Gæst Jacko Skrevet Juni 1, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2012 Hej Debat. Vi har den skønnestelille gravhund Jack på snart 10mdr. Vi synes han med tiden erblevet en sød og lydig hund, men vi har alligevel et par problemersom hæmmer lidt vores hverdag. 1; Han har slikket ogkradset virkelig meget på døren når vi har været hjemmefra. Haner så våd at det driver af ham. Vi ved jo godt det er fordi hansavner os og muligvis er utryg ved at være alene. Vi harprøvet at øve lidt forskellige ting med ham, så hans savn ogutryghed skal forsvinde, men det er som om alt vi prøver bare ikkevil lykkes. Vi har bla. prøvet at øve ved at lukke døren for såderefter at give godbidder. Vi hørte på et tidspunkt at man kunnesmøre citron på døren, så ville han i det mindste ikke slikke pådøren, men det har heller ikke hjulpet. Vi har også prøvet at giveham ben med "slik" i for at han kunne blive aktiveret mensvi var hjemmefra osv. osv..... 2; Når vi er på turgør han konstant af folk og trækker voldsomt i snoren for at gåefter dem. Det skal lige siges at han ikke er spor aggressiv ellerbider, han er der imod en meget kærlig og rolig hund som holder bådeaf børn, voksne og smådyr ( marsvin ), men det er blot træls ogubehageligt for andre på gaden, når han gør og vil gå efter dem.De tror jo han vil dem ondt. Vi har prøvet at give ham godbidder veddisse lejligheder også, men det hjælper heller ikke. Detskal lige med at han ca 4 dage efter vi fik ham som hvalp blevangrebet af en anden gravhund, da min mand gik tur med ham. Det varen ret voldsom oplevelse for ham og alle de ting han kunne da vi fikham, bla. at kunne sige til når han skulle tisse og sove igennem omnatten blev fra den dag ødelagt. Han begyndte at tisse og laveafførring over alt, havde mareridts konstant og kunne ikke magte atgå ture. Han kom i adfærdsbehandling hvor vi fulgte nogle øvelsermed hensyn til tisseri og hans rysten. Denne behandling fulgte vi iflere måneder. Han ryster dog stadig en del, og er opmærksom påbare det mindste. F.eks hvis en af os sidder i sofaen og blot bevægerbenet hopper han straks ned som om han er bange for at blive forladt.Ved dog ikke om det er er ganske normal for en hund, da vi er førstegangs hunde ejer. Hvad kan vi gøre for at hjælpe ham???Eller gør vi noget forkert??? Håber i kan hjælpe. Jacko Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret Juni 2, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 2, 2012 i forhold til hans alene-hjemme-problem skal i nok starte fuldstændigt forfra. det kan være et stort arbejde at gøre en hund, der har fået indarbejdet en angst og utryghed ved at være alene, tryg igen, og det er nok desværre ikke noget, der løses ved små øvelser og tiltag - typisk. hvis i har noget ferie om hjørnet, kan i evt. bruge den på at træne? det skal gribes langsomt an, sådan at i hele tiden arbejder under hundens tærskel, dvs. at hvis i oplever, at han allerede bliver bange for at blive forladt, når i rejser jer for at få tøj på, så er det faktisk der, i skal starte. jeg tror, at en adfærdsbehandler ville være en god idé, det lyder jo til, at i har haft god erfaring med det før. så kan i få lagt en plan, som i kan følge. angående hans udfarenhed har jeg ikke så mange inputs, andet et at i første omgang forsøge at holde ham i en afstand til andre som han kan kapere uden at reagere og så langsomt bygge hans tolerance op. kan i heller ikke holde hans opmærksomhed med rigtigt gode godbidder? jeg tænker pølsestykker og kød osv? jeg ville nok, hvis jeg var jer finde en dygtig og erfaren adfærdsbehandler, så i kan få noget hjælp. hvis i spørger herinde, er der sikkert nogen, der kender en dygtig i jeres område - desværre skal man se sig godt for, det er ikke en beskyttet titel, og det er bestemt ikke alle, der er lige dygtige. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
anne-lise hansen Besvaret Juni 3, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 3, 2012 jeg har brugt det at lade min hund være i en transportkasse som de er meget glad for , vilde hunde bor jo i huler og min erfaring er at mange hunde bliver trygge i en transportkasse , men det skal trænes. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Fluffykins Besvaret Juni 5, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 5, 2012 De ting du beskriver lyder ikke normale. Han lyder som en meget usikker hvalp og angst hvalp, og jeg synes i skal tage fat i jeres adfærdsbehandler igen for at få råd til hvad i kan gøre. Mine forældres sidste gravhunde hvalp var også ude for en grim oplevelse som hvalp, og hans angst overfor lignende situationer blev siddende i ham hele livet. Jeg synes desuden i skal se på om i ikke kan få ham midlertidigt passet i dagtimerne, for at være alene når han ikke engang er tryk i jeres selskab er meget at forlange. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts