Hop til indhold

min hund bruger sutteklud!


Gæst Puddi
 Share

Recommended Posts

Ja hun bruger en gammel pude hvor hun putter hjørnet i munden og ligesom sutter/diger på den. Hun har gjort det de sidste par uger, men har altid haft for vane at ligge med en pude eller tæppe i munden når hun putter/skal sove. Men der har hun bare holdt fast i det, hvor hun nu sutter løs.

Er det normalt?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja hun bruger en gammel pude hvor hun putter hjørnet i munden og ligesom sutter/diger på den. Hun har gjort det de sidste par uger, men har altid haft for vane at ligge med en pude eller tæppe i munden når hun putter/skal sove. Men der har hun bare holdt fast i det, hvor hun nu sutter løs.

Er det normalt?

 

Freja gjode det samme ..Ofte et håndkæde.Det er taget af her efter første løbetid.

Link til indlæg
Del på andre sites

Man ved, at hvalpe som ikke har fået opfyldt deres diebehov hos tæven ofte udvikler dien på genstande og pudsigt nok opstår denne adfærd ofte først ved et årsalderen, hvilket er sværere at forklare.

 

Hvis din hund ikke virker manisk omkring det, er der intet problem i det.

 

Jeg har set en voksen hund som suttede på et bestemt tæppe og kun på det. Hvis tæppet blev fjernet var der intet afsavn overhovedet. Selve tæppet triggede diemotivationen :-) og det kan være forklaringen på hvorfor nogle hunde sutter på en bestemt ting, noget ved dene tings struktur får dierefleksen op i dem...

 

Pelle "dier" ret ofte i søvne, altså bare suttebevægelserne med munden, han er 6 år nu

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ikke noget problem, jeg synes egentlig bare det ser sødt ud:-)

Undrede mig bare over at hun er begyndt på det her efter hun er blevet 1 år.

Men måske hun ikke har fået dækket det behov som lille.

Link til indlæg
Del på andre sites

Smilla har en bestemt bamse som hun tit ligger med i munden, når hun soven. Hun laver sådan nogle hakkebevægelser med sit hovedet ned i den samtig med hun holder fast (med 3 sekunders intervaller). Jeg har egentlig troet at det var en skalgs ''sidste krampetrækninger'' inden hun skulle sove, ovenpå at hun har leget vildt og voldsomt med bamsen (og nogle gange humpet den lidt). Men nu tror jeg da nærmere hun diger, som I skriver...

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Min hundemand han sutter på sin bamse - I aften har der været en mindre krise fordi jeg blev nød til at vaske Bamse.

Jeg måtte fyre op i brændeovnen for at få Bamse tør igen og mens vi ventede på det, så lå hundemanden og kiggede op på Bamse på tørresnoren :)

 

Jeg fandt jo så at det simpelthen er Bamse der trigger behovet for at "die", for han fik jo en substitut, men den kunne altså ikke bruges :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Katla har også en bamse hun dier på, men tror bestemt ikke det er fordi hun manglede det som hvalp. Bamsen hedder Fluffy og af og til skal hun have den med i seng også. Det er glasøjet på Fluffy hun dier på og kan vende og dreje den, indtil den ligger rigtigt i forhold til hende. Det er SÅ sødt og hun ser meget afslappet ud når hun gør det...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...