Hop til indhold

Game of Thrones


Umulia
 Share

Recommended Posts

Do not get to attached to your favorits ;) Bare et godt råd til alle.

 

Sonja: du skal klart læse bøgerne! Synes serien er fed, men bøgerne er bare så meget bedre - altså hvis man selvfølgelig kan lide at læse. Så bliver Dany heller ikke fremstillet værre i dem

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 163
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Do not get to attached to your favorits ;) Bare et godt råd til alle.

 

Sonja: du skal klart læse bøgerne! Synes serien er fed, men bøgerne er bare så meget bedre - altså hvis man selvfølgelig kan lide at læse. Så bliver Dany heller ikke fremstillet værre i dem

 

Meget enig, og nej så er hun heller ikke værre, jeg har bare andre favoritter. Ih tør ikke skrive for meget i den her tråd er vildt i tvivl om jeg kommer til at lave spoilere

Link til indlæg
Del på andre sites

århhh! synes virkelig at hvert eneste afsnit er aaaalt for hurtigt overstået hver eneste mandag! :fornaermet:

 

Jeg hepper meget på Snow, Arya og Sansa.. Men specielt Snow:lun:

 

synes også Daenerys er sej, men har det allugevel lidt ambivalent med hende. Og er lidt skuffet over Robb denne sæson. Spoiler jeg for meget nu?.... :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

århhh! synes virkelig at hvert eneste afsnit er aaaalt for hurtigt overstået hver eneste mandag! :fornaermet:

 

Jeg hepper meget på Snow, Arya og Sansa.. Men specielt Snow:lun:

 

synes også Daenerys er sej, men har det allugevel lidt ambivalent med hende. Og er lidt skuffet over Robb denne sæson. Spoiler jeg for meget nu?.... :vedikke:

 

Skuffet over Robb? Jeg synes tværtimod, at han vokser mere og mere i karakter. :-)

 

Er også vild med Jon Snow og Arya... Sansa kan jeg godt lide (nu - i første sæson var hun irriterende), men hun er ikke min favorit, hun bliver nogle gange lidt for teennaiv. ;-) Men hepper på hende alligevel. :-)

 

Mine favoritter er Tyrion og Dany. Jeg er også blevet ret vild med Margaery, jeg synes, at hun er en interessant karakter. Det samme er Tywin - men ham hepper jeg naturligvis ikke på. ;-) I det hele taget er der jo bare rigtig mange interessante personer, som skaber fede historier, uden at man holder med dem som sådan - f.eks. Varys og Littlefinger. Og så er jeg også vild med udviklingen i Jaime Lannisters karakter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg syntes forøvrigt det der "jeg ser noget i mine drømme" er vildt spændene - og venter spændt på noget WOOOOOOOAW agtigt noget på den front!

 

Har sådan lidt en formodning om hvordan det kommer til at spille ind.....men må jo vente at se, for gider ikke at læse :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jep, det er nemli også sket det, at jeg er begyndt lidt at holde med Jamie Lannister:shock: Ham som jeg ellers hadede de to første sæsoner!

 

Sansa er ikke så teennaiv i bøgerne, (er dog kun igang med 2. sæson ibogverdenen) så derfor oplever jeg hende heller ikke så naiv længere i serien... Og så håber jeg sådan athun snart for medvind.

 

Jeg er bare skuffet over hans valg på kærlighedsfront. Derfor er jeg ikke så begejstret for ham længere.

 

Tyrion er også bare sej,! Har jeg syntes hele serien igennem:mrgreen:

 

og ja, hepper også lidt på Littlefinger. Han er lidt spændende og en charmerende karakter..:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg syntes forøvrigt det der "jeg ser noget i mine drømme" er vildt spændene - og venter spændt på noget WOOOOOOOAW agtigt noget på den front!

 

Har sådan lidt en formodning om hvordan det kommer til at spille ind.....men må jo vente at se, for gider ikke at læse :mrgreen:

 

Jep, et fedt sidekick! er også spændt påhvor meget magt det får og også en af de karakterer jeg har sympati for.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er bare skuffet over hans valg på kærlighedsfront. Derfor er jeg ikke så begejstret for ham længere.

 

Hvem, Robb? Kan du ikke lide Talisa? :vedikke:

 

Tyrion er også bare sej,! Har jeg syntes hele serien igennem:mrgreen:

 

og ja, hepper også lidt på Littlefinger. Han er lidt spændende og en charmerende karakter..:-D

 

Jeg hepper ikke på Littlefinger - faktisk hepper jeg mindre og mindre på ham, jo længere serien skrider frem. ;-) Men han er virkelig interessant.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ikke så meget en spoiler, men lidt en teori jeg har, så skriver den usynligt så folk kan lade være med at læse, hvis de ikke har set sidste afsnit:

Datteren til Stannis Baratheon som er under Melisandres 'spell' ... Jeg tror ikke hendes ansigt er vanskabt ... Jeg tror det er drageskæl :-D Der var lidt for mange tilfældige 'sammenstød'.

 

1) Jamie Lannister fortæller at 'The Mad King' talte om at blive til en drage og brænde hele byen ned, inden han slog ham ihjel.

2) Datteren fortæller hendes ven, der er sidder i en celle som 'traitor', at hun har fundet ud af at The Targaryens boede på det slot/fæstning som de er i.

3) Stannis' kone har født 3 døde drenge-babyer. Sjovt nok overlever pigen, men har dog dette 'noget' i ansigtet.

 

Min teori er så, at Stannis' datter bliver den eneste der har magt og styrke nok til at stoppe Melisandre, som jo tilbeder ildånderne. Drage = ild.

 

Mht. yndlingskarakterer er min helt sikkert Daenerys. Bliver altid frustreret når vi ikke ser mere end 10minutter af hendes 'verden'. Og jeg glææææder mig til dragerne bliver voksne! :-D

 

John Snow er jeg sådan lidt lala med ... Han irriterer mig nogle gange, men kan ikke sætte fingeren på hvad :lol:. Bran stark synes jeg tilgengæld ser ud til at blive en spændende karakter, med hans syn osv.

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Bare lige et lille hint.. alle jeres "usynlige" spoilers er ikke usynlige når man læser med via telefonen.. personligt har jeg ikke noget imod det, men det var måske en ide med en spoilertråd. Eller en "diskuter det nyeste afsnit" tråden :)

 

Jeg købte den første bog i sidste uge og er ved at være ved vejs ende med den. Og jeg er ret overrasket over hvor meget jeg kan genkende scener fra serien, jeg var ellers bange for at opdage at der var udeladt alt muligt vigtigt i serien..

I bøgerne er Dany, Arya og Gnomen mine favoritter... Han siger så meget sjovt! Men egentlig elsker jeg bare dem alle sammen. Undtagen Joffrey. Alle de andre har deres grunde til at opføre sig som de gør, han virker bare som en dum unge.

Link til indlæg
Del på andre sites

ang spoiler, er det så ikke bare at man ikke går ind i tråden før man har set det sidste afsnit?

 

Eller er der behov for en serie og en bog tråd?

 

Personligt går jeg ikke herinde og læser før jeg har set afsnittet, og jeg har ikke noget imod at læse om bøgerne (for mig er serien lige god).

Link til indlæg
Del på andre sites

Bare lige et lille hint.. alle jeres "usynlige" spoilers er ikke usynlige når man læser med via telefonen.. personligt har jeg ikke noget imod det, men det var måske en ide med en spoilertråd. Eller en "diskuter det nyeste afsnit" tråden :)

 

Jeg købte den første bog i sidste uge og er ved at være ved vejs ende med den. Og jeg er ret overrasket over hvor meget jeg kan genkende scener fra serien, jeg var ellers bange for at opdage at der var udeladt alt muligt vigtigt i serien..

I bøgerne er Dany, Arya og Gnomen mine favoritter... Han siger så meget sjovt! Men egentlig elsker jeg bare dem alle sammen. Undtagen Joffrey. Alle de andre har deres grunde til at opføre sig som de gør, han virker bare som en dum unge.

 

Jeg er igang med 2. bog og er faktisk gået lidt i stå i den fordi den ligner så meget tv-serien at jeg synes den er lidt træg at komme igennem.

Skal altid helst læse bøgerne først, når tingene også er på film/tv serie, for ellers går jeg lidt i stå i bøgerne. øv.. Skal have taget mig sammen og komme igennem bøgerne, så jeg kommer foran tv-serien!

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...