Hop til indhold

Hvad hedder din hund og hvorfor?


AnneMangetal
 Share

Recommended Posts

Buster (Buster-luster) fordi jeg syntes det var dybt originalt! :stupid:

 

Misja (Misja-mittemus/Misja-madøre/Mitte/Misse) fordi hun er ½-slædehund og Misja er noget hen ad "bamse-bjørn" på Russisk, at hun så ikke kom til at ligne en bamse er en anden sag! :lol:

 

Max (Max-muldjod/Maxen-vaxen/Max-mule) fordi han hed Bonzo da jeg fik ham, og det var bare ikke til at leve med! :mrgreen:

 

Tinka (Tinka-tigermis) fordi jeg elskede Sølvpil som barn :mrgreen:

 

Sika (Sika-kat) fordi hun hed Lullu da jeg overtog hende, og det var bare ikke til at leve med! :mrgreen:

 

Trine fordi hun intet navn havde da jeg overtog hende, min egen stædige pony-tøs :lun:

 

Puk fordi jeg syntes det var dybt originalt, min første hund tilbage i 1981 jeg kun nåede at have i et par måneder og aldrig tager med i mit "hunde-regnskab".

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 135
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Iben B

Misja (Misja-mittemus/Misja-madøre/Mitte/Misse) fordi hun er ½-slædehund og Misja er noget hen ad "bamse-bjørn" på Russisk, at hun så ikke kom til at ligne en bamse er en anden sag! :lol:

 

Tilgiv mig ... jeg er så nørdet :oops:

 

Misja betyder ikke bjørn eller bamse. Det er en kæleform af navnet Mikhail. De fleste russiske navne har en helt fast diminutiv (altså kæleform), som man bruger hvis man kender vedkommende meget godt. Så hvis man hedder Mikhail er man Misja for f.eks. familien.

 

Ordet for bamse er misjka. Tæt på, men der er altså et k involveret.

 

Ja, jeg burde få mig et liv :roll: Jeg ved det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Guglielmetti

Vores er en Berner sennen på 4 mdr.

Hedder Elliot på stambogen, men kaldenavnet er Eddie.

Eddie hedder han fordi han er fra E Kuld og synes det passede lige til ham :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tilgiv mig ... jeg er så nørdet :oops:

 

Misja betyder ikke bjørn eller bamse. Det er en kæleform af navnet Mikhail. De fleste russiske navne har en helt fast diminutiv (altså kæleform), som man bruger hvis man kender vedkommende meget godt. Så hvis man hedder Mikhail er man Misja for f.eks. familien.

 

Ordet for bamse er misjka. Tæt på, men der er altså et k involveret.

 

Ja, jeg burde få mig et liv :roll: Jeg ved det.

AJJ altsååå!!! :shock:

 

Så er jeg bare blevet aldeles mis(ja) informeret, totalt nederen efter at hun nu har været min Misja-bamse-bjørn i 9½ år - mon jeg sku finde et andet navn til hende, nu :hmm:

 

 

 

 

 

:lol: :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

HALLÅÅÅÅ IBEEN!!!

 

Hva ska een nu tro og tænke??? :shock::vedikke:

 

 

Hvad betyder Misja? - www.Navnebetydning.dk

 

 

"[TABLE]

[TR]

[TD][h=1]Misja[/h][/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Misja er et pigenavn.

 

 

Navnet er Russisk og betyder lille bjørn..

 

Navnet Misja i tal*

I januar 2012 var der 22 med navnet Misja i Danmark. En stigning på 1 i forhold til 2011.

Misja er et sjældent navn i Danmark.

Der er ca 9 børn der hedder Misja. Dvs ca. 40% er børn.

Flere børn og unge end voksne og ældre hedder Misja.

Navnet er mere brugt nu end tidligere."

 

 

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Iben B
AJJ altsååå!!! :shock:

 

Så er jeg bare blevet aldeles mis(ja) informeret, totalt nederen efter at hun nu har været min Misja-bamse-bjørn i 9½ år - mon jeg sku finde et andet navn til hende, nu :hmm:

 

 

 

 

 

:lol: :blink:

 

 

Ja, i bund og grund hedder din hund faktisk Mikael :lol:

 

 

Men det kan være jeg kan redde den for dig alligevel: De olympiske lege i Moskva i 1980 have en bjørn ved navn Misja som maskot. Så du kan jo bare sige at hun er opkaldt efter den. Den var SÅ nuttet.

 

misha.jpg

 

Går det bedre nu? :ae:

 

 

:mrgreen:

 

PS: Jeg LOVER snart at stoppe min strøm af ubrugelig koldkrigsrelateret paratviden :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, i bund og grund hedder din hund faktisk Mikael :lol:

 

 

Men det kan være jeg kan redde den for dig alligevel: De olympiske lege i Moskva i 1980 have en bjørn ved navn Misja som maskot. Så du kan jo bare sige at hun er opkaldt efter den. Den var SÅ nuttet.

 

misha.jpg

 

Går det bedre nu? :ae:

 

 

:mrgreen:

 

PS: Jeg LOVER snart at stoppe min strøm af ubrugelig koldkrigsrelateret paratviden :engel:

 

Ja ja præcis! præcis! det var den jeg havde læst og hørt om, nujj den er nuttede....og spam da bare, det er her så mange andre der også gør - det har jo relevans for tråden om navnene det du kommer med :blink:

 

Men altså som du kan se på mit næste indlæg, så må der være sket en udvikling eller hur!?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Iben B
HALLÅÅÅÅ IBEEN!!!

 

Hva ska een nu tro og tænke??? :shock::vedikke:

 

 

Hvad betyder Misja? - www.Navnebetydning.dk

 

 

"[TABLE]

[TR]

[TD]Misja

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

Misja er et pigenavn.

 

 

Navnet er Russisk og betyder lille bjørn..

 

Navnet Misja i tal*

I januar 2012 var der 22 med navnet Misja i Danmark. En stigning på 1 i forhold til 2011.

Misja er et sjældent navn i Danmark.

Der er ca 9 børn der hedder Misja. Dvs ca. 40% er børn.

Flere børn og unge end voksne og ældre hedder Misja.

Navnet er mere brugt nu end tidligere."

 

 

 

 

Een skal tro og tænke at man ikke skal tro på alt man læser på internettet ;-)

 

Jeg har lige slået det efter i min russisk-ordbog (ja, jeg har en :roll: ) den er altså god nok ... sorry :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Een skal tro og tænke at man ikke skal tro på alt man læser på internettet ;-)

 

Jeg har lige slået det efter i min russisk-ordbog (ja, jeg har en :roll: ) den er altså god nok ... sorry :genert:

Hmmm...Ih altså! Dåmme internet da!:fornaermet:

 

 

 

 

Men Misja ER altså en bamse-bjørn opkaldt efter den der russiske macot, basta! (hilsen Karina 3 år) :mrsgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Iben B

Altså, ifølge wikipedia (og vi ved jo at hvis det står på internettet passer det ;-) ), så er Misja et meget normalt navn til bjørne i eventyr og den slags, fordi det minder om ordet misjka.

 

Misha - Wikipedia, the free encyclopedia

 

Jeg kan så se at misjka OGSÅ er en diminutiv (russere og diminutiver, goddammit) af det rigtigt ord for bjørn, medved. I min ordbog stod der ikke noget om diminutiver - der stod bare at det betød bamse. :vedikke: Men det er selvfølgelig også en slags 'lille bjørn'.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Iben B

PS: LOL!

 

 

Misja er et pigenavn.

 

 

I betragtning af at Misja er diminutiven af Mikhail, så ville det nok være pænt ærgerligt at komme til Rusland som pige/kvinde og præsentere sig som Misja.

 

...lidt samme effekt som når jeg kommer til Island og præsenterer mig som Bjørnsson (det hedder man kun hvis man rent faktisk er Bjørns søn :mrgreen: )

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Iben B
......sidder lige og tænker på, om det mon er derfor hun altid er blevet taget for at være hanhund af 9 ud af 10 fremmede vi har mødt og møder :hmm:....hun letter jo også ben og gider meget lidt andre hanhund...bumbumbumm...

 

Selvfølgelig. Du har jo gjort hende TOTALT kønsforvirret ved at kalde hende Mikael. Stakkels kræ, dog ... her hjælper nok kun en hundepsykolog :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

PS: LOL!

 

 

 

I betragtning af at Misja er diminutiven af Mikhail, så ville det nok være pænt ærgerligt at komme til Rusland som pige/kvinde og præsentere sig som Misja.

 

...lidt samme effekt som når jeg kommer til Island og præsenterer mig som Bjørnsson (det hedder man kun hvis man rent faktisk er Bjørns søn :mrgreen: )

Hehe ja pænt meget...jeg vidste så godt at det var et han-navn, kva den der macot og ja det må være sært at besøge Island der stadig holder køns-præget på efternavnene i hævd for både han og hun :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome

Jeg sad og hjalp en af mine elever med at skrive engelsk stil her forleden. Hun skulle skrive navnet "Maggie", og så kom hun til at skrive "Waggie" ved en fejl.

Vi blev helt pjattede med det navn som et hundenavn - det er da totalt godt ... man kan hedde det, om man er tæve eller hanhund, og "to wag" betyder jo at logre. Og det er nemt at kalde. Hermed givet videre, det passer jo ikke rigtigt ind i min berømtheds-tradition, men jeg elsker det nu alligevel. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst little-wagner

Min hund hedder Klumpe fordi da han var hvalp var det sådan nogen store poter han havde plus når han leget så gik han nogen gange helt afmok og hoppe rundt i en cirkel og der var så meget fart på så nogen gang kunne han give en Ninja spark ;D

Men han hedder klumpe fordi han er så klumped :)

Link til indlæg
Del på andre sites

whisky hedder sådan fordi han er en gordon setter, og der hvor racen kommer fra er der masser af whisky,

luna, fordi at det betyder måne på latin, og der er et ordsprog på græsk der hedder, du er ligesom månen skifter,

og sådan er luna.

zeus fordi han skulde havde et græsk navn, zeus er en smuk græsk gud, og det passer super godt til vores zeus

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores første hund hed Thayson (tyson).... Det navn valgte mine brødre, da de syntes det kunne være sjovt med en lille gravhundeblanding der kom rendende når man råbte Thayson :mrgreen:

 

Tildes navn blev valgt udfra det skulle passe sammen med Thayson...

 

Og Nova, skulle egentlig have heddet Bella på tavlen... også prøvet vi til dels at finde et navn der passet til Tilde, og finde et navn der passede med Bella... Det endte så i at skulle have været Bella-Nova på tavlen.. Men en af søstrene i kuldet spurgte om hun ikke nok måtte kalde deres Bella.. også fik vores lille tøs lov at hedde Nova.. og hun er også en værre super Nova :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bernerfan

Oprindeligt havde jeg planlagt, at min hund skulle hedde Einstein; dels opkaldt efter den ene af hovedpersonerne i en af mine yndlingsbøger; en Golden Retriever med nær-menneskelig intelligens, og dels fordi jeg kunne se det ironiske/komiske i at vælge en stor, selvstændig hunderace, som bare ville sidde med tungen ud af siden af munden og kigge forundret på mig, når jeg står x antal meter væk og af mine lungers fulde kraft råbte: "EIIIIINSTEEEEIIIN!!!" :mrgreen:

 

Men så blev hvalpene jo født, og da vi skulle besøge dem første gang, havde opdrætter allerede valgt de navne, som skulle på deres stamtavler, selv om de understregede, at vi naturligvis selv måtte vælge, hvad vi ville kalde vores hund. Der var 2 drenge i kuldet, og det var ikke før, de var 7 uger gamle, vi fik at vide, hvem af dem som skulle flytte hjem til os, men allerede da opdrætter proklamerede, at den største hvalp i kuldet skulle hedde Basil, kiggede jeg på ham og sagde: "Ja, selvfølgelig - han kan jo ikke hedde andet! Så hvis det ender med at blive ham, vi skal have, så beholder vi navnet!"

 

Skæbnen ville, at det blev Basil, som opdrætter anbefalede til os, og som derfor endte med at flytte ind hos os... og da han som sagt bare ligner en Basil, så blev det navn hængende. ;-)

 

Jeg har ladet mig fortælle, at opdrætter bl.a. havde ham her i tankerne, da de navngav Basil:

 

fawlty_towers_396x222.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...