Gæst Iokken Skrevet Juli 24, 2012 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2012 Hej Jeg har en veninde som bor sammen med en pige der har en lille hund. Hunden er ikke opdraget specielt godt og bider meget/er meget hyper. Hvis hunden er heldig kommer den ud og gå én gang om dagen. Er den mindre heldig er tøsen væk en hel dag eller to hvor hunden blot kan håbe på at min veninde kommer hjem og forbarmer sig over den. Efter sigende kan den holde sig meget længe men skal den, så gør den det i deres køkken. mit spørgsmål er nu om der overhovedet er mulighed for at gøre noget ved dette? og hvis der er noget at gøre er alternativet så at den kommer på et internat eller bliver aflivet? Det er selvfølgelig ikke pænt at blande sig i andre folks private sager men jeg blev simpelthen så harm da jeg hørte det! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Juli 24, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 24, 2012 Du kan prøve at henvende dig til din lokale kredsformand for Dyrenes Beskyttelse - du kan finde listen over kredsformænd her: Kredsformænd | Dyrenes Beskyttelse Det er ikke sikkert af det fører til noget, men det er nok den bedste chance du - og hunden - har. Dyreværnloven siger at dyr skal beskyttes bedst muligt mod "væsentlig ulempe", men loven fortolkes vidt forskelligt i de forskellige politikredse. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret Juli 25, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 25, 2012 Jeg tænker at der er mere at komme efter i dyreværnslovens § 2: Enhver, der holder dyr, skal sørge for, at de behandles omsorgsfuldt, herunder at de huses, fodres, vandes og passes under hensyntagen til deres fysiologiske, adfærdsmæssige og sundhedsmæssige behov i overensstemmelse med anerkendte praktiske og videnskabelige erfaringer. Om politiet vil gøre noget ved det - næppe. Jeg ville også forsøge i stedet at kontakte DB eller lignende organisation, og bede dem tage en snake med pigebarnet om hundehold. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hoppebolden Besvaret Juli 25, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 25, 2012 Jeg var jo ude for noget lignende med min nabo og hendes hund.. Og der var det faktisk ikke så grelt som i dette tilfælde.. Havde dyrenes beskyttelse ude, og de sagde at ifl loven, så behøver hunden ikke komme ud på lufteture - den skal blot ha mulighed for at besørge. Men igen, det er ikke et krav at hunden har mulighed for at komme udenfor. Selvfølgelig må den ikke bo i lort til knæene, men den må godt besørge indenfor, sålænge der bliver gjort rent igen. Så er der det med menneskelig kontakt. Én gang pr 24 timer, hvor dyret tilses at et menneske, er ifølge lovgivningen ok. Derudover, så skal hunden selvfølgelig have adgang til vand og foder. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Iokken Besvaret Juli 25, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 25, 2012 Ok tak for svar Jeg har skrevet til kredsformanden i 2200 så nu må vi se om der kommer noget ud af det. Desværre lyder det lidt til at standarden for hvad man kan byde en hund er usandsynligt lav - hundekørekort havde været fantastisk.... Jeg tror nok det ender med at min veninde smider hende ud og så er det ihvertfald ikke hendes problem - men det er næsten værre for den stakkels hund Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Findus Besvaret Juli 25, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 25, 2012 Kan du prøve at overtale veninden til at omplacere hunden? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
anne-lise hansen Besvaret Juli 25, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 25, 2012 Har du mulighed for at tage en snak med hende , evt gennem din veninde ?- og så på den måde fortælle hende om hvordan man holder hund ? eller er det umuligt ? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Stefano Fava Besvaret Juli 25, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 25, 2012 Syntes det er utroligt svært at få beviser nok, til at folk ikke kan bortforklare "de onde rygter". Jeg er pt. igang med at filme søsters dranker nabo, når jeg er derover - og føler bestemt ussel men syntes det er det eneste jeg kan gøre nu hvor dyrenes beskyttelse har gjort "noget" men hunden stadig er i samme vilkår. Den her mand jeg gerne vil have hunden fra, er meget hen af dit problem. Han gider/vil ikke lufte hunden, sidst den blev luftet var for 6år siden da konen stadig levede. Hunden får så lov til at skide og pisse på hans altan dagligt, desuden har hunden så lange negle at de bøjer i alle retninger når hunden støtter på potten - har "hvide øjne - stærk mistanke om stær eller andet", blod i anus hver gang jeg er over og kikke og så har manden det med at sparke hunden og råbe og skrige dagen lang.... Jeg vil ikke råde til at filme folk, men i mit tilfælde vil jeg "skide" på loven. Så længe jeg holder mit materiale til mig selv, og sidenhen dyrenes beskyttelse eller politiet så burde jeg ikke få den vilde straf? Nogen som ved mere, om man kan slippe afsted med det jeg har gang i? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Juli 25, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 25, 2012 Jeg vil ikke råde til at filme folk, men i mit tilfælde vil jeg "skide" på loven. Så længe jeg holder mit materiale til mig selv, og sidenhen dyrenes beskyttelse eller politiet så burde jeg ikke få den vilde straf? Nogen som ved mere, om man kan slippe afsted med det jeg har gang i? Uden at være jurist, vil jeg mene at du ikke kan straffes med mindre du offentliggør dine optagelser. Til gengæld kan de heller ikke anvendes som bevis i en evt. retssag. Men at bruge dem til at vække DBs eller politiets interesse, tror jeg er ok. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Iokken Besvaret Juli 25, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 25, 2012 Vi har prøvet at snakke med hende omkring det men hendes svar var at hun faktisk havde kigget på en fransk bulldog som så skulle holde den anden med selskab - de var jo så nuttede på dba! på dette punkt gav jeg lidt op, hun bliver ved med at sige at hunden sagtens kan klare det og at tis og lort jo bare kan tørres op, jeg er ret sikker på at hun bare ikke forstår det, hun synes ikke det er synd. Stefano Fava: Er ikke så rart at vide at der ikke er blevet gjort noget ved en så grel sag, hende her yder i det mindste ikke fysisk vold mod sin hund og den får vidst nok klippet negle hos dyrelægen. men er det virkelig ulovligt at filme folk så længe det ikke er ind ad deres vinduer mv.? i sådan noget som kontant optager de ofte folk mod deres vilje - selv med slørringen må de jo gerne sige hvem det er og så vidt jeg ved er der ikke nogen der ryger i fængsel for dette. jeg tror det værste du kan frygte er en bøde. måske må jeg bare leve med at hunden ikke har det godt, i det mindste fik vi talt hende fra at købe en mere. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts