Hop til indhold

Muskelbassedagen


Umulia
 Share

Recommended Posts

Vidste I at det i dag var "muskelbassedag"?

 

Jeg går ud fra at det er blevet organiseret på facebook, så det er muligt at jeg er den eneste, der ikke har opdaget noget :genert: Men så lige et indslag i Nyhederne.

 

Var nogle H-F'ere med? Og hvad synes I om idéen?

 

http://www.bricksite.com/danskmuskelhundeunion/arrangementer

Link til indlæg
Del på andre sites

Var ikke med men har hørt om det. Synes egentlig idéen er god nok. Men hvis vi "almindelige" mennesker skal acceptere de hunde er det ikke nok at sådan en dag blivet afholdt. Så hedder det hundekørekort. De tiltrækker stadig, som oftest, dem som kun har dem for at se farlige ud og det er jo netop der de rent faktisk bliver farlige. Men måske er der enkelte der får øjnene op for at de ikke alle er blodtørstige dræbermaskiner. :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Var ikke med men har hørt om det. Synes egentlig idéen er god nok. Men hvis vi "almindelige" mennesker skal acceptere de hunde er det ikke nok at sådan en dag blivet afholdt. Så hedder det hundekørekort. De tiltrækker stadig, som oftest, dem som kun har dem for at se farlige ud og det er jo netop der de rent faktisk bliver farlige. Men måske er der enkelte der får øjnene op for at de ikke alle er blodtørstige dræbermaskiner. :)

 

Tror ikke på at kørekort er vejen frem....jeg tror man skal straffe hårdt og konsekvent overfor dem der ikke er deres ansvar voksen....

 

Det at have hund, bil, kniv, ja selv en lægte nede fra byggemarkedet kræver at man kan finde ud af at omgås tingene med respekt både for genstanden(eller dyret) og for andre menneskers(og dyrs) velbefindende...

 

Tænk på at de fleste af dem der kører hasarderet allerede har et kørekort....

 

Hundeloven som den var før, lagde op til personligt ansvar...og de fleste kunne finde ud af at håndtere det...det er alle tumperne der ødelægger det for de ansvarlige, og dem bliver man ikke kvit med et kørekort...de køber bare hunden mere lyssky steder så....

Link til indlæg
Del på andre sites

Havde jeg haft Basse, havde jeg holdt mig langt væk. Det er helt sikkert.

 

Umiddelbart ser det ud til at det er okay typer bag den forening - kender kun få af navnene, men kun positivt.

 

Men hver gang man opfordrer til at mødes med en kæmpe flok muskelhunde, endda uden at overholde loven, bakker jeg totalt af. Jeg synes det er hamrende uansvarligt, og jeg forstår ikke pointen bag.

Der har også flere gange været demoer osv med en masse muskelhunde, utroligt at ingen af dem er endt galt og på forsiden af BT og EB. Jeg forstår det ikke.

 

 

og grundet visse af de mennesker der fører sig frem i de kredse, så er jeg generelt ikke imponeret. Når det kommer til MH-snak, synes jeg efterhånden det er gevaldigt svært at skille skidt fra kanel. Flere mennesker falder desværre for Fairdog og deres åndede metoder, useriøse pjat, og tendens til at ignorere al fakta, for en sukkersød historie.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej jeg tror faktisk ikke jeg ville støtte op om det. Det er ikke pga hundende, det er pga ejerens behov for konstant at gøre opmærksom på at de har en sød uskyldig vovse. Det er der behov for hele tiden at råbe " se mig min hund gør ikke noget " det kan godt være lidt trættende i længden.

 

For det første har jeg ikke selv den tanke at de spiser alle dem de kan komme i nærheden af, og for de mennesker der har, tror jeg ikke sådan en " demonstration " virker det mindste. De ville vel blot tænke " suk typisk " og for dem der er decideret skrækslagen for hunde ville alligevel holde sig langt væk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Nej jeg tror faktisk ikke jeg ville støtte op om det. Det er ikke pga hundende, det er pga ejerens behov for konstant at gøre opmærksom på at de har en sød uskyldig vovse. Det er der behov for hele tiden at råbe " se mig min hund gør ikke noget " det kan godt være lidt trættende i længden.

 

For det første har jeg ikke selv den tanke at de spiser alle dem de kan komme i nærheden af, og for de mennesker der har, tror jeg ikke sådan en " demonstration " virker det mindste. De ville vel blot tænke " suk typisk " og for dem der er decideret skrækslagen for hunde ville alligevel holde sig langt væk.

 

Den der tier samtykker...

 

og måske handler det i virkeligheden snarere om blot at vise at de er hunde og ikke frådende monstre...når jeg gladeligt viser Pablo og Victoria frem, handler det for mit vedkommende ihvertfald ikke om at sige "seeee...pussenusse sød" men om at vise at der ikke er hold i fordommene....

Link til indlæg
Del på andre sites

Var ikke med men har hørt om det. Synes egentlig idéen er god nok. Men hvis vi "almindelige" mennesker skal acceptere de hunde er det ikke nok at sådan en dag blivet afholdt. Så hedder det hundekørekort. De tiltrækker stadig, som oftest, dem som kun har dem for at se farlige ud og det er jo netop der de rent faktisk bliver farlige. Men måske er der enkelte der får øjnene op for at de ikke alle er blodtørstige dræbermaskiner. :)

 

Det fremhævede, det er jeg ikke enig med dig i. Jeg synes det ser ud som om mange af de typer ikke synes det er så spændende længere, efter at det er blevet lavstatus at have muskelhund. Og i øvrigt regner jeg heller ikke mig selv til den gruppe.

Jeg benægter ikke at den slags hundeejere findes, og at de desværre er alt for synlige i gadebilledet - men faktum er, at de såkaldte "muskelhunde" på mange måder er den perfekte familiehund for nutidsdanskere. De er mindre motionskrævende end de traditionelle familiehunde, Labrador Retriever, Golden Retriever og Schæfer, de er legesyge, nemme at aktivere og kræver ofte ikke meget andet end tæt kontakt til ejeren. Det gør dem velegnede til ejere, der dels ikke har tid eller energi til lange gåture, og som dels primært bruger hunden til at dække følelsesmæssige behov. Det er en type hundeejer, som der i denne tid kun bliver flere af. Det er derfor ikke realistisk at forvente en nedgang i populariteten af Bulldogs, Bull-and-Terriers og Mastiff-racer.

 

Tænk på at de fleste af dem der kører hasarderet allerede har et kørekort....

 

Jeg går selv ind for kørekort, men indrømmer at det er et godt argument :5up:

 

Men hver gang man opfordrer til at mødes med en kæmpe flok muskelhunde, endda uden at overholde loven, bakker jeg totalt af. Jeg synes det er hamrende uansvarligt, og jeg forstår ikke pointen bag.

Der har også flere gange været demoer osv med en masse muskelhunde, utroligt at ingen af dem er endt galt og på forsiden af BT og EB. Jeg forstår det ikke.

 

Det har du ret i, og det var også min første tanke. Men ud fra de klip, der har været på TV, så det ud til at være meget fredelige hunde, der var med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Jeg har allerede set flere billeder på FB, med ikke-godkendte mundkurve :)

 

 

Synes det er lidt sødt at du er så autoritetstro at du går op i mundkurvenes udformning....:engel:

 

 

Men jeg tager mine ord i mig igen så...hehe

Link til indlæg
Del på andre sites

Det fremhævede, det er jeg ikke enig med dig i. Jeg synes det ser ud som om mange af de typer ikke synes det er så spændende længere, efter at det er blevet lavstatus at have muskelhund. Og i øvrigt regner jeg heller ikke mig selv til den gruppe.

Jeg benægter ikke at den slags hundeejere findes, og at de desværre er alt for synlige i gadebilledet - men faktum er, at de såkaldte "muskelhunde" på mange måder er den perfekte familiehund for nutidsdanskere. De er mindre motionskrævende end de traditionelle familiehunde, Labrador Retriever, Golden Retriever og Schæfer, de er legesyge, nemme at aktivere og kræver ofte ikke meget andet end tæt kontakt til ejeren. Det gør dem velegnede til ejere, der dels ikke har tid eller energi til lange gåture, og som dels primært bruger hunden til at dække følelsesmæssige behov. Det er en type hundeejer, som der i denne tid kun bliver flere af. Det er derfor ikke realistisk at forvente en nedgang i populariteten af Bulldogs, Bull-and-Terriers og Mastiff-racer.

 

 

 

Jeg går selv ind for kørekort, men indrømmer at det er et godt argument :5up:

 

 

 

Det har du ret i, og det var også min første tanke. Men ud fra de klip, der har været på TV, så det ud til at være meget fredelige hunde, der var med.

 

Det er jeg glad for at høre :) jeg tror også mest problemet var akutuelt før loven trådte i kraft - nu er der jo langt færre muskelhunde, og nogle af dem bruger endda mundkurv.

 

Jeg har bare altid ment at det er manglende omtanke, når man forsøger at vise den gode side af hundene, ved at samle en masse af dem, uden at de kender hinanden i forvejen. Uanset hvordan man vender og drejer den, har en del af de jo forskellige typer aggressioner, og at sætte dem sammen med andre, er ikke at respektere det problem, sådan som jeg opfatter tingene.

 

Men er rigtig glad for at høre at der ikke umiddelbart har været nogle problemer!

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej jeg tror faktisk ikke jeg ville støtte op om det. Det er ikke pga hundende, det er pga ejerens behov for konstant at gøre opmærksom på at de har en sød uskyldig vovse. Det er der behov for hele tiden at råbe " se mig min hund gør ikke noget " det kan godt være lidt trættende i længden.

 

For det første har jeg ikke selv den tanke at de spiser alle dem de kan komme i nærheden af, og for de mennesker der har, tror jeg ikke sådan en " demonstration " virker det mindste. De ville vel blot tænke " suk typisk " og for dem der er decideret skrækslagen for hunde ville alligevel holde sig langt væk.

Jeg ville støtte op om det, fordi jeg sagtens kan sætte mig ind i hvordan det må være, at ens hund bliver forbudt og bliver så begrænset i sin hverdag. Jeg ville selv gøre alt hvad jeg kunne for at gøre opmærksom på at min hund altså ikke var farlig, hvis labradorer blev forbudt.

 

Og så er det møg synd for hundene, synes jeg. Hvis de fx. aldrig kan gå løse mere.

 

Men jeg synes jo så heller ikke det er voldsomt med opmærksomhedskrævende hundeejere og er heller ikke træt af det - så det kan jeg jo sagtens sidde og sige :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Det fremhævede, det er jeg ikke enig med dig i. Jeg synes det ser ud som om mange af de typer ikke synes det er så spændende længere, efter at det er blevet lavstatus at have muskelhund. Og i øvrigt regner jeg heller ikke mig selv til den gruppe.

Jeg benægter ikke at den slags hundeejere findes, og at de desværre er alt for synlige i gadebilledet - men faktum er, at de såkaldte "muskelhunde" på mange måder er den perfekte familiehund for nutidsdanskere. De er mindre motionskrævende end de traditionelle familiehunde, Labrador Retriever, Golden Retriever og Schæfer, de er legesyge, nemme at aktivere og kræver ofte ikke meget andet end tæt kontakt til ejeren. Det gør dem velegnede til ejere, der dels ikke har tid eller energi til lange gåture, og som dels primært bruger hunden til at dække følelsesmæssige behov. Det er en type hundeejer, som der i denne tid kun bliver flere af. Det er derfor ikke realistisk at forvente en nedgang i populariteten af Bulldogs, Bull-and-Terriers og Mastiff-racer.

 

 

 

Jeg går selv ind for kørekort, men indrømmer at det er et godt argument :5up:

 

 

 

Det har du ret i, og det var også min første tanke. Men ud fra de klip, der har været på TV, så det ud til at være meget fredelige hunde, der var med.

 

Nogen ville måske bruge det fremhævede, som argument for at loven har virket?

 

Nå til emnet. Jeg ved ikke rigtig hvilken effekt det har med sådan et arrangement. I hvert fald skulle det gøres mere synligt på forhånd, jeg havde fx. ikke hørt noget om det før nu. Derudover skulle de have et klart defineret formål. Det lugter lidt for meget af 'se min hund, den æder ingen. Derfor er loven forkert'. Tja, jeg ved ikke hvad der ville virke, men jeg tror ikke helt på denne model.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det fremhævede, det er jeg ikke enig med dig i. Jeg synes det ser ud som om mange af de typer ikke synes det er så spændende længere, efter at det er blevet lavstatus at have muskelhund. Og i øvrigt regner jeg heller ikke mig selv til den gruppe.

Jeg benægter ikke at den slags hundeejere findes, og at de desværre er alt for synlige i gadebilledet - men faktum er, at de såkaldte "muskelhunde" på mange måder er den perfekte familiehund for nutidsdanskere. De er mindre motionskrævende end de traditionelle familiehunde, Labrador Retriever, Golden Retriever og Schæfer, de er legesyge, nemme at aktivere og kræver ofte ikke meget andet end tæt kontakt til ejeren. Det gør dem velegnede til ejere, der dels ikke har tid eller energi til lange gåture, og som dels primært bruger hunden til at dække følelsesmæssige behov. Det er en type hundeejer, som der i denne tid kun bliver flere af. Det er derfor ikke realistisk at forvente en nedgang i populariteten af Bulldogs, Bull-and-Terriers og Mastiff-racer.

 

 

 

Jeg går selv ind for kørekort, men indrømmer at det er et godt argument :5up:

 

 

 

Det har du ret i, og det var også min første tanke. Men ud fra de klip, der har været på TV, så det ud til at være meget fredelige hunde, der var med.

 

I øvrigt er jeg rigtig enig i første del af dit indlæg. De store vogtende typer mener jeg ikke det er gældende for. Rent behov-mæssigt kræver de lidt mere ansvarlighed, og en lidt mere intens træning.

 

Men tager vi f.eks en voksen amstaff er det en rigtig en nem hund. Deres aktivitetsniveau drosler voldsomt ned, og jeg ville ikke kalde det for en meget aktiv hund. de kan uden tvivl trænes op til det, men som udgangspunkt er det en rigtig hyggehund som vil have et par gode gåture, og så bare være der hvor det sker.

De er meget sociale og kærlige, og kan finde sig i stort set alt, når blot ejeren er der.

De er ret bløde, og selvom folk tit tror andet, skal de ikke "knækkes" men er ret omgængelige i hverdagen.

 

Det er en rigtig god allround-hund, hvis man kan acceptere at mange af dem ikke kan med samme køn - og nogle slet ikke med andre hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
det dur jo ikke at ignorere gældende lovgivning :) Det skriger i hvert fald ikke ansvarlighed ;) (og her bliver vi så aldrig nogensinde enige).

 

 

Lidt ret har du...hehe...dumhed kan ikke ignoreres væk...desværre kunne et helt ekspertpanel godt...

 

Og når man afholder et arrangement burde man nok overholde loven, og derfor er vi nok mere enige end du tror...men til hverdag mener jeg man skal byde hundene et liv der indebærer lidt mere end 2m snor og lectermasken...

Link til indlæg
Del på andre sites

Nogen ville måske bruge det fremhævede, som argument for at loven har virket?

 

Det har jo ikke noget med loven at gøre. Det er fordi "muskelhunde" er blevet synomymt med en "Connie og Brian-hund".

Ligesom tramp stamps/amager nummerplader - først var det vildt hot, så blev det lavstatus. Sådan går det med ting, der ikke har anden funktion end prestige.

Link til indlæg
Del på andre sites

Amstaff specialty har været afholdt i flere år, uden at de frådende monstre har ædt hinanden...;-)

 

Men så er der vel også tale om velfungerene, modne og ansvarlige ejere som ved hvad det drejer sig om?

 

Og ikke de der Br.. øhm, MUhammed-typer som det væltede frem med på et tidspunkt. De skulle partout vise hvor søde og uskadelige deres hunde var, og det virker ikke altid helt efter hensigten.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville støtte op om det, fordi jeg sagtens kan sætte mig ind i hvordan det må være, at ens hund bliver forbudt og bliver så begrænset i sin hverdag. Jeg ville selv gøre alt hvad jeg kunne for at gøre opmærksom på at min hund altså ikke var farlig, hvis labradorer blev forbudt.

 

Og så er det møg synd for hundene, synes jeg. Hvis de fx. aldrig kan gå løse mere.

 

Men jeg synes jo så heller ikke det er voldsomt med opmærksomhedskrævende hundeejere og er heller ikke træt af det - så det kan jeg jo sagtens sidde og sige :-D

 

Jeg synes også det er synd for hundene at de skal gå med mundkurv og aldrig må gå løs, det er jo ikke sådan et hundeliv skal være. Det er ikke fair. :(

 

Men jeg tror mange hundeejer til den type hund er blevet lettere parnoide og føler sig voldsomt trådt på, egentlig med god grund.

 

For nogen tid siden da jeg gik med Teitur mødte vi en dame med en ammstaffligende hund, og jeg trækker Teitur til siden, ikke fordi det er en ammstaff, men af almindelig høflighed og fordi jeg ikke kunne se om det var en han eller hun og Teitur brød sig bestemt ikke om at hilse på herrehunde i snor. Lige da jeg trækker til side, råber hun " den gør sku ikke noget bare fordi det er en kamphund " øh det har jeg da hellere aldrig sagt. Rolig rolig.

 

Altså det VIRKER som om mange har et behov for at bevise at deres hund ingenting gør, sagtens kan lege med alt og alle og sidde i en rundkreds med små børn, hvortil jeg tænker at det har jeg for det første aldrig sagt den ikke kunne og selv hvis den ikke kunne ville det også være fair. Ikke alle hunde kan med andre hunde eller små børn for den sags skyld.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Men så er der vel også tale om velfungerene, modne og ansvarlige ejere som ved hvad det drejer sig om?

 

Og ikke de der Br.. øhm, MUhammed-typer som det væltede frem med på et tidspunkt. De skulle partout vise hvor søde og uskadelige deres hunde var, og det virker ikke altid helt efter hensigten.

 

Men hvis man tager udgangspunkt i fordommen om at de her hunde er frådende monstre, burde amstaff specialty være en umulighed....eller Millans(ja han er ikke så fed) Pitbulls der bor sammen i hans compound...for så er ejeren ikke et parameter der skal regnes med jo...

 

Jeg tror de fleste af de der muhammedBrian-typer der vil skide på om folk synes deres hund er sød...men det er jo ligemeget hvilken race de har...da jeg var knægt havde den lokale narkoman to schæfere...tror ik du skal regne med han ville vise sig til muskelbasse-dagen...(og det er næppe fordi hans hunde ikke er muskelbasser..:mrgreen:):-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Men hvis man tager udgangspunkt i fordommen om at de her hunde er frådende monstre, burde amstaff specialty være en umulighed....eller Millans(ja han er ikke så fed) Pitbulls der bor sammen i hans compound...

 

Jeg tror de fleste af de der muhammedBrian-typer der vil skide på om folk synes deres hund er sød...men det er jo ligemeget hvilken race de har...da jeg var knægt havde den lokale narkoman to schæfere...tror ik du skal regne med han ville vise sig til muskelbasse-dagen...:-D

 

Frådende monstre eller ej, så ER de opdrætter med henblik på aggressioner, og de ligger altså fortsat i flere af dem. Deraf problemet med alle de blandinger, for ingen aner hvilket ophav de har.

 

Jeg siger ikke at de er frådende monstre, men nogle af dem tåler ikke hunde af samme køn. og nogle tåler slet ikke hunde, og det skal respekteres.

 

Til specialty, vader de så også bare ind og slipper en masse voksne hunde løs, og satser på at alt går fint? For så vil jeg nok mene at de er ret så gakkede.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...