Gæst Malou-jan Skrevet Juni 22, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2012 Vores tæve er i teenager alderen nu. Så hun er begyndt at bide i karme og vægge, Når hun er alene. Tror i det går over når hun bliver ældre:)? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
nr 49 Besvaret Juni 22, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 22, 2012 Basso er 11 mdr og synes osse pt at karme smager godt .... Jeg tror det er fordi han ikke hver dag er alene 8 timer men kun når min mand ikke arbejder hjemmefra - 2-3 dage om ugen. Det er ikke hver gang der bliver fortæret karm og efter han har fået en kong med frossen fyld til afsked er det blevet bedre - den holder længere end fyldte marvben. Jeg tror at han ialt bruger 5 min på det karmæderi men det ville være dejligt hvis andre kom med gode råd til at vænne ham af med det. Tror jeg lige vil smøre dem i chili før han igen skal være alene 8 timer - det har virket på bideri i gummistøvler Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Malou-jan Besvaret Juni 22, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 22, 2012 Hvad er en frossen konge? Vores kan desværre godt lide chili. Hvad med peber:)? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
nr 49 Besvaret Juni 22, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 22, 2012 En hul gummikegle som kan tåle at blive bidt i - du kan finde kong på zooplus.dk Jeg smører med chilipasta men kan også huske noget gå væk hund spray - måske var det en ide? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Retrieveren Besvaret Juni 22, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 22, 2012 Det skal nok gå over.. når hunden først er ældre vil det som regel aftage. Dog kan det være svært når karmen er gnavet i, da den så er mere indbydende at gnave i, igen. Min kleiner åd hele køkkenet ved mine forældre når han var alene hjemme. Gulvet, tapetet, bordet, stolene osv. Da han var godt 1 år (og stadig gjode det) lavede mine forældre hele køkkenet om, og han rørte aldrig noget i det siden Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
nr 49 Besvaret Juni 22, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 22, 2012 Måske kan vi nøjes med at male karmen han gnasker underligt nok også kun i 1 ud af 10 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret Juni 22, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 22, 2012 Det er jo som regel udtryk for en eller anden grad af frustration over at være alene. Så måske i skal se på jeres alene hjemme rutiner..Det kan være hun skal have en længere tur om morgenen, at der skal være roligere omkring hende inden hun forlades, at hun får noget fornuftigt at fordrive tiden med, som feks en kong. Vanen med at bide i karmen kan muligvis brydes alene ved dette. karmen kan så komme til at smage dårligt ved at putte fesk "bid-stop" på fra blue hors. Det er lavet til heste, men smager bittert og lugter af citron, hvilket de færreste hunde kan lide. men gør noget ved rutinerne også, ellers finder hun bare noget andet at tygge i. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Louisen Besvaret Juni 23, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 23, 2012 Taiki er 8 mdr. og også teenager. Han har også haft en vane med at bide i en karm. Her hjalp det super meget, at de sidste 5-10 minutter inden vi gik, blev brugt helt roligt enten ved at sidde og se TV i sofaen (hvor han så lå ved siden af) eller sidde ved computeren, lign. rolige, stillesiddende ting - når vi havde pakket taskerne og stort set var klar til at gå. Så faldt han helt ned og var rolig, også når vi tog sko og jakker på, og sagde farvel. Førhen kunne det godt være lidt hektisk, når vi skulle finde nøgler og bøger, inden vi/jeg gik... Og det kørte han op på. Så jeg pakker altid alle mine ting, inden vi går morgenturen, sådan at når vi kommer hjem så kan jeg enten bare sidde med ham i sofaen eller ved computeren, hvor han så tygger lidt i et ben og slapper af selv. Så er han helt rolig når vi går. Taiki får en Kong Leo, som er flaskeformet, med godbidder i. Den kan han så vælte rundt for at få lidt mad. Derudover får han en gnave-tyggeting ... enten en lille oksehuds-pind, en gulerod eller et nyt, frisk tyggeben (der er mere spændende end de stumper, han går og gemmer alle vejne). Det er, når han enten er opkørt eller ikke har andet tillokkende at tygge i, at han går i karmene. Vi har ikke haft problemet siden vi gjorde disse ting, altså 1) Ro på inden afgang og 2) Dejlig tyggeting ved afsked. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Retrieveren Besvaret Juni 23, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 23, 2012 Jeg tror ikke altid det er grundet angst eller lignende når unghunde finder på den slags tyggeri. Jeg tror sagtens at det kan være fordi de er i fuld gang med hormonerne, de har endnu ikke lært at alene hjemme = sove osv. Og nogen gange så er deres eget legetøj bare for kedeligt min egen nuværende hund har en svaghed for bøger og dvd. De skal bare smadres hvis han er alene sammen med dem. Hvis vi har fjernet dem og bare smidt hans legetøj kan vi komme hjem til en hund som bare har sovet og ikke rørt legetøjet. Så tror nogen gange bare at teenage hunde hygger sig når de ødelægger - tror ikk nødvendigvis det er i frustration. Og når først de er igang så er det så nemt t fortsætte for så er der "hul" nye lister eller en klat maling kan måske løse problemet. Og så måske noget nyt og spændende legetøj i stedet den første uges tid Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts