Hop til indhold

På med krea-hatten


Hopsa
 Share

Recommended Posts

  • Svar 153
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

HOPSA... Hold nu op hvor er de gode de første billeder med vanddråberne og blomsterne... Er det ikke noget dyrt grej du har til at lave sådanne fotos med? Hvordan gør du?:-D Du er god:klap:

 

Tak skal du ha' :-D

 

Jooh det er noget halvdyrt udstyr, men det er nu ikke nødvendigt for at lave den slags billeder. Altså det skal være et spejlreflekskamera, men det behøver slet ikke at være dyrt og fancy. Jeg tog en haveslange og lagde den så der kom en blød stråle op og så vandet ramte en sten når det kom ned. Solen skinnede så jeg skulle egentlig bare sørge for at have en rigtig hurtig lukketid, på den måde "fryses" vandet.

 

Billederne med blomsterne lavede jeg med en anden haveslange med hoved på der kan indstilles til forskellige slags stråler. Den satte jeg i spænd mellem nogle ting og stillede en krukke med blomster under. Her indstillede jeg lukketiden en anelse langsommere, på den måde kan man se at vandet bevæger sig og det hvor baggrunden er mørk er taget i modlys, jeg kan godt li' den effekt det giver.

 

 

IMG_6867.jpg

 

[/quote

 

Uuuh jeg kan godt li' det her billede... :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak skal du ha' :-D

 

Jooh det er noget halvdyrt udstyr, men det er nu ikke nødvendigt for at lave den slags billeder. Altså det skal være et spejlreflekskamera, men det behøver slet ikke at være dyrt og fancy. Jeg tog en haveslange og lagde den så der kom en blød stråle op og så vandet ramte en sten når det kom ned. Solen skinnede så jeg skulle egentlig bare sørge for at have en rigtig hurtig lukketid, på den måde "fryses" vandet.

 

Billederne med blomsterne lavede jeg med en anden haveslange med hoved på der kan indstilles til forskellige slags stråler. Den satte jeg i spænd mellem nogle ting og stillede en krukke med blomster under. Her indstillede jeg lukketiden en anelse langsommere, på den måde kan man se at vandet bevæger sig og det hvor baggrunden er mørk er taget i modlys, jeg kan godt li' den effekt det giver.

 

 

IMG_6867.jpg

 

[/quote

 

Uuuh jeg kan godt li' det her billede... :5up:

 

Tak :mrgreen: Jeg synes godt nok det var svært at fange humlebien!

Link til indlæg
Del på andre sites

Var en tur rundt om Damhussøen i dag i et forsøg på at få et godt langskabsbillede. Synes det lykkedes nogenlunde, men fik dælme ellers nogle gode billede, som jeg må vise her! :5up:

 

Jeg overvejede et frækt øjeblik om det her var ok at poste - skylandskab i månelyset. Jeg var helt betaget af det i går aftes, jaja, man ser det nu og da - men synes ikke desto mindre, at det er smukt!

IMG_2743.jpg

 

Totalt fint billede, synes jeg, bare ødelagt i landskabsøjemed af huset, men kan se.

IMG_2758.jpg

 

Pænt vand, pæne grønne planter :mrgreen:

IMG_2845.jpg

 

Tænkte, for at få noget lidt special ind, at et vandlandskab kunne gå an. Meeen, kombination af for lidt landskab og knebent kønt motiv, blev det valgt fra.

IMG_2826.jpg

 

Og så forsøgte jeg lige at tage billeer af flyvende måger, og hvad komme så lige flyvende ind fra venstre?! Nåede ikke at få justeret indstillingerne, det var bare - vend kameraet og klik. Heldigvis passede de ok godt!

What's out below!

IMG_2798.jpg

 

Argh, we said whatch out!

IMG_2799.jpg

 

Oh crap...

IMG_2800.jpg

 

Ro - omsider. Næsten - mågerne er stadig mere eller mindre på flugt.

IMG_2801.jpg

 

IMG_2788.jpg

 

Og så fik jeg lige mit kryb! En guldsmed af en art, der syntes, den ville lande lige ved min fod. Ret besværligt at tage billede, måtte sætte den på manuel fokus og stå bomstille, s åden ikke lettede :lol:

IMG_2863.jpg

IMG_2831.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Valishia

Jeg har de sidste par dage taget billeder af roserne i haven, for at følge udviklingen. Da det er første gang jeg har have, så skal det jo udnyttes med et godt kamera :mrgreen:

Jeg har vandet roserne i dag, og synes egentlig at vanddråberne bare er så smukke som de ligger der på kronbladene :lun:

 

Dette er den første der sprang ud

IMG_7368.jpg

Jeg kan ikke forklare hvorfor, men dette billede synes jeg bare er så smukt

IMG_7370.jpg

Her ligger vanddråben lige oven på

IMG_7373.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Aaaiii, hvor surt, Potil! Kan godt se det flotte billede bag grynene dog, med mark og træer. Øv da, sådan nogle kameraer skulle bare fungere upåklageligt altid og i alle givne situationer, ja de sku' så!

 

Virkeligheden er desværre bare en anden :genert:

 

 

Ja, savner lidt mere end de 10x optisk zoom der er... storebror-kameraet har 30x optisk zoom, det kunne jeg virkelig godt bruge :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine fraklip fra i dag..... var ikke inspireret men tog kameraet med rundt i huset og på grunden alligevel for at se om noget dukkede op.

Det er lidt som om man ser med andre øjne når der er et formål. Men altså, sådan kvalitetsmæssigt er det ikke just prangende.

 

aIMG_7665.jpg

 

aIMG_7654.jpg

 

aIMG_7678.jpg

 

aIMG_7689.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Flotte billeder Hopsa - som altid super kvalitet :5up:

 

Jeg ved ikke om nogen lagde mærke til den tordenfront, der lige er kommet strygende over landet?

 

Tak skal du ha' :-)

Jeg bemærkede først tordenfronten da der blev åbnet for den store hane og det begyndte at buldre.

 

Pinpointer: Det er Welsh Cob

Link til indlæg
Del på andre sites

Tordenfronten som den så ud ved ankomsten til DK-land. Jeg lå på lur med lynfangeren, men den tabte pusten lige kort før grænsen, altså ingen lyn. Skyformationen kaldes også en "pølsefront".

 

712_0613.jpg

 

712_0614.jpg

 

Inden den der pølse kom var der masser af sol, og hundene dasede i haven. Tid til at chikanere dem lidt med makrofoto..

 

712_0495.jpg

 

712_0498.jpg

 

712_0512.jpg

 

712_0525.jpg

 

712_0515.jpg

 

712_0527.jpg

 

712_0531.jpg

 

712_0537.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tordenfronten som den så ud ved ankomsten til DK-land. Jeg lå på lur med lynfangeren, men den tabte pusten lige kort før grænsen, altså ingen lyn. Skyformationen kaldes også en "pølsefront".

 

Det synes jeg er et kedeligt ord for noget så smukt :???:

 

 

Inden den der pølse kom var der masser af sol, og hundene dasede i haven. Tid til at chikanere dem lidt med makrofoto..

 

Skarpt, pænt og uden hæmninger :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Må jeg spørge om hvilke program i bruger til billedbehandling?

 

For mit vedkommende en gammel version af Photoshop Elements. Det eneste efterbehandling jeg foretager er beskæring, lidt justering af lys/kontrast, og evt retuchering af noget der forstyrrer i billedet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...