Hop til indhold

Hjælp til småtspisende hund


Kaya & Mette
 Share

Recommended Posts

Kan fornemme at jeg ikke er den eneste herinde med en småtspisende hund.

 

Kaya er kun lige 1 år, og har hørt at det ikke er unormal adfærd for en unghund, så jeg forholder mig positiv og forventer at det går i sig selv inden for det næste halve år.

 

Mit problem er bare hvordan vi håndterer det indtil?? Hun rør ikke sit tørfoder - vi har efterhånden været igennem mange forskellige mærker og proteinkilder, men lige lidt hjælper det.

Råt ville være perfekt, hun elsker det! Men det er desværre ikke en mulighed så længe vi bor på øde ø.

Vi har prøvet en periode med hjemmelavet ris/grøntsager/kylling eller fisk. Det glider ok ned. Her bliver jeg så bare bekymret for om hun får de vitaminer, mineraler etc. hun skal have?

 

Lige for tiden får hun rester og hjemmelavet. Jeg har helt opgivet at lokke tørfoder i hende. Hun boycotter alt mad som har rørt ved det.

 

Hun er ikke for tynd, men hun skal bestemt ikke tabe sig mere. Hun er også tjekket for indvoldsorm og hjerte/lungeorm.

 

Jeg er gået totalt i stå, og er ved at opgive. Er bange for at hun kommer til at leve af leverpostej resten af sit liv.

 

Er der nogen som har erfaringer med problematikken som vil dele? Og som måske har fundet den hellige gral?? Eller hvad man nu siger..

 

Og er der nogen der har forstand på fodertilskud? Har opgivet at sætte mig ind i det der med hundefoder, og har erklæret mig selv hjernelam på området. Kunne godt tænke mig at tilsætte "leverpostejen" et eller andet, så hun får det hun behøver mens hun stadig vokser.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Greyhounds

Jeg har haft god effekt af at blande en skefuld leverpostej og noget vand i tørfoderet, så foderkuglerne ligger i en tynd leverpostejsuppe. Så glider det nemmere ned. Eller en skefuld dåsefoder, vand der er kogt lever i (til tørret lever)og lign. Det kan godt være svært at holde huld på greyhounds så de må helst ikke levne for meget og de nævnte væsker har hjulpet noget, selvom det ikke helt har fjernet problemet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad siger hun til vådfoder? Der findes jo nogle ok mærker som natures menu, bozita, lukullus osv., hvor vitaminer og mineraler er tilsat, og hun får det hun skal have.

Hjemmelavet har jeg ikke erfaringer med, men mener at huskeat der ligger nogle gamle tråde om det her på forum?? Det kan være du kan finde lidt inspiration til tilskud der?

Link til indlæg
Del på andre sites

Tusind tak for inputs :hjerte:

 

Jeg har haft god effekt af at blande en skefuld leverpostej og noget vand i tørfoderet, så foderkuglerne ligger i en tynd leverpostejsuppe. Så glider det nemmere ned. Eller en skefuld dåsefoder, vand der er kogt lever i (til tørret lever)og lign. Det kan godt være svært at holde huld på greyhounds så de må helst ikke levne for meget og de nævnte væsker har hjulpet noget, selvom det ikke helt har fjernet problemet.

 

Jeg har passet en småtspiser, jeg tog tørkosten i en plastikpose, en skefuld dåsemad (jeg bruger Lukullus), kvase det grundigt så dåsemaden kommer på alt tørkosten og så i køleskab et døgnstid - småtspiseren åd med stor fornøjelse, muligvis kun fordi det var nyt og spændende.

 

Hvad siger hun til vådfoder? Der findes jo nogle ok mærker som natures menu, bozita, lukullus osv., hvor vitaminer og mineraler er tilsat, og hun får det hun skal have.

Hjemmelavet har jeg ikke erfaringer med, men mener at huskeat der ligger nogle gamle tråde om det her på forum?? Det kan være du kan finde lidt inspiration til tilskud der?

 

Har også småtspisende skravl.

 

Jeg blander vådfoder og olie i tørfoderet - så ryger det ned!

 

Jeg har kun prøvet det billige vådfoder fra Brugsen, og det blev spyttet ud igen. Men tror da lige jeg vil forsøge mig med noget ordenligt i stedet for. God idé!

 

Jeg kunne i starten camouflere tørfoderet i leverpostej, men nu går den ikke længere - hun har gennemskuet mig :roll:

 

Søgte lige lidt på forum, og fandt denne opskrift på lækkert hjemmelavet foder - det ser da godt ud!

 

http://www.hunde-forum.dk/foder/453-hjemmelavede-madvarer-og-godbidder-til-hunden.html

 

Tusind tak for link Fluffy! Det ser spændende ud, og skal helt sikkert prøves :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har også en småtspisende hund.

Hendes tørkost står fremme hele tiden.

 

I dag har jeg så købt noget nyt til hende.

 

ZiwiPeak. Fik en prøve med hjem, og det har hun ædt. Selv mens hun var alene hjemme har hun spist, og det plejer hun ALDRIG at gøre.

 

ZiwiPeak Hjort

 

Gitte

 

Puha, det er godt nok dyrt :shock:

 

Har du prøvet Wolfsblut Blue Mountain?? Den vil de fleste kræsne hunde spise. ;-)

 

Jeg passede en meget kræsen/speciel hund her for noget tid siden. Hun spiste denne her med velbehag: Gourmix kraftmenu - vdfoder med fjerkr - benyttes som fuldfoder eller snack :banan:

 

Har ikke prøvet Blue Mountain varianten, så skriver den lige på "skal prøves listen". Prøvede Grey Peak varianten for noget tid siden, det ville hun SLET ikke have.

 

Har haft meget held med Davies kødruller (vådfoder) fra Tanifit. Er også nemt at have med at gøre:mrgreen:

 

Tak! Vil lige tjekke det ud :-)

 

Vi købte en hund nr 2. Sidegevinsten var, at småt-spiseren fik temmelig meget mere gang i tyggemusklerne....men det er muligvis en lidt radikal løsning på problemet :mrgreen:

 

God idé! Skriver det bag øret og gemmer det i "knaldgode-argumenter-for-at-få hund-nr. 2-arkivet" :blink:

 

 

Shoppede amok på Zooplus i går. Har bestilt forskellige varianter af Lukullus vådfoder, en lille pose Taste Of The Wild- High Prairie Canine, en lille pose Acana - Pacifica og en hel masse natursnacks og godbidder. Krydser fingre for, at noget af det falder i damens smag :roll::blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

(Kan fornemme at jeg ikke er den eneste herinde med en småtspisende hund.

 

Kaya er kun lige 1 år' date=' og har hørt at det ikke er unormal adfærd for en unghund, så jeg forholder mig positiv og forventer at det går i sig selv inden for det næste halve år.

 

Mit problem er bare hvordan vi håndterer det indtil?? Hun rør ikke sit tørfoder - vi har efterhånden været igennem mange forskellige mærker og proteinkilder, men lige lidt hjælper det.

Råt ville være perfekt, hun elsker det! Men det er desværre ikke en mulighed så længe vi bor på øde ø.

Vi har prøvet en periode med hjemmelavet ris/grøntsager/kylling eller fisk. Det glider ok ned. Her bliver jeg så bare bekymret for om hun får de vitaminer, mineraler etc. hun skal have?

 

Lige for tiden får hun rester og hjemmelavet. Jeg har helt opgivet at lokke tørfoder i hende. Hun boycotter alt mad som har rørt ved det.

 

Hun er ikke for tynd, men hun skal bestemt ikke tabe sig mere. Hun er også tjekket for indvoldsorm og hjerte/lungeorm.

 

Jeg er gået totalt i stå, og er ved at opgive. Er bange for at hun kommer til at leve af leverpostej resten af sit liv.

 

Er der nogen som har erfaringer med problematikken som vil dele? Og som måske har fundet den hellige gral?? Eller hvad man nu siger..

 

Og er der nogen der har forstand på fodertilskud? Har opgivet at sætte mig ind i det der med hundefoder, og har erklæret mig selv hjernelam på området. Kunne godt tænke mig at tilsætte "leverpostejen" et eller andet, så hun får det hun behøver mens hun

stadig vokser.null)[/quote']

 

Jeg læser lige med, for jeg står med det samme problem, med unghund :-(

Link til indlæg
Del på andre sites

Opdatering!

 

Vi har den sidste uges tid prøvet Lukullus vådfoder, med rimelig succes. Det ryger ned, men ikke hvis vi prøver at snyde tørfoder ned i det, desværre :(

 

Zaz-zaz's idé med hund nr. 2 virker genialt! Vi passede naboens hund i weekenden, og jeg har aldrig set kræet spise så hurtigt før. Jeg mener det er et tegn fra de højere magter om at vi skal have hund nr. 2. Kæresten er ikke overbevist :damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...