Hop til indhold

Hanhund søges til parring


Gæst Sortemosegaard
 Share

Recommended Posts

Gæst Sortemosegaard

Hej jeg søger en hanhund til parring. Grunden til jeg søger her er at min tæve har AD2 og må ikke parres med en bernersenne fra foreningen da de så bliver smidt ud. Men DKK vil gerne reg hvalpene. Derfor søges en hanhun med AD 0 HA A. kontakt pr telefon 21579919. Tæven er klar til parring. Hun har 9 dagen idag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej jeg søger en hanhund til parring. Grunden til jeg søger her er at min tæve har AD2 og må ikke parres med en bernersenne fra foreningen da de så bliver smidt ud. Men DKK vil gerne reg hvalpene. Derfor søges en hanhun med AD 0 HA A. kontakt pr telefon 21579919. Tæven er klar til parring. Hun har 9 dagen idag.

 

Hvis hun er avlsgodkendt hvorfor må hun så ikke parres med en bernesennen fra foreningen? :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sortemosegaard

Puha det er sku svært at søge her inde uden at skulle forklare en masse.

Vdr berner sennen ja der er problemer med albuerne. Jeg har for ca 5mdr siden købt denne tæve på nu 4 år. Som værene avlsgodkendt. Hvilke hun også er. Her pr. 1/6 2012 er der kommet nye regler vdr AD som nu kun er tilladt med 0 og 1 i avlen med stamtavle fra berner klubben. MEN dkk laver stamtavle hvor tæven har AD 2. Så det er simpelthen fordi der er to foreninger der ikke har samme regler. Jeg er avler af boxer iforvejen og har selv kennel mærke også.

Jeg ved nu rigeligt om avl. Og ja AD2 kan gives vidre til hvalpene. M;en hvem siger ikke også det kan blive til noget positivt......

Jeg søger en hanhund og ikke en debat og avl.....

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg søger en hanhund og ikke en debat og avl.....

Som helt ny bruger herinde må du jo nok finde dig i, at vi er nogle, der stiller dig spørgsmål, eftersom vi jo endnu ikke kender dig. Dette gøres ikke for at irritere dig, men for at forstå, hvorfor i alverden du vil avle på en hund med AD 2, skønt du er bekendt med, at der er vrøvl med berneralbuerne.

 

En anden ting er så, at du er på hanhundejagt i hvad man vist godt kan kalde sidste øjeblik. Tæven er et stykke inde i sin løbetid, men du har haft hende i et lille halvt års tid. Det virker lidt usædvanligt, synes jeg, at en opdrætter ikke er ude i god tid, når vedkommende ønsker sin hund parret?

 

Nå, du vil ikke debattere, skønt dette er et debatforum, så jeg daffer da bare lige så stille ud igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sortemosegaard

Har skam fundet hanhunden. Men grundet den nye regl fra 1/6 2012 vil hanhunde ejer ikke parre min tæve. Da han ricikere at blive smidt ud af bernersenne klubben. Hvilke i mine øjne er fuld stændig tåbeligt da de nu åbner døren for at krydse eller avle uden stamtavle. Jeg mener nu en stamtavle er mere værd end ingen....

Link til indlæg
Del på andre sites

Puha det er sku svært at søge her inde uden at skulle forklare en masse.

Vdr berner sennen ja der er problemer med albuerne. Jeg har for ca 5mdr siden købt denne tæve på nu 4 år. Som værene avlsgodkendt. Hvilke hun også er. Her pr. 1/6 2012 er der kommet nye regler vdr AD som nu kun er tilladt med 0 og 1 i avlen med stamtavle fra berner klubben. MEN dkk laver stamtavle hvor tæven har AD 2. Så det er simpelthen fordi der er to foreninger der ikke har samme regler. Jeg er avler af boxer iforvejen og har selv kennel mærke også.

Jeg ved nu rigeligt om avl. Og ja AD2 kan gives vidre til hvalpene. M;en hvem siger ikke også det kan blive til noget positivt......

Jeg søger en hanhund og ikke en debat og avl.....

Må jeg spørge hvad dit opdræt hedder?

 

Og ja AD2 kan gives vidre til hvalpene. M;en hvem siger ikke også det kan blive til noget positivt......

Jeg håber du giver denne information videre til dine hvalpekøbere. Muligvis AD i svær grad... men det KAN jo også blive til noget positivt.

Det plejer at være en sællert!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forstår ikke, at man som opdrætter/kennel ønsker at lave kuld på en hund "bare fordi man kan" (i dette tilfælde hvor tæve er avlsgodkendt - men det skal være ad bagvejen)? Min antagelse var, at kenneler netop var dem som går i front for at lave sunde hunde, og arbejder imod at kunne være et godt eksempel og fremvise flotte (og sunde) hunde inden for deres respektive racer?

 

Og jeg forstår sket ikke, at du nærmest opfordrer til tavleløs avl, hvis man har en hund som ikke kan godkendes indenfor eget avlsforbund?

 

"Skide være med sundheden... Lad os få nogle hvalpe på den hund!" .... Er det ikke lidt det du skriver? Igen, forstår dig ikke? Hvordan kan du som opdrætter - med et kennelmærke (går ud fra at det ikke er noget man bare lige får?) - have den holdning?

Link til indlæg
Del på andre sites

Puha det er sku svært at søge her inde uden at skulle forklare en masse.

 

Nej, ikke hvis det man skriver lyder fornuftigt.

 

Det du har gang i.. det giver ikke rigtigt nogen mening. Tæven er avlsgodkendt men er ikke alligevel, den har AD 2, du søger en tilfældig hund kort før hun bliver højløbsk og hvalpene må gerne blive registreret ved DKK :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

der er vist ingen der bliver strittet ud af berner sennen klubben for dét der. Tavlen bliver bare uden berner sennen klubbens påtegning.

 

Avlsrestriktioner - Dansk Berner Sennen Klub

 

 

 

Uanset er de vist ikke vanvittig seriøst dels at søge hanhund med så kort varsel, og dels at ønske hunden parret efter at have ejet kræet så kort tid. Men who cares. Der bliver avlet med hovedet under armen overalt. én fra eller til gør vist hverken fra eller til.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

  • 10 months later...
Gæst bamse

men måske du kan hjælpe mig..

bamse min dejlige han vejer 42,6 nu er det nok da han jo først er fuldvoksen som 2-3årige

jeg kan mærke hans ribben når jeg køre langs siden på ham men er stadig en bekymret mor om han nu får det mad han skal have for han vil ikke spise

medmindre vi er på den mark sammen med andre hunde.. kan du give et godt råd til mig??

Link til indlæg
Del på andre sites

men måske du kan hjælpe mig..

bamse min dejlige han vejer 42,6 nu er det nok da han jo først er fuldvoksen som 2-3årige

jeg kan mærke hans ribben når jeg køre langs siden på ham men er stadig en bekymret mor om han nu får det mad han skal have for han vil ikke spise

medmindre vi er på den mark sammen med andre hunde.. kan du give et godt råd til mig??

 

Velkommen til :-)

Tråden er et år gammel. Hvis du har spørgsmål ang. din hund, så er det en god ide at lave en ny tråd.

 

/Mette

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...