Gæst Puddi Skrevet Juni 14, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2012 Min hund ødelægger ALT! Og jeg har prøvet alt, hvad stiller jeg op? Vi har været igennem alene hjemme træning mange gang, hvor vi har øget tiden langsomt. Og taget ferie dage osv. Uden virkning. Og vi kan ikke blive ved med at tage fri fra arbejde. Vi har haft en adfærdskonsulent hjemme, af flere gange også uden nogen videre bedring. Vi har prøvet med diverse gnave ben legetøj osv, som hun får når vi går og lidt inden vi går så hun ef optaget når vi går. Heller ingen bedring. Hun er selvfølgelig luftet godt af inden vi går, og har tid til at blive rolig inden vi forlader hjemmet. Så nu ved jeg simpelt hen ikke hvad jeg skal stille op, jeg har så ondt af hende for hun har det jo tydelig vis ikke godt med at være alene. Men samtidig er jeg også bare ved at få nok af at komme hjem til et bombet lokum! Og hun er ikke særlig længe alene, så det er ikke pga det. Jeg tænker hun har seperationsangst. Håber på nogle gode råd. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret Juni 14, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 14, 2012 Hvor gammel er din hund? Hvilke racer? Hvor længe har du haft hende? ---Nogle racer egner sig bare ikke til at være alene. Mange hvalpe kan heller ikke være alene. Men de kan så lære det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst stenshoej Besvaret Juni 14, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 14, 2012 begynder at træne alene hjemme i bur? nogle hunde kan heller ikke være alene på så meget plads? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Puddi Besvaret Juni 14, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 14, 2012 Hun er 1 år. Og har været hos os siden hun var 9 uger. Der var jeg hjemme med hende, hvor vi stille og roligt startede alene hjemme træning. Over lang tid. Det gik fint de første par måneder. Derefter er det gået op og ned. Jeg ryder hjemme for alt hun ikke må tage. Men hun åbner nu døre og skabe. Hun er blandet mellem labrador, weimeraner og hønsehund. Mest labrador. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Puddi Besvaret Juni 14, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 14, 2012 Ja bur har jeg også overvejet. Men er det ikke synd for hende i 4-6 timer nogle gange om ugen? Hun kan jo heller ikke komme til at drikke. Hvilket bur vil du anbefale? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Franziska Besvaret Juni 14, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 14, 2012 Får hun noget aktivering? Min hund finder nemlig selv på ting når hun keder sig.. Derfor har hun både et frossen marvben og en aktiveringsbold som hun kan hygge sig lidt med når kedsomheden melder sig imens vi er på arbejde, og det fungere rigtig fint.. Men alle hunde er jo forskellige... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Puddi Besvaret Juni 14, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 14, 2012 Vi har forsøgt at lukke af, så hun er på mindre plads. Men så ødelægger hun døren eller åbner den. Og vi har haft købt et ekstra højt gitter på 120 cm, det kan hun hoppe over. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Puddi Besvaret Juni 14, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 14, 2012 Ja hun får også et frossent ben og en aktiveringsbold med godbidder i inden vi går. Lige netop så hun ikke skal kede sig. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst stenshoej Besvaret Juni 14, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 14, 2012 det kommer an på hvordan hunden har det med det.. men bedre med et bur hvor hunden er tryg end alene hjemme i hele huset, hvor hun stresser og er angst. har selv haft Nissan i kort periode i bur, da jeg kom hjem til sikkerhedsnåle strøet ud over hele huset. der turde jeg simpelthen ikke have ham frit, og jeg kunne ikke tage fri. han var så heldigvis allerede burtrænet. (trænede fra jeg fik ham, fordi han skal kunne ligge i bur til stævner) har bare et stålbur der kan klappes sammen. men hvor meget plads har hun at bevæge sig rundt på? måske du skulle indskrænke pladsen? min mors hund startede med kun at være alene i et rum. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Puddi Besvaret Juni 14, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 14, 2012 Hun er vant til bur fra bilen af, og det har hun det helt fint med. Også selv om vi kører langt. Jeg er lidt nervøs for at hun kan komme til skade i buret, hvis hun står og kradser længe for at komme ud. Hun er i stue, gang og køkken. Vi har prøvet med mindre plads, men det virker ikke. Hun ødelægger bare døren eller hopper over afspæringer. Har nemlig før fået rådet om at nogen hunde bedre kan slappe af på mindre plads. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst stenshoej Besvaret Juni 14, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 14, 2012 Nissan havde som lille timeout tid i køkkenet, da han blev fuldstændig ustyrlig og overgearet og bed løs i tæer, fingre osv. døren blev lukket, og straks han lod være med at kradse på døren eller gø blev den åbnet igen. kan ikke anbefale at gøre sådan.. men det virkede for os. men tænker at i også skal træne lidt seperation når i er hjemme? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst stenshoej Besvaret Juni 14, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 14, 2012 tror du hun ville blive ved med at kradse på gitteret for at komme ud? det eneste jeg var hurtig med, var at lukke ham ud igen, fordi han slog halen mod buret når jeg kom hjem igen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Puddi Besvaret Juni 14, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 14, 2012 Ja jeg er ret sikker på at hun har seperationsangst. Hun er virkelig opmærksom på hvor jeg er henne hele tiden og især når vi er på besøg hos andre hvor hun er med. Hun har aldrig været en hund der var helt oppe at køre, og hun er også utrolig rolig når vi er sammen med hende. Også overfor vores to børn på 3 og 7 år. Hun er i det hele taget en skøn hund, med en fantastisk personlighed. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Puddi Besvaret Juni 14, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 14, 2012 Hmm det er da i hvert fald et forsøg hver. Kan man ikke få et godt bur der ikke er af tremmer? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst stenshoej Besvaret Juni 14, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 14, 2012 Hmm det er da i hvert fald et forsøg hver. Kan man ikke få et godt bur der ikke er af tremmer? stofbur og de store til bilen er uden tremmer. men det skal jo også trænes gradvist, ligesom med normal alene hjemme træning. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Puddi Besvaret Juni 14, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 14, 2012 Ja, men det tror jeg egentlig rimeligt hurtigt vi kan træne. Når nu et bur ikke er helt fremmed for hende. Jeg kan jo starte med at prøve med stofburet fra bilen som hun kender godt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Jonas Besvaret Juni 14, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 14, 2012 Ja bur har jeg også overvejet. Men er det ikke synd for hende i 4-6 timer nogle gange om ugen? Hun kan jo heller ikke komme til at drikke. Hvilket bur vil du anbefale? Det er intet problem at sidde 4-6 timer i et bur når først de har vænnet sig til det. Og hvorfor skulle hun ikke kunne komme til at drikke? Du kan bare sætte en skål vand i buret eller en mand hænger på buret. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Puddi Besvaret Juni 14, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 14, 2012 Hvordan vil I vejlede mig i at træne bur? Hvor lange hvor tit osv.? Hvor længe er max en hund kan sidde i et bur? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tullemus Besvaret Juni 14, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 14, 2012 Har I prøvert at have en radio kørende, så der er ikke er helt stille ? Det kan nogen gange godt hjælpe hvis der er lidt larm. Har du prøvet, at ligge en gammel t-shirt der lugter af dig/eller din mand i hendes kurv ?...og det skal altså ikke være en nyvasket en, I kun har haft på en gang Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bagge Besvaret Juni 14, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 14, 2012 Buret skal vel være stort nok til hunden kan bevæge sig lidt mere end den kan i et bilbur, eller Hvad siger adfærdsbehandleren? Håber I finder en løsning, har selv en hund på 2 år der ikke er ret god til at være alene hjemme, men nu har vi opgivet lidt så hun blir sendt i "dagpleje" når vi skal være flere timer væk, så ved hvor udmattende det kan være :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Puddi Besvaret Juni 14, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 14, 2012 Vi har i en periode haft fjernsynet tændt. Og så har hun haft mit nattøj i kurven. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Puddi Besvaret Juni 14, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 14, 2012 Det bur vi har i bilen er stort nok til hende, så hun kan ligge ned dreje rundt osv. Men hvis buret bliver en løsning fremover vil jeg købe et der rigtig stort. Er det hos noget familie din er i dagpleje, eller betaler i jer fra det? Zera bliver også passet hos min søster, så det at hun er alene begrænses, vidt muligt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bagge Besvaret Juni 14, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 14, 2012 Ja det er ved familie, men det er slut fra 1.7 da hun så starter arbejde. Øv. Heldigvis har jeg pt kun omkring 4 timer i hverdagene og når det er længere i weekenderne passer vi det så manden har fri eller kan tage hende med. Det der gør stor forskel her er om hun har noget VIRKELIGT lækkert at gumle (heste-knogle, hestekød i kong, kød i viskestykke o. lign) og så skal hun have tid til at fordybe sig i at gnave inden vi går, dvs det dur ikke at smide guf og gå, men vi kan smide det og så gå rundt og ordne de sidste småting eller sidde og vente til hun er fordybet. Hvis vi går inden hun er godt i gang med maden ryger hun direkte til døren og skriger, eller hvis vi forsøger med kedeligere mad går den heller ikke. Og så får hun min. 50-60 minutters morgentur med fodersøg eller små-træning hvorefter vi skal være rolige hjemme minimum 30 min inden vi kan tage afsted. Har altid pakket alt og lagt nøgler osv klar i gangen så jeg ikke skal gå og gøre det lige inden jeg skal gå da hun så følger mig i røven. I har sikkert prøvet alt dette, men det er hvad vi gør. Har prøvet bur, 1 rum osv uden godt resultat desværre. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Puddi Besvaret Juni 14, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 14, 2012 Det lyder nogenlunde som hos os. Jeg arbejder skiftehold og min man 7-15. Så jeg har tit fri på hverdage eller møder fra kl 12 og frem. Og i weekenderne er hun aldrig alene. Hvad var det der ikke fungerede med bur? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bagge Besvaret Juni 14, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 14, 2012 Det lyder nogenlunde som hos os. Jeg arbejder skiftehold og min man 7-15. Så jeg har tit fri på hverdage eller møder fra kl 12 og frem. Og i weekenderne er hun aldrig alene. Hvad var det der ikke fungerede med bur? Hun blev panisk og skreg og kradsede og bed i tremmerne, selvom hun sagtens kan og vil sove i buret om natten og være i bur når hun er med ude, så jeg kunne nok ikke finde ud af at indlære det ordentligt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts