Hop til indhold

Hvor tillidsfulde er jeres hunde?


luckyluna
 Share

Recommended Posts

Jeg synes det er sjovt som der er forskel på hvor tillidsfulde hunde er.

 

Hvor meget de lader en bakse rundt med dem, løfte på dem ovs.

 

Sheila er meget tillidsfuld overfor mig, men hun har da nogen ting hvor hun bliver lidt betænkelig. At blive løftet og flyttet fysiks rundt på feks.

Familiemedlemmer har hun også rimelig tillid til hvorimod alle fremmede skal gøre sig fortjent til tillid nok til at hun bare er ok ved at ligge ved siden af dem i sofaen. Ikke fordi hun er sky, det lader bare ikke til hun helt tror på at de nu ikke gør et eller andet ved hende hun ikke kan lide..

 

Mysla mener hele menneskeheden elsker hende:lol: Det enste hun ikke kan lide er at blive løftet på nogen vis.

 

Og så har jeg passet et par hundepiger, der var så tillidsfulde at det virkelig satte det i perspektiv.

 

Begge små hunde, der vandt til at ligge på skødet og blive båret, hvilket måske har en betydning.

 

Især Groa kunne man lægge på ryggen i armene, have hængende på skulderen, vælte bagover i sofaen og hun var fuldt overbevidt om at man holdt fast i hende:lol:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Jacki har det præcis som Mysla, menneskeheden er udelukkende til for at tilbede hende :engel::mrgreen:

 

Hun er ekstrem tillids fuld og lader sig gerne lyfte rundt på :-D har leget den der leg med at kaste hende op i luften og gribe hende igen, som man gør med babyer, det er hun fløjtende ligeglad med :5up:

 

Man kan stort set gøre ved hende, hvad man vil - og specielt hendes moar, naturligvis :blink: - det eneste jeg kan komme i tanke om, at hun ikke er helt glad ved er at vise tænder og måske klippe negle, så det arbejder vi videre med :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Dumle er meget tillidsfuld. Der er da ingen mennesker i verden der kunne finde på at gøre ham ondt :lol:

 

Det bliver nok lidt svært for gæster e.l. at løfte på ham fordi han er så vild efter at komme til at slikke mundvige at han hopper og springer og slet ikke kan styre sig selv.

 

Ellers må vi alt... undtagen at komme til hans øre... hvis vi gør bliver han fuldstændig rædselsslagen. Han havde et sår i øret som hvalp der skulle renses, så jeg tror det er der det kommer fra, men vi arbejder på at få lov.

Link til indlæg
Del på andre sites

Engang skulle jeg, sammen med min gamle hund Ascha, skyde genvej over en jernbane og skulle kravle over et hegn med 4 metal snore, som lignede det man bruger til at sende strøm igennem. Ascha havde ret meget respekt for stødhegn og standsede op foran hegnet og så meget utryg ud, da jeg bad hende om at komme hen til det. Da det gik op for mig at hun troede at det gav stød tænkte jeg, at det nok ikke ville lykkedes at få hende igennem men jeg prøvede lige en enkelt gang at sige: Kom nu Ascha, du kan godt,... og så kravlede hun (godt nok meget forsigtigt) igennem.... og nu tuder jeg så lige lidt.... , for jeg ville da aldrig røre et stødhegn selvom min bedste veninde sagde at det ikke ville gøre ondt.

 

Sådan en tillid tror jeg ikke Thailo har til mig. Måske det hænger sammen med at jeg heller ikke har den samme tillid til ham som jeg havde til Ascha.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har arbejdet meget målbevidst på at Pelle fik tillid til mig omkring "befamling", som jeg kalder det.

 

Især efter dyrlægers smertefulde behandling af ham

 

Jeg må det hele. Negleklipning blev en "givende forretning" for ham med synligt liggende guffer.

 

Nu kan jeg uden godbidder klippe negle, rode i øjne, øren osv osv.

 

Den største tillid han nok har vist mig var i vinter da vi skulle med færgen over til Gudrun.

Trappen ned til dækket var udelukket, den var for stejl så vi måtte tage elevatoren.

Sidste gang havde jeg desværre mere eller mindre måtte tvinge ham derind fordi han blev super forskrækket lige idet han var på vej derind over nogle brag der kom nøjagtigt samtidig.

Han skulle IKKE derind, men vi var ved at være i land så ja, jeg pressede ham derind.

 

Gangen efter gik jeg til elevatoren i god tid belavet på at skulle bruge en del tid på projektet.

 

Jeg havde med ord fortalt ham at vi skulle bruge elevatoren og bla bla...

 

Jeg åbnede døren og var tavs og stod bare der og holdt døren og gav ham tid til at vurdere situationen.

Efter et par minutter gik Pelle ind i elevatoren. Han rystede nærmest som et espeløv, men gjorde det.

 

Han har gjort det siden, ryster lidt hver gang, men gør det.

Det må kaldes tillid synes jeg.

 

De seneste gange jeg har været over har jeg snydt mig til at blive i bilen hos ham. Forbudt. Men så slipper han for virvarret på færgen - og for elevatoren.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst BongoJungle

Jeg kan gøre ALT med/ved mine hunde.

De stoler blindt på mig.

IKke alt de bryder sig om, fx. at få klippet negle, men de lader mig gøre det, uden brok.

 

Jeg er så også den eneste der kan håntere mine hunde, men de er også kun vandt til at det er mig der er her.

 

Kan godt se at de ikke altid er trykke hvis andre for en gangs skyld skal håntere dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Observation efter 14-15 uger.

 

 

Alle kan li Aslan - ifølge Aslan selv.

Med alle menes alle, både fugle og edderkopper og mennesker og andre hunde.

Dog ikek katte!

 

Aslan syntes alle er søde, fordi de alle sammen godt kan li ham - ifølge ham selv.

 

Selvnarkomanen (som jeg ellers er bange for) kan aslan godt li :rolleyes:

 

Vi kan ikk endnu vende Aslan på ryggen, men det er ok når han selv gør det (dette trænes dog, og aslan og jeg er blevet enige om at indtil videre kan han ligge og slappe af mellem mine ben, sådan lidt på siden og ryggen, så dr dyr fik ikke helt ødelagt det hele).

Aslans hvalpetræner.....han kan gøre ALT ved Aslan (livserfaring?).

 

Vi kan tage alt fra Aslan, mm han er i lege humør og gerne vil jagtes.

Men vi har også altid byttet med noget lækkert eller givet ham tingen igen (hvilket vi stadig gør, sådan at hvis vi endelig ikke har noget en dag, overlever han nok, håber vi)

 

 

Og så håber vi og ber til at vi gør alt rigtigt sådan at han forbliver verdens nemmste hund :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

På visse punkter er min hund temmelig tillidsfuld. Ved dyrlægen har hun haft en del ubehagelige/smertefulde oplevelser, men hun går stadig selv op på bordet, dog med hele kroppen i vibrationer (der desværre bliver værre og værre).

 

På andre punkter er der ingen tillid overhovedet. Hun er ingen krammehund og man kan ikke træde hen over hende når hun ligger på gulvet. Der var desværre en der faldt over hende da hun var unghund og hun lå fastklemt et stykke tid under ham (han skulle jo også lige nå at rejse sig igen).

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst beagle-lover

Alice er MEGET tillidsfuld, både overfor dyrlægen, børn (alle børn), mennesker hun kender og visse hun ikke kender.

 

Der er visse ting vi ikke kan tage fra hende, f.eks. her i ferien huggede hun en et stykke bolle med leverpostej på fra min mands niece(? - mandens søsters barn). Dette kunne vi ikke tage fra hende. Hun låste simpelthen sine kæber, på et tidspunkt var hun ved at tabe det (mens vi prøvede at tage det fra hende) og så snappede hun efter bollen inkl. mine fingre.

Der blev jeg squ' et kort øjeblik nervøs for om hun ville kunne finde på at bide :shock: og vi blev enige om, at lade hende beholde det.

 

Normalt kan vi sagtens tage ting fra hende som hun har snuppet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Alice er MEGET tillidsfuld, både overfor dyrlægen, børn (alle børn), mennesker hun kender og visse hun ikke kender.

 

Der er visse ting vi ikke kan tage fra hende, f.eks. her i ferien huggede hun en et stykke bolle med leverpostej på fra min mands niece(? - mandens søsters barn). Dette kunne vi ikke tage fra hende. Hun låste simpelthen sine kæber, på et tidspunkt var hun ved at tabe det (mens vi prøvede at tage det fra hende) og så snappede hun efter bollen inkl. mine fingre.

Der blev jeg squ' et kort øjeblik nervøs for om hun ville kunne finde på at bide :shock: og vi blev enige om, at lade hende beholde det.

 

Normalt kan vi sagtens tage ting fra hende som hun har snuppet.

 

Så kan vi snakke om kærlighed til leverpostej.

 

Jeg tror ikke hun ville have bidt dig med vilje, ikke med mindre hun havde advaret dig først med en helt masse hundesprog :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Bubber er meget tillidsfuld over for mig. Han har nogle gange den ide at han gerne vil op og kigge i min højde og så kommer han løbende og springer op, for mor griber ham altid, også hvis man ikke lige er klar.

Kan tage alt fra ham og beføle over at på kroppen. Det kan dyrlæger også uden at han knurre eller snapper.

Fremmede mennesker og børn kan han godt være noget tilbage holdende over for.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har arbejdet meget målbevidst på at Pelle fik tillid til mig omkring "befamling", som jeg kalder det.

 

Især efter dyrlægers smertefulde behandling af ham

 

Jeg må det hele. Negleklipning blev en "givende forretning" for ham med synligt liggende guffer.

 

Nu kan jeg uden godbidder klippe negle, rode i øjne, øren osv osv.

 

Den største tillid han nok har vist mig var i vinter da vi skulle med færgen over til Gudrun.

Trappen ned til dækket var udelukket, den var for stejl så vi måtte tage elevatoren.

Sidste gang havde jeg desværre mere eller mindre måtte tvinge ham derind fordi han blev super forskrækket lige idet han var på vej derind over nogle brag der kom nøjagtigt samtidig.

Han skulle IKKE derind, men vi var ved at være i land så ja, jeg pressede ham derind.

 

Gangen efter gik jeg til elevatoren i god tid belavet på at skulle bruge en del tid på projektet.

 

Jeg havde med ord fortalt ham at vi skulle bruge elevatoren og bla bla...

 

Jeg åbnede døren og var tavs og stod bare der og holdt døren og gav ham tid til at vurdere situationen.

Efter et par minutter gik Pelle ind i elevatoren. Han rystede nærmest som et espeløv, men gjorde det.

 

Han har gjort det siden, ryster lidt hver gang, men gør det.

Det må kaldes tillid synes jeg.

 

De seneste gange jeg har været over har jeg snydt mig til at blive i bilen hos ham. Forbudt. Men så slipper han for virvarret på færgen - og for elevatoren.

 

Sådan nogle historie giver mig gåsehud. Er det ikke fantastisk!!!!. :-D Vi mennesker kunne godt lære lidt dèr.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så du ville ønske at Aslan gjorde det samme ? :mrgreen:

ha ha det billed ville jeg gerne se, Dorte der ryger 1 meter bagud og lander lige på bagdelen og Aslan slikker hende over hele hovedet og logrer :-P:lol: et syn for guderne.

 

Cujo er meget tillidsfuld over for alle, Hjalte havde lidt svært i starten hvad man kunne gøre med sådan en hund, han troede først man kunne bryde og slås med ham, men fandt jo ud af at når man prøvede at bryde med ham blev øret slikket og det kan hjalte ikke lide :lol:.

 

Jeg er den eneste der får lov at åbne hans mund og tage noget fra ham ikke må tage, han knurre lidt men han skal ikke stjæle, no matter what (altså Cujo)

 

Dyrlægen er han super glad for, dagene fter han blev operet skulle hans sting tjekkes dagen efter, fordi de havde rykket sig lidt, han for ind af døren, hilse på sekretæren og hoppede op af dr. dyr da hun kom ud for at hente os.

 

Så tilliden er i top her, heldigvis da :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

ha ha det billed ville jeg gerne se, Dorte der ryger 1 meter bagud og lander lige på bagdelen og Aslan slikker hende over hele hovedet og logrer :-P:lol: et syn for guderne.

 

Cujo er meget tillidsfuld over for alle, Hjalte havde lidt svært i starten hvad man kunne gøre med sådan en hund, han troede først man kunne bryde og slås med ham, men fandt jo ud af at når man prøvede at bryde med ham blev øret slikket og det kan hjalte ikke lide :lol:.

 

Jeg er den eneste der får lov at åbne hans mund og tage noget fra ham ikke må tage, han knurre lidt men han skal ikke stjæle, no matter what (altså Cujo)

 

Dyrlægen er han super glad for, dagene fter han blev operet skulle hans sting tjekkes dagen efter, fordi de havde rykket sig lidt, han for ind af døren, hilse på sekretæren og hoppede op af dr. dyr da hun kom ud for at hente os.

 

Så tilliden er i top her, heldigvis da :5up:

 

 

Jae, der findes ting, der burde optages på video og lægges ud på nettet !!! :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Emma og tillid er noget sjovt noget, Emma er meget tillidsfuld overfor folk hun møder i parken med andre hunde, hun vil faktisk hellere være sammen med folk end hundene noglegange og bare blive nusset om:roll:

 

Selv nye folk der kommer i parken med deres hunde er Emmas nusseslaver:lol: hun læner sig simpelthen op af dem og kigger op på dem "kan du så komme igang med at nusse mig":-P

 

Jeg kan undersøge hende overalt og at få reneset ører er ikke så slemt, men at få tømt analkirtler er ikke altid let, for min hund er pludseligt meget god til at sitte:rolleyes:

 

Vores dyrelæge er neget god til hunde, og det er meget simpelt hvordan han gør. Han snakker med os mens han kæler med Emma og giver godter, og så bliver man hejst op mens man står på bordet og det lyder sjovt *manglerenhovedpåskråsmiley*

 

Men Invandrere eller farvede folk (hudfarve og folk der er malet i hovedt) kan hun ikke med, ej heller alkoholikere eller folk der lugter af sprut/fulde så når man kommmer bumlende om natten hjem fra fest skal man ikke så meget tænke på at gå hen til Emma...

 

Børn (0-4), kaniner, fugle og kattekillinger skal Emma passe på, ligemeget om de stikker fingrer i øjene på hende(børn) eller kradser hende i hovedt(dyr) så skal de nusses og slikkes meget forsigtigt, hun har sågar slæbt rundt på min gamle kanin og lagt den i hendes seng, kaninen led ikke overlast andet at han var lidt gennemsavlet:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sådan nogle historie giver mig gåsehud. Er det ikke fantastisk!!!!. :-D Vi mennesker kunne godt lære lidt dèr.

 

Vi kunne lære utroligt meget af at iagttage dyrene - hundene. Ingen forstillelse der...

Mon ikke det kommer? :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Luna har stor tillid.. både til mig og andre mennesker.. lige pånær store og/eller højlydte mandfolk.. Hun er ikke så glad for min stedfar bla.. Alle andre er da kun til for Luna:-D

 

I dag har vi været til kiropraktor og blive "rusket" i.. Bagefter fik hun lige lidt akupunktur også.. Der blev sat 7 nåle.. og derpå hoppede hun ind i bilen.. forsøgte 2 gange at nå nålene (de sad nede på bagdelen af ryggen) men fik et "ah ah" og så var det det.. Vi kørte hjem (en lille halv time) uden problemer.

 

Og hun er en skødehund *G* Vi var hos en veninde i går, hvor små 30 kg Luna resolut satte sig på skødet og skulle nusses:oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...