Hop til indhold

Gæst Tanja
 Share

Recommended Posts

Gæst Tanja

Jeg hedder Tanja og bor i Odense med min lille familie, kæreste, datter Ella på 19 mdr. og Vilma vores Kleiner Münsterlænder på 3,5 år.

 

I juni får vi familieøgelse, hvor vi skal til Sverige og hente en Barbet hvalp. Jeg var på udstilling i Stepping sidste sommer, hvor jeg første gang fik mulighed for at sætte fingrene i en Barbet og det var kærlighed ved første blik:hjerte:Heldigvis for os er racen endda en gammel jagthund så det var helt perfekt, da vi i forvejen bruger vores kære Vilma til jagt:-D Jeg kan rigtig godt li at hundene bliver brugt til det, de oprindeligt er avlet til. Det er en fornøjelse at se en hund arbejde med det, den er bedst til:-D

 

Jeg syntes, der er så mange spændende indlæg her at jeg rigtig gerne ville deltage i forummet og glæder mig til nogle gode timer herinde med masser af hundesnak.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tanja

Mange tak Tullemus og Zaz-zaz.

Der findes ikke så mange Barbeter - tror kun der er 2 i DK pt. så der er ikke noget at sige til, at du ikke har hørt om den:-) Der er heller ingen danske opdrættere så derfor måtte vi til Sverige. men nu kommer der snart 2 mere til landet:-) Vi er to danske familier som får fra samme kuld.

 

IMG_0944-1.JPG

Lucy - mor til vores kommende hvalp

Og vores kommende guldklump Majtippans Spicy Chili:-D

img_2598_201313635.jpg

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tanja

Jo Barbeten er en vandhund (hører til i FCI gruppe 8 sammen med retrieverne) Mener at kunne huske at der er lidt Barbet i Lagottoen men tør ikke hænges op på det. Den er i hvert fald forfader til pudlen og de krøllede retrievere og man siger at Newfoundlænderens vandglæde kommer fra blanding med Barbet:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo Barbeten er en vandhund (hører til i FCI gruppe 8 sammen med retrieverne) Mener at kunne huske at der er lidt Barbet i Lagottoen men tør ikke hænges op på det. Den er i hvert fald forfader til pudlen og de krøllede retrievere og man siger at Newfoundlænderens vandglæde kommer fra blanding med Barbet:-)

 

Ok, ja lagotto og pudel har vist samme ophav, så mon ikke de alle er i familie langt ude:) Den ligner i hvertfald en del lagotto, nok bare større:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tanja

Skal lige igang med at finde ud af det herinde - troede at jeg havde lagt billeder ind af Vilma, vores "gamle", men prøver lige igen:-D

 

Vilma%20hoved.jpg

 

Her er Ella igang med at lære at give Vilma godbidder

 

ella%20gir%20vilma%20godbid.jpg

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...