Hop til indhold

Toffi fik meningitis


Gæst Vivi
 Share

Recommended Posts

  • 4 weeks later...

Jeg vil gerne give en lille opdatering.

 

Toffi er nu på 3 mg prednisolon (svarende til 1 g pr. kg), og har været det i godt 3 uger. det er længere tid end de fleste anbefaler, men der er en enkelt dyrlæge der går ind for det, iflg. en opgave på nettet.

Nu prøver vi så laaaangsom nedtrapning til 2 mg., startende i fredags.

 

Toffi har det sådan set meget godt. Hun er fuldstændig selvhjulpen. Hun sover/hviler meget. Hun kan stadig trave, men ikke galoppere. Hun har mest energi om aftenen (har altid været en B-hund) hvor hun ligger og tygger på tyggeting. Der bliver ikke rigtig leget med legetøj.

 

Hun er glad for at ligge foran den åbne hoveddør, har det med varme, det er en bivirkning af medicinen.

 

Mht. humøret så er halen som regel pænt oppe, når hun ikke ligger ned.

 

Hun går kun særdeles korte ture. Efter 50-100 meter sakker hun bagud og vil op. Hun bliver meget hurtigt forpustet, også en bivirkning. Ofte vil hun kun lige med ud til postkassen og snuse, og så ind igen. Så vi tager hende i cykelkurv eller bil til steder hvor hun kan snuse og gå en smule, og så hjem igen:) Men hun kan li at snuse og sparker også bagud når hun tisser.

 

Så alt i alt vil jeg sige at det går ret fint:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter
Jeg vil gerne give en lille opdatering.

 

Toffi er nu på 3 mg prednisolon (svarende til 1 g pr. kg), og har været det i godt 3 uger. det er længere tid end de fleste anbefaler, men der er en enkelt dyrlæge der går ind for det, iflg. en opgave på nettet.

Nu prøver vi så laaaangsom nedtrapning til 2 mg., startende i fredags.

 

Toffi har det sådan set meget godt. Hun er fuldstændig selvhjulpen. Hun sover/hviler meget. Hun kan stadig trave, men ikke galoppere. Hun har mest energi om aftenen (har altid været en B-hund) hvor hun ligger og tygger på tyggeting. Der bliver ikke rigtig leget med legetøj.

 

Hun er glad for at ligge foran den åbne hoveddør, har det med varme, det er en bivirkning af medicinen.

 

Mht. humøret så er halen som regel pænt oppe, når hun ikke ligger ned.

 

Hun går kun særdeles korte ture. Efter 50-100 meter sakker hun bagud og vil op. Hun bliver meget hurtigt forpustet, også en bivirkning. Ofte vil hun kun lige med ud til postkassen og snuse, og så ind igen. Så vi tager hende i cykelkurv eller bil til steder hvor hun kan snuse og gå en smule, og så hjem igen:) Men hun kan li at snuse og sparker også bagud når hun tisser.

 

Så alt i alt vil jeg sige at det går ret fint:)

 

 

Seje Toffi :kys:

 

Det er sødt at du 'tør' opdatere, men det lyder godt nok til at det går stille og roligt fremad :5up:

 

Jeg ved ikke hvad jeg ville gøre, hvis jeg skulle passe Vinter i så mange uger. Toffi er heldig, med sin personlige sygeplejerske :mrgreen:

 

Vi krydser poter og fingre :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 weeks later...
Gæst gadekryds

tak for dit indlæg det var så givende og hvor er det godt hun er på den rette vej nu. jeg tror ikke vi var kommet så langt at komme til 9 dyrlæger jeg havde ikke kunne holde ud at se tyson have det så skidt og så ondt jeg tror jeg havde gået den tunge vej til dyrlægen men hvor er det godt i holdt ved og håber virkelig hun bliver den gode gamle toffi igen meget snart uden tilbage fald

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er efterhånden blevet temmelig overtroisk, for den holder stadig, at hver gang jeg skriver at det "går godt", så begynder det at gå dårligt. Sidst jeg skrev herinde, begyndte hun at få tilbagefald igen, ja jeg tror det var dagen efter jeg havde skrevet!:???:

 

Så jeg vil denne gang ikke skrive om hun har det godt eller ej, men nøjes med at skrive at hun er meget, meget træt i dagtimerne, sover og hviler det meste af tiden, og liver op om...natten :engel: I nat var jeg ude med hende sidste gang kl 04.00, hvor hun skulle sk... Men jeg gør ikke noget aktivt for at vende hendes rytme om, jeg nænner ikke at gøre noget ved det. Så det er godt jeg ikke har et 8-16-job:-)

 

Den altoverskyggende træthed kan skyldes både sygdommen og bivirkninger af medicinen. Hun har de sidste uger været på 3 mg prednisolon, hvilket svarer til 1 mg pr. kilo, og det skulle være nogenlunde ok, men må ikke fortsættes i en uendelighed.

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv Vivi :megaked: :ae: Jeg kan godt forstå hvis du begynder at blive en smule overtroisk efterhånden :cry:

Jeg krydser fingre for at hun også snart bliver frisk om dagen :5up: Hvor er det dog dejligt at du ikke er presset af at skulle på arbejde kl. 8.00 hver morgen, det giver da en vis frihed og mulighed for at gøre det så godt for Toffi som muligt :-D

Jeg håber at det snart bliver rigtig meget bedre, det er godt nok en lang periode I har kæmpet efterhånden :cry: :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er efterhånden blevet temmelig overtroisk, for den holder stadig, at hver gang jeg skriver at det "går godt", så begynder det at gå dårligt. Sidst jeg skrev herinde, begyndte hun at få tilbagefald igen, ja jeg tror det var dagen efter jeg havde skrevet!:???:

 

Så jeg vil denne gang ikke skrive om hun har det godt eller ej, men nøjes med at skrive at hun er meget, meget træt i dagtimerne, sover og hviler det meste af tiden, og liver op om...natten :engel: I nat var jeg ude med hende sidste gang kl 04.00, hvor hun skulle sk... Men jeg gør ikke noget aktivt for at vende hendes rytme om, jeg nænner ikke at gøre noget ved det. Så det er godt jeg ikke har et 8-16-job:-)

 

Den altoverskyggende træthed kan skyldes både sygdommen og bivirkninger af medicinen. Hun har de sidste uger været på 3 mg prednisolon, hvilket svarer til 1 mg pr. kilo, og det skulle være nogenlunde ok, men må ikke fortsættes i en uendelighed.

 

Tør man skrive jeg HÅBER hun har det godt? og at det går fremad!

 

I er jævnligt i mine tanker og ønsker jer det bedste :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter
Jeg er efterhånden blevet temmelig overtroisk, for den holder stadig, at hver gang jeg skriver at det "går godt", så begynder det at gå dårligt. Sidst jeg skrev herinde, begyndte hun at få tilbagefald igen, ja jeg tror det var dagen efter jeg havde skrevet!:???:

 

Så jeg vil denne gang ikke skrive om hun har det godt eller ej, men nøjes med at skrive at hun er meget, meget træt i dagtimerne, sover og hviler det meste af tiden, og liver op om...natten :engel: I nat var jeg ude med hende sidste gang kl 04.00, hvor hun skulle sk... Men jeg gør ikke noget aktivt for at vende hendes rytme om, jeg nænner ikke at gøre noget ved det. Så det er godt jeg ikke har et 8-16-job:-)

 

Den altoverskyggende træthed kan skyldes både sygdommen og bivirkninger af medicinen. Hun har de sidste uger været på 3 mg prednisolon, hvilket svarer til 1 mg pr. kilo, og det skulle være nogenlunde ok, men må ikke fortsættes i en uendelighed.

 

 

Tak for opdatering ;-)

 

Hun er sej, lille toffi. Det lyder til at hun holder sig nogenlunde stabil :-)

 

Hvor fint, at du kan, og vil, stille dig helt ind på hendes behov :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er efterhånden blevet temmelig overtroisk, for den holder stadig, at hver gang jeg skriver at det "går godt", så begynder det at gå dårligt. Sidst jeg skrev herinde, begyndte hun at få tilbagefald igen, ja jeg tror det var dagen efter jeg havde skrevet!:???:

 

Så jeg vil denne gang ikke skrive om hun har det godt eller ej, men nøjes med at skrive at hun er meget, meget træt i dagtimerne, sover og hviler det meste af tiden, og liver op om...natten :engel: I nat var jeg ude med hende sidste gang kl 04.00, hvor hun skulle sk... Men jeg gør ikke noget aktivt for at vende hendes rytme om, jeg nænner ikke at gøre noget ved det. Så det er godt jeg ikke har et 8-16-job:-)

 

Den altoverskyggende træthed kan skyldes både sygdommen og bivirkninger af medicinen. Hun har de sidste uger været på 3 mg prednisolon, hvilket svarer til 1 mg pr. kilo, og det skulle være nogenlunde ok, men må ikke fortsættes i en uendelighed.

 

jeg kan godt forstå du bliver overtroisk, men tusind tak for opdateringen:5up:Jeg håber for jer at det går fremad:ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 5 months later...
Gæst ole og bogusia

Kære Toffi.

Tusinde tak for et rigtigt godt indlæg. Det var lige det vi i familien manglede at få at vide.

Vi har en lille Yorkshire Terrie der lige har fået konstanteret menigitis på

nøjagtig samme måde som Toffi. Det er simpelthen en familie tragedie.

Alt i familien er simpelthen gået i stå, og det hele drejer sig om at få hunden rask. Den er nu " indlagt " på dyrehospital på Hobrovej i Ålborg hvor de har været utrolig hurtig til at konstantere sygdommen, og vi håber nu at de hurtigt kan stabilisere den så vi kan få hende hjem igen.

Hvordan går det med Toffi? Hvordan klarer hun sygdommen?

Med venlig hilsen

Punia og familien.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for svar.

Vores hjerter græde, Toffi, sov godt.

Vi håber det bedste for Punia.

ole og bogusia

 

Jeg sender mine varmeste tanker til Punia og til jer, hendes mennesker.

Det er så hårdt, så hårdt, at man skulle tro det var løgn, det I nu går igennem.

Gudskelov at det blev opdaget tidligt med jeres lille hund, det har betydning for prognosen.

Jeg håber I har lyst til at holde os opdateret engang imellem herinde.

Har sendt en privat-besked til dig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...