Hop til indhold

Hvad hedder din hund og hvorfor?


AnneMangetal
 Share

Recommended Posts

Gæst Joey-Salome

Mine hundes navne er delvist pga. min kat. Da jeg fandt hende, og hun var snehvid med et blåt og et grøn-brunt øje, så kunne hun lissom ikke hedde andet end Bowie. Hun har endda øjenfarverne i samme henholdsvise sider som David, og han blev jo kaldt The Thin White Duke, så ... :blink:. Og jeg er i det hele taget også lidt af et et rock-vrag, som bekender mig til alle de store, gamle, gode fra da rockmusik var ordentligt og alt det.

 

Så Bowie grundlagde traditionen for, at mine dyr bliver opkaldt efter store, ikoniske berømtheder. Nu bor jeg lige pludselig foruden Bowie-katten sammen med Charlie (Chaplin) - hund, Buster (Keaton) - hund, Bono - ørkenrotte og Gandhi - ørkenrotte og Preben Elkjær - kanin. Ørkenrotterne er fredsrotter par excellence, de har skam meget travlt med at mægle til fred og ikke-vold mellem kulturer og racer, f.eks. skal de altid op på burets øverste etage og stå og snakke, når Bowie kommer og ligger der for at snakke med dem :-D. Og som inkarneret U2-fan måtte der jo komme en Bono her før eller siden. Bono er sølvgrå som Dublin i regnvejr og Gandhi er gylden som Indiens sand, så det passede også fint.

Preben er jo en kæk, sjov, hurtig en, som er god til det der med at drøne rundt på grønsværen, så det var det. Ingen er over Elkjær. Og de har såmænd også samme hårfarve, haha.

 

Og hundene - well, det kommer så nu. Da jeg fandt Charlie på internatet, der blev han kaldt "Sancho". Sancho Panza er jo Don Quijotes hjælper, og selvom jeg er meget glad for den bog, så syntes jeg, at min hund fortjente et nyt navn, nu han fik et nyt liv væk fra Spanien. Og han var jo en lille vagabond uden et rigtigt hjem, pjusket og lidt melankolsk og savnede kærlighed - og så havde han sørme skæve fusser, som ofte peger udad. Så vidste jeg bare, at han var Charlie Chaplin, som jeg også er stor fan af.

[ATTACH=CONFIG]84052[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]84055[/ATTACH]

 

Da jeg så skulle have Buster, så mindede han mig bare sådan om Buster Keaton, som jeg også er vild med, sådan som han sad der på internatet og var lidt trist og alt for længe havde ventet på et hjem - især et billede fra en film, der hedder "The Goat" var bare spot on. Og så passede det jo fint med to stumfilmstjerner som brødre. Buster var blevet kaldt "Raul" på internatet, men igen ville jeg ikke have det spanske navn, nu det endelig lykkedes at komme væk fra Spanien og her til det gode liv langt fra den utrygge fortid.

[ATTACH=CONFIG]84053[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]84054[/ATTACH]

 

I stumfilmene ender det jo som regel godt og lykkeligt, og det gjorde det jo også for Buster og Charlie, selvom de skulle grueligt meget igennem først. Nu kan jeg slet ikke forestille mig, de nogensinde hed noget andet. :lun:

580369_10150759846754586_565689585_9469186_1353122842_n.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 135
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Men en uhyrlig vigtig detalje :klap:

 

Jeg ved ikke hvad der er mest komisk..... at påpege det eller at det faktisk var mig der stavede forkert :mrgreen: for ja, jeg stavede faktisk navnet med ie den gang for 15 år siden ;-)

 

Nu kan du aldrig mere sige det med, at din hund var opkalt efter FozzY, for det er jo totalt forkert:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Men en uhyrlig vigtig detalje :klap:

 

Jeg ved ikke hvad der er mest komisk..... at påpege det eller at det faktisk var mig der stavede forkert :mrgreen: for ja, jeg stavede faktisk navnet med ie den gang for 15 år siden ;-)

 

Nåeh ... jeg er også Fozzie-fan, og ret skal jo være ret og ære være ære og alt det.

En dag synes jeg også det kunne være sejt at have to dyr, som hed Statler og Waldorf - efter de to sure, gamle mænd i det show. Elsker dem :-D.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Louise86

Taiki hedder Taiki på stamtavlen, men opdrætter udtaler det "Ta-iki" og vi udtaler det "Tai-ki".

 

Det er japansk og betyder noget i retning af "stor udstråling".

 

Mange vi møder tror, at han hedder "Tigie" som i tiger, og vi overvejede også meget at finde noget mere mundret, men da vi skulle have ham hjem havde han jo bare altid heddet Taiki, så det kunne ikke rigtig være anderledes.

 

 

Jeg har endnu til gode at møde en anden hund med det navn.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Iben B
Mikkel skulle rigtigt have heddet Jes Dorph.

 

Desværre var der dog ikke rigtig opbakning til det, fra andre end min søster, så måtte finde på noget andet.

 

Det ville fanme ellers have været klasse :sjov:

Link til indlæg
Del på andre sites

Valhrona hedder som hun gør, da hun er chokoladefarvet og altså opkaldt efter den franske Valrhona chokolade. Vi synes dog det ser pænere ud med hr i stedet for rh, så derfor hedder hun det stavet på den måde (så er det også helt unikt)

 

Goofy hed det han gør da vi fik ham, men mon ikke han hedder det, fordi han ligner Fedtmule noget så gevaldigt... :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mikkel skulle rigtigt have heddet Jes Dorph.

 

Desværre var der dog ikke rigtig opbakning til det, fra andre end min søster, så måtte finde på noget andet.

 

 

Ellers lige et navn min kæreste ville være totalt vild med! Tror sågar han også engang har været inde på det:mrgreen:

 

I må da have lidt samme sære humor:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Her i huset bestemmer jeg hunden og manden navnet. Mine hedder Karla Malone og Johna Stockton :roll: I daglig tale Karla og Johna og tilsammen "pigerne" (fælles indkald = pi-pi-piiiiger)...

 

Karla er opkaldt efter Basketballspilleren Karl Malone - Johna efter en medspiller John Stockton... tilsammen udgjorde Malone og Stockton åbenbart en formidabel angrebsduo værdig til NBAs hall of fame :vedikke:

 

Min mand synes det er meget morsomt at Karla er sort og Johna hvid

[ATTACH=CONFIG]84014[/ATTACH]

 

Tror iøvrigt ikke jeg skal have flere, eftersom den næste - ifølge min mand - skal opkaldes efter ham her:

kareem-abdul-jabbar-06.jpg

Kareem Abdul Jabbar - som i min mands syge hjerne omskrives til Karin Abdul Jabbar - kaldenavn Karin :rolleyes:

kareem-abdul-jabbar-06.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror iøvrigt ikke jeg skal have flere, eftersom den næste - ifølge min mand - skal opkaldes efter ham her:

kareem-abdul-jabbar-06.jpg

Kareem Abdul Jabbar - som i min mands syge hjerne omskrives til Karin Abdul Jabbar - kaldenavn Karin :rolleyes:

 

:sjov:

 

Testing...

 

KAAAAARIIIIIN! KOOOOOOM!

 

 

Works fine... :klap:

 

(Din mand har fed humor og god smag i sportsgren. :5up:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Tror min næste skal hedde Fidel...:-D...overvejer om ikke en kastreret bandit kunne gå an sammen med basserne når man engang flytter i hus el. lign...

Link til indlæg
Del på andre sites

Ellers lige et navn min kæreste ville være totalt vild med! Tror sågar han også engang har været inde på det:mrgreen:

 

I må da have lidt samme sære humor:blink:

 

Manden kan da ikke andet end sige "jo, selvfølgelig", når du foreslår i skal have en løve til, der skal hedde Jes Dorph :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Møller

Min hund hedder Anton. Han hed egentlig noget andet da vi fik ham for snart 3 mdr siden, men min mand syntes han lignede en Anton. Han bliver to år til juni og er en Chihuahua.

Link til indlæg
Del på andre sites

Navnet Liva fandt en kollega, som jeg på det tidspunkt samkørte med på arbejde.

 

Da jeg så kontaktede Maggies opdrætter, havde tæverne fået deres navne Luna, Lotus og Liva (L-kuld). Som ugerne skred frem, og vi kom tættere og tættere på hvalpetesten, kunne både opdrætter og mig godt se, at det var (lille) Liva, som ville passe bedst til os. Hvalpetesten bekræftede det, så Lille-Liva blev til Maggie; et navn jeg længe havde haft som muligt hvalpenavn.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg var sikker på jeg skulle have en tæve, som skulle hedde Paja efter Peter Madsens tegneserie om tvilingetroldene Paja og Pajko, men der kom ingen tæve til mig.. Så jeg fik mig en Pajko i stedet for :lun: Jeg er ret vild med Peter Madsens tegninger, og så var det ikke et navn jeg havde hørt før...

 

Beskrivelsen af trolden Pajko, passer også flere steder på min Pajko

 

Paja og Pajko fra Troldeliv

mzl.rllitiwl.320x480-75.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Bamse hed Bamse da vi fik ham og han var jo så gammel at det bare var sådan det var.

Kaia hed Perle da vi fik hende..... Hvilket var ikke ret lang tid efter hele "perlesagen" så det skulle laves om.

Det blev så til Kaia fordi det var så lyst og venligt et navn, der lå godt i munden.

På det tidspunkt var der heller ikke så mange andre der hed Kaia.

 

Yoda der snart flytter ind er en lang historie.

Navnet skulle starte med T så vi og resten af HF har prøvet at finde et navn vi kunne lide.

Det lykkes ikke, så i stedet fik manden sin vilje og vi valgte et starwars navn.

Spørg mig ikke hvorfor han er så hooked på starwars navne for godt nok kan han godt lide filmene, men han er på ingen måde fanatisk.

Yoda synes jeg så er lidt fedt fordi det udtales Jowda.... Man er vel jyde :mrgreen:

Så satte vi bare talented foran og vupti - opdrætter synes vi er tossede :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Bella hed Bella da vi fik hende 1/2 år gammel.

Vi fik lov til, at følge vores Tulle fra hun var 4 uger gammel og da havde opdrætter givet de 5 hvalpe F-navne og Tulle hed således Fie, men det navn kunne jeg ikke lide og desuden hedder vores nabo det, så hun kom til, at hedde Tulle istedet for.

Polske Rex, hed oprindelig Burek, men det klingede ikke rigtigt og når han nu fik et nyt liv, så skulle han også have et nyt navn, så det blev Rex. Vi har så senere fundet ud af, at Burek på polsk, betyder: køter, bastard eller gadekryds, så det var godt med et navneskift.

Polske Obie, hed Obi , da han kom til landet, så har bare tilføjet et "e" . Nyt land, liv og navn.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...