Hop til indhold

At kleppe klør på en skregslagen hund.


GRAND DANE
 Share

Recommended Posts

jeg klepper bare di 3 kør om dage jeg gider ikke bruge mer tid på det hun er bare gammel og sær ligyldig vad man gør så dur det bare ikke det kan ikke svare sig at gøre mer på den front.

 

jeg har forsøgt at vise hinne vor skabet skal stå og ladet helt vær med at vise den mindste medliden hed og bare kleppe di klør,

resultatet var en angst hund som nægtede at få kleppet klør på forbene hun flået bene til sig og skal lige sige at hun stod op begge gange. og jeg har osse forsøgt hundrede gange før at være megt megt forsektig og konklusionen er ingen af delene virker,

 

umulias forslag med di 2-4 klør perdag har jeg ikke prøvet vis det virker godt så nøjes jeg med det hun er alivel 7 så formenlig lever hun alivel ikke mer en 3år i nu.

 

godt jeg skal ud af huset idag jeg er godt nog trat af det kreatur fortiden.:roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg klepper bare di 3 kør om dage jeg gider ikke bruge mer tid på det hun er bare gammel og sær ligyldig vad man gør så dur det bare ikke det kan ikke svare sig at gøre mer på den front.

 

jeg har forsøgt at vise hinne vor skabet skal stå og ladet helt vær med at vise den mindste medliden hed og bare kleppe di klør,

resultatet var en angst hund som nægtede at få kleppet klør på forbene hun flået bene til sig og skal lige sige at hun stod op begge gange. og jeg har osse forsøgt hundrede gange før at være megt megt forsektig og konklusionen er ingen af delene virker,

 

umulias forslag med di 2-4 klør perdag har jeg ikke prøvet vis det virker godt så nøjes jeg med det hun er alivel 7 så formenlig lever hun alivel ikke mer en 3år i nu.

 

godt jeg skal ud af huset idag jeg er godt nog trat af det kreatur fortiden.:roll:

 

Enu et plet skud fra den sure gamle mand, :damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

At det skulle være en GD "ting" at en hund kan snøre ejeren til at lade være med at klippe dens kløer, finder jeg simpelthen for morsomt (indrømmet, det er et pænere ord end jeg tænker). De fleste hunde reagerer positivt på en person der forventer at situationen er under kontrol, omvendt reagerer de negativt hvis en person forventer at der kan blive problemer af en eller anden slags.

 

Jeg kendte en flatter der stak i det mest hjerteskærende hyl, hvis hendes ejer bare rørte poten med neglesaksen og hvis ejeren prøvede at insistere, begyndte hunden at knurre og markere. Trimmeren der kom for at trimme sagde bare: Åh Fie hold dog op med det skrigeri, jeg har sgu da ikke klippet endnu,.... og så var der ingen problemer.

 

Den måde mine hunde har lært det på, er ved at jeg først lærer dem at ligge stille på siden (jeg kan bedst klippe hvis jeg kan se undersiden af kloen) og så har jeg gradvis vænnet dem til at jeg kan nive dem i neglene med fingrene, uden at de føler det ubehageligt, før jeg kommer med saksen. Men Nollikes metode synes jeg bestemt også kan bruges. :5up: Jeg ville dog aldrig klippe selv hvis jeg kunne komme til at klippe for langt ned, for selvfølgelig gør det da herreondt og hundens tillid har jeg brug for i dagligdagen.

Link til indlæg
Del på andre sites

At det skulle være en GD "ting" at en hund kan snøre ejeren til at lade være med at klippe dens kløer, finder jeg simpelthen for morsomt (indrømmet, det er et pænere ord end jeg tænker). De fleste hunde reagerer positivt på en person der forventer at situationen er under kontrol, omvendt reagerer de negativt hvis en person forventer at der kan blive problemer af en eller anden slags.

 

Jeg kendte en flatter der stak i det mest hjerteskærende hyl, hvis hendes ejer bare rørte poten med neglesaksen og hvis ejeren prøvede at insistere, begyndte hunden at knurre og markere. Trimmeren der kom for at trimme sagde bare: Åh Fie hold dog op med det skrigeri, jeg har sgu da ikke klippet endnu,.... og så var der ingen problemer.

 

Den måde mine hunde har lært det på, er ved at jeg først lærer dem at ligge stille på siden (jeg kan bedst klippe hvis jeg kan se undersiden af kloen) og så har jeg gradvis vænnet dem til at jeg kan nive dem i neglene med fingrene, uden at de føler det ubehageligt, før jeg kommer med saksen. Men Nollikes metode synes jeg bestemt også kan bruges. :5up: Jeg ville dog aldrig klippe selv hvis jeg kunne komme til at klippe for langt ned, for selvfølgelig gør det da herreondt og hundens tillid har jeg brug for i dagligdagen.

 

det med at kleppe for langt sker tit her så det er nog osse et sted der skal forbedres.:hmm:

 

 

lige nu ser taktikken sådan ud. undgå ubehag af nogen som helst art ikke noget nååår stakels lille hund og kon 2-3 klør dagligt og

lad hellere ver at kleppe vis der er risiko for at kleppe for langt.

 

det skriver jeg lige ned.

Link til indlæg
Del på andre sites

At det skulle være en GD "ting" at en hund kan snøre ejeren til at lade være med at klippe dens kløer, finder jeg simpelthen for morsomt (indrømmet, det er et pænere ord end jeg tænker). De fleste hunde reagerer positivt på en person der forventer at situationen er under kontrol, omvendt reagerer de negativt hvis en person forventer at der kan blive problemer af en eller anden slags.

 

Jeg kendte en flatter der stak i det mest hjerteskærende hyl, hvis hendes ejer bare rørte poten med neglesaksen og hvis ejeren prøvede at insistere, begyndte hunden at knurre og markere. Trimmeren der kom for at trimme sagde bare: Åh Fie hold dog op med det skrigeri, jeg har sgu da ikke klippet endnu,.... og så var der ingen problemer.

 

Den måde mine hunde har lært det på, er ved at jeg først lærer dem at ligge stille på siden (jeg kan bedst klippe hvis jeg kan se undersiden af kloen) og så har jeg gradvis vænnet dem til at jeg kan nive dem i neglene med fingrene, uden at de føler det ubehageligt, før jeg kommer med saksen. Men Nollikes metode synes jeg bestemt også kan bruges. :5up: Jeg ville dog aldrig klippe selv hvis jeg kunne komme til at klippe for langt ned, for selvfølgelig gør det da herreondt og hundens tillid har jeg brug for i dagligdagen.

 

Gad vide hvem der har skrevet det er granden forbeholdt af ta' røven på de tobenede :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Iben B

Det er så åbenbart blevet for meget for manden i huset, han bestemte sig for at nu må nok være nok! Så befalede han den pylrede hundemor (læs. moi) til at back off, og klippe når han sagde til. Han holdte hende, bestemt men kærligt, og da han sagde "klip" fik jeg lov at klippe uden så meget som et pip fra "donnaen". Og dyret gik derfra som om at der aldrig havde været et problem :shock: wtf? Alle mine bekymringer er gjort til skamme!

 

Så mit forslag, ud fra denne erfaring, er bare prøv at gøre det, uden en hel masse virak. Kaya skulle i hvert fald bare have fortalt hvor skabet står :vedikke:

 

Det er også det der virker her i huset. Jeg kan godt finde på at stikke Chino en guffer undervejs, bare sådan for at gøre det lidt hyggeligt. Jeg roser ham også men det sker med en rolig fast stemme, ikke det der lyse fedte-leje som man nogle gange kommer til at bruge ;-)

 

Her er det sjovt nok også manden der skærer igennem når jeg bliver for pylrende :oops: Han har en ro og selvsikkerhed omkring hunde, som jeg af al magt prøver at efterligne, men jeg ved sgu ikke om det bare er medfødt hos nogle :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sæt mig dog på ignorèr, hvis alt jeg skriver er åndsvagt i dine ører,... jeg orker ikke det her.

 

Øhm, er det ikke dig der skriver "At det skulle være en GD "ting" at en hund kan snøre ejeren til at lade være med at klippe dens kløer, finder jeg simpelthen for morsomt (indrømmet, det er et pænere ord end jeg tænker)."

Så hvis ellers det er mig du mener har skrevet noget i den stil, er det så ikke lidt den anden vej rundt?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

jeg har haft fat i negleklepperen i dag og hun tog det nogenlunde hun har fået kleppet klørne på forbene.

 

jeg har forsøgt at gøre det hortigt så hun ikke skulle være i siterationen længere en højst nødvendig også har jeg

ikke kleppet hinnes klør så korte som sevanligt for at undgå mere ubehag en højst nødvendig, imorgen tar vi bagbene

hun viste selvfølig stor usikkerhed men jeg tror ikke hun var direkte bange men jeg er dog ikke sikker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...