Hop til indhold

Hvad hedder din hund og hvorfor?


AnneMangetal
 Share

Recommended Posts

Gæst Bernerfan

Det er lige netop "Eksperimentet", jeg tænker på. :-) Den er en af mine yndlingsbøger.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 135
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...
Sadie, fordi Damon's Stormy Night som er hendes stambogsnavn er lidt langt at kalde. :-D Kan ikke lige huske hvorfor vi valgte Sadie, men det passer godt til hende.

 

Greta blev valgt af den søde dame der fandt hende. Hun kunne så fortælle os, at det betyder perle på tysk. :sjov: Kunne ikke nænne at sige, at hun tog grueligt fejl, og navnet hang ved alligevel.

 

Chase er opkaldt efter en bank. Formanden for rescuen var på vej til dyrlægen med ham og de skulle have et navn for at registrere ham i deres computersystem. Hun kørte lige forbi en Chase bank, så det blev hans navn. Jeg var helt og aldeles overbevist om, at det skulle ændres, mest fordi det var alt for tæt på Cash, som jeg have mistet to mdr tidligere, men det blev aldrig til noget.

 

Psst, men det betyder Perle :blink:

 

Tror iøvrigt ikke jeg skal have flere, eftersom den næste - ifølge min mand - skal opkaldes efter ham her:

kareem-abdul-jabbar-06.jpg

Kareem Abdul Jabbar - som i min mands syge hjerne omskrives til Karin Abdul Jabbar - kaldenavn Karin :rolleyes:

 

:sjov: Men du var nu også ved at gå i spåner over navnet Johna...og det går det jo godt med nu :blink:

 

Min næste hanhund skal i øvrigt hedde Hans Helge Beck Thomsen efter en legendarisk juraprofessor, og min næste tæve skal hedde Esmeralda (Essie) efter hende den fjollede i julekalenderen med det der spaghettihår:-)

 

Preben er altså også et mega godt navn:hmm:

 

Hans Helge Beck Thoooomsen PLADS! :lol:

 

Jeg vil også være med i klubben af "Elsker den bog" !!!

 

Me fourth, eller fifth eller hvor vi er nået til :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Koda12

Min hedder Koda efter den lille Bjørn fra bjørne brødre :-)

Og da jeg slog navnet op for betydning, fandt jeg en side der beskrev at det betød allieret - og det passede jo lige med hvad han skulle være, min allierede :0) <3

Og selve historien om bjørneungen, der mister sin mor - og bliver bedste ven med den som fratager den sin mor - passer jo også godt ;0)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nala kom til at hedde Nala, da eks'en og jeg havde en vældig diskussion om hvad hun skulle hedde, da vi var på vej op efter hende. Han ville have hun skulle Amí (vist nok fransk for ven) og dét ku jeg bare ikke klare. Jeg ville gerne have Luna, fra Bamse & Kylling, men der stod han af.

Sagde så, uden at mene det seriøst, "jamen hvad så med Nala efter Løvernes Konge?" Og det blev det :lun: Det viste sig så at hendes far hed Scar, også fra Løvernes Konge.

 

Min Nala er også opkaldt efter Nala i Løvernes Konge :hjerte:

Jeg er en disney-tosse, så det vidste jeg bare skulle være derfra! Listen over mulige hundenavne fra disneyverden synes jeg dog var begrænset, men at opkalde hende efter en smuk løvinde virkede bare så perfekt, så det blev det! Jeg elsker navnet, men er efterfølgende blevet overrasket over hvor normalt det er - vi er åbenbart mange disneyelskere ;-) Hehe.

 

Om 3-4 år skal jeg have en tæve mere. Jeg er fast besluttet på at hun også skal opkaldes efter en disneyfigur, men igen er jeg irriteret over mulighederne. Øv! Hvis jeg engang får en hanhund skal han kaldes Oliver, efter Oliver og CO. En af min absolut yndlings disneyfilm!! Mads og Mikkel kunne jeg nok også godt finde på - især hvis mit første barn bliver en dreng ;-) (ihh, det er irriterende med alle de gode drengenavne, når det er så svært til pigerne!)

Link til indlæg
Del på andre sites

Vore hund hedder Dr. Crusher :-D Ifølge stamtavlen hedder han Apricot Highlight's Argo, men det magtede vi ikke helt. Det blev Dr. Crusher fordi vores hunde skal opkaldes efter en figur fra Start Trek (et krav fra min ikke helt vildt hundeglade kone, der så mener, at navne fra hendes yndlingsserie hjælper lidt på sagen). I Star Trek er Dr. Crusher en figur, der er med i 80'erne, hun har langt rødt permanentet hår, og det kunne jo ikke passe bedre til vores orange krøltop. At han så er en han gør ikke noget ;-) I daglig tale bruger vi mest "Crusher" og det er også sjovt, fordi der ikke er meget "knuser" over en lalleglad dværgpuddel :-D Jeg har planer om at skulle konkurrere med ham i rally, og hvis han bliver ekspert opgraderer vi ham til Sir Crusher, og skulle han blive champion bliver det til Lord Crusher :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...