Hop til indhold

Bobo's præsentationstråd


Therese
 Share

Recommended Posts

  • Svar 77
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Greyhounds

Tillykke han ser rigtig fin ud. Jeg vinker hvis jeg ser et kæmpesmil lufte en glad brun lab omkring Randers :vinken:

 

Hvor er der i øvrigt hundeskov?? Ikke at det er noget for mine hunde, jeg er bare nysgerrig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke han ser rigtig fin ud. Jeg vinker hvis jeg ser et kæmpesmil lufte en glad brun lab omkring Randers :vinken:

 

Hvor er der i øvrigt hundeskov?? Ikke at det er noget for mine hunde, jeg er bare nysgerrig.

Nordre fælled, plejer jeg at gå hen :-D Det er ikke så langt fra hvor jeg bor, så det er oplagt..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skal vist lige have et lynkursus i gå-pænt træning... :oops: Bobo trækker som et ondt år, og det er faktisk lidt et helvede at gå med ham :genert: Så hvordan er det? Når linen er stram, stopper man op og venter med at gå til hunden tager kontakt?

 

Jeg gætter på, at hans motivation bare er at komme fremad. Så det er vel osse det, der skal være hans belønning for at gå pænt?

 

Kan man med tiden sættes en kommando på, så han kan stoppes senere, hvis han alligevel kommer til at trække?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skal vist lige have et lynkursus i gå-pænt træning... :oops: Bobo trækker som et ondt år, og det er faktisk lidt et helvede at gå med ham :genert: Så hvordan er det? Når linen er stram, stopper man op og venter med at gå til hunden tager kontakt?

 

Jeg gætter på, at hans motivation bare er at komme fremad. Så det er vel osse det, der skal være hans belønning for at gå pænt?

 

Kan man med tiden sættes en kommando på, så han kan stoppes senere, hvis han alligevel kommer til at trække?

 

ja eller beløn lige fra starten af turen hver gang han giver dig kontakt og/eller snoren er slap. Jeg ved nogen siger at deres hund hurtigt lurer den og så bare trækker så snart de har fået en godbid, men det virkede her

Link til indlæg
Del på andre sites

ja eller beløn lige fra starten af turen hver gang han giver dig kontakt og/eller snoren er slap. Jeg ved nogen siger at deres hund hurtigt lurer den og så bare trækker så snart de har fået en godbid, men det virkede her

Tror jeg vil bruge en kombi... Rose hvis han går pænt af sig selv og ellers bare stoppe op, hvis han trækker...

 

Tror Bobo er så tilpas madglad og pleasende, at det sagtens kunne fungere :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror jeg vil bruge en kombi... Rose hvis han går pænt af sig selv og ellers bare stoppe op, hvis han trækker...

 

Tror Bobo er så tilpas madglad og pleasende, at det sagtens kunne fungere :5up:

 

ja skipper er i hvert fald en lille fedterøv, han kan sagtens gå fri ved fod på en hel tur hvis han tænker der falder en godbid af til ham undervejs

Link til indlæg
Del på andre sites

Jah... Fik ikke trumfet min vilje igennem - stædige bæster jeg bor sammen med :fornaermet::mrgreen:

 

Og argumentet var herre dårligt... "Det er jo ligemeget hvad han hedder - han er jo en god hund alligevel..." Ja præcis??? :lol:

 

Men altså... Så kalder jeg bare den næste hund det... :mrgreen:

 

Og mange tak :kys:

Link til indlæg
Del på andre sites

ja skipper er i hvert fald en lille fedterøv, han kan sagtens gå fri ved fod på en hel tur hvis han tænker der falder en godbid af til ham undervejs

Det kan jeg allerede nikke genkendende til :lol: Når først de opdager man har godbidder i lommen, skal de sgu nok sørge for at holde sig til... Min søster kalder ham et madsvin... Hehe

Link til indlæg
Del på andre sites

Angående gå pænt, så plejer jeg at sige at der er 4 dele man skal lægge vægt på på samme tid.:

 

 

1) Forhindre dårlig læring i at ske = du stopper så snart han forsøger at trække dig nogen som helst steder hen.

 

2) Sikre sig at det er hunden der regner ud hvordan snoren bliver løs igen og han dermed kan komme videre/få belønning= Du venter på at han selv løsner snoren og kigger på dig/kommer til dig.

 

3) Fokus på afslappet gang. En hund der går i roligt tempo og slapper af er meget mindre tilbøjelig til at trække! = Belønning skal falde for rolig bevægelse og er hunden hektisk og hurtigt videre, så stå stille når du belønner og giv gerne mere end en guf, så du får belønnet at stå i ro også.

 

4) Belønning for kontakt og afslappet følge herunder lineføring/fri ved fod øvelser og vendinger.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er gode råd, tak :5up: Og det giver rigtig god mening! Det er faktisk lidt det samme jeg gør.. Jeg har i hvert fald været opmærksom på, at han ikke skulle stramme snoren og at han selv skulle løsne den igen... Og det er han faktisk rigtig god til... :-D Lige det med afslappet gang har jeg ikke tænkt på, for jeg forsøgte jo at følge med i hans tempo, så det ikke blev for svært for ham at gå så langsomt... Og det synes jeg egentligt fungerer rigtig fint, så det tror jeg bare jeg bliver ved med og så ser jeg hvordan det går :-D

 

Belønning for kontakt får han, og vi laver tit vendinger og stopper og temposkift og sådan noget, når han går på plads... Men det er mest, når han er fri... Kunne være jeg skulle prøve i snor osse :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Så fik jeg også tøffet ind i tråden..

 

 

KÆMPE stort tillykke med ham!:-D

 

Men hvor er dog alle de lækre billeder af ham? Tænk sig, at en inkarneret hf-bruger kun har tænkt sig at lægge 3-5 billeder op af sin nye hund og endda kun i første indlæg!:shock::fornaermet:

:lol: Han er ikke ret fotogen... Han kigger alle mulige andre steder hen, eller osse smutter han bare lige pludselig et andet sted hen... Så kan man stå der og tage billeder af græsset :mrgreen: Men tro mig... Der skal nok komme MANGE billeder efterhånden som jeg får taget nogle... :lol:

 

Og tak for tillykken :kys:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...