Hop til indhold

På med krea-hatten


Hopsa
 Share

Recommended Posts

Må jeg spørge om hvilke program i bruger til billedbehandling?

 

Jeg har lige tegnet abonnement på den nyeste version af Photoshop. Det er ellers et program, der koster i omegnen af 6000 kr, men nu kan man få det i et år for 165 kr om måneden. Det kan godt betale sig for mig, da jeg bruger det rigtig meget, ikke kun til foto.

https://store2.adobe.com/cfusion/store/html/index.cfm?store=OLS-DK&trackingid=JTFUV&event=displayProduct&categoryPath=/Applications/Photoshop&distributionMethod=SUB_NEW

 

Jeg bruger desuden Filterforge, et program der både kan bruges alene og som Photoshop plug-in. Det gode ved Filterforge er at man hele tiden kan downloade nye filtre. Man kan også lave sine egne, hvis man er mere teknisk anlagt end jeg er :genert:

Filter Forge - Photoshop Plugin to Create Your Own Filters

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 153
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Gæst celinamoon
Jeg har lige tegnet abonnement på den nyeste version af Photoshop. Det er ellers et program, der koster i omegnen af 6000 kr, men nu kan man få det i et år for 165 kr om måneden. Det kan godt betale sig for mig, da jeg bruger det rigtig meget, ikke kun til foto.

https://store2.adobe.com/cfusion/store/html/index.cfm?store=OLS-DK&trackingid=JTFUV&event=displayProduct&categoryPath=/Applications/Photoshop&distributionMethod=SUB_NEW

 

Jeg bruger desuden Filterforge, et program der både kan bruges alene og som Photoshop plug-in. Det gode ved Filterforge er at man hele tiden kan downloade nye filtre. Man kan også lave sine egne, hvis man er mere teknisk anlagt end jeg er :genert:

Filter Forge - Photoshop Plugin to Create Your Own Filters

 

Det er farligt når du sådan linker til sådan noget - nu kom jeg jo til at tegne et års abonnement på det, altså :fyfy::genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror da jeg vil prøve sådan et abonnement.:blink:

 

Det var ikke fordi jeg ville få alle til at galoppere til Adobe shoppen :oops:

Jeg synes selv det er en god løsning, men hvis man kun bruger almindelig fotoredigering, findes der billigere løsninger, der er lige så gode. Man binder sig trods alt for et år!

Og så er det vist lidt dyrere hvis man skal have det på dansk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var ikke fordi jeg ville få alle til at galoppere til Adobe shoppen :oops:

Jeg synes selv det er en god løsning, men hvis man kun bruger almindelig fotoredigering, findes der billigere løsninger, der er lige så gode. Man binder sig trods alt for et år!

Og så er det vist lidt dyrere hvis man skal have det på dansk.

Ok, jeg beskærer mest og ændre lidt på lyset.

Det program du henviser til, er det der hvor man kan smide alle mulige sjove elementer ind på billederne?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok, jeg beskærer mest og ændre lidt på lyset.

Det program du henviser til, er det der hvor man kan smide alle mulige sjove elementer ind på billederne?

 

Nej, det du tænker på er nok Paintshop Pro - Ultimate Photo Editor - Corel PaintShop Pro X4 Ultimate

Ikke at man ikke kan gøre det med Photoshop, det kan man selvfølgelig, for Photoshop kan ALT :mrgreen: Men Paint Shop Pro har flere automatiske funktioner og er nemmere at bruge. Man kan være heldig at finde ældre versioner gratis på downloadsider og i computerblade. Jeg vil gerne prøve at finde det til dig, hvis du er interesseret.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, det du tænker på er nok Paintshop Pro - Ultimate Photo Editor - Corel PaintShop Pro X4 Ultimate

Ikke at man ikke kan gøre det med Photoshop, det kan man selvfølgelig, for Photoshop kan ALT :mrgreen: Men Paint Shop Pro har flere automatiske funktioner og er nemmere at bruge. Man kan være heldig at finde ældre versioner gratis på downloadsider og i computerblade. Jeg vil gerne prøve at finde det til dig, hvis du er interesseret.

 

Tak, det må du meget gerne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Bruger også photoshop, da det er et genialt program.

 

Det er dog forholdsvis uoverskueligt at gå i gang med, hvis man ikke har leget med sådan noget før - Så der går lidt tid før man får fuldt udbytte af det.

 

Vil man prøve om det er noget og om man har brug for de funktioner man kan få i photoshop, så kan man få et gratis program der hedder GIMP, som har mange af de samme funktioner, som er super godt at starte på.

Det kan i hvertfald nok til de flestes behov.

 

Synes man så det er mega fedt og man vil ha' "lidt" mer' - Så er det ud og købe photoshop.

Photoshop har mange flere muligheder, man finder bare først ud af man har brug for dem, når man går i krig med ret heftig redigering og effekter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst celinamoon

Wiiiiiiiiii, nu har jeg fået mit 70-300 objektiv :mrgreen: Jeg er helt ekstatisk og render rundt og tager billeder af tørrestativet udenfor, af hegnet, af græsset på den anden side af vejen og en masse andet skidt, men hold op en forskel det er at gå fra et 18-55 objektiv til et 70-300 :banan: Nu behøves jeg jo ikke være ved siden af tingene for at tage billeder af dem mere! :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Wiiiiiiiiii, nu har jeg fået mit 70-300 objektiv :mrgreen: Jeg er helt ekstatisk og render rundt og tager billeder af tørrestativet udenfor, af hegnet, af græsset på den anden side af vejen og en masse andet skidt, men hold op en forskel det er at gå fra et 18-55 objektiv til et 70-300 :banan: Nu behøves jeg jo ikke være ved siden af tingene for at tage billeder af dem mere! :lol:

 

Uhh. jeg vil også have mig et nyt objektiv... Så man kan lidt mere..

 

Tillykke tillykke med det nye objektiv! :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Må man gerne smide andet en fraklip?

 

Jeg synes man skal gøre som man har lyst :-)

Hvis man har været kreativ, har lyst at snakke billedteori, tekniske detaljer eller spørge andre om noget, så er det her...

Har du bare lyst til at flashe nogle flotte billeder, så er det osse her ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har aldrig rigtig leget med manuelle indstillinger, men brugt lukkertid og blænde. I dag gik jeg ud og prøvede mig lidt frem. Tog en serie, hvor jeg kun ændrede på blænden og der var dette det bedste, men jeg ved ikke..

 

Indstillinger er M, f/11 1/160 og ISO 100.

 

DSC_8006.jpg

 

Der var ikke så meget sol at gøre godt med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Uuuh, har nogle fiiine fraklip fra i dag, synes jeg :lun:

 

Tog min nye cykel om på den anden side af søen med Møffe igen i dag. Vi har nemlig maaange fugle ved den der Damhussø! Så det kunne ikke slå fejl!

 

Starter med at prøve at fange en, der svømmer lige i nærheden af bredden. Prøver at få en ramme omkring, men ok... Sådan en svane svømmer jo hele tiden og når så det bette kræ i den anden ende af linen også lige rykker minimalt i linen, så ryger fokus altså lidt et forkert sted hen m.m. :lol:

 

Men fik da det her (lukke: 1/2000, blænde 6,3, ISO 800):

557158_3976405060082_1572119585_n.jpg

 

Herefter møder jeg svaneprinsessen herself (lukketid 1/1600, blænde 8,0, ISO 800 - samme for alle billeder fra nu) i selskab med en hættemåge (så bliver Buddha glad! :mrgreen:)

526396_3976405900103_94511633_n.jpg

 

528836_3976406340114_1107673545_n.jpg

 

8107_3976406940129_1278897435_n.jpg

 

Og så det pæne, svaneprinsesse-agtige af dem :lun:

564080_3976407740149_1148372183_n.jpg

 

Til sidst mødte jeg to styks, der helt klart mente at der var noget at puste sig op over - og det gjorde de fint i fællesskab! Men flotte er de nu, når de ser sådan ud!

179903_3976408340164_444194243_n.jpg

 

376430_3976409180185_1931580880_n.jpg

 

426893_3976411260237_1948924956_n.jpg

 

380610_3976411820251_710440937_n.jpg

 

487765_3976412780275_1346268057_n.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...