Gæst BongoJungle Skrevet September 18, 2008 Rapporter Share Skrevet September 18, 2008 I morgen til middag, tager Diesel og jeg vores sidste afsked. Livet stinker! Og jeg har taget beslutningen om at give Diesel fred, han har det ikke godt. Nogen kan måske huske mit indlæg om Diesel's hjerneskade. Jeg har altid vidst at han ikke ville blive gammel, men ville gøre det så godt for ham som jeg kunne. Nu kan jeg desværre ikke gøre mere, han får det værre og værre, nærmest dag for dag nu. Jeg er meget splittet. For på den ene side føler jeg at jeg har givet ham et godt liv så længe jeg kunne kunne stå inde for hvordan han havde det. Jeg ved at han var heldig at ende hos mig, for i mange andre hjem havde han nok ikke blevet et halvt år. Men på den anden side føler jeg at jeg fejler, ikke slår til, giver op. Og det på bekostning af Diesel's liv! Det er virkelig en hård beslutning for mig, og jeg har også udskudt den så langt som jeg overhovedet kunne. MIne hunde er mit liv. Bogstavligttalt er de den eneste familie jeg har, og lige nu føler jeg mig palle alene i verden. Ville bare lige have lidt tanker ud. Ved ikke hvad jeg skal stille op med mig selv lige nu. Jeg vil IKKE, men ved jeg bliver nødt til det. Det er det bedste for ham. Det gør så ubeskriveligt ondt! :megaked::megaked: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
chr68866 Besvaret September 18, 2008 Rapporter Share Besvaret September 18, 2008 :ae::ae::ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gryn Besvaret September 18, 2008 Rapporter Share Besvaret September 18, 2008 Du får en masse af dem her :ae::ae::ae: Ja det er hårdt, og alle dine kender jeg selv til. Det er nemt at sige man skal lade være med at tænke sådan. Diesel har haft det godt hos dig, du har gjort en masse for ham. Nu kan du ikke gøre mere, og jeg synes det er stærkt du kan erkende det. Det er en svær beslutning, men jeg er sikker på Diesel vil takke dig, også for det gode liv du har givet ham. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Nazak Besvaret September 18, 2008 Rapporter Share Besvaret September 18, 2008 Det er altid hårdt at skulle sige farvel. Og især når det sker alt for tidligt. Føler med dig :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Miska Besvaret September 18, 2008 Rapporter Share Besvaret September 18, 2008 Puha, ja det er altid hård at sige farvel til sine højt elskede dyr. Føler virklig med dig:ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Tanten Besvaret September 18, 2008 Rapporter Share Besvaret September 18, 2008 Du har da ikke fejlet - du har gjort det eneste rigtige, nemlig lagt egoismen væk og taget den beslutning der er bedst for din hund. Nogle gange er fred den bedste løsning og det bedste man kan gøre for sin hund :ae::ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst BongoJungle Besvaret September 18, 2008 Rapporter Share Besvaret September 18, 2008 Jeg kan bare ikke lade være at tænke om jeg nu også har gjort alt jeg kunne og samtidig ved jeg at det er det bedste at give ham fred. Hvorfor skal det gøre så satans ondt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Nollike Besvaret September 18, 2008 Rapporter Share Besvaret September 18, 2008 Det kan være at vi skal udråbe i morgen til sørgedag på HF når der ligefrem er hele 2 medlemmer der skal sige farvel til deres hunde Jeg er rigtig ked af det på dine vegne, det er en svær beslutning! :megaked:Hvis du mener at det er det rigtige, så ER det det rigtige for ham, DU kender din hund bedst! :ae: Og det er flot at lægge egoismen til side og gøre hvad der er bedst for hunden. :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Tanten Besvaret September 18, 2008 Rapporter Share Besvaret September 18, 2008 Jeg kan bare ikke lade være at tænke om jeg nu også har gjort alt jeg kunne og samtidig ved jeg at det er det bedste at give ham fred. Hvorfor skal det gøre så satans ondt Det gør ondt fordi det skal det gøre Hvis det ikke gjorde det ville Diesel jo ikke have fyldt nok i dit liv Det gælder om at stoppe mens legen er god og du stadig kan sige til dig selv: Jeg har gjort hvad jeg kunne inden for de rammer jeg syntes er OK at tilbyde hunde. Man skal lade hunden komme herfra mens den stadig har det godt, eller så godt som den nu kan have det i den situation den nu er i. :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Jane Besvaret September 18, 2008 Rapporter Share Besvaret September 18, 2008 Jeg forstår dine tanker. Det er forfærdelig at skulle gøre sig til herre over liv og død for sin elskede hund. Men jeg ved at når du i morgen lader Diesel få fred, så gør du hvad der er bedst for ham. Der findes ingen ord der kan trøste, men du skal vide at jeg føler med dig og sender dig mange varme tanker. :ae::ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Dogue1 Besvaret September 18, 2008 Rapporter Share Besvaret September 18, 2008 :ae::ae::ae::ae::ae::ae::ae::ae::ae::ae::ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst BongoJungle Besvaret September 18, 2008 Rapporter Share Besvaret September 18, 2008 Det gør ondt fordi det skal det gøre Hvis det ikke gjorde det ville Diesel jo ikke have fyldt nok i dit liv Det gælder om at stoppe mens legen er god og du stadig kan sige til dig selv: Jeg har gjort hvad jeg kunne inden for de rammer jeg syntes er OK at tilbyde hunde. Man skal lade hunden komme herfra mens den stadig har det godt, eller så godt som den nu kan have det i den situation den nu er i. :ae: Jamen du har ret. Følensen af at skille sig af med halvdelen af sin familie føles ikke godt. Ej, nu må jeg holde op med det her selvønk. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Tanten Besvaret September 18, 2008 Rapporter Share Besvaret September 18, 2008 Jamen du har ret.Følensen af at skille sig af med halvdelen af sin familie føles ikke godt. Ej, nu må jeg holde op med det her selvønk. Man må gerne syntes det er synd for mig selv Så længe du også ved det er den højeste kærlighedserklæring du vise din hund. Nemlig at den ikke skal have flere dårlige dage. Jeg er sikker på at Diesel har flere dårlige dage end han har gode dage, ellers var det ikke den beslutning du nu havde taget. Det bliver aldrig en god følelse :ae: Men du vil garanteret blive glad for den beslutning du har taget, når det hele er kommet på afstand og du ikke har dårlig samvittighed over for Diesel når han har endnu en dårlig dag :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst BongoJungle Besvaret September 18, 2008 Rapporter Share Besvaret September 18, 2008 Man må gerne syntes det er synd for mig selv Så længe du også ved det er den højeste kærlighedserklæring du vise din hund. Nemlig at den ikke skal have flere dårlige dage. Jeg er sikker på at Diesel har flere dårlige dage end han har gode dage, ellers var det ikke den beslutning du nu havde taget. Det bliver aldrig en god følelse :ae: Men du vil garanteret blive glad for den beslutning du har taget, når det hele er kommet på afstand og du ikke har dårlig samvittighed over for Diesel når han har endnu en dårlig dag :ae: Jeg ville bestemt ikke havde taget denne beslutning hvis det ikke var det eneste rigtige. Ja, når den værste sorg har lagt sig så vil jeg sikkert være mere sikker på min beslutning. Nu har Labell bare at blive 40 år, mindst!!! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst PPP-Pero Besvaret September 18, 2008 Rapporter Share Besvaret September 18, 2008 :ae::ae::ae::ae::ae::ae::ae::ae: Hvor er det forfærdeligt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
a9 Besvaret September 18, 2008 Rapporter Share Besvaret September 18, 2008 Det gør mig uendelig ondt, at du har været nødt til træffe denne beslutning :ae: :ae: Jeg ved præcis hvilke tanker og overvejelser, der suser rundt i hovedet på dig, og jeg ved, at du har vendt og drejet alt hundredevis af gange for at finde det mindste tegn der retfærdiggøre at beholde Diesel hos dig, bare lidt længere :ae: Men til sidst kan det bare ikke retfærdiggøres længere, og man er tvunget til at tage den beslutning, der er det barmhjerteligste for hunden, og idet øjeblik man sætter hundens tarv højere end ens egne behov, idet øjeblik viser man sin sande kærlighed - hvilket virker totalt fornuftstridigt, for hvordan kan det være kærlighed at ende et elsket liv Men det ér det, og det må du aldrig tvivle på :ae: :ae: Mine tanker vil følge dig i morgen :ae: :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Stjernetosse Besvaret September 18, 2008 Rapporter Share Besvaret September 18, 2008 Er ked af at du har været nødt til at tage denne svære beslutning :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
ridiger Besvaret September 18, 2008 Rapporter Share Besvaret September 18, 2008 Jeg er ikke så god til at komme med vise ord i sådanne situationer. Men en masse :ae: :ae: :ae: :ae: :ae: skal du have. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Flaffy,Zozo,Luna Besvaret September 18, 2008 Rapporter Share Besvaret September 18, 2008 Hvor er det bare en sørgelig nyhed :ae::ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst T_Martinsen Besvaret September 18, 2008 Rapporter Share Besvaret September 18, 2008 Det er jeg ked af at høre. End ikke tusind ord, ville kunne hjælpe dig, men jeg kan give dig en masse af disse :ae: :ae: :ae: :ae: :ae: :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst snevinter Besvaret September 18, 2008 Rapporter Share Besvaret September 18, 2008 Jeg kan godt huske, at du har skrevet om det før, men sikke nogle tunge tanker du har gået med :ae: Det sidste du har lyst til, er at sige farvel til Diesel....derfor, er dette tidspunkt måske netop det rette tidspunkt for jer at sige farvel til hinanden. For hvis du havde kunnet finde en bedre løsning, så havde du gjort det. Jeg tror det er næsten umuligt at tage en beslutning som denne uden at have tvivl. Tvivlen er nok tæt forbundet med den kærlighed man har til sin bedste ven. Man forsøger at finde grunde til, hvordan man kan beholde, og ikke miste. Jeg er ked af det for dig...hvor må det gøre ondt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
BlackGSD Besvaret September 18, 2008 Rapporter Share Besvaret September 18, 2008 Jeg ved præcist hvordan du har det Man føler sig enormt magtesløs, og gal over hvor uretfærdigt man føler det er... Og de tanker omkring hvorvidt man virkelig har gjort det godt nok/rigtigt, de er så helvedes hårde... Men det er den rigtige beslutning du tager, du gør din hund en tjeneste - nemlig at give den fred og ikke skulle leve med de konsekvenser hans skade har, for det påvirker jo helt sikkert også ham... Jeg føler virkelig med dig, og du er helt velkommen til at sende en pb hvis du har brug for det - jeg skal det samme igennem i morgen, og forstår dig fuldt ud Det er bare så pisse hårdt, og man føler bare ikke at noget giver mening Men godt at du har Labell, og hun har sikkert også svært ved ligeså pludselig at blive enehund - så brug I to tiden sammen i morgen efter den hårde afsked, det er måske det eneste der hjælper efter sådan en hård omgang. Mange af disse :ae: :ae: :ae: til jer alle tre, føler med dig Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret September 18, 2008 Rapporter Share Besvaret September 18, 2008 Nej, ikke også dielsel:megaked: Nu vil vi altså ikke have en stime igen, det har nogen af os jo været "med til " før:cry: åh hvor er jeg ked af det på dine vejne:ae: Jeg er sådan et tudefjæs, så den anden dag, da jeg hørte en sørgelig sang og samtidig kom til at tænke på kimba, så begyndet jeg at Nu kan jeg så også tude over Diesel. Ikke at det hjælper dig, at jeg kan sætte mig ind i hvordan det må være at sige farvel til sin hund på den måde, men du skal vide at vi er mange der forstår hvordan du har det:ae::ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
cs-dumle Besvaret September 18, 2008 Rapporter Share Besvaret September 18, 2008 Nej, hvor er det altså synd Du har gjort det du kunne og har givet Diesel et rigtig godt liv. Du skal bestemt ikke have dårlig samvittighed, du skal være glad for at han kom til dig og fik et godt liv :ae: Jeg føler virkelig med dig :ae: men det er det rigtige du gør :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret September 18, 2008 Rapporter Share Besvaret September 18, 2008 Ved slet ikke hvad jeg skal sige...! Det er bare så trist! Masser af :ae: til jer alle 3! Og så må du og Labell passe godt på hinanden! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts