Hop til indhold

Aussie med DRU tavle


Gæst Anaid
 Share

Recommended Posts

Gæst Anaid

Halløj kloge aussie mennesker.

 

Er der nogle af jer der kender til danske aussier med DRU tavler ? Jeg kender kun DKK og kan læse herinde at DRU måske er knap så anerkendt ??? :hmm:

 

Er der nogle af der der måske kan vejlede lidt, evt i en pb ??? :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Anaid

Det er fordi der sidder en aussie på et center for hjemløse hunde.......og jeg skal jo ikke have hund endnu :oops: men kom måske til at skrive og høre lidt om den alligevel, og så er den med DRU tavle, så derfor ved jeg hvilken opdrætter den kommer fra og jeg kender intet til DRU opdrættere og tænkte derfor, at der måske var nogle herinde der gjorde :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er ihvertfald een - men hvis de er den eneste kennel under DRU - så kan jeg ikke helt se pointen i at avle i denne klub :vedikke: men ok, derfor kan hun jo sagtens lave fine hunde, det aner jeg intet om...

 

australian shepherds & hundepension

 

edit. Kan se at på aussieklubbens årsmøde 2009, der var ovenstående den eneste DRU opdrætter i DK. Ved ikke om det stadig er gældende.

Link til indlæg
Del på andre sites

hvis det er en voksen hund, kan det jo også være, at kennelen ikke er i dru længere? desværre ser man jo nogle kenneler der laver bevægelsen fra dkk til dru til evt. ddh el.lign og så til sidst tavleløst - ofte i løbet af ganske få år. det kunne måske være en af den slags opdrættere.

 

deres hjemmeside siger stadig DRU. og de forventer hvalpe i juni i år... så det tror jeg stadig de er...

Link til indlæg
Del på andre sites

Og det gør jeg heller ikke, og det var ligesom det jeg gerne ville vide :blink: Altså fine som i fysisk/psykisk okay :)

 

det er svært at vide, for de har ingen oplysninger vedr. deres hunde på deres hjemmeside... og DRU har jo ikke noget der ligner hundeweb hvor man kan slå helbred og prøveresultater og den slags op :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Anaid
nej desværre kender kun til Dkk ...

 

Har du et link til den hund du har kig på??

 

Han sidder hos dyrenes beskyttelse i Roskilde. | Dyrenes Beskyttelse

 

Det er helt umuligt at se noget på det billede. Som sagt skal jeg jo heller ikke have hund nr. to endnu, men tænk, hvis man kunne få en voksen, skøn aussie og bla bla bla..... (det er i hvert fald den sang, jeg synger for min mand :oops:). Og skulle jeg få ham overtalt, skulle det jo også gerne være en god hund, jeg "slæber" hjem (forstå mig ret...)

Link til indlæg
Del på andre sites

Man kan jo læse sig frem til, at han hyrder, så var det mig, ville jeg nok lige tjekke med nogle af de kloge hyrdehundefolk hvor svært det er at pille af en knap 2 årig hund, som har fået lov til at hyrde børnene (og sikkert også andre ting forestiller jeg mig... fx cykler, andre hunde, biler, osv.) Hvor slemt det er, er jo svært at bedømme, men åbenbart slemt nok, til at familien omplacerede ham istedetfor at forsøge at fjerne det..,

 

Men nu er jeg nok den forkerte til at svare, for jeg er virkelig ikke til hyrdehunde og kan slet ikke håndtere hyrderi - jeg brænder simpelthen sammen inde i mit hoved over det :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Anaid

Nå....never mind....de har lige skrevet igen at der lige har været nogle og hente ham...

 

Så behøver jeg jo ikke bekymre mig mere om det, suk....

 

Men tak for jeres svar

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Iben B
Og skulle jeg få ham overtalt, skulle det jo også gerne være en god hund, jeg "slæber" hjem (forstå mig ret...)

 

Hvis du vil have den 'garanti' ville jeg for det første gå langt udenom DRU, og for det andet få langt udenom internathunde ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er ihvertfald een - men hvis de er den eneste kennel under DRU - så kan jeg ikke helt se pointen i at avle i denne klub :vedikke: men ok, derfor kan hun jo sagtens lave fine hunde, det aner jeg intet om...

 

australian shepherds & hundepension

 

edit. Kan se at på aussieklubbens årsmøde 2009, der var ovenstående den eneste DRU opdrætter i DK. Ved ikke om det stadig er gældende.

 

 

Ej Guuuud hende kender jeg!!!!!!!!!!!!!!!!! :shock: Eller.. kendte, dengang var det bare kun islandske fårehunde hun avlede!

Link til indlæg
Del på andre sites

mangelfuld hjemmeside, men det er jo nok for ikke at reklamere for man har hvalpe rimelig ofte ;)

 

 

Jeg kendte hende dengang hun avlede kaniner og marsvin... Jeg ved ikke omkring hendes hundeavl..

 

Men dengang avlede hun kaniner, marsvin, heste(Dengang islændere, nu er det noget andet, sådan en brygge heste type!), hunde(Islandske fårehunde) og katte (main coon)...

 

De havde sygt mange dyr, men så vidt jeg ved så har deres dyr det helt perfekt, der har aldrig været noget at sætte finger på i hvertfald (På et tidspunkt besøgte jeg hende rigtig ofte, for hun havde nok 200 marsvin, var super spændende :lol: )

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...