Hop til indhold

Tæve søges til Parring


Gæst Lukas2003
 Share

Recommended Posts

Gæst Lukas2003

Tæve søges til Parring

Hej.

 

Vi har en ægte papillon han ved navn Lukas fra 2003. Hunden er rigtig kærlig og et rigtig familiedyr. Har et sødt ansigt og et rigtig flot udseende, har dog aldrig været til udstilling eller lign. og derved har vi ikke stamtarvle på ham.

 

Vi ønsker blot 1000 kr.+ en tævehvalp ved parringen.

 

Billeder af Lukas kan ses på profilen. Ønskes flere oplysninger eller billeder kan vi kontaktes pr. privat brev. :-D

Mvh.

 

Nicole & Pia Pedersen

:vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 333
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Hej Nicole og Pia

 

Man får ikke en stamtavle ved at gå på udstilling med sin hund - den skulle I have haft fra opdrætter - hvis jeres hund er efter hunde med stamtavle kunne I have fået en den gang :idea:

(Resultatet fra udstillingen tilføjes stamtavlen)

I mange salgsannoncer skrives det at hundene sælges uden stamtavle men der kan laves en hvis man ønsker det - det kan man ikke i DKK så den slags annoncer burde bringe advarselslamperne i højeste gear

Held og lykke med at finde en tæve :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tæve søges til Parring

Hej.

 

Vi har en ægte papillon han ved navn Lukas fra 2003. Hunden er rigtig kærlig og et rigtig familiedyr. Har et sødt ansigt og et rigtig flot udseende, har dog aldrig været til udstilling eller lign. og derved har vi ikke stamtarvle på ham.

 

Vi ønsker blot 1000 kr.+ en tævehvalp ved parringen.

 

Billeder af Lukas kan ses på profilen. Ønskes flere oplysninger eller billeder kan vi kontaktes pr. privat brev. :-D

Mvh.

 

Nicole & Pia Pedersen

:vinken:

 

Det er så ikke normal procedure at hanhundeejeren får både penge og en hvalp :confused: End ikke ved seriøst stambogsopdræt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Humankind
Ja det ved vi godt, nem vi valgte ikke at få dem da vi ikke skulle bruge stamtavlen til noget :)

 

Det man primært bruger en stamtavle til, er som et værktøj der give en mulighed for at undersøge helbredet på de hunde der ligger bag den hund man ønsker at benytte i avl. Du kan sagtens ha' en sund og sød hund, men hvis feks. nu bedstemoderen eller 3/5 søskende har voldsom HD så er det ikke så smart at lade hunde parre hvad som helst, hvis overhovedet lade den parre noget.

 

Nogen sygdomme kan hundene nemlig være bærer af uden at man kan se det på hunden. Ta' nu feks. min gamle tæve, jeg fandt ud af at hendes farfar og morfar begge har givet HD til nogen kuld, selvom de selv er fri og selvom moderen og faderen er fri (altså børnene efter de 2 bedstefædre), men det ligger så tilsyneladende og lurer i de linier, hvilket der skal tages højde for hvis hun skal parres igen (hvilket hun så ikke skal).

 

Så det er ikke nok at ha' en hund der tilsyneladende er sund og rask når man ikke kan undersøge for hvad de er skjult bærer af!

 

Hvis begge forældredyrene i øvrigt er avlsgodkendt så koster det ikke mange kroner at få hvalpene stambogsført i DKK og man kan så tillade sig at ta' tilsvarende mere for hvalpene, så min holdning er at det tit er sådan at forældredyrene af den ene eller den anden grund ikke kunne blive avlsgodkendt når de ikke får stambog på deres afkom.

 

Når det så er sagt, og hvis i stadig ønsker at avle på linier hvor man ikke har den fjerneste mulighed for at vide hvad man avler videre til afkommet, så er normal-prisen enten et x antal kroner pr. hvalp, en hvalps pris eller en hvalp.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror - uden at vide det - at I har været i kløerne på en "hundehandler"

Det med at vi valgte ikke at få stamtavlen med - kom nu - det skriger til himlen !!!!!!

 

hvorfor tror du det. Jeg kender da et par stykker som ikke ville have stamtavlen med.

Vores Groa har heller ikke stamtavle.

 

TS, jeg tror ikke du både kan få en hvalp og penge. Normalt får man en hvalp, eller det beløb som hvalpen bliver solgt til.

Link til indlæg
Del på andre sites

hvorfor tror du det. Jeg kender da et par stykker som ikke ville have stamtavlen med.

Vores Groa har heller ikke stamtavle.

 

TS, jeg tror ikke du både kan få en hvalp og penge. Normalt får man en hvalp, eller det beløb som hvalpen bliver solgt til.

 

Altså, hvorfor vedkommende tror det, skal jeg ikke kunne sige, men faktum er, at en DKK-hund IKKE kan sælges uden stamtavlen følger med hunden. Det er der ingen vej uden om. Tavlen får man simpelhen i hånden sammen med hunden ellers er man blevet snydt så det driver.

 

Til gengæld har jeg ladet mig fortælle (men det er på rygteplan) at den slags fiks-fakserier f.eks. kan lade sig gøre med DRU-hunde. Altså at opdrætteren beholder tavlen og køberen betaler en mindre pris for hunden...

Link til indlæg
Del på andre sites

Når en opdrætter har betalt for øretatovering/chip og registrering hos DKK er det den pågældende hvalp det drejer sig om.

Hvis opdrætter vælger at sælge hvalpen billigere fordi en kommende ejer ikke vil have papirerne med skal der svindles med antallet af hvalpe der opgives til DKK - altså er der tale om hundehandlere - det er også hundehandlere hvis de påstår der senere kan oprettes DKK stamtavle

Gryn prøv om du kan forklare mig hvorfor en opdrætter skulle sælge en stambogsført hund billigere blot fordi køber ikke vil have stamtavlen med :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Når en opdrætter har betalt for øretatovering/chip og registrering hos DKK er det den pågældende hvalp det drejer sig om.

Hvis opdrætter vælger at sælge hvalpen billigere fordi en kommende ejer ikke vil have papirerne med skal der svindles med antallet af hvalpe der opgives til DKK - altså er der tale om hundehandlere - det er også hundehandlere hvis de påstår der senere kan oprettes DKK stamtavle

Gryn prøv om du kan forklare mig hvorfor en opdrætter skulle sælge en stambogsført hund billigere blot fordi køber ikke vil have stamtavlen med :shock:

 

Hvor læser du at TS har fået hunden billigere fordi man ikke ønskede stamtavlen med?

 

Jeg har heller ikke skrevet at nogen har fået hunden billigere fordi man valgte tavlen fra.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er bare en ting i dette her tavlefis jeg ikke forstår :confused:

 

Hvis der er tavle på hunden hvorfor faen aflevere opdrætteren den så ikke bare sammen med hunden uanset hvad køber siger :confused:

 

Og hvorfor modtager køber den ikke bare og så kan køber ellers bare tænke, NÅ et stykke lamineret papir, hvad skal jeg med det!! Hjem i skuffen med det :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er bare en ting i dette her tavlefis jeg ikke forstår :confused:

 

Hvis der er tavle på hunden hvorfor faen aflevere opdrætteren den så ikke bare sammen med hunden uanset hvad køber siger :confused:

 

Og hvorfor modtager køber den ikke bare og så kan køber ellers bare tænke, NÅ et stykke lamineret papir, hvad skal jeg med det!! Hjem i skuffen med det :confused:

 

 

Jeg er helt enig.

Link til indlæg
Del på andre sites

hvorfor tror du det. Jeg kender da et par stykker som ikke ville have stamtavlen med.

Vores Groa har heller ikke stamtavle.quote]

 

Gav du eller dem du kender samme pris som en stambogsført hund koster ? Næppe !

Det der er pointen er : Hvis en hund er med stamtavle følger den med hunden når man henter den - det med at den kan oprettes senere - eller du kan få hunden billigere hvis du ikke vil have stamtavlen med - forstå det nu - det er plat og svindel og noget hundehandlere bedriver

Link til indlæg
Del på andre sites

Til Tanten

 

Stamtavlen afleveres også sammen med hunden

Folk der er så naive at tro de kan få en DKK stamtavle senere eller de kan spare penge på at fravælge stamtavlen er faldet for en hundehandlers salgstale - ingen af delene kan lade sig gøre

Så grunden til de ikke bare udleverer stamtavlen er simpelthen fordi de ikke har en

Link til indlæg
Del på andre sites

Så grunden til de ikke bare udleverer stamtavlen er simpelthen fordi de ikke har en

 

Ja det kan jeg jo godt regne ud :blink:

 

Beklager jeg formulerede mig i lidt kryptiske vendinger :mrgreen:

 

Men at der ikke er tavle på hunden behøver jo ikke ligefrem betyde, at det er en hundehandler de køber hund ved.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men at der ikke er tavle på hunden behøver jo ikke ligefrem betyde, at det er en hundehandler de køber hund ved.

 

Det har jeg heller ikke påstået.Dem jeg beskriver som hundehandlere er dem der beskriver hundene som ægte og fortæller købere at de kan spare penge ved at frasige sig stamtavlen eller der senere kan laves en stamtavle - det er hundehandlere og plattenslagere

Link til indlæg
Del på andre sites

Det har jeg heller ikke påstået.Dem jeg beskriver som hundehandlere er dem der beskriver hundene som ægte og fortæller købere at de kan spare penge ved at frasige sig stamtavlen eller der senere kan laves en stamtavle - det er hundehandlere og plattenslagere

 

OK - Men der findes jo også dem der har en "ren" schæfer de får parret med en anden "ren" schæfer, dem vil almindelig folk jo nok kalde ægte blot fordi der kun er en race i hunden. Og dem vil jeg ikke kalde hundehandlere. I mine øjne er hundehandlere folk der med vilje snyder og kommer med urigtige oplysninger.

Link til indlæg
Del på andre sites

OK - Men der findes jo også dem der har en "ren" schæfer de får parret med en anden "ren" schæfer, dem vil almindelig folk jo nok kalde ægte blot fordi der kun er en race i hunden. Og dem vil jeg ikke kalde hundehandlere. I mine øjne er hundehandlere folk der med vilje snyder og kommer med urigtige oplysninger.

 

Ikk´ for at være på tværs eller pro-tavle (er faktisk ret ligeglad...det må folk squ gøre som de lyster), men hvordan kan man VIDE, at de her to såkaldte "rene" schæfere nu også er rene ?!? Og når man ikke kan VIDE det (og det kan man jo strengt taget ikke, hvis kræene ikke har en tavle) er det så ikke noget i retning af at snyde og komme med urigtige oplysninger at påstå, at hvalpene er racerene ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ikk´ for at være på tværs eller pro-tavle (er faktisk ret ligeglad...det må folk squ gøre som de lyster), men hvordan kan man VIDE, at de her to såkaldte "rene" schæfere nu også er rene ?!? Og når man ikke kan VIDE det (og det kan man jo strengt taget ikke, hvis kræene ikke har en tavle) er det så ikke noget i retning af at snyde og komme med urigtige oplysninger at påstå, at hvalpene er racerene ?

 

Du er på tværs :mrgreen:

 

Hvis A har en lab (med tavle) og nabo B også har en lab (med tavle) de to mødes uden at have fået lov og der kommer hvalpe ud af det. Hverken A eller B har haft deres hund på udstilling så de er avlsgodkendte, ergo kan der ikke laves tavle på disse hvalpe.

 

Jeg er sikker på den almindelige dansker vil kalde disse hvalpe for ægte men uden tavle.

 

Men du har ret, der er ingen bevis for at hvalpene er "ægte", men det vil jeg ikke kalde folk der snyder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er forfærdelig enig med tanten :mrgreen: folk der laver hunde uden tavler på deres tavle hunde er vel ikke nødvendigvis hundehandlere eller plattenslagere...

 

hvis de fortæller køber at vedkommende altid kan betale x antal kroner på et senere tidspunkt og få tavle på hunden - ja SÅ er de nogle plattenslagere... men det gør dem vel ikke til hundehandlere?

 

En hundehandler er vel en person der opkøber hunde og hvalpe til videresalg ligesom en hestehandler? eller hva?

 

Og en person der avler som et svin på sin(e) egen / egne tæve® for at tjene penge på sine hvalpe er vel nærmere en "hvalpefabrik" end en hundehandler?

 

Eller har jeg misforstået noget?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er forfærdelig enig med tanten :mrgreen: folk der laver hunde uden tavler på deres tavle hunde er vel ikke nødvendigvis hundehandlere eller plattenslagere...

 

hvis de fortæller køber at vedkommende altid kan betale x antal kroner på et senere tidspunkt og få tavle på hunden - ja SÅ er de nogle plattenslagere... men det gør dem vel ikke til hundehandlere?

 

En hundehandler er vel en person der opkøber hunde og hvalpe til videresalg ligesom en hestehandler? eller hva?

 

Og en person der avler som et svin på sin(e) egen / egne tæve® for at tjene penge på sine hvalpe er vel nærmere en "hvalpefabrik" end en hundehandler?

 

Eller har jeg misforstået noget?

Du er såååå klååååg :5up: s065.gif

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...