Hop til indhold

Min hvalp humper ...


Gæst Blomsterpigen
 Share

Recommended Posts

Gæst Blomsterpigen

Hans store bamse o_O'

 

Skal jeg blande mig, eller lade ham gøre det??

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Blomsterpigen
hvor ofte gør han det? Med hvalpe er det typisk et tegn på stress og så ville jeg nok prøve at tage ham væk og sidde stille og nusse ham lidt så han kan falde til ro.

 

Han er først lige begyndt på det, han har fået den idag og er begynd på det :-S

Han sover ved hans far lige nu, jeg ved ikke hvad han sådan skulle blive stresset af, for vi gør det vi plejer i hans tempo.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvalpe prøver alle adfærd af i deres opvækst også parringsbevægelser, enten på andre hvalpe under leg eller på legetøj/mennesker.

Medmindre din hvalp ikke kan lave andet end at humpe bamsen, ville jeg lade det være.

 

Mht. stress så er det korrekt at hvalpe og voksne hunde som oplever stress i sociale situationer meget ofte afreagerer ved at humpe andre hunde eller mennesker, men det lyder ikke som om det er det din hvalp har gang i :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Blomsterpigen
Hvalpe prøver alle adfærd af i deres opvækst også parringsbevægelser, enten på andre hvalpe under leg eller på legetøj/mennesker.

Medmindre din hvalp ikke kan lave andet end at humpe bamsen, ville jeg lade det være.

 

Mht. stress så er det korrekt at hvalpe og voksne hunde som oplever stress i sociale situationer meget ofte afreagerer ved at humpe andre hunde eller mennesker, men det lyder ikke som om det er det din hvalp har gang i :-D

 

altså det er første gang at vi har set han har gjort det, han gør det ikke ved mennesker eller hunde, det har vi da set.

Han har meget at lege med, og vi aktivere ham også meget. Jeg blev nok bare chokket fordi jeg synes det var skide tidligt at han begyndte på det.

Link til indlæg
Del på andre sites

altså det er første gang at vi har set han har gjort det, han gør det ikke ved mennesker eller hunde, det har vi da set.

Han har meget at lege med, og vi aktivere ham også meget. Jeg blev nok bare chokket fordi jeg synes det var skide tidligt at han begyndte på det.

 

 

Kan det være at I måske aktiverer ham FOR meget, nu hvor han bare er en bette hvalp ?

 

Det kan godt være stress-relateret, som de andre også har været inde på.

 

 

Hvad sker der hvis I fjerner bamsen ? Finder han så noget andet at humpe ?

Link til indlæg
Del på andre sites

altså det er første gang at vi har set han har gjort det, han gør det ikke ved mennesker eller hunde, det har vi da set.

Han har meget at lege med, og vi aktivere ham også meget. Jeg blev nok bare chokket fordi jeg synes det var skide tidligt at han begyndte på det.

 

Hvalpe endnu ikke taget fra tæven kan også sagtes humpe.

 

Velkommen til forresten :-D

 

Tilføjet: Nå, det havde Ulla allerede skrevet :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Blomsterpigen
Mine hvalpe humper ofte lige deres søskende og det begynder nok i 6 ugers alderen , så vidt jeg husker. Intet unormalt i det , bare det ikke er i timevis.

 

Jeg har aldrig set det før, men han er jo også min den første! han ligger med den, det er kun når vi leger med ham og den at han gør det, ellers slæber han den rundt i hele huset, han gør det højst i 8 sek, ikke mere.

Men sorry jeg kunne bare ikke lade vær med at grine..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Blomsterpigen
Kan det være at I måske aktiverer ham FOR meget, nu hvor han bare er en bette hvalp ?

 

Det kan godt være stress-relateret, som de andre også har været inde på.

 

 

Hvad sker der hvis I fjerner bamsen ? Finder han så noget andet at humpe ?

 

Det gør vi faktisk ikke, vi leger med ham når han er vågnen, og har ham uden for, nej han gør det kun på den bamse når vi leger med ham og den.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Blomsterpigen
Maya havde en (den gang) store elefant bamse, og den humpede hun.

Nogen gange virkede det som om hun havde noget "indebrandt" energi som ikke rigtig kunne leges væk, som så udløst humperiet af bamsen, også sov hun..

Så hun fik lov til det og det var altid kun den og aldrig i særlig lang tid.

 

Jamen sådan gør Percy det også, humper den i de 8 sek også sover han bagefter :-S

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sus&Siku

Siku på 11 uger, fik ham hjem onsdag sidste uge, humpede i de første par dage sin bamse og enkelte ganga min datters ben. Nu har vi haft ham i 1 uge og jeg har ikke set ham humpe de sidste par dage.

 

Mon ikke det bare er en kort fase mht flytningen fra sælger til dig?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Blomsterpigen
Siku på 11 uger, fik ham hjem onsdag sidste uge, humpede i de første par dage sin bamse og enkelte ganga min datters ben. Nu har vi haft ham i 1 uge og jeg har ikke set ham humpe de sidste par dage.

 

Mon ikke det bare er en kort fase mht flytningen fra sælger til dig?

 

Det har Percy ikke gjordt på mennesker, han begyndte med det igår, og vi fik ham for 10 dage siden, jeg ville kunne forstå det hvis han gjorde det samme dag..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Blomsterpigen
Så tror jeg altså ikke du skal bekymre dig, tager det overhånd ville jeg fjerne bamsen- bare stille og rolig.

 

Okay :-) - Jeg blev bare rimelig chokket, for jeg har aldrig set en hvalp gøre sådan noget der, og som sagt han er jo min første hund :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...