Hop til indhold

Sjove/pudsige hundenavne


Louisen
 Share

Recommended Posts

Har hørt om en mops der hed morfar:mrgreen:

 

Og så kender jeg en kvinde. Hende og hendes mand har kennel. Hun opdrætter lidt dværgsnauzer og manden opdtætter ruhåret hønsehund. Alle hundene får gamle danske navne på stamtavlen. Hendes dværgsnauzer hanhund hedder Christian Aage og bliver kaldt det i daglig tale:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 101
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Har hørt om en mops der hed morfar:mrgreen:

 

Og så kender jeg en kvinde. Hende og hendes mand har kennel. Hun opdrætter lidt dværgsnauzer og manden opdtætter ruhåret hønsehund. Alle hundene får gamle danske navne på stamtavlen. Hendes dværgsnauzer hanhund hedder Christian Aage og bliver kaldt det i daglig tale:mrgreen:

 

Mine hvalpe får bjergnavne og indimellem sker det at det osse blir deres kaldenavn :-)

 

Der bor f.eks. en Bloksbjerg i Gentofte, det syns jeg er meget sjovt :mrgreen:

 

Selv har jeg ikke ligefrem sjove navne til mine hunde, eller det syns jeg ihvertfald ikke selv... men for det meste smiler folk når de hører at Harald hedder Harald..

Min tæve hedder Prima, det er et ord der ofte bruges i udstillingssammenhæng når dommeren dikterer kritikken på en god hund - jeg har en overvejelse om den hanhund jeg beholder fra hendes næste kuld skal hedde Bob (best of breed) :vinder::pift:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine forældre havde det med alternative hundenavne:

Nuff - Dalmatiner/slædehunde blanding, som selv gik tur i byen. Hun kom altid tilbage, når hun havde fået guf hos slagteren!

 

Jonas - schæfer. Total lækker hund! Købt til træningsbrug. Det var Jonas ikke enig i ;-)

 

Sorteper - sort Lab. Som havde næsen over dem alle. Har aldrig set en hund finde alt vi gemte, gravede ned mm. Han nåede ikke at blive særlig gammel, ellers havde han haft en super fremtid som narkohund eller lign.

 

Ja så er der jo Luca her i huset. Hun hed Beluga da vi overtog hende. Det kunne jeg slet ikke få over min mund når jeg skulle kalde på hende. Det blev forkortet til Luca, og alle tror hun er en hanhund!! Hellere det end at kalde Beluga ud over hundemarken, blandt andre hundeejere ;-)

 

Min datter har siden hun var 3 (nu snart 11) ville have en DSG ved navn Ivan! Det kommer nok en dag!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst jepsen

Vi leger med "Møvs" (sort lækker lab), som er blevet til "BØVS" med tiden, "Gustav" (Labra-doodle), "Bodil" (engelsk Bull), "Pennie" (Border og Duponds kæreste), Fru Jensen (DSG).

 

Jeg kan godt lide de gode gamle navne til hundene :D Det giver "KAZOOM" til hundes karakter

 

Nu er "Dupond" jo ikke så brugt, så mange gang skal jeg sige "Nej han hedder ikke "Shampoo" "Lupus" "Tampon" og hvad folk ellers hører :D

 

Når vi kommer til træning hører vi "Der kommer Dupond og Dupont" :klap: Så ved alle, hvem der kommer

Link til indlæg
Del på andre sites

Min den yngste hedder Johna, det plejer at få en: hvad? Reaktion :mrgreen:

 

 

HAr altid tænkt på hvordan det udtales... :hmm:

 

 

Mine hvalpe får bjergnavne og indimellem sker det at det osse blir deres kaldenavn :-)

 

Der bor f.eks. en Bloksbjerg i Gentofte, det syns jeg er meget sjovt :mrgreen:

 

Selv har jeg ikke ligefrem sjove navne til mine hunde, eller det syns jeg ihvertfald ikke selv... men for det meste smiler folk når de hører at Harald hedder Harald..

Min tæve hedder Prima, det er et ord der ofte bruges i udstillingssammenhæng når dommeren dikterer kritikken på en god hund - jeg har en overvejelse om den hanhund jeg beholder fra hendes næste kuld skal hedde Bob (best of breed) :vinder::pift:

 

 

Prima er et super navn!! :lun:

Harald lyder som en tung tung doven hund, og så er det bare en stor drengerøv med kængurubenzin på motoren :lol::lun:

 

Og NEJ!!! Du kalder ikke en hund for Bob :fyfy:

Peter er vild med det navn og jeg har endelig overbevist ham om, ,at det er et meget dumt navn at kalde!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har engang i Tyskland mødt en af de der hunde af racen, som Verdens Grimmeste Hund er af.. de der hårløse rædsler.

 

En tæve ved navn Adolf. Skide skægt, men da mange tyskere er humorløse, var det ikke velset. Fnis.

 

Min tidligere nabos søn havde en Rottweiler der hed Adolf. Han havde fødselsdag samme dag som Hitler. Det var nok heller ikke faldet i god jord syd for grænsen :lol:

 

Og så har vi for nylig fået et nyt medlem på bullerforum - med en OEB ved navn Princess Buttercup :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja så er der jo Luca her i huset. Hun hed Beluga da vi overtog hende. Det kunne jeg slet ikke få over min mund når jeg skulle kalde på hende. Det blev forkortet til Luca, og alle tror hun er en hanhund!! Hellere det end at kalde Beluga ud over hundemarken, blandt andre hundeejere ;-)

 

I samme kuld som Bloksbjerg var der osse en tæve jeg gav navnet Belukha (bjerg i Rusland).

Hendes nye familie valgte at bruge det som kaldenavn, og jeg syns da egentlig osse det var et ret godt navn ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine forældres nabo-nabo fik for mange år siden en Cairn-terrier: Brutus

Da de så overtog verdens største Chihuahua for nogle år siden, så hedder bæstet sgu King

 

Deres nabo igen, havde en Dober-dreng med hjem fra USA hvor de havde boet nogle år. Jeg har aldrig set så stor en udgave. Og hvad hed han: Babe

De er så flyttet tilbage til staterne pga mandens job.

De havde så deres problemer med at finde transportkasser. Så jeg foreslog at de lejede en boks til heste

Link til indlæg
Del på andre sites

mine tøser vil have at min hvalp skal hedde Bubber, det kom han ikke til, men min nye vil de så have skal have det navn. Det kommer han ikke til. Jeg står sku ikke på jagten og råber/kalder på Bubber, og så vil jægerne sku tro han render rundt derinde i remisen med BS.

 

Lad hunden have to navne - det går fint hjemme hos os :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Prima er et super navn!! :lun:

Harald lyder som en tung tung doven hund, og så er det bare en stor drengerøv med kængurubenzin på motoren :lol::lun:

 

Og NEJ!!! Du kalder ikke en hund for Bob :fyfy:

Peter er vild med det navn og jeg har endelig overbevist ham om, ,at det er et meget dumt navn at kalde!!

 

Så må du nøjes med at pifte når den skal komme ;-)

For man kan nemlig sagtens rose en Bob :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

i mit barndoms hjem fik jeg en amrikanske cocker sp.der hed martini... det navn har jeg aldrig stødt på hværken før eller siden til en hund....

 

men det sjoveste hundenavn jeg har hørt om er min farfars barndomshund >>GÆT<< en terri blanding han fik af hans far da han selv var dreng... faren var kommet hjem med hvalpen i jakkelommen... og da min farfar så den så blev han jo ællevild... og stor var glæden da han fik overragt hans første hund.... mens han så sider der med hvalpen så spør han jo så ind til hvad hvalpen hedder.... hvortil faren (min oldefar) siger >>gæt...??!<< han havde nemlig tænkt sig at uanset hvad min farfar sage som det første så ville han sige >>ja det er lige det den heder....<< men min farfar troede at hundens navn virkeligt var >>GÆT<< så han godto bare navnet og løb ud i haven... siden da er det blevet lidt en familie joke... især fordi at hver eneste gang folk sporte hvad hunden hed så var svaret >>GÆT<< og så gik folk jo inten igang med at gætte eller også blev de lidt fornærmet over at min farfar var næsvis.... men han svarede jo enligt bare så deres spørgsmål...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...