Hop til indhold

Så' der spørgsmål om broholmere


Trei
 Share

Recommended Posts

Så fik jeg (endelig) hilst på nogle broholmere her den anden dag og ih, hvor var de søde og så roooolige. (måske fordi jeg sammenligner med et styks livig schæfer :mrgreen:)

 

Og så er det tid for Aslans mor (eller andre, der har lyst) at svare på spørgsmål. :engel:

 

Hvordan er broholmere normalt med fremmede mennesker? Er de meget kontaktsøgende eller meget uinteresserede eller et sted midt imellem?

 

Er det normalt at de "snakker" en del?

 

De sorte, skal de helst være helt sorte? (altså uden hvid farve)

 

Og de brune, det er vist noget med at det er mest ønskeligt med hvide markeringer ikke... er der særlige steder det hvide bør eller ikke bør optræde?

Link til indlæg
Del på andre sites

Så fik jeg (endelig) hilst på nogle broholmere her den anden dag og ih, hvor var de søde og så roooolige. (måske fordi jeg sammenligner med et styks livig schæfer :mrgreen:)

 

Og så er det tid for Aslans mor (eller andre, der har lyst) at svare på spørgsmål. :engel:

 

Hvordan er broholmere normalt med fremmede mennesker? Er de meget kontaktsøgende eller meget uinteresserede eller et sted midt imellem?

 

Er det normalt at de "snakker" en del?

 

De sorte, skal de helst være helt sorte? (altså uden hvid farve)

 

Og de brune, det er vist noget med at det er mest ønskeligt med hvide markeringer ikke... er der særlige steder det hvide bør eller ikke bør optræde?

 

 

Generalt er broholmeren meget rolig.

De gange jeg har hilst på (voksne) broholmere har jeg fået et slik og så har de kigget alle andre vegne end mig, med mindre jeg stoppede med at klø dem (om de så lige skulle tjekke om det var fordi jeg var gået ved jeg ikke).

De voksne jeg har snakket med (på broholm slot) viste ikke interesse før jeg satte mig ned på hug.

Mit første møde med Aslans mor var at hun blev lukket ind til os, så luntede hun hen til mig, pressede hovedet ind i mine ben og stod der og ventede på at blive kløet.

 

Når du "skriver" snakker, mener du så at den siger lyde og pive?

Dertil kan jeg sige at Aslan er rigtig god til overstående :roll: også kl 5 om morgenen.

 

Den sorte broholmer må gerne have hvid brystkasse.

(kunne man sige det ellers var en lab på steorider? :-P joke)

(www.123hjemmeside.dk/kanalhuset billeder af bla den første sorte borholmer)

 

 

Nu er vi ikke inde i udstillings standard "hvidt eller ej" så den vil jeg ikke svare på.

Vi har snakket med en fra bestyrelsen af broholmer selskabet som sagde at hvid måtte gerne optræde på bryst og poter.

 

Personligt vil jeg helst have en rød broholmer :blink:, også gerne en fejlfarve :mrgreen:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Generalt er broholmeren meget rolig.

De gange jeg har hilst på (voksne) broholmere har jeg fået et slik og så har de kigget alle andre vegne end mig, med mindre jeg stoppede med at klø dem (om de så lige skulle tjekke om det var fordi jeg var gået ved jeg ikke).

De voksne jeg har snakket med (på broholm slot) viste ikke interesse før jeg satte mig ned på hug.

Mit første møde med Aslans mor var at hun blev lukket ind til os, så luntede hun hen til mig, pressede hovedet ind i mine ben og stod der og ventede på at blive kløet.

 

Når du "skriver" snakker, mener du så at den siger lyde og pive?

Dertil kan jeg sige at Aslan er rigtig god til overstående :roll: også kl 5 om morgenen.

 

Den sorte broholmer må gerne have hvid brystkasse.

(kunne man sige det ellers var en lab på steorider? :-P joke)

(www.123hjemmeside.dk/kanalhuset billeder af bla den første sorte borholmer)

 

 

Nu er vi ikke inde i udstillings standard "hvidt eller ej" så den vil jeg ikke svare på.

Vi har snakket med en fra bestyrelsen af broholmer selskabet som sagde at hvid måtte gerne optræde på bryst og poter.

 

Personligt vil jeg helst have en rød broholmer :blink:, også gerne en fejlfarve :mrgreen:

 

Mange tak for svar. Og sikke hurtig du er. :-D

 

Det er nok meget godt at de er så rolige, med den størrelse ville det nok virke en anelse overvældende hvis de var meget livlige. :-P

 

Jeg tror det er en del af racens særpræg at de gerne vil kløes for din beskrivelse passer lige med dem jeg mødte... at de ser lidt forkerte ud i hovedet, hvis man holder med at klø dem. :mrgreen:

 

Jeg mener både gø, pive, knurre, når jeg skriver snakke.

 

Spændende med de der farve-"krav". En rød broholmer, der ikke har hvidt, er den en fejlfarve? Mon en sort, der ikke har hvidt også er det.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

En fejlfarvet er en broholmer med 3 farver.

 

 

DOG kan der avles på en fejlfarvet HVIS den har andre kvaliteter man gerne vil fremavle (så som kraftig maske)

 

 

Og hvad jeg har hørt, så snakker en broholmer meget (både aslans mor og bror gør det). Det var en af de ting vi blev gjort opmærksom på inden vi valgte at få en broholmer.

 

 

Den med ren sort..den skal jeg altså lige kigge lidt på, den gad jeg faktisk godt at vide.

Link til indlæg
Del på andre sites

En fejlfarvet er en broholmer med 3 farver.

 

 

DOG kan der avles på en fejlfarvet HVIS den har andre kvaliteter man gerne vil fremavle (så som kraftig maske)

 

 

Og hvad jeg har hørt, så snakker en broholmer meget (både aslans mor og bror gør det). Det var en af de ting vi blev gjort opmærksom på inden vi valgte at få en broholmer.

 

Aha, jeg anede slet ikke de kunne have tre farver.

 

Det er da super sødt at de snakker så meget. Elsker hunde, der snakker meget (og har mange meninger). :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter
Han gaber sikkert fordi han ikke har fået lukket et øje hele natten pga din snorken. :lol: Stakkels Aslan. :lol:

 

 

he he he...

 

Vinter gør det hvis hun synes, at vi egentligt burde komme ud af fjerene. Men heldigvis er hun programmeret til at vente til jeg begynder at røre på mig :-P

Link til indlæg
Del på andre sites

Han gaber sikkert fordi han ikke har fået lukket et øje hele natten pga din snorken. :lol: Stakkels Aslan. :lol:

 

Mjaaaaaaaa, han er ellers ikke for lydløs selv (han snorker helt vildt)

 

he he he...

 

Vinter gør det hvis hun synes, at vi egentligt burde komme ud af fjerene. Men heldigvis er hun programmeret til at vente til jeg begynder at røre på mig :-P

 

Jeg kan ikke helt finde ud af hvorfor........for vi skal praktisk talt hive ham op om morgenen, dog er han blevet bedre til at komme selv, når vi har kaldt et par gange...han skal nok lige være sikker på at vi faktisk mener at han skal op :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...