Hop til indhold

Ok med menneske-shampoo til hund?


Gæst LadyDay
 Share

Recommended Posts

Gæst LadyDay
Præcis hvorfor jeg ikke syntes, denne tråd skulle udvikle sig til en diskussion om for og imod pelsværk og dyrevelfærd og blabla...

 

Enig sådan set. Jeg tænkte at fordi jeg for længst har fået afklaret mit spørgsmål om hvorvidt det var ok med menneskeshampoo til hunde og det iøvrigt var uddebateret, så skete der ikke så meget ved at tage en egentlig interessant diskussion.

Men det er jo egentlig dårlig stil at lade tråde køre helt af sporet! Og så er det jo iøvrigt et sprængfarligt emne hvor der nemt kommer til at ryge grimme bemærkninger efter folk. Hvilket ingen får noget godt ud af!

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 107
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Hvad er fedthale? :confused: (I mangel af nysgerrig smiley)

Ja smiley er godt, når der ikke er ansigtsudtryk,,,,

Fedthale= fedtet hale :slem: hankatte kan få meget feddet pels, lige det sidste stykke før bagdelen, et stort problem for dem som udstiller, selv min kastrat får fedthale, dog mest når han har problemer med noget som han ikke kan tåle, har forsøgt med flere katte shampooér og det er lig med en tur til dyrlægen, så jeg er rigtig nærig og bruger kun menneskeshampoo, de er jo mærket med indhold( altså dem jeg bruger, er allergimærkede)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Joey-Salome har da slet ikke sagt noget om at det var ok at gøre noget ubehageligt mod dyr? Det eneste hun sagde var at minkolie bliver udvundet af minkskind efter at minken er aflivet. Ikke ved at der kommer nogen og træder på mink-unger med stillethæle eller hvad man ellers kunne forestille sig ved at læse det indlæg hun citerer ovenfor om "ikke lækker eller hyggelig læsning".

Jeg synes ikke det er fair mod hende, som tydeligvis har et af de største dyrehjerter på denne jord, at tage hendes aldeles fornuftige kommentar og forsøge at få det til at se ud som om hun er et ondt menneske der synes det er sjovt at slå hundehvalpe ihjel!

 

Tak :kys:. Præcis.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst LadyDay
Ja smiley er godt, når der ikke er ansigtsudtryk,,,,

Fedthale= fedtet hale :slem: hankatte kan få meget feddet pels, lige det sidste stykke før bagdelen, et stort problem for dem som udstiller, selv min kastrat får fedthale, dog mest når han har problemer med noget som han ikke kan tåle, har forsøgt med flere katte shampooér og det er lig med en tur til dyrlægen, så jeg er rigtig nærig og bruger kun menneskeshampoo, de er jo mærket med indhold( altså dem jeg bruger, er allergimærkede)

 

Så har jeg også lært noget idag :mrgreen: Ikke dårligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, der blev sagt, at det var "ikke lækker og eller hyggelig læsning" med sådan en her smiley: :evil:. Og så at så ville man nok ikke vide mere.

 

Det opfattede jeg som lidt fjollet og hysset, og som at siger man sådan, så lyder det værre end det er ved at man slet ikke har sagt noget, og så fortalte jeg, hvordan det foregår uden at gå i detaljer. Og at det ikke er værre, overhovedet, end så meget andet slagtning og udvinding af naturprodukter.

 

Ja det var mig der bragte det på bane, og mig som ikke ønskede at vide mere som i, jeg havde egentlig ikke brug for at få det udpenslet videre. Jeg ved kun lidt om mink og den måde de bliver behandlet på, jeg ved til gengæld en hel del om slagtekøer og slagtegrise, det er ikke sjovt at få udpenslet/se videoer af.

 

Er så udemærket klar over at vi lever i en verden hvor det er svært at komme udenom diverse produkter lavet af dyr som har haft det forfærdeligt, jeg står ikke og læser alle koder på etiketter og slår dem op på nettet før jeg køber dem, så selvfølgelig er jeg med til nogle ubehagelige ting - men en etiket som skriger til himlen om dårlige forhold, den går jeg som regel udenom. Samme med hajfinnesuppe. Måske er der noget fra hajfinne i et andet produkt som jeg ikke aner, men når der direkte står hajfinnesuppe, så skal jeg ikke nyde noget.

 

Du må købe hvad der passer dig, det startede sådan set blot som et spørgsmål, jeg fik også svar, så du kunne sådan set bare have ignoreret det, hvis du ikke ønskede at skrive videre om det. Synes stadig det er vildt dårlig stil at kalde mig for hysset, men hvis du tænker sådan, be my guest.

Link til indlæg
Del på andre sites

Præcis hvorfor jeg ikke syntes, denne tråd skulle udvikle sig til en diskussion om for og imod pelsværk og dyrevelfærd og blabla. Det er så kompliceret og stor en diskussion med så mange aspekter af hvert eneste argument, at der ikke er en let løsning på den. Det nytter ikke at sige "buhu, jeg har ingen læderting" og så tro, at så er man bare god.

Bomuld er i øvrigt også noget lort, det forurener MEGET mere at fremstille bomuld end det gør at fremstille kunststof. Og sådan kan vi blive ved.

Og jeg ved godt, at ingen mink har det megagodt. Men skandinavisk mink har det langt bedre end kinesisk mink. Og tremmekalve, burhøns, forsøgsdyr (som ofte er kæledyr som hunde og kaniner) - de grupper har det MEGET værre end mink, hvorfor jeg synes hele minkhysteriet og pelshaderne er lidt ... starter lidt det forkerte sted. Iha, det er så synd for de mink - men det er det åbenbart ikke for alle mulige andre dyr??? Det forstår jeg ikke.

Plus alt det, såkaldte "dyrevenner" har ødelagt ved at slippe mink fra farme løs i naturen, så hele økosystemer bryder sammen og minkene alligevel dør af sult. Dyrplageri, I think so. Verden er ikke perfekt, den er faktisk fucked up, og der er meget, meget, meget, der kun kan ændres over længere tid med små skridt. Men der er nu også meget, som er mere komplekst end som så, mere unødvendigt end godt er og blablabla.

Anyway. Som sagt, en alt for stor og kompliceret diskussion til at den egner sig her. Så jeg gider ikke fortsætte den yderligere.

 

Er du sød at forklare hvorfor du mener at tremmekalve, burhøns og forsøgsdyr har det værre end mink? Jeg mener ikke de har det bedre, men heller ikke værre end mink. Er du klar over hvad mink er for et slags dyr? Hvilke behov sådan et dyr har? At bo i et lille trådnet bur, tæt sammen med andre mink, hos en solitær art der i naturen bevæger sig over store afstande og helst i forbindelse med vand.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
Det der, det er en ren, ondsindet provokation, som INGEN STEDER hører hjemme. Og som overhovedet ikke er relevant i forhold til hvad jeg har skrevet - nemlig at jeg ikke ønsker, at nogen dyr har det dårligt, såmænd heller ikke mink. Jeg har intet sted skrevet, at jeg synes, det er ok hvordan mink har det på farme.

Jeg fatter ikke, at du kan finde på at skrive sådan noget. Hvad vil du opnå i denne diskussion med det? Ikke noget positivt, i hvert fald. Og heller ikke noget konstruktivt. Men du vil gerne såre mig og hænge mig ud som en hykler og en idiot, det må være det eneste, du prøver at opnå her. Well, sorry, den køber jeg ikke, for det er jeg ikke. Jeg synes, det siger noget rigtig, rigtig grimt om dig, at du kan finde på at sige sådan der. Fy for helvede.

Har du ikke allerede gjort det ved at svare?

Behøver man andre for det? Er den slags ikke baseret på hvordan man selv er og gebærder sig? :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 7 years later...

Jeg har en èt lags pels hund. Hvis jeg vasker hende med matas bedste eller andet, kan jeg være sikker på at hunden det første døgn føles blød og lækker. 2 dage efter kan jeg ikke rede hende ud. Knuder og filter så store som golfbolde. Hyl og bides, sprællen og reagere. Nul. Det er rigtig hundeshampoo gerne B&B's og KW's hundebalsam. I forholdet 1 til 8, begge dele. Det er nemt og hunden ruller sig ikke i noget. Og jeg kan rede hende så langt hendes hår kan blive (Tibetansk terrier tæve unghund). Det duer! 

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...