Ascha Skrevet September 18, 2008 Rapporter Share Skrevet September 18, 2008 Så lige denne "tingest" på nettet og blev nærmest lamslået over Cesar Millans "logik". Det er muligt at det bare er gået min næse forbi men jeg har adrig set noget lignende. http://cesarmillaninc.com/products/i-collar.php Hvis jeg nogensinde møder ham kunne jeg godt tænke mig at spørge, om det ikke bare ville være nemmere at lufte sin hund i et metalbur. Så har man da kontrol over alt!!!!!. Frygter lidt at den kære Millan opfinder fodlænker til hunde som det næste. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst snevinter Besvaret September 18, 2008 Rapporter Share Besvaret September 18, 2008 Så lige denne "tingest" på nettet og blev nærmest lamslået over Cesar Millans "logik". Det er muligt at det bare er gået min næse forbi men jeg har adrig set noget lignende. http://cesarmillaninc.com/products/i-collar.php Hvis jeg nogensinde møder ham kunne jeg godt tænke mig at spørge, om det ikke bare ville være nemmere at lufte sin hund i et metalbur. Så har man da kontrol over alt!!!!!. Frygter lidt at den kære Millan opfinder fodlænker til hunde som det næste. Ja, det er så han ikke skal blive ved med at flytte snoren op til lige under hagen...for der er hunden jo mest sensitiv synes han, og derfor skal snoren sidde der Og jo, han har travlt, eller rettere hans team, har travlt med at opfinde ting for ham. Det har været meget lukrativt for ham at komme i fjernsynet. Han sælger også foder og (vist nok) vand til hunde, for lige at nævne et par ting. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret September 18, 2008 Rapporter Share Besvaret September 18, 2008 vand? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst snevinter Besvaret September 18, 2008 Rapporter Share Besvaret September 18, 2008 Jeg har egentligt næsten lige så meget dårlig smag i munden over National Geographic, som sender hans program. De har fået så mange breve og information fra dyrlæger og hundekyndige, og burde fjerne hans show...men de tjener jo penge, så... ...de burde stå for noget, men nej - jeg ser ikke National Geographic mere. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ninjamor Besvaret September 18, 2008 Rapporter Share Besvaret September 18, 2008 Manden må have en diagnose er min mening.. :scared: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst wsg Besvaret September 18, 2008 Rapporter Share Besvaret September 18, 2008 Nu har jeg ikke set salgsvideoen på hans hjemmeside, men jeg har lidt svært ved at se ideen med de to nylonstykker med plastikplader på? Forhindrer de, at linen falder ned fra bag ørerne? Og hvad er ideen med plastikpladerne? MVH Wivian. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst snevinter Besvaret September 18, 2008 Rapporter Share Besvaret September 18, 2008 Nu har jeg ikke set salgsvideoen på hans hjemmeside, men jeg har lidt svært ved at se ideen med de to nylonstykker med plastikplader på? Forhindrer de, at linen falder ned fra bag ørerne? Og hvad er ideen med plastikpladerne? MVH Wivian. Ja. Det er faktisk et stykke tid siden at han kom frem med ideen. Mindst et par år. Men da han selv bruger teknikken med at tage en snor op under hagen/bag ørerne på hunden, når han går tur med den, og han ofte (altid) viser dette i hans show, så kom han så frem til denne løsning til de som vil bruge metoden. Han reklamerer for det produkt, samt hans videos og andet, i udsendelserne. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst wsg Besvaret September 18, 2008 Rapporter Share Besvaret September 18, 2008 Ja. Det er faktisk et stykke tid siden at han kom frem med ideen. Mindst et par år. Men da han selv bruger teknikken med at tage en snor op under hagen/bag ørerne på hunden, når han går tur med den, og han ofte (altid) viser dette i hans show, så kom han så frem til denne løsning til de som vil bruge metoden. Han reklamerer for det produkt, samt hans videos og andet, i udsendelserne. Nu har jeg "kun" set de afsnit, der blev sendt på dansk tv, men der syntes jeg da ikke, at linen nogensinde blev slap nok til at falde ned fra positionen..... Men man kan jo dårligt fortænke manden i at ville tjene penge... det vil vi alle jo gerne - der er bare den forskel, at de fleste af os ikke gør det på bekostning af dyrene/hundene...... Og nej, jeg er ikke tilhænger af ham. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst snevinter Besvaret September 18, 2008 Rapporter Share Besvaret September 18, 2008 vand? Ja, hold fast, for det er et langt navn: Dog Whisperer by Cesar Millan Healthy Bones Fortified Water for Adult Dogs http://www.amazon.com/Whisperer-Cesar-Millan-Healthy-Fortified/dp/B001D4Z91W Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst snevinter Besvaret September 18, 2008 Rapporter Share Besvaret September 18, 2008 Nu har jeg "kun" set de afsnit, der blev sendt på dansk tv, men der syntes jeg da ikke, at linen nogensinde blev slap nok til at falde ned fra positionen..... Men man kan jo dårligt fortænke manden i at ville tjene penge... det vil vi alle jo gerne - der er bare den forskel, at de fleste af os ikke gør det på bekostning af dyrene/hundene...... Og nej, jeg er ikke tilhænger af ham. Nej, det er jeg enig i - det er fint at han vil tjene penge. Men det er bare en skam at det er på denne måde. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret September 18, 2008 Rapporter Share Besvaret September 18, 2008 Ja, hold fast, for det er et langt navn: Dog Whisperer by Cesar Millan Healthy Bones Fortified Water for Adult Dogs http://www.amazon.com/Whisperer-Cesar-Millan-Healthy-Fortified/dp/B001D4Z91W hvor langt ude:roll: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst snevinter Besvaret September 18, 2008 Rapporter Share Besvaret September 18, 2008 hvor langt ude:roll: vandet har jeg ikke noget i mod, med mindre han bruger det til at sprøjte på hundene, menillusion collar'en den må ikke være sjov at have på... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ninjamor Besvaret September 18, 2008 Rapporter Share Besvaret September 18, 2008 Ja, hold fast, for det er et langt navn: Dog Whisperer by Cesar Millan Healthy Bones Fortified Water for Adult Dogs http://www.amazon.com/Whisperer-Cesar-Millan-Healthy-Fortified/dp/B001D4Z91W Specielt vand til VOKSNE hunde? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret September 18, 2008 Rapporter Share Besvaret September 18, 2008 vandet har jeg ikke noget i mod, med mindre han bruger det til at sprøjte på hundene, menillusion collar'en den må ikke være sjov at have på... jeg mener bare det er langt ude at folk hopper på det. Torturinstrumenter til dyr har jo alle dage været brugt, og det kan desværre ikke overraske nogen at en som ham ville opfinde endnu et i rækken. Var selv rigtig vred da jeg så linket sidste år. Men at k¢be specielt flaskevand til sin hund, så skal man da vist være godtroende amerikansk husmor Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
BlackGSD Besvaret September 18, 2008 Rapporter Share Besvaret September 18, 2008 jeg mener bare det er langt ude at folk hopper på det. Torturinstrumenter til dyr har jo alle dage været brugt, og det kan desværre ikke overraske nogen at en som ham ville opfinde endnu et i rækken. Var selv rigtig vred da jeg så linket sidste år. Men at k¢be specielt flaskevand til sin hund, så skal man da vist være godtroende amerikansk husmor Har også set at de sælger specielt hundevand i MaxiZoo Der er mange måder at tjene penge på... men gad vide hvor mange der rent faktisk køber det :hmm::stupid: Ascha: Nej nej, det er da ikke nok bare at lufte hunden i et metalbur, det er langtfra sikkert nok, der skal først ligges strøm i tremmerne og så pigge pegene ind mod hunden, tænk hvis hunden jo bare smadrer buret (ironi kan være anvendt i indlægget... :5up: ) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Imba Besvaret September 18, 2008 Rapporter Share Besvaret September 18, 2008 Specielt vand til VOKSNE hunde? Ja jaaaaaaaaa... og (citat fra hjemmesiden): "Natural herb flavor - dogs love!" Så bliver det ikke bedre............. Har også set at de sælger specielt hundevand i MaxiZoo Der er mange måder at tjene penge på... men gad vide hvor mange der rent faktisk køber det :hmm::stupid: Ascha: Nej nej, det er da ikke nok bare at lufte hunden i et metalbur, det er langtfra sikkert nok, der skal først ligges strøm i tremmerne og så pigge pegene ind mod hunden, tænk hvis hunden jo bare smadrer buret (ironi kan være anvendt i indlægget... :5up: ) Ej hør nu her- hvis du spurgte ham, skulle hunden jo have MASSER af motion. Det er hans aktivitet til dem. Men hvis du man foreslog ham ovenstående bur, men LØBEBÅND i, så var han helt sikkert klar på den :5up: :5up: :5up: (argh ) Og for at kommentere på linket- jeg synes det er DYBT åndssvagt, og jeg fatter ikke, at nogen hopper på den. Eller det gør jeg jo så alligevel, når hans programmer gladeligt bliver sendt, og dermed påvirker folk, der bare ikke ved bedre... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ascha Besvaret September 18, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 18, 2008 Nu har jeg ikke set salgsvideoen på hans hjemmeside, men jeg har lidt svært ved at se ideen med de to nylonstykker med plastikplader på? Forhindrer de, at linen falder ned fra bag ørerne? Og hvad er ideen med plastikpladerne? MVH Wivian. Hvis du klikker ind på linket er der en lille skærm, hvor du kan se hans instrument demonstreret. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ascha Besvaret September 18, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 18, 2008 Ej hør nu her- hvis du spurgte ham, skulle hunden jo have MASSER af motion. Det er hans aktivitet til dem. Men hvis du man foreslog ham ovenstående bur, men LØBEBÅND i, så var han helt sikkert klar på den :5up: :5up: :5up: Nåeh ja.*GGG* Eller måske bare et bur uden bund i. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Zaz-zaz Besvaret September 18, 2008 Rapporter Share Besvaret September 18, 2008 Ok, stille og roligt: HVAD er præcis det forfærdelige i den der halsbåndstingest i videoen ? Jamen, sandt at sige fatter jeg det ikke...altså jeg fatter slet ikke ideen. Hvad er det skrækkelige og hvorfor vil hunden gå pænt med det der monstrum om halsen ??? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Jane Besvaret September 18, 2008 Rapporter Share Besvaret September 18, 2008 Jeg fatter hellere ikke ideen med halsbåndet, syntes mest det ligner et middelalderligt stykke toturinstrument. Men jeg var også blevet overrasket hvis CM var kommet frem med noget, som jeg syntes var anvendelig. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst scheindel Besvaret September 18, 2008 Rapporter Share Besvaret September 18, 2008 på bunden af siden er denne text: "WARNING: If your dog's neck measures less than 13 inches at the base, or your dog weighs less than 18 lbs, you should NOT use the collar. The Illusion collar is not intended for puppies under one year of age. Dogs with any breathing problems, such as "pushed-in faces" that restrict breathing; dogs with trachea or throat problems, such as Pomeranians; and dogs with elongated, overly slender necks, such as Greyhounds, should NOT use the collar. Consult your local professional or veterinarian for further advice." hvis man ikke før syntes at det så lidt voldsomt ud, så burde det være en tip-off om at dette ikke er noget, som er godt for hunden... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ascha Besvaret September 18, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 18, 2008 Ok, stille og roligt: HVAD er præcis det forfærdelige i den der halsbåndstingest i videoen ? Jamen, sandt at sige fatter jeg det ikke...altså jeg fatter slet ikke ideen. Hvad er det skrækkelige og hvorfor vil hunden gå pænt med det der monstrum om halsen ??? Halsbåndet har stivere der holder det øverste halsbånd deroppe hvor det gør rigtig ondt (lige bagved ørerne). Og det er i det øverste halsbånd at snoren sættes i. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst scheindel Besvaret September 18, 2008 Rapporter Share Besvaret September 18, 2008 Ok, stille og roligt: HVAD er præcis det forfærdelige i den der halsbåndstingest i videoen ? Jamen, sandt at sige fatter jeg det ikke...altså jeg fatter slet ikke ideen. Hvad er det skrækkelige og hvorfor vil hunden gå pænt med det der monstrum om halsen ??? idéen er, at halsbåndet sørger for at holde et kvælerhalsbånd høgt oppe over nakken, hvor det gør mest ondt på hunden, hvis du hiver til i det, og hvor hunden ikke har nogle kræfter til at trække i snoren. så slipper man for hele tiden selv at flytte det op. hunden vil gå pænt, ikke fordi den bliver trænet til det, men fordi at den: ikke kan trække ret meget bliver tvinget at følge mennesket fordi den ikke kan yde modstand. hvis den prøver at trække, eller vender på hovedet, stopper op, sænker hovedet, eller på anden måde ikke helt følger mennesket, strammer kvælerhalsbåndet på det sted på halsen, hvor den er som mest følsom -smærte. lagde også mærket til, at i videon hvor han presenterer halsbåndet, er det netop den hiven i snoren han rekommenderer så snart hunden gør noget den ikke skal. han siger intet om at hunden med tiden vil lære at gå pænt (for det er tvivlsomt om den vil), bara at man med det her halsbånd kan kontrollere hunden ved at hive i snoret sidlæns hvis den f ex "kigger på noget den skal ignorere", eller opad, hvis den "skal stoppe op" eller gå langsommere. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Zaz-zaz Besvaret September 18, 2008 Rapporter Share Besvaret September 18, 2008 Vor Herre til hest eller æsel var det nu...altså bare endnu en overspringsmetode så man slipper for arbejdet med at lære sin hund at gå pænt i snor. Oh well, det skal da nok blive et hit som så mange andre finurligheder. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret September 18, 2008 Rapporter Share Besvaret September 18, 2008 "WARNING: If your dog's neck measures less than 13 inches at the base, or your dog weighs less than 18 lbs, you should NOT use the collar. The Illusion collar is not intended for puppies under one year of age. Dogs with any breathing problems, such as "pushed-in faces" that restrict breathing; dogs with trachea or throat problems, such as Pomeranians; and dogs with elongated, overly slender necks, such as Greyhounds, should NOT use the collar. Consult your local professional or veterinarian for further advice." hvis man ikke før syntes at det så lidt voldsomt ud, så burde det være en tip-off om at dette ikke er noget, som er godt for hunden... Nå, gudskelov, så slipper Tyson. Hvordan er det lige, at Cesar har fået slået sig stort op som hundeadfærdsekspert og gud fri mig som "hundelytter"? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts