Hop til indhold

Sjove/pudsige hundenavne


Louisen
 Share

Recommended Posts

  • Svar 101
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Som fortalt i en anden tråd, så fik vi engang (mens jeg boede hjemme hos mine forældre) en skøn lille gul/brun labrador-blanding. Da vi snakkede om hvad den skulle hedde, mente min far den skulle hedde "Hansen", efter min fætters lille papillon. (Vi andre hedder Sørensen!)

Men da jeg også mente at han skulle ha' et fornavn, foreslog jeg at han skulle hedde "Sofus" - hvilket nok var noget af det mest åndssvage min far havde hørt om! :stupid: Min far mente faktisk det var SÅ dumt, så vi ligeså godt kunne kalde ham for "Hurra".

Men SÅ måtte min mor alligevel blande sig, og hun udbrød: "Ja, JEG skal IKKE stå ude på trappen, og råbe: HURRA - Dér er mad!!!!" :fornaermet:

 

Vores lille basse, kom til at hedde "Sofus Hurra Hansen" - i daglig tale: Sofus! :hjerte: Han blev 16 år, og var den skønneste og mest omgængelig hund man kan forestille sig - Jeg var så priviligeret at jeg var med da han blev født - og også da han blev aflivet... Han vil altid ha' en stor plads i mit hjerte!

Link til indlæg
Del på andre sites

Var det ikke Maigret der havde en hund der hed clytemnestra?

 

Jeg har faktisk aldrig læst Maigret bøgerne, det burde man vel :hmm:

 

Men kan huske at Gerald Durrell i sin barndom havde et par hunde ved navn "Widdle and Puke" - Pyt og Pøl i den danske oversættelse. Det giver jo ligesom sig selv hvorfor :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

I en bogserie, jeg godt kunne lide at læse da jeg var barn, var der en gravhund, som hed "Træf". Det har muligvis givet mening i mellemkrigstiden, hvor bøgerne vist nok foregår, men i dag virker det ret usædvanligt :hmm:

 

jeg har læst en hulens masse af mine forældres gamle bøger og det der siger mig noget :hmm: hvilken serie er det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi boede engang tæt på gravhunden Hr. Olsen... og så var der en berner tæve der hed Ib.

Dumle vækker som regel også en del opmærksomhed. Nye siger ofte "Kan du ikke lide hunden siden du kalder ham Dumme?" :lol: min kusine havde engang en islandsk fårehund der hed Snøk. Syntes det er det mest herlige nuttede navn :lun::lol:

 

Har overvejet at det næste hold hunde skulle hede Hvem, Hvad og Hvor. Så når folk spørger hvad hunden hedder kunne man stå og sige "Hvem" og man kunne stå ude på lydighedsbanen i dæk øvelsen og råbe "Hvor her!" :lol:

 

Har også et vennepar der engang havde en boxer ved navn bøf.. og mine forældre havde et vennepar der havde en bulldog ved navn røv... det vakte en del grin :genert::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

mine tøser vil have at min hvalp skal hedde Bubber, det kom han ikke til, men min nye vil de så have skal have det navn. Det kommer han ikke til. Jeg står sku ikke på jagten og råber/kalder på Bubber, og så vil jægerne sku tro han render rundt derinde i remisen med BS.

 

Du kalder da bare den næste for BS. Så kan du stå og kalde på både Bubber og BS :blink: :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stitch

Min franske bulldogs mor gik altid under navnet Misser. Og farmoren blev kaldt Strubesnitteren - og ikke uden grund, den hund var vitterligt psykopat :shock: Første gang jeg mødte den kom den i fuld fart, drejede hovedet let og bed rundt om min knæskal :shock:

 

Kendte en engelsk bulldog der hed Delle :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...