Hop til indhold

hvad er jeres regler?


PinPoynter
 Share

Recommended Posts

Hmm, hvordan lærer man en hund at tigge penge af svigerne? :mrgreen:

 

Det skal lige siges at, hundebørne opsparingen ville de ikke gå med til fordi han manglede´de 4 sidste cifre i et personnr :roll: )

 

Omvendt high five? Dvs. stik poten frem med trædepuderne øverst, så skal der sgu nok falde en mønt eller to af.:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 63
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst snevinter
Omvendt high five? Dvs. stik poten frem med trædepuderne øverst, så skal der sgu nok falde en mønt eller to af.:mrgreen:

 

:mrgreen:

 

 

eller klæd vovsen ud i pjalter og sig til svigerfar 'suk, han har heller ikke fået mad igen i dag" og knib en tåre. :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Dygtig hund ! Og hvad...de her trænere er jo så vilde med, at man skal lære sine hunde alle mulige trick (rulle, gi pote og bla-bla-bla), så hvorfor ikke også at tigge ? :mrgreen:

 

Det er jo netop det, og man må jo udnytte hundens naturlige talenter. Stasia bliver aldrig champion in lydighed, men vi satser på guld i OL i tigning. Hun har sågar fået en fremmed dame i et tog i Polen til at give hende en bid af hendes pizza. Der blev jeg ret stolt... :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej

 

Jeg synes man skylder sig selv og ikke mindst andre at give hunden en grundlæggende form for opdragelse, især hvis det er en større hund.

 

Vores hund skal lære at:

-alle 4 poter hører til på gulvet, altså ikke hoppe op - heller ikke i møblerne. (han må dog godt ligge med stængerne i vejret:blink:)

 

- ikke tigge eller ligge under bordet mens vi spiser

 

- ikke ødelægge ting, tygge i fingre m.m.

 

- gå pænt i snor og almindelig lydighed som indkald, sit, dæk, stå osv.

 

Der er sikkert noget jeg har glemt her en tidlig morgenstund. Jeg mener, at jeg giver hunden et bedre liv, når den er godt opdraget, da vi så har mulighed for at tage hunden med mange flere steder. Hvis vi lod hunden gøre som den selv vil, så er der nok mange der vil betakke sig for at den kom med på besøg. Jeg vil ihvertfald også selv helst have besøg at hunde der ikke hopper op, stjæler mad fra bordet eller går i møblerne:-). Men vi er jo forskellige og hurra for det :-D.

 

Mange hilsner Gitte

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Hej

 

Jeg synes man skylder sig selv og ikke mindst andre at give hunden en grundlæggende form for opdragelse, især hvis det er en større hund.

 

Vores hund skal lære at:

-alle 4 poter hører til på gulvet, altså ikke hoppe op - heller ikke i møblerne. (han må dog godt ligge med stængerne i vejret:blink:)

 

- ikke tigge eller ligge under bordet mens vi spiser

 

- ikke ødelægge ting, tygge i fingre m.m.

 

- gå pænt i snor og almindelig lydighed som indkald, sit, dæk, stå osv.

 

Der er sikkert noget jeg har glemt her en tidlig morgenstund. Jeg mener, at jeg giver hunden et bedre liv, når den er godt opdraget, da vi så har mulighed for at tage hunden med mange flere steder. Hvis vi lod hunden gøre som den selv vil, så er der nok mange der vil betakke sig for at den kom med på besøg. Jeg vil ihvertfald også selv helst have besøg at hunde der ikke hopper op, stjæler mad fra bordet eller går i møblerne:-). Men vi er jo forskellige og hurra for det :-D.

 

Mange hilsner Gitte

 

nu ved jeg ikke om det er mit indlæg du hentyder til med at stjæle mad hoppe op osv

 

personligt tager jeg aldrig den ene hund med ud til folk da hun er meget ekstrem med at springe op på borde møbler op af folk osv så hun er ikke med ude hos andet end min veninde eller hvis de har en have hun kan være i

ham kan jeg sagtens have med han springer ikke i møbler eller op af folk men stjæle kan han finde på men jeg holder altid øje og det er da fuld forståeligt at alle mennesker ikke vil have sådan nogle vilde hunde indendøre hvis man ikke er vant til den type hunde som er meget vilde og uopdragne som mine det er så bevidst jeg ikke opdrager for,meget på dem hjemme

Link til indlæg
Del på andre sites

nu ved jeg ikke om det er mit indlæg du hentyder til med at stjæle mad hoppe op osv

 

personligt tager jeg aldrig den ene hund med ud til folk da hun er meget ekstrem med at springe op på borde møbler op af folk osv så hun er ikke med ude hos andet end min veninde eller hvis de har en have hun kan være i

ham kan jeg sagtens have med han springer ikke i møbler eller op af folk men stjæle kan han finde på men jeg holder altid øje og det er da fuld forståeligt at alle mennesker ikke vil have sådan nogle vilde hunde indendøre hvis man ikke er vant til den type hunde som er meget vilde og uopdragne som mine det er så bevidst jeg ikke opdrager for,meget på dem hjemme

 

Bruger du de der kræ til noget ? Jeg har bemærket at selv de sejeste lydighedshunde (for at tage et eksempel) holder fri derhjemme. Vi har fået at vide, at vi ikke skal drive det vidt med vores ang opdragelse og træning på hjemmefronten, når vi både går på udstilling og hejler rundt i lydighed. Der skal være et sted han ved, han kan holde fri, så jeg kunne da godt tænke mig at høre om det er derfor, du har det du kalder "vilde" hunde. Ja, jeg spørger af ren nysgerrighed, da ham her er den første vapper vi har i moderne tider, hvor man skal gøre mere end gå en tur med sin hund...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst beagle-lover
Hej

 

Jeg synes man skylder sig selv og ikke mindst andre at give hunden en grundlæggende form for opdragelse, især hvis det er en større hund.

--------------

Der er sikkert noget jeg har glemt her en tidlig morgenstund. Jeg mener, at jeg giver hunden et bedre liv, når den er godt opdraget, da vi så har mulighed for at tage hunden med mange flere steder. Hvis vi lod hunden gøre som den selv vil, så er der nok mange der vil betakke sig for at den kom med på besøg. Jeg vil ihvertfald også selv helst have besøg at hunde der ikke hopper op, stjæler mad fra bordet eller går i møblerne:-). Men vi er jo forskellige og hurra for det :-D.

 

Mange hilsner Gitte

 

Alice er opdraget forskelligt, alt efter om hun er hjemme eller ude.

 

Hjemme må hun godt være i møblerne

Ude må hun IKKE være i møblerne (de fleste steder - hun må godt være i møblerne når hun er hos Stjernetosse :-D ).

Hun ved udmærket hvornår hun må og hvornår hun ikke må.

Link til indlæg
Del på andre sites

nu ved jeg ikke om det er mit indlæg du hentyder til med at stjæle mad hoppe op osv

 

Næ nej jeg hentyder ikke til nogen, kun hvad der er almindeligt forekommende hos mange hunde, hvis ikke hunden får besked på andet. Hvad din hund får lov til kan på ingen måde genere mig:-).

 

Jeg har det helt fint med at hunde i min omgangskreds ikke er opdraget efter mine normer og tager bare mine forholdsregler derefter, som f.eks ikke at have hvidt tøj på når jeg ved at det første jeg møder er en hund som hopper op af mig:roll:;-).

 

Mange hilsner Gitte

Link til indlæg
Del på andre sites

Alice er opdraget forskelligt, alt efter om hun er hjemme eller ude.

 

Hjemme må hun godt være i møblerne

Ude må hun IKKE være i møblerne (de fleste steder - hun må godt være i møblerne når hun er hos Stjernetosse :-D ).

Hun ved udmærket hvornår hun må og hvornår hun ikke må.

 

Selvfølgelig kan en hund sagtens lære at der er andre regler ude end hjemme:-), det har vi bare ikke haft brug for. Vores regler hjemme passer meget godt overens med hvad der kan accepteres i de fleste hjem ihvertfald hvor vi kommer.

 

Mange hilsner Gitte

Link til indlæg
Del på andre sites

øøøøøh...:shock:...

Regler.....

 

Jo, hvis jeg absolut SKAL væk hjemmefra, så skal det være efter en morgentur på min. en time. Og jeg skal være hjemme igen inden kl. 15.

 

Når jeg spiser frokost SKAL der være mad til Silke osse. Og det samme gælder ved aften- og natmad.

 

--Der er en tåbelig regel om at vi skal være forbundet med en snor når vi går ud af huset og de 30 meter ned på marken... :roll:

 

Og så er der en regel om at jeg skal fortælle hvilken vej vi skal, når Silke går et stykke foran mig i skoven.. Hvis jeg glemmer at sige det, så kan hun godt stå og glo insisterende tilbage på mig til jeg når hen til hende... Men hun skælder nu aldrig ud over min glemsomhed.. :oops:

 

--Ellers ved jeg ikke rigtig med regler... Vi er jo et par halvgamle damer, så vi ved hvordan man bør opføre sig... Der behøver ikke være regler... Det giver ligesom sig selv. ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Bruger du de der kræ til noget ? Jeg har bemærket at selv de sejeste lydighedshunde (for at tage et eksempel) holder fri derhjemme. Vi har fået at vide, at vi ikke skal drive det vidt med vores ang opdragelse og træning på hjemmefronten, når vi både går på udstilling og hejler rundt i lydighed. Der skal være et sted han ved, han kan holde fri, så jeg kunne da godt tænke mig at høre om det er derfor, du har det du kalder "vilde" hunde. Ja, jeg spørger af ren nysgerrighed, da ham her er den første vapper vi har i moderne tider, hvor man skal gøre mere end gå en tur med sin hund...

 

 

ja jeg har trænet meget med dem begge to både IPO og PH og vil gerne bevarer det lidt vilde i hunden derfor har de fri når vi er hjemme da jeg ikke har hundegårde og sætte dem ud i men igen med måde

desuden ved siden af kører jeg vagrtpatrulje om natten med dem begge

de er dog trænet så vidt at de som regel er fritgående uden snor når vi er ude dog den ene ikke på befærdede veje men ellers er de sjældent i snor og jeg forlanger de kommer når der bliver kaldt

vi har dog en lang periode på 6 mdr ikke lavet det vilde andet end lidt hjemmetræning og svømning 1-2 gange om ugen da jeg er nybagt mor hvis man kan sige det sådan og så har der været lidt problemer med sygdom og halthed hos hundene så træning har ikke været muligt men understimulerede og keder ja det har de gjort

Link til indlæg
Del på andre sites

ja jeg har trænet meget med dem begge to både IPO og PH og vil gerne bevarer det lidt vilde i hunden derfor har de fri når vi er hjemme da jeg ikke har hundegårde og sætte dem ud i men igen med måde

desuden ved siden af kører jeg vagrtpatrulje om natten med dem begge

de er dog trænet så vidt at de som regel er fritgående uden snor når vi er ude dog den ene ikke på befærdede veje men ellers er de sjældent i snor og jeg forlanger de kommer når der bliver kaldt

vi har dog en lang periode på 6 mdr ikke lavet det vilde andet end lidt hjemmetræning og svømning 1-2 gange om ugen da jeg er nybagt mor hvis man kan sige det sådan og så har der været lidt problemer med sygdom og halthed hos hundene så træning har ikke været muligt men understimulerede og keder ja det har de gjort

 

Ok og jamen, så er der vel et eller andet i det med at holde fri der hjemme som vi har fået at vide er godt for vores, når vi pilker rundt til alt muligt med ham. Jeg kan da i hvert fald se, at det ikke ligefrem er fordi dine er umulige og uvorne. De er bare ikke på arbejde, når I er hjemme...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Ok og jamen, så er der vel et eller andet i det med at holde fri der hjemme som vi har fået at vide er godt for vores, når vi pilker rundt til alt muligt med ham. Jeg kan da i hvert fald se, at det ikke ligefrem er fordi dine er umulige og uvorne. De er bare ikke på arbejde, når I er hjemme...

 

 

 

helt sikkert det er godt hunden ved når den har fri men det skal selvfølgelig kontroleres moderat så hunden ikke bliver ustyrlig og umulig for sine omgivelser :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tja..regler, dem har vi vel nogen af:

 

  • Må ikke komme i soveværelset (han gør det alligevel om morgenen når han vil vække mig fordi han er sulten :-))
  • Må ikke komme i køkkenet (vi har sort klinkegulv og en sort hund. Er bange for at falde over ham)
  • Skal have tørret poter inden vi kommer ind uanset om det er vinter eller sommer og må derfor ikke selv gå ind ad døren selvom den står åben.
  • Må ikke komme i møblerne, Han ved ikke at man kan ligge i dem, for han har aldrig været der.
  • Må ikke tigge, hvilket han faktisk heller ikke gør, da han aldrig har fået noget ved bordet.
  • Må ikke trække i snoren, men gåturene er hans, for det er for hans skyld vi er ude at gå
  • Ellers skal han bare være HUND :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Isa/DeLaCreme

Ninjamor:

"Morens" rene tøj skal hurtigt "pelleficeres" - mulen tørres kærligt af i min bluse og helst efter vanddrikkeri. En regel Pelle selv har indført.

Jeg kunne godt undvære den regel.

 

 

:lol::lol::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes man skylder sig selv og ikke mindst andre at give hunden en grundlæggende form for opdragelse, især hvis det er en større hund.

 

Nu ved jeg jo ikke hvad du betegner som "grundlæggende opdragelse", men hvorfor mener du at man (jeg) skylder andre at pålægge hundene disse regler?

 

Vores hund skal lære at:

-alle 4 poter hører til på gulvet, altså ikke hoppe op - heller ikke i møblerne. (han må dog godt ligge med stængerne i vejret:blink:)

 

- ikke tigge eller ligge under bordet mens vi spiser

 

- ikke ødelægge ting, tygge i fingre m.m.

 

- gå pænt i snor og almindelig lydighed som indkald, sit, dæk, stå osv.

 

Det markerede vil jeg ikke mene hører under opdragelse. ;-)

Personligt skældner jeg meget mellem opdragelse og lydighed. For mig er opdragelse ikke vigtigt, men jeg bruger meget tid på træning og lydighed. Dvs. de skal lære at lystre mine kommandoer. :-)

 

Der er sikkert noget jeg har glemt her en tidlig morgenstund. Jeg mener, at jeg giver hunden et bedre liv, når den er godt opdraget, da vi så har mulighed for at tage hunden med mange flere steder. Hvis vi lod hunden gøre som den selv vil, så er der nok mange der vil betakke sig for at den kom med på besøg. Jeg vil ihvertfald også selv helst have besøg at hunde der ikke hopper op, stjæler mad fra bordet eller går i møblerne:-). Men vi er jo forskellige og hurra for det :-D.

 

Mange hilsner Gitte

 

Jeg kan sagtens se hvad du mener, men kan ikke følge dig. Jeg mener ikke at mine hunde har et ringere liv fordi de ikke er underlagt en masse regler. Det betyder heller ikke at de ikke kommer ud, eller at jeg aldrig får besøg.

Jeg har mine hunde for min egen skyld og ikke for andres skyld. Kommer der nogle forbi der ikke bryder sig om dem, tager jeg blot de nødvendige hensyn, eller lukker dem væk.

Tænk hvis folk med børn tog lige så meget hensyn til mig, når jeg kom på besøg! Det sker vist aldrig... :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Nu ved jeg jo ikke hvad du betegner som "grundlæggende opdragelse", men hvorfor mener du at man (jeg) skylder andre at pålægge hundene disse regler?

 

 

 

Det markerede vil jeg ikke mene hører under opdragelse. ;-)

Personligt skældner jeg meget mellem opdragelse og lydighed. For mig er opdragelse ikke vigtigt, men jeg bruger meget tid på træning og lydighed. Dvs. de skal lære at lystre mine kommandoer. :-)

 

 

 

Jeg kan sagtens se hvad du mener, men kan ikke følge dig. Jeg mener ikke at mine hunde har et ringere liv fordi de ikke er underlagt en masse regler. Det betyder heller ikke at de ikke kommer ud, eller at jeg aldrig får besøg.

Jeg har mine hunde for min egen skyld og ikke for andres skyld. Kommer der nogle forbi der ikke bryder sig om dem, tager jeg blot de nødvendige hensyn, eller lukker dem væk.

Tænk hvis folk med børn tog lige så meget hensyn til mig, når jeg kom på besøg! Det sker vist aldrig... :blink:

 

 

er meget enig :5up:

 

 

jeg mener dog heller ikke at mine hunde har et ringere liv

men jeg har den mening at nogen har for mange regler ang opdragelse og træner simpelthen så meget lydighed med hunden at man tager livet fra den og at man tager alt liv og selvstændighed ud af hunden de de trisser bare roligt rundt

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu ved jeg jo ikke hvad du betegner som "grundlæggende opdragelse", men hvorfor mener du at man (jeg) skylder andre at pålægge hundene disse regler?

 

 

 

Det markerede vil jeg ikke mene hører under opdragelse. ;-)

Personligt skældner jeg meget mellem opdragelse og lydighed. For mig er opdragelse ikke vigtigt, men jeg bruger meget tid på træning og lydighed. Dvs. de skal lære at lystre mine kommandoer. :-)

 

 

 

Jeg kan sagtens se hvad du mener, men kan ikke følge dig. Jeg mener ikke at mine hunde har et ringere liv fordi de ikke er underlagt en masse regler. Det betyder heller ikke at de ikke kommer ud, eller at jeg aldrig får besøg.

Jeg har mine hunde for min egen skyld og ikke for andres skyld. Kommer der nogle forbi der ikke bryder sig om dem, tager jeg blot de nødvendige hensyn, eller lukker dem væk.

Tænk hvis folk med børn tog lige så meget hensyn til mig, når jeg kom på besøg! Det sker vist aldrig... :blink:

 

Jeg har ingen mening om dig og dine hunde af den simple grund at jeg ikke kender dig, udover at jeg kan se at du lægger en masse i mine ord som jeg ikke lige synes jeg har skrevet:mrgreen:

 

Grundlæggende opdragelse / regler / træning eller lydighed - kald det hvad der passer bedst ind i din verden - men specifikt mener jeg: ikke hoppe op af folk, ikke bide. Eller alternativt at ejeren er sit ansvar bevidst og sørger for at holde deres hund væk fra mig:-) og andre der ikke har lyst til sådan adfærd.

 

Det sidste du citerer mig for er taget som et udtryk for hvordan jeg ser mine hunde og hvordan jeg mener de skal være trænet / opdraget / lydige for at jeg har det godt med at tage dem nogen steder - det er på ingen måder mine normer som jeg prøver at trække ned over hovedet på andre.

 

Som sagt er jeg ganske ligeglad med hvordan andre har hunde, bare de bliver behandlet ordentligt og ikke er til géne for andre. Som eksempel på uacceptabel ejer-adfærd i min verden er her en historie: Min søn og jeg var en kold januar-dag en tur ved Stevns. Vi går ned af trappen til stranden og ser langt henne af stranden en hund i vandet. Ejeren står på stranden, og pludselig får hunden øje på os halvt nede af trappen og sætter afsted:(. Ejeren råber og skriger efter hunden, som ikke kommer men fortsætter i fuld fart mod os. Den hopper op af os og er ved at vælte min lille søn et par gange trods at jeg prøver at hjælpe ham så godt jeg kan med en stor pladdervåd beskidt hund hoppende rundt på os. Endelig hører hunden sin ejer og løber væk. Og hvor fedt er det lige at have brugt en weekend dag på at køre til Stevns klint med forventning om en lang gåtur, og må køre hjem med det samme fordi en dum hundeejer synes berettiget til at lufte hund uden snor på et offentlig sted med en del mennesker trods årstiden og uden at kunne grundlæggende lydighed som et simpelt indkald:evil:.

 

Med venlig hilsen Gitte

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ingen mening om dig og dine hunde af den simple grund at jeg ikke kender dig, udover at jeg kan se at du lægger en masse i mine ord som jeg ikke lige synes jeg har skrevet:mrgreen:

 

Jeg mener ikke at jeg har reageret på og forholdt mig til andet end lige netop det skrevne. :-)

 

Grundlæggende opdragelse / regler / træning eller lydighed - kald det hvad der passer bedst ind i din verden - men specifikt mener jeg: ikke hoppe op af folk, ikke bide. Eller alternativt at ejeren er sit ansvar bevidst og sørger for at holde deres hund væk fra mig:-) og andre der ikke har lyst til sådan adfærd.

 

Tak for uddybelsen og især "alternativet" der nu er tilføjet ;-)

 

Det sidste du citerer mig for er taget som et udtryk for hvordan jeg ser mine hunde og hvordan jeg mener de skal være trænet / opdraget / lydige for at jeg har det godt med at tage dem nogen steder - det er på ingen måder mine normer som jeg prøver at trække ned over hovedet på andre.

 

Det sidste jeg citerede dig på var et modsvar til det at du mener at hunde skulle have et bedre liv hvis de er opdragede. Jeg stillede min mening og erfaring op mod din for at statuere er der findes andre måder at have hund på. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det sidste jeg citerede dig på var et modsvar til det at du mener at hunde skulle have et bedre liv hvis de er opdragede. Jeg stillede min mening og erfaring op mod din for at statuere er der findes andre måder at have hund på. :-)

 

Jo jo der er mange modsvar til min måde at have hund på heldigvis. Men vi er meget afhængige af at kunne have vores hunde med andre steder henne og det er naturligvis det jeg forholder mig til:-). Igen er det ikke en generel betragtning om at hunde har et bedre liv hvis de er opdraget / trænet efter mine standarder, men udelukkende en betragtning om vores situation.

 

Som generel betragtning savner jeg mere "opdragelse" af heldigvis kun et undertal af hundeejere, som min lille historie i forrige indlæg beskriver. Desværre er det jo tit dem der huskes, prøv f.eks bare at finde en tråd om hund i et løber-forum hvor hunde/hundeejere generelt får et dårligt ry pga. enkelte meget uheldige eksempler.

 

Netop tråden her er jo en god beskrivelse af at der er mange måder at have hund på og åbenbart er min måde mindre almindelig lige præcis herinde, og jeg kan ikke lige greje om den er mindre accepteret, men det gør mig nu heller ikke noget.

 

Mange hilsner Gitte

Link til indlæg
Del på andre sites

tjoo, regler, dem har vi nok, måske...

 

 

Men hvornår holder det op med at være en regel? Det virker nemlig ikke rigtigt som en regel, når den aldrig bliver overtrådt! Feks min regel om at man under ingen omstændigheder gør fuglende noget uanset hvor de lander!

 

Eller reglen om at man ikke må tage fra bordet... Det er også yderst sjældent at der skal mindes om den...

 

Men mysla har for nylig fået en ny regel indført og den er at man under ingen omstændigheder bider sheila hårdt. Og hun ved det og gør det ikke mere, men hun skal da lige mindes om det en gang i mellem lige så stille:mrgreen:

 

Sheila har sin egen regel om at hun vil have rester fra aftensmaden og at hun vil have godnatslik:mrgreen:

 

Jo og så må man ikke gå op i fremmede møbler, før man har spurgt om lov.

 

 

vi har egentlig flere tilladelser..

 

Man må gerne tigge, men skal lægge sig hvis man bliver bedt om det..

 

man må gerne sove i seng og sofa, men skal gå ned hvis man bliver bedt om det.

 

Man må hoppe op af folk på signal.

 

Man må trække i snoren, når man cykler og rider, men ellers skal man gå pænt.

 

man må gerne lege vildt indenfor, men skal slappe af, hvis man bliver bedt om det.

 

man må grave alt det man vil når man går tur.

 

man må få mere mad, hvis man er sulten og må få aftensslik hver aften og ikke kun om lørdagen:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo jo der er mange modsvar til min måde at have hund på heldigvis. Men vi er meget afhængige af at kunne have vores hunde med andre steder henne og det er naturligvis det jeg forholder mig til:-). Igen er det ikke en generel betragtning om at hunde har et bedre liv hvis de er opdraget / trænet efter mine standarder, men udelukkende en betragtning om vores situation.

 

Som generel betragtning savner jeg mere "opdragelse" af heldigvis kun et undertal af hundeejere, som min lille historie i forrige indlæg beskriver. Desværre er det jo tit dem der huskes, prøv f.eks bare at finde en tråd om hund i et løber-forum hvor hunde/hundeejere generelt får et dårligt ry pga. enkelte meget uheldige eksempler.

 

Netop tråden her er jo en god beskrivelse af at der er mange måder at have hund på og åbenbart er min måde mindre almindelig lige præcis herinde, og jeg kan ikke lige greje om den er mindre accepteret, men det gør mig nu heller ikke noget.

 

Mange hilsner Gitte

 

Undskyld, bare af ren og skær nysgerrighed. Er Berneren din første hund og er det din første Berner ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...