Hop til indhold

Muskelbassedagen


Umulia
 Share

Recommended Posts

Det har jo ikke noget med loven at gøre. Det er fordi "muskelhunde" er blevet synomymt med en "Connie og Brian-hund".

Ligesom tramp stamps/amager nummerplader - først var det vildt hot, så blev det lavstatus. Sådan går det med ting, der ikke har anden funktion end prestige.

 

Det skrev jeg heller ikke noget om. Jeg skrev at 'Nogen ville måske bruge det fremhævede, som argument for at loven har virket' ikke at det rent faktisk hænger sådan sammen. Vi ved vel alle at det ikke altid er sandheden der bliver brugt til at argumentere det ene eller andet synspunkt. Det gælder både mht. listehunde og alle mulige andre ting i denne verden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Frådende monstre eller ej, så ER de opdrætter med henblik på aggressioner, og de ligger altså fortsat i flere af dem. Deraf problemet med alle de blandinger, for ingen aner hvilket ophav de har.

 

Jeg siger ikke at de er frådende monstre, men nogle af dem tåler ikke hunde af samme køn. og nogle tåler slet ikke hunde, og det skal respekteres.

 

Til specialty, vader de så også bare ind og slipper en masse voksne hunde løs, og satser på at alt går fint? For så vil jeg nok mene at de er ret så gakkede.

 

Vi er for så vidt enige om at dårlig avl er et reelt problem...ligesom de hunde der er kommet hertil i en hjulbrønd...:-(

 

 

Har heller ikke set nogen hunde i dag, som er blevet sluppet løs?

 

Edit: ved forresten godt DU ikke siger de er frådende monstre...:kys:....men det er desværre en ret udbredt fordom...når jeg fortæller andre hvilke hunde jeg har, bliver det første spørgsmål altid noget i stil med "er den ikke farlig?" pakket ind i diverse afskygninger....

 

heldigvis oplever jeg også rigtig meget nysgerrighed...:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes også det er synd for hundene at de skal gå med mundkurv og aldrig må gå løs, det er jo ikke sådan et hundeliv skal være. Det er ikke fair. :(

 

Men jeg tror mange hundeejer til den type hund er blevet lettere parnoide og føler sig voldsomt trådt på, egentlig med god grund.

 

For nogen tid siden da jeg gik med Teitur mødte vi en dame med en ammstaffligende hund, og jeg trækker Teitur til siden, ikke fordi det er en ammstaff, men af almindelig høflighed og fordi jeg ikke kunne se om det var en han eller hun og Teitur brød sig bestemt ikke om at hilse på herrehunde i snor. Lige da jeg trækker til side, råber hun " den gør sku ikke noget bare fordi det er en kamphund " øh det har jeg da hellere aldrig sagt. Rolig rolig.

 

Altså det VIRKER som om mange har et behov for at bevise at deres hund ingenting gør, sagtens kan lege med alt og alle og sidde i en rundkreds med små børn, hvortil jeg tænker at det har jeg for det første aldrig sagt den ikke kunne og selv hvis den ikke kunne ville det også være fair. Ikke alle hunde kan med andre hunde eller små børn for den sags skyld.

Nej, det har du ret i. Men den er sørme svær. For vi synes jo det er helt fair, hvis de her hunde ikke kan med andre. Og jeg kunne aldrig finde på at se ned på en ejer og hans/hendes hund, hvis det ikke lige var den mest sociale hund i verden. Men det er der nok mange andre, der kunne - og en listehund skal ikke træde ret meget ved siden af, før det bliver blæst op til noget kæmpe stort.

 

Så på den måde forstår jeg godt, at man kan have behov for at vise omverden, at det ikke er så slemt. På den anden side kan jeg også godt forstå, hvis det bliver lidt trættende, at man skal have skudt i skoene, at man har et problem med dem, når man slet ikke har det.

Det er lidt ligesom, når Muhammed råber op om racisme, når han får en dårlig karakter i skolen. Så er læreren racist, selvom alle andre elever ville have fået samme karakter ud fra samme præstation.

Man er automatisk imod kamphunde i nogens øjne, selvom man bare opfører sig som man ellers altid gør overfor alle andre hunde.

 

Og det er jo altid nederen, når folk trækker det kort :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kæft en måge ham der sætter den til at dingle...ej nej nej...

 

træner selv springpole, men det der er jo bare dumt....

 

Især hans udsagn om at så behøver han ikke at gå så meget med den, den får flotte muskler, den kan hænge der hele dagen hvis den får godt fat:shock:

 

Og pigen der snakkede om 'muskelhunde racen':lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kæft en måge ham der sætter den til at dingle...ej nej nej...

 

træner selv springpole, men det der er jo bare dumt....

 

Ja.

Temmelig OT, men... alle måger på Fyn har bare den der fritz. Min søn og jeg morer os med at tælle dem når vi er i byen :lol: Er det et landsdækkende fænomen?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Især hans udsagn om at så behøver han ikke at gå så meget med den, den får flotte muskler, den kan hænge der hele dagen hvis den får godt fat:shock:

 

Og pigen der snakkede om 'muskelhunde racen':lol:

 

til hans forsvar vil jeg sige at han nok bare har misforstået springpole-træningsmetoden, som indebærer noget lignende, men med hundens ben på jorden så den får trænet det meste af kroppen....det bruges bl.a. til weightpull....

 

Men jeg synes det er decideret dumt når den hænger der og dingler kun i munden...så jeg er ked af at vi skal repræsenteres af sådan en fyr....hehe....

 

Hele muskelhunde-begrebet er ubrugeligt i mine øjne(undskyyyyld Umulia)...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...