Gæst Millemusen Skrevet Juni 8, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2012 Hey alle sammen nu håber jeg på nogle svar.... vi har en hund i forvejen, men jeg er i tvivl om hun ville kunne klare at der kom en mere.... hun er meget kontakt søgende og render efter mig hele tiden... så jeg kan godt blive bekymret for om hun ville blive jaloux hvis vi fik en ny hvalp... men hun er heller ikk glad for at være alene hjemme, hun kan godt være alene, men hun er ikk glad for det og bider sine egne ting i stumper og stykker... og tænke hvis nu hun havde en anden at være sammen med ville hun være mere rolig.... skal lige siges a hun havde en grim oplevelse som hvalp da hun var alene hjemme... vi havde et varmt vandrør der sprang så hele køkkenet og gangen var under vand.. og min lille pige var drivvåd og bange.... men ville det være en go ide med en hund mere eller dumt? :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Juni 8, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 8, 2012 At få en ny hund løser ikke alene-hjemme problemer. Jeg har i hvert fald ikke hørt om et eneste tilfælde hvor det er sket. En hund, der er bange for at være alene, savner sit menneske. De ved godt at det er os, der passer på dem. En anden hund gør ingen forskel - eller i værste fald får du to hunde, der er bange for at være alene. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Bille Besvaret Juni 8, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 8, 2012 Jeg ville ikke få en hund mere, hvis jeg havde alene-hjemme problemer med den hund jeg havde i forvejen, da man som umulia siger kan risikere 2 hunde der har problemer med det. Vores første hund en golden retriever er ekstremt kontaktsøgende, hvilket jeg ikke tænkte mere over, da jeg kun havde hende, men så sandelig kunne mærke, da vi fik hund nr. 2. Jeg ved ikke om det er jalousi men vi kan ikke kalde på nr. 2 eller sidde med nr. 2 uden Mille er der lige med det samme. Nr. 2 er en löwchen og vi syntes ikke de legede perfekt sammen, så vi valgte at få nr. 3 også en löwchen og så blev det en hel del nemmere. Mille kommer stadig og maser sig ind (med attituden "hvis jeg er helt forsigtig opdager de det nok ikke"), men da de 2 andre ofte leger sammen, tager vi en ekstra hyggealenetur med Mille og så finder man ud af det, men det kan være lidt anmassende med sådan en jaloux "lille" golden retriever Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Millemusen Besvaret Juni 8, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 8, 2012 (rettet) Min Mille... har ikk de problemer mere... dem havde hun for et år siden.... så jeg kan godt se det var den rigtige beslutning vi tog om ikk a få en hund mere så mange tak for jeres svar... nu har jeg så et andet spørgsmål: hun er nedtrygt når hun er alene efter a have været sammen med andre hunde... så er lidt i tvivl hva jeg nu skal gøre? ville være taknemlig for svar på dette spørgsmål... Redigeret Juni 8, 2012 af Millemusen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts