtil folk kommer tættere på og mærker hendes pels. Får altid kommentarer om hvor blød hendes pels er, men ved ikke hvor den meget bløde pels kommer fra. Hverken Mor eller Far har sådan en blød pels.

 

newfoundland.jpg

 

=

 

molly 093.jpg

 

=

samojede.jpg

Sweet_Surprise_v.d._issel_hoeve2.jpg

Siberian-Husky-muzzle-Siberian-Husky.jpg

2012 006.jpg

2012 007.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Misja, kvart Samojede, Kvart Sibirian Husky og halv Labrador Retriever

 

og sådan ser hun ud:

223772_2264951141843_1190434015_2796501_3099984_n.jpg

Samojede, Husky og Labrador:

labrador-løb.jpg

 

Selvom hun er ½ lab, er der ikke meget andet end farve, ryglinje, den tøndformede brystkasse, del-vis pels længden (mere krave og hale end labben) og al ekstra huden især på halsen der er fra labben.

 

Her ved siden af "fuldblods" labben Binka:

304182_10150409592834369_787194368_10179735_349122906_n.jpg

 

Her ser man halen tydeligt (der her har fået rund klippet spidsen):

200507076.jpg

 

Og her hele kuldet:

Hvalpekassen1007.jpg

samojede-løb.jpg

husky-løb.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Papillon:

 

papillon.jpg

 

Og er mit bedste gæt at der også er Russisk Toy Terrier indblandet:

 

para2010-1-1.JPG

 

Ayo:

 

DSC01158.jpg

 

DSC01092.jpg

 

Hun er 6 mdr. nu, så hun er jo slet ikke i fuld pels endnu. Men hun er begyndt at få de sorte lange hår der stritter ud fra ørerne, som toy terrieren har. Hendes ører ligner den mest lyse af terriernes, bare ikke i fuld pels endnu heller.

 

Hun er købt som Papillon/Malteser/Yorkshire terrier - men dem som kan finde Malteseren og yorkien i hende, de må gerne sige til! :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome

Når man ser de lækre blandingshunde i den her tråd, så kan jeg ikke lade være med at tænke, at de simpelthen ofte er så lækre og søde og skønne, at de burde grundlægge en helt ny race som liiiiige var som dem ... huh, de trumfer mange af de "ægte" hunderacer :lun::mrgreen:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...