Dorte Skrevet Juni 18, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2012 Maggie har været noget så frustreret her den sidste uges tid. Der er ikke noget, når vi er ude og gå eller træner, men når vi er hjemme, og der burde falde ro over dem, så går hun rundt, ved ikke rigtig hvad hun vil. Hun kommer og giver mig hendes (eneste) bamse, hendes reb, tæpper - alt hvad hun kan finde. Hun går og småpiver i en sådan en høj skinger tone. Når det så ikke rigtig hjælper, begynder hun at gø - igen i den der høje skingre tone. Der er et bestemt tæppe (vetbed fra buret), som bliver slæbt med ind i stuen, lagt til rette og så humpet på. Det stopper jeg nu - gider ikke have det. Udover stopningen af humperiet, prøver jeg at ignorere piven og gøen - og kan se, at Liva gør det samme. Her til morgen fik Liva godt nok nok og måtte "hæve stemmen". Det endte med knurren og et udfald fra Livas side, hvor Maggie fik en lille skramme (uden blod) på næsen. Det var ovre på 1-2 sekunder, og Maggie var straks i uuuundskyld-mode og sendte dæmpende signaler i hobetal til Liva. Jeg er ikke så meget ind i modningsfasen, men tænker, at der foregår en masse i den lille krop og det lille hoved lige nu. Hun er 13½ måned. Hendes løbetid startede sidst i marts, så det kunne også være tid, hvis det var lidt falsk drægtighed, men hun har ingen "hvalpe". Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst LuiseN Besvaret Juni 18, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 18, 2012 Hej Dorte, Den adfærd, som du beskriver at Maggie har, er næsten identisk med Stellas. Hun skraver på gulvtæpper og "rode" rundt med alle sine tæpper i kurven. Hun humper dog ikke. Stella var i sin første løbetid i april måned og har dannet mælk, så jeg næsten var bange for at hun faktisk var blevet drægtig, men der kom ingen hvalpe og efterhånden er mælken også væk, men sikke nogle frustrende uger, med en ung hund som ikke kunne finde ro. Har Maggie dannet mælk? For så kunne hun meget vel være indbildsk gravid. Hilsen Luise og Stella Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret Juni 18, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 18, 2012 Hej Dorte, Den adfærd, som du beskriver at Maggie har, er næsten identisk med Stellas. Hun skraver på gulvtæpper og "rode" rundt med alle sine tæpper i kurven. Hun humper dog ikke. Stella var i sin første løbetid i april måned og har dannet mælk, så jeg næsten var bange for at hun faktisk var blevet drægtig, men der kom ingen hvalpe og efterhånden er mælken også væk, men sikke nogle frustrende uger, med en ung hund som ikke kunne finde ro. Har Maggie dannet mælk? For så kunne hun meget vel være indbildsk gravid. Hilsen Luise og Stella Der er ingen mælk. Der er faktisk ikke de der klassiske tegn på falsk drægtighed (passe på hvalpe og mælk). Det eneste, der passer på det, er tidspunktet. Hun har altså båret meget rundt på sine tæpper (man er vel labrador). Hver eneste aften rydder jeg dem sammen og lægger i kurven. Jeg er jo godt klar over, at det "bare" er en fase, men hvis jeg nu kunne hjælpe hende (og Liva og mig) så gelinde igennem den som muligt, ville det være rart. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret Juni 18, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 18, 2012 Det er helt sikkert hormonændringer efter løbetid. Om det er falsk drægtighed eller bare de hormonændringer, der naturligt kommer , ved det tidspunkt hvor evt fødsel ville komme, er svært at sige. Mange tæver bliver jo tydeligt påvirket af dette med lidt nervøsitet til følge. Andre prøver at sove det væk. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret Juni 18, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 18, 2012 Det er helt sikkert hormonændringer efter løbetid. Om det er falsk drægtighed eller bare de hormonændringer, der naturligt kommer , ved det tidspunkt hvor evt fødsel ville komme, er svært at sige. Mange tæver bliver jo tydeligt påvirket af dette med lidt nervøsitet til følge. Andre prøver at sove det væk. Tak. Hun virker nu ikke synderligt nervøs eller sove mere end normalt. Men som ved os mennesker er der jo forskellige reaktioner på hormonsvingninger. Så en uges tid eller sådan endnu ???? Kan jeg gøre noget for at hjælpe hende? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret Juni 18, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 18, 2012 Nogle af ungtæverne bliver lidt sløve, andre mere aktive. Hvis hun bliver aktiv , så er længerer turer normalt det, der anbefafales, så de hviler mere når de er hjemme. Dette især i forbindelse med falsk drægtighed, hvor det er vigtigt de ikke ligger i kurv med deres indbildte hvalpe. Hvis de samler ind , så fjern dem. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret Juni 18, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 18, 2012 Vi skruer lidt op for aktiviteterne i denne uge - så længe hendes dumme bagben kan holde til det. Heldigvis står den på svømning i morgen, rally-træning onsdag, skue lørdag og klubmesterskab i rally søndag. I dag havde jeg egentlig planlagt, at hun skulle med til Livas rallytræning - bare for at sidde og kigge på og øve sig på at kede sig (ikke Maggies favorit-disciplin), meeeen de har jo lovet skybrud ... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret Juni 18, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 18, 2012 Det lyder som en falsk drægtighed. Bella havde så godt nok en flok hvalpe (som endte med at blive begravet i hækken til stor morskab for forbipasserende), men hun var generelt meget urolig og ængstelig ned første dage inden hun fik "hvalpene" anede jeg ikke hvad der var galt! Først da hun lå med en håndfuld bolde, bamser og pivedyr, gik det op for mig:-) Dyrlægens eneste råd var at fjerne de mest larmende "hvalpe", og så i øvrigt bare hjælpe hende når hun bad mig om at passe dem. Min mand måtte ikke passe dem for hende:klap: Desværre må du nok bare lade hormonerne rase de næste dage:-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret Juni 19, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 19, 2012 Jeg har lagt et af hendes legetøj væk. Den fik lidt mere opmærksomhed fra hende. Overvejer også om "humpe"-tæppet ikke burde ryge samme vej. Hun har været hurtigere til at falde til ro i dag, men nøj hvor hun er frustreret, mens det står på. Hvis det også er sådan efter 2. løbetid, bliver hun altså steriliseret. Det er sgi synd for hende. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret Juni 23, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 23, 2012 Min græske Nana er den af mine mange tæver, der virkelig blev mærkelig efter løbetid. Faktisk så stresset, at hun var svær at gå tur med. Hun kunne springe 2 meter i luften,bare en stille cykel kom bagfra. Og jeg frygtede, hun ville angribe de andre tæver i huset, pga sin stress pga falsk drægtighed. Og tillige kunne få mælkekirtelbetændendelse. Så hun fik Galastop og så blev hun efter 4 mdr steriliseret. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
CrazyDogLady Besvaret Juni 23, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 23, 2012 Jeg ville ringe til Arne, han er altså så god til at give råd... Maggie :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret Juni 24, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 24, 2012 Hvordan går det med hende? Er hun ved at falde til ro igen? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret Juni 24, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 24, 2012 Hvordan går det med hende? Er hun ved at falde til ro igen? Både og. Hjemme er der mere ro på, men i går på skue fik vi flere gange spørgsmålet "er hun højløbsk?" Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
CrazyDogLady Besvaret Juni 24, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 24, 2012 Det er efter hendes første løbetid ikk? Katla var altså også anderledes, dog ikk som du beskriver, men hun var ligesom konstant forvirret og kunne slet ikk koncentrer sig. Herefter den 2. løbetid er hun blevet som den hund jeg drømte om Har du snakket med Arne? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret Juni 24, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 24, 2012 Både og. Hjemme er der mere ro på, men i går på skue fik vi flere gange spørgsmålet "er hun højløbsk?" Jamen, det passer vel meget godt med at hun var i løb sidst i marts. Tæverne skulle efter sigende dufte dejligt igen når den tid kommer, hvor de ville være nedkommet hvis de var drægtige. Jeg har hørt fra en anden dyrlæge, at man kan prøve at give hunden en almindelig menneske p-pille for at prikke til deres hormoner. Ved dog ikke om det virker:???: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret Juni 25, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 25, 2012 Det er efter hendes første løbetid ikk?Katla var altså også anderledes, dog ikk som du beskriver, men hun var ligesom konstant forvirret og kunne slet ikk koncentrer sig. Herefter den 2. løbetid er hun blevet som den hund jeg drømte om Har du snakket med Arne? Jo, det er efter første løbetid. Jeg har ikke fået talt med Arne endnu, men skal have gjort det. Måske jeg kan få en mulighed i løbet af lørdagen. Hun er blevet truet med, at hvis det fortsætter efter 2. løbetid også, så ryger motoren altså ud. Det er synd for både hende, Liva og mig, at hun skal have det sådan. Jamen, det passer vel meget godt med at hun var i løb sidst i marts. Tæverne skulle efter sigende dufte dejligt igen når den tid kommer, hvor de ville være nedkommet hvis de var drægtige. Jeg har hørt fra en anden dyrlæge, at man kan prøve at give hunden en almindelig menneske p-pille for at prikke til deres hormoner. Ved dog ikke om det virker:???: Det tror jeg nu ikke liiige, at jeg har mod på .... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts