Hop til indhold

Blandingshunde - billeder af blandingens ophav


Gæst Buddha
 Share

Recommended Posts

Caspers computer har fået depression, så det bliver lige nogle genbrugsbilleder af Ninja :lol:

 

Ninja er blanding af:

 

½ Labrador (Formel 1 fik vi af vide .. meeeeen)

 

IMG_6785_S.jpg

 

1/4 Kleiner Münsterländer:

 

kleiner.jpg

 

Samt 1/4 Tysk Korthåret Hønsehund:

 

GermanShorthairedPointerDogFritz2yearsOld1.jpg

 

 

 

Resultat:

IMG_0239.JPG

 

 

Vi har både mødt folk der mest kunne se Kleineren i hende, folk der mest kunne se Hønsehunden i hende, og sågar en meget racekyndig mand *host host* der helt bestemt kunne se Weimaraneren i hende :lol:

 

Fra labben har hun arvet den mere robuste kropsbygning, madglæden, samt det ekstra fedtlag under huden.

IMG_0047.JPG

IMG_0209.JPG

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 91
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Her er Karla, som er en blanding af Dansk Svensk gårdhund og labrador og et eller andet andet - som de mente var cocker...

 

Hun ser sådan her ud og hendes forældre ser sådan her ud (som man kan se, har morhund spidse ører (og et meget spidst ansigt) - hvilket en dsg ikke bør have, så tænker at hun nok ikke var ren, men måske mixet med noget pincher? Fars pels var meget blød og lidt halvlang i det + han havde lidt halefaner (og for kortbenet) til at være ren labrador. Vil tro han var omkring 50cm i skulderhøjde... (det er iøvrigt 6 uger gamle Karla der står under ham)

 

Karla

IMG_4658.jpg

 

Mor

050708Karla+003.jpg

 

Far

210708Karla+057.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Johna er en blanding af mor som er dansk / svensk gårdhund og far som er en blanding af mange gode sager. De billeder jeg har set af fars forældre, så vil jeg byde på at farfar var Jack Russell evt. Parson Russell terrier. farmor lignede en Karla men i lysebrun :vedikke: De fik at vide at hun var blandet af dsg og evt. beagle.

 

Johna ser sådan ud og hendes forældre ser sådan ud:

IMG_6274.jpg

 

Far

IMG_0497.jpg

 

Mor (med Johna på slæb)

IMG_1617.jpg

IMG_1554.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er sjovt at se Karla og Johnas forældre, men Karlas mor ser virkelig lille ud i forhold til hvalpen!

 

 

Therese, kan kun se 1 billede i dit indlæg?

 

Karlas mor var virkelig lille.... tror ikke hun har været mere end ca 35 cm høj (også en grund til, at jeg tror der var mixet noget mindre ind i hende fx pincher. på billedet er hvalpen 4 uger...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
[ATTACH=CONFIG]82897[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]82898[/ATTACH]

Flatcoated retriever

+

Siberian husky

[ATTACH=CONFIG]82899[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]82900[/ATTACH]

 

= Gismo (Bamsen til venstre, hvis nogen er i tvivl:blink:)

 

[ATTACH=CONFIG]82901[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]82902[/ATTACH]

 

Nååårh, en odd-eyed basse :lun:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst sunrise
Langhåret Schæfer:

800x600?.cached

 

Labrador:

 

labrador_retriever_7.jpg

 

Siberian Husky:

 

siberianhusky.jpg

 

Flatcoated Retriever:

 

Flat-Coated_Retriever.jpg

 

Collie:

 

dog-info3.gif

 

 

Nissan:

 

398992_10150647728391551_690706550_9687214_1447673885_n.jpg

 

Der er lidt husky over hans hoved, men ellers ligner han meget en langhåret schæfer. Vildt, at man kan krydse 5 racer der i blandt en langhåret schæfer, og så få det til at ligne en langhåret schæfer:lol:Hvordan var racerne fordelt på morhund og farhund?

Link til indlæg
Del på andre sites

Tyson er del pomeranian:

 

[ATTACH=CONFIG]82529[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]82530[/ATTACH]

 

Og del ukendt. Jeg har dog ser et par poms/papillon-blandinger, der ligner ham meget, så papillon kunne godt være et bud:

 

[ATTACH=CONFIG]82531[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]82532[/ATTACH]

 

Og sådan ser Tyson ud:

 

[ATTACH=CONFIG]82533[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]82534[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]82539[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]82536[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]82537[/ATTACH]

 

Tyson må da have fået lidt størrelses-pondus fra et eller andet andet end pom og paps, hvad? Jeg husker ham da være noget større end de to miniracer ... selvom du har ret om udseendet, Sonja. Men det kan måske snyde med størrelsen, så de bare bliver større, dunno. :lun:

 

Ja, jeg vil også tro, at der er noget større indover end pom og paps

:hmm:

Papillon:

 

papillon.jpg

 

Og er mit bedste gæt at der også er Russisk Toy Terrier indblandet:

 

para2010-1-1.JPG

 

Ayo:

 

[ATTACH=CONFIG]82550[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]82551[/ATTACH]

 

Hun er 6 mdr. nu, så hun er jo slet ikke i fuld pels endnu. Men hun er begyndt at få de sorte lange hår der stritter ud fra ørerne, som toy terrieren har. Hendes ører ligner den mest lyse af terriernes, bare ikke i fuld pels endnu heller.

 

Hun er købt som Papillon/Malteser/Yorkshire terrier - men dem som kan finde Malteseren og yorkien i hende, de må gerne sige til! :mrgreen:

 

Er der ingen chi i hende? hun ligner mere en pap-chi.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg vil også tro, at der er noget større indover end pom og paps

:hmm:

 

 

Er der ingen chi i hende? hun ligner mere en pap-chi.

 

Jeg tænker også at russisk toy terrier nok er lidt urealistisk - hvis man kigger på bestanden af den race herhjemme... Medmindre hun er importeret østfra....

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg vil også tro, at der er noget større indover end pom og paps

:hmm:

 

 

Er der ingen chi i hende? hun ligner mere en pap-chi.

Jeg synes bare - og andre har sagt det samme - at hun ligner en Russisk Toy Terrier helt vildt. Men altså - vi ved det jo ikke. Så det er blot et gæt, men sammenligning af hvalpebillederne ligner helt vildt - og hun har jo farven som en Russisk Toy Terrier. Synes ikke man ser Chier i den farve? Men det kan såmænd også godt være Chi der er i hende - who knows. :blink: Men hun har altså et temperament som siger spar 2 - hvor jeg virkelig kan genkende meget fra Kency, som jo var terrier.. Og hun er begyndt at få de sorte lange hår på ørerne som samtlige røde langhåret Russiske Toy terriere har.

 

 

Jeg tænker også at russisk toy terrier nok er lidt urealistisk - hvis man kigger på bestanden af den race herhjemme... Medmindre hun er importeret østfra....

Men der er en forholdsvis stor risiko for at hun kan være importeret - hun er købt hos en hundehandler (har vi fundet ud af efterfølgende!) som er helt tosset med at lave papillon-blandinger. Og for noget tid siden havde hun tre (!) forskellige kuld hvalpe til salg, som ifht. den alder de skulle have haft, burde have været deroppe da vi hentede Ayo. Enten var de der ikke, eller også var de gemt væk. Så jeg har en vis mistanke om at hun importere hvalpe.. og Ayo lignede heller ingen af sine søskende, dem var der slet ingen tvivl om de var Papillon blandinger, de var hvide med brune aftegn.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...