Hop til indhold

hvalp vil ikke vaske sig


Gæst mlnk
 Share

Recommended Posts

Hej allesammen :)

Nu er min hvalp efterhånden blevet 6 mdr. Gammel. Men hun er stadig ikke begyndt at vaske sig selv i skridtet. Eller andre steder. Hun kommer i bad hver 14 dag. Hun er en Yorkshire terrier så får at bevare pelsen pæn er det nødvendigt at komme i bad. Jeg har prøvet at lade være med at vaske hende når hun er i bad, for at hun ikke skulle blive vant til at jeg vasker hende dernede, så hun selv lære at gøre det

Men der sker ingenting, i dag har jeg haft hende i bad, hvor jeg ville vaske hende i skridtet, da den jo ikke er blevet gjort rent i lidt over en måneds tid nu... Det var næsten umuligt at få den hel ren... Har en gang prøvet at snøre leverpostej på :D men hun slikkede leverpostejen af og har kun lugtet til den siden.

 

Hjælp?? Hvad skal jeg gøre, kommer det af sig selv? Det bliver et helvede når hun går i løbetid hvis hun ikke vil gøre sig selv ren...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor er hun beskidt i skridtet? altså udover at hun næppe kan undgå at tisse lidt på sin pels, så burde hun da ikke være beskidt?

 

Jeg er nok ked af at sige at hvis hun ikke gør det sammen med den første løbetid, så er det ikke sikkert hun kommer til det..

 

Min ene hund er en gris hvad det angår. Hun vasker sig aldrig, hverken underløbetid eller ellers..Hun kan tilgengæld finde på at vaske min anden hund, som ellers klarer det fint selv!

Hun får bukser på under løbetid og bøder generelt ikke ret meget, så intet problem i det:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes genereltat hunde ikke vasker sig så meget, slet ikke sammenlignet ned katte feks.. Duffy gør sig sådan set kun ren, når hun er i løb...

 

Så har vi åbenbart en renlig tæve :vedikke:

 

Hun er jævnligt lige nede og vende rundt med snuden. Og mener hun at det trænger, så går hun til den :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Valishia
Så har vi åbenbart en renlig tæve :vedikke:

 

Hun er jævnligt lige nede og vende rundt med snuden. Og mener hun at det trænger, så går hun til den :lol:

 

Lidt det samme her i firmaet :lol: Og når den virkelig trænger, så venter hun til ud på natten, så vi ikke kan se hende og så går hun bare løs :sjov:

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har også to meget renlige hunde så - Karla dog mere end Johna... men de ordner og slikker og vasker sig begge... Karla er super god til at holde sig ren i løb, ved ikke med Johna, da hun ikke har været i løb endnu... Jeg tror desværre ikke, at det er noget man kan lære dem, tror bare de enten er sådan eller ej :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...