Hop til indhold

staffordshire bull terrier


Gæst MartineSophia
 Share

Recommended Posts

Gæst MartineSophia

Hej alle sammen jeg er helt vild med racen staffordshire bull terrier og tænkte om nogle har et par ting at sige om dem :)? Jeg ved at de er rigtig glade for børn og er en vidunderlig famillie hund men hvordan har de det med at leve i en familie som kun ville bestå af 1-2 personer? Hvordan har de det med trapper?

 

OBS. DET ER IKKE FORDI AT JEG SKAL HAVE EN HUND DET ER BARE EN HYGGETRÅD :D

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 7 months later...
Gæst TrunteJack

hej, det er også min ynglings race, overvejer kraftigt at anskaffe mig en her en gang i det nye år.

det jeg godt kan lide ved dem er deres sind og temp. og så er de så lærenemme

de kræver en del aktivering og træning

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er en fantastisk dejlig og glad hund, kender et par stykker, og de er bare skønne... det jeg har lagt mærke til er, nu ved jeg self. ikke om der er børn/mindre børn i familien, men det er en stærk hund så de skal virkelig være godt trænet i at gå tur, især hvis yngre familiemedlemmer skal kunne håndtere dem.

 

Trapper tror jeg ikke er noget problem men ligesom alle andre racer skal de skånes det første års tid.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej alle sammen jeg er helt vild med racen staffordshire bull terrier og tænkte om nogle har et par ting at sige om dem :)?

Jeg har kendt et par stykker og de var pragtfulde. Den ene trænede jeg rally sammen med, og jeg faldt totalt for hendes selvsikre gåpåmod og venlige væsen. Men hendes menneskemor var blevet afvist et andet sted med begrundelsen, at hendes hund da var ulovlig. Det gik hende meget på, så hun var lykkelig for at komme på vores hold, hvor vi alle endda rigtig godt kunne lide hendes hund. Folks reaktioner ville bestemt afholde mig fra at få en staffi eller en bullterrier, som jeg også synes er pragtfuld.

 

Men det er en stærk lille hund med helt sin egen mening om tingene. Hende, som vi trænede med, havde forelsket sig i Sofus og det var i den grad gengældt. Jeg tror, at de så gykkelykken i hinanden. Så når hun så os stige ud af bilen, spurtede hun hen til os, og stod der andre hunde i vejen, så bragede hun lige ind i dem, så de røg til siden som kegler på en bowlingbane. Hun SÅ dem ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Helle1985

Jeg kender også nogle stykker der har dem og det er SKØNNE hunde <3 De elsker mennesker og børn og især, hvis man gider lege med dem :D Jeg har en veninde, der har 2 af dem og de stakkels hunde er simpelthen så tålmodige med hendes børn og alle andre i nabolaget; der kommer kjoler på, halskæder og jeg ved ikke hvad :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg syntes det er en fantastisk dejlig race :lun:

 

Jeg ville elske at have en, men så skulle det være en jeg havde overtaget i 6-8 års alderen, for indtil da tror jeg simpelthen at deres enorme overskud og energi ville tage livet af mig :genert: De er utroligt charmerende, og jeg syntes det er verdens bedste krammehund, men sikke dog et energibundt :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Helle1985
Jeg syntes det er en fantastisk dejlig race :lun:

 

Jeg ville elske at have en, men så skulle det være en jeg havde overtaget i 6-8 års alderen, for indtil da tror jeg simpelthen at deres enorme overskud og energi ville tage livet af mig :genert: De er utroligt charmerende, og jeg syntes det er verdens bedste krammehund, men sikke dog et energibundt :lol:

 

Haha, ja der er gang i den konstant :D Sjovt, du lige siger krammehund, for modsat mange racer ELSKER de at blive krammet <3

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg syntes det er en fantastisk dejlig race :lun:

 

Jeg ville elske at have en, men så skulle det være en jeg havde overtaget i 6-8 års alderen, for indtil da tror jeg simpelthen at deres enorme overskud og energi ville tage livet af mig :genert: De er utroligt charmerende, og jeg syntes det er verdens bedste krammehund, men sikke dog et energibundt :lol:

 

er de meget mere energiske en amstaffen da?

 

 

til trådstarter, vi havde en staffieblandingshvalp i pleje sidste år, og han flyttede hjem til en enlig dame med en ældre staffietæve, og trives rigtig godt. Vi passer ham stadig engang imellem, og han er helt naturligt meget blid og forsigtig med vores lille datter, men er ellers noget af et bulrehoved, virkelig en elefant i en glasbutik!! Hun er startet til agilitytræning med ham, og han viser lovende takter.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
Gæst Venus222

Det er en rigtig dejlig hund. Men man skal tage højde for at den har tendens til egetkøns aggression og så er det, efter min mening, en meget ringe ide at købe dem uden tavle. Det sker nemlig at de bliver konfiskeret af politiet, og har hunden ingen tavle kan man ikke bevise den ikke er ulovlig. :( Og så synes jeg også man bør støtte seriøst opdræt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...