Hop til indhold

Anbefal en trimmer


Lille Louie
 Share

Recommended Posts

Nu køber jeg sgu' en trimmer! Det er bare lidt af en jungle.

 

Louie har i dag fået konstateret en million former for pollen/luftbåren-allergi. En af de ting, man kan gøre for at lindre sympotomerne er at skylle hunden ofte. Jeg ved ikke hvad ofte er, men gætter på det er mere end de par gange om året han kommer i bad nu :lol:

 

Men han er jo et pelshelvede, og hvis han skal skylles, skal han være helt filterfri = jeg skal rede ham :shock:

 

Har længe gerne ville holde ham korthåret, men min kæreste har været lidt meget imod det. Men nu fik jeg lige et virkelig godt argument, der afgjorde sagen :banan:

 

Så, lang historie kort: Anbefal mig en trimmer, der er god til bichon-pels. Behøver ikke være det bedste af det bedste, men god nok. Og skal kunne klippe lidt længere end kort.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

Så er Louie blevet klippet med vores nye Oster A5 og skær 4f (1 cm).

 

Han var, for at sige det mildt, ret filtret, så det har taget laaaang tid og været en kombination af saks og klippemaskine, og så til sidst en tur med klippemaskinen igen for at det ikke blev så takket. Det gør godt nok en stor forskel for finishet ift. saks.

 

Billede følger af min, nu meget lille, hund i køterklip...

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er Louie blevet klippet med vores nye Oster A5 og skær 4f (1 cm).

 

Han var, for at sige det mildt, ret filtret, så det har taget laaaang tid og været en kombination af saks og klippemaskine, og så til sidst en tur med klippemaskinen igen for at det ikke blev så takket. Det gør godt nok en stor forskel for finishet ift. saks.

 

Billede følger af min, nu meget lille, hund i køterklip...

 

Tillykke med købet. Det bliver nemlig en meget bedre finish

 

og så glæder jeg mig til billeder

:banan: jeg er spændt på at se ham! det er så svært, når man kommer til fjæset, ikke? eller måske er det bare mig, der er talentløs i den retning. er han ikke glad for at slippe for hårbollen i det her vejr?

 

Jeg har også altid haft problemer med fjæset - specielt har Luffe og Oskars øjenbryn givet kvaler, fordi de meget hurtigt bliver for korte og så ser de noget så arrige ud

- men jeg er efterhånden kommet frem til, at det handler om ikke at klippe for meget af i hovedet, så kommer de til at ligne hyæner:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke med købet. Det bliver nemlig en meget bedre finish

 

og så glæder jeg mig til billeder

 

 

Jeg har også altid haft problemer med fjæset - specielt har Luffe og Oskars øjenbryn givet kvaler, fordi de meget hurtigt bliver for korte og så ser de noget så arrige ud

- men jeg er efterhånden kommet frem til, at det handler om ikke at klippe for meget af i hovedet, så kommer de til at ligne hyæner:lol:

 

jæs, holde det langt er bedst, men man kommer der fra den skalperede nakke, og skal ligesom træffe en beslutning, og så er der ørerne, hvis de skal kortes, så kan fjæset ikke være aaaaaalt for langt, og så står man pludselig der. med en hund med et megetmeget spidst og underligt, nøgent ansigt :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det er så svært med hovedet. For hvis man ikke klipper så meget af det, ser det så stort ud mod den nøgne krop.. Og hvis man klipper for meget, ligner ens hund en terrier... Har jeg hørt. Og kommet til at gøre IGEN tror jeg. Oh well, det vokser jo heldigvis ret hurtigt.

 

Det blev til en video, fordi han bare lignede en, der havde fået tæsk på billederne :lol:

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Gud hvor er han lækker og sporty at se på - men du har en helligdag på halen!

 

Haha, er det hele halen, du mener? :lol:

 

Jeg har faktisk klippet noget af, men må ikke klippe mere af, har jeg fået at vide (kan være jeg gør det senere).

 

hvor er han fin! han ser virkelig sød ud, ligner slet ikke et mærkeligt, magert gespenst som visse andre klippede typer :lol:

 

Nøj hvor er han sød - det er du godt nok sluppet heldigt fra.

Hans hoved er helt perfekt og passer i størrelsen til resten af kroppen

 

Hvor er I søde :kys:

 

Synes også jeg er sluppet okay fra det. I morgen skal han i bad (eller i dag hvis jeg gider). Bliver dejligt, når han også kommer til at dufte godt (han lugter lidt af tis, fordi der var en, der tissede ham i hovedet for et par uger siden).

Link til indlæg
Del på andre sites

NØØØØØJ, han er søøøød!!! Jeg er da helt skudt i Louie og hans nye frisure. Sådan skal han da bare se ud altid!!! :lun:

 

Det må godt blive lige et par centimeter længere efter min mening. Jeg har klippet ham, så han ikke slæber så meget pollen med ind og er lettere bare lige at skylle.

 

Puh, det tog lang tid. For han var virkelig filtret, så den kunne jo ikke ligefrem klippe derudaf. Så har klippet med maskine, det virkede ikke rigtig, redt lidt, klippet med maskine, klippet med saks, klippet med maskine osv. Men jeg har nok brugt 1 time i går, og da han gik i seng, var han kort foroven og lang på undersiden, ben og hovede (så virkelig sjovt ud) og så måske 2 timer i dag. Måske lidt mere. Men næste gang han bliver klippet, er det jo en del kortere og ikke så filtret, så der håber jeg på det går lidt hurtigere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er han bare fin. :lun: Hvor købte du trimmeren og pris ?

 

Jeg klipper alle mine 3 med saks og det går nemt, men måske det ville være endnu nemmere med trimmer.

 

Jeg rører aldrig deres haler, så de er super lange og falder så fint ned over bagpå. Det synes jeg er sødt. :lun:

 

Hvis Louie havde sådan en rigtig busket hale, ville jeg heller ikke røre den. Men den er ret fehårsagtig (hans pels er generelt ret tynd, spaltet og knækker let. Ikke så tyk som andre cotoner, jeg har mødt).

 

Jeg købte trimmeren på den tyske side tiierisch.de. Trimmeren kostede 109 euro uden skær, og et skær koster mellem 26 og 36 euro (mit kostede 36). Så til sammen kostede det lidt under 1100 kr. (købte derudover også nogle andre hundeting, når jeg nu var i gang - og så var der jo også lidt fragt).

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...