Gæst tlynglund Skrevet Juni 25, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2012 Jeg håber der er nogle personer herinde, som kan komme med et par råd i forhold til min udfordring. Min lille hvalp (mops/chihuahua) er nu 13 uger og stadig ikke renlig, men jeg forsøger altid at tage den med ud en gang i timen i vores have, så den kan løbe frit rundt og få tisset af - specialt efter søvn og mad. Men hvis jeg vil tage den med på en lille gåtur i snor vil den hverken tisse eller besørge. Hvordan kan det være? For ligeså snart vi så kommer hjem og går indenfor vælger den at gå hen og tisse. Mvh Tina Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Juni 25, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 25, 2012 Små hvalpe tisser kun hvor de føler sig trygge, men det skal nok komme med tiden. Tag hvalpen direkte med ud i haven når I kommer fra tur, så er problemet løst. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret Juni 25, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 25, 2012 Din hvalp lyder helt normal i dens reaktion på gåture, og regn ikke med fuld renlighed før den er omkring 1 /2 år. Først da bliver fuld blærekontrol normalt udviklet. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Rullle Besvaret August 8, 2012 Rapporter Share Besvaret August 8, 2012 Nu ved jeg ikk om det er et fast sted den så tisser indenfor?? For man kan købe puppy pads, som er egnet til hunde som tisser indenfor. Rådet skulle så lyde at når hunden bliver fortrolig med dette (altså kun tisser på dette), så flytter man "tæppet" længere og længere hen mod døren hvor så man til sidst prøver at fjerne det... Det er lidt samme princip vi har brugt på vores hvalp. Vi havde dog købt et alm tæppe til hende til at putte i, men det første hun gjorde at at tisse på det- og tisser faktisk ikk andre steder end på dette.., en dag hvor vi så smed det til vask, og det desværre ikk nåede at blive færdigt til om natten satsede vi. Hun tissede slet ikk indenfor, men holdt sig pænt til vi kom ud med hende... Vi vil ikk permanent fjerne tæppet endnu (hun er kun 3 mdr) - men kan helt klart se muligheden her for at gøre hende stueren Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
DKWiechert Besvaret August 8, 2012 Rapporter Share Besvaret August 8, 2012 Nu ved jeg ikk om det er et fast sted den så tisser indenfor?? For man kan købe puppy pads, som er egnet til hunde som tisser indenfor. Rådet skulle så lyde at når hunden bliver fortrolig med dette (altså kun tisser på dette), så flytter man "tæppet" længere og længere hen mod døren hvor så man til sidst prøver at fjerne det... Det er lidt samme princip vi har brugt på vores hvalp. Vi havde dog købt et alm tæppe til hende til at putte i, men det første hun gjorde at at tisse på det- og tisser faktisk ikk andre steder end på dette.., en dag hvor vi så smed det til vask, og det desværre ikk nåede at blive færdigt til om natten satsede vi. Hun tissede slet ikk indenfor, men holdt sig pænt til vi kom ud med hende... Vi vil ikk permanent fjerne tæppet endnu (hun er kun 3 mdr) - men kan helt klart se muligheden her for at gøre hende stueren Man kunne så også bare springe "pis indenfor" ledet over, og gå direkte til at lære den at besørge udenfor. Og det er ret simpelt: Snor på kræet, kaffe i kanden, og en avis i hånden, og så sætter man sig på ens trappe eller i dørkarmen, og venter. Drikker lidt kaffe. Læser lidt avis. Drikker lidt mere kaffe, og det blivcer man så iøvrigt ved med indtil hvalpen har gjort hvad den skal, indenfor den aktionsradius som snoren nu engang giver den. Personligt ville jeg så sætte mig ud i krattet og drikke kaffe og læse avisen, for så lærer kræet at skide dér hvor jeg ikke behøver samle op. Men det er så en anden sag. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ninjamor Besvaret August 8, 2012 Rapporter Share Besvaret August 8, 2012 Man kunne så også bare springe "pis indenfor" ledet over, og gå direkte til at lære den at besørge udenfor. Og det er ret simpelt: Snor på kræet, kaffe i kanden, og en avis i hånden, og så sætter man sig på ens trappe eller i dørkarmen, og venter. Drikker lidt kaffe. Læser lidt avis. Drikker lidt mere kaffe, og det blivcer man så iøvrigt ved med indtil hvalpen har gjort hvad den skal, indenfor den aktionsradius som snoren nu engang giver den. Personligt ville jeg så sætte mig ud i krattet og drikke kaffe og læse avisen, for så lærer kræet at skide dér hvor jeg ikke behøver samle op. Men det er så en anden sag. Hvis alt bare var så simpelt! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts