Hop til indhold

Ringtræningstråden


Gæst
 Share

Recommended Posts

Er dommerne hos jeres racer meget strikse med, at hunden ikke må hilse på vedkomne?

 

Hos os er de dommere, vi har været ud for, rigtig gode til at komme hen og hilse på hundene, inden de går i gang, så er det lidt nemmere at få hunden til at fokusere. Personligt har jeg det sådan, at Martha skal også synes, at det er sjovt at være ringen, for ellers bliver det noget møg! Det ses hver gang, at en mastiff ikke gider, og når de ikke gider, så er der ikke så meget at stille op, for man kan altså ikke hale en så tung hund rundt og stadig se pænt ud. Derfor gør jeg meget ud af, at Martha skal synes, det er sjovt/hyggeligt fremfor måske helt perfekt.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 51
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

  • 1 month later...

Jeg er jo en af de der sofa mennesker :mrgreen:

 

Ai jeg har gået en smule til ringtræning - og så øver vi herhjemme.

 

Hvad er stacke? Er det når man stiller dem (flytter på benene) og free er når man stiger "stå" og så stiller hunden sig?

 

Jeg har det bedst med at stille Aslan - men det er fordi så har jeg det i hænderne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Er dommerne hos jeres racer meget strikse med, at hunden ikke må hilse på vedkomne?

 

 

Altså 2 skuer. 3 udstillinger og det var kun i vejen at dommeren ikke hilste.

Vi skulle også selv vise tænder på hunden, hvilket jeg så bag efter undre mig over hvorfor ALLE dommere ikke bare beder en om at vise tænderne....... så slipper de jo for savl :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har aldrig gået til ringtræning.... og har udstillet (på skuer og udstillinger) lige omkring 10 gange - så aner intet om emnet. Men da jeg er meget optaget af eksteriør og hvordan det indvirker på hundens "mekanik" er jeg nødt til at..... blande mig i den her tråd :mrgreen: Vores udstillingsresultater er ikke gode - men jeg har altid været glad for måden, hun har vist sig i ringen.

 

Jeg freestander Vilyaen - men har også lært hende, at jeg kan flytte et ben, hvis det er nødvendigt. Derudover har jeg trænet ekstremt meget impulskontrol, så jeg kan ligge godbidden foran hende og så er opgaven bare "stå stille og kig på godbidden" uanset, hvad der sker.

 

534392_3704087400642_94222843_n.jpg

 

 

Til forskel fra dette - der netop giver en hund, der "læner" sig bagud...

 

254821_10151091339658847_174324670_n.jpg

 

 

 

Mht. dommer-aproach, så er det her noget nær mit ideal for en voksen hund (at hun så ikke står korrekt... tja):

 

547162_4490774867337_430326174_n.jpg

 

 

 

Løb har jeg trænet ved at indlære kommandoen "trave" - dels ved siden af cyklen og dels i frit løb, altså helt væk fra mig, netop for at undgå at hun kigger op på mig under løb. BC'er skal sænke hovedet, når de traver, så en hund, der kigger op vil ødelægge både toplinie og bevægelse. Bevægelsen skal være lang og jordvindende og poterne skal løftes minimalt fra jorden.... På disse billeder kom vi direkte fra LP3 ringen, skiftede halsbånd og gik ind i udstillingsringen (og ja - det var meget, meget varmt :mrgreen:). Jeg mangler så stadig at finde ud af, hvordan jeg får den rigtige fremdrift uden at hun mister det jordvindende.... (eller sparker al energien bagud - ses på "spark bagud" istedet for stræk frem - hvilket får hende til at falde på forparten) Så indtil videre traver vi pæææænt og ordentligt.

 

224330_4490778107418_1115334763_n.jpg

 

 

 

561898_4490774427326_982562962_n.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 months later...

Velkommen til 3013 :mrgreen:

 

Vi har holdt en lang pause ind over julen, men her i januar skal vi af sted til træning. Jeg har bestemt, at vi skal til træning hver uge, og jeg vil skifte mellem at træne med Hugo og Flo.

 

Når træningen så rykker udenfor i foråret, så tager jeg begge med, så den ene venter i bilen, mens den anden træner.

 

Mit fokus med Flo er at hygge os have det sjovt. Hun var i løb (ikke højløbsk) til en udstilling i november, og der var hun rigtig gal på de andre hunde. Det kom ud af det blå, og det var sgu ikke specielt morsomt. Så nu træner vi, at det skal være sjovt og hyggeligt, og de andre hunde skal ikke for tæt på. Så håber jeg, hun kommer til at hygge sig igen. Hun skal formentlig med til DKK og klubudstillinger i årets løb, når tid/penge er til det.

Hjemme træner jeg dagligt lige lidt stå og vise tænder.

 

Med Hugo er fokus på at holde kontakten og ikke trække armen af mig. Han er ret sød til at stå, men han er jo lidt lømmelalder-agtig, så han vil hellere lege/fjolle end løbe pænt. Han kommer ikke med ud lige pt. Han bliver junior her i januar, så han har god tid. Måske skal han med hen over sommeren til klubudstilling.

Hjemme træner vi stå og vise tænder. Jeg stiller ham også altid lige op en-to gange og løber lidt frem/tilbage, når jeg lufter ham i snor.

 

Vil se om jeg kan få lidt billeder snart (læs: når det ikke tisser ned.)

 

Hvordan med jer andre? Hvad og hvordan ser det ud hos jer?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo, men jeg er gået i tænkeboks om Maggie overhovedet skal have en udstillings"karriere" udover et par enkelte skuer her og der
Tror du ikke bare hun skal have lidt tid? Hvad siger opdrætter? Kan hendes svagheder nå at rette sig, eller er det fordi du ikke har lyst?

 

Snart håber jeg - mine forældres kommende hvalp bliver (forhåbentligt) født i denne uge :x: manden skal udstille, han er fyr og flamme, læser og studerer youtube :5up:
Hvad er det nu for en race? Jeg gør også meget i youtube :oops:
Link til indlæg
Del på andre sites

Vi bøvler jo gevaldigt med det der tandvisning, som hun ikke gider - på trods af masser af træning.

Der er grænser for mange gange, jeg orker at få bemærkningen "mangler meget ringtræning", når vi har gået til ringtræning siden hun var 3 måneder gammel.

 

Ren udviklingsmæssigt kan der sagtens gå 1 års tid mere, før hun er helt klar

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad er det nu for en race? Jeg gør også meget i youtube :oops:

 

Welsh terrier - en trimmerace, hvilket gør det besværligt og rigtigt dyrt at udstille (noget med at welsh er ekstra vanskelig at trimme). Har muligvis bevæget mig ud ad en forkert tangent, så sådan nogle klodser, man kan stille hunden på, men nogen har hvisket mig i øret, at de er brutale :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
Vi bøvler jo gevaldigt med det der tandvisning, som hun ikke gider - på trods af masser af træning.

Der er grænser for mange gange, jeg orker at få bemærkningen "mangler meget ringtræning", når vi har gået til ringtræning siden hun var 3 måneder gammel.

 

Ren udviklingsmæssigt kan der sagtens gå 1 års tid mere, før hun er helt klar

HAr du prøvet forskellige måder at vise tænder på? Lader du gæster osv prøve?

 

Vi har gjort det meget i hånden over øjnene-agtigt. sådan gør dommerne tit på de små hunde..men så her i efteråret kom der en dommer som var meget forsigtig og gjorde det forsigtigt fra siden..Alle mine trak sig en lille smule..så det har vi nu trænet med dem..

Mange af dommerne (mandlige) lugter af barbersprit på hænderne, så vi har trænet med forskellige lugte..Kan det være lugt hun reagerer på?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
Welsh terrier - en trimmerace, hvilket gør det besværligt og rigtigt dyrt at udstille (noget med at welsh er ekstra vanskelig at trimme). Har muligvis bevæget mig ud ad en forkert tangent, så sådan nogle klodser, man kan stille hunden på, men nogen har hvisket mig i øret, at de er brutale :oops:
:shock:

det gør du bare ikke :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

HAr du prøvet forskellige måder at vise tænder på? Lader du gæster osv prøve?

 

Vi har gjort det meget i hånden over øjnene-agtigt. sådan gør dommerne tit på de små hunde..men så her i efteråret kom der en dommer som var meget forsigtig og gjorde det forsigtigt fra siden..Alle mine trak sig en lille smule..så det har vi nu trænet med dem..

Mange af dommerne (mandlige) lugter af barbersprit på hænderne, så vi har trænet med forskellige lugte..Kan det være lugt hun reagerer på?

 

Hun er specielt ikke glad for mandlige dommere.

 

Gæster får vi ikke så mange af, men jeg har allieret mig med en af mine DCH-trænere, som kigger tænder på hende flere gange i løbet af en træningstime.

Lige bortset fra en enkelt (som opdrætter tervueren) er der ingen på holdet, som jeg stoler nok på til at kigge på hende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hopsa, så blander jeg mig da her hvor jeg i det mindste ved hvad jeg taler om ;-)

 

Jeg udstillede meget lidt sidste år, brugte foråret på at lave et par titler mere på min tæve og hendes lillebror blev DKCH, resten af året er brugt på hvalpe. I 2013 skal der ikke laves hvalpe så det burde kunne lade sig gøre at få udstillet noget mere, men jeg vil ikke starte mine hvalpe på en indendørsudstilling, så vi skal næppe afsted før Roskilde.

I stedet skal min mors franske bulldog i juniorklasse i år, hun starter på en klubudstilling i Slagelse og så kommer hun sikkert osse med til Roskilde. Jeg har meldt hende til skue i kreds 2 hvor min mor skal prøve at stille hende. Jeg forærede hende et stort trimmebord til jul og kommanderet hende til at fodre hunden med ørred når den står der - det giver nemlig 2 ting, hunden blir gladere for bordet og den får lidt mere sul på kroppen :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
Nå for søren....altså baby Lucca er ikke født endnu (hvorfor er det brutalt? ville lave dem af de der baby-puslespil-tæpper).
Søg på happy legs på google..SÅ kan du lære fidusen ved at bruge dem...

Jeg ville aldrig drømme om at bruge den slags..men jeg bruger jo hellere ikke hverken tegnestifter eller spark i røven på hunden for at øge drivet... Det kan gøres meget bedre med humane metoder det andet stinker for meget af Cesar Milan

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi bøvler jo gevaldigt med det der tandvisning, som hun ikke gider - på trods af masser af træning.

Der er grænser for mange gange, jeg orker at få bemærkningen "mangler meget ringtræning", når vi hr gåemrt til ringtræning siden hun var 3 måneder gammel. m

 

Ren udviklingsmæssigt kan der sagtens gå 1 års tid mere, før hun er helt klar

Nej, det kan jeg godt se. Har ikke lige nogen fif , men Janni har skrevet lidt. Jeg sætter jo bare hurtigt et ord på (teeth) , så de ved hvad det handler om. På den måde kan mine forvente at blive rodet i kæften, hver gang de hører teeth :

jojo :mrgreen:

 

Forresten Mette udstiller du kun i DK?

 

Welsh terrier - en trimmerace, hvilket gør det besværligt og rigtigt dyrt at udstille J(noget med at welsh er ekstra vanskelig at trimme). Har muligvis bevæget mig ud ad en forkert tangent, så sådan nogle klodser, man kan stille hunden på, men nogen har hvisket mig i øret, at de er brutale :oops:
Link til indlæg
Del på andre sites

Søg på happy legs på google..SÅ kan du lære fidusen ved at bruge dem...

Jeg ville aldrig drømme om at bruge den slags..men jeg bruger jo hellere ikke hverken tegnestifter eller spark i røven på hunden for at øge drivet... Det kan gøres meget bedre med humane metoder det andet stinker for meget af Cesar Milan

 

Blødt skumgummi, ikke bøffe hunden op, men lære den at gå op på dem...er det stadig Milan :oops: (stakkels Isak, han har hoppet lidt rundt på mine klodser)

Link til indlæg
Del på andre sites

Kunne ikke få lov at skrive mellem quotes på tab'en ...Nej Petrine, du må ikke bruge sådan en himstregims, for guds skyld. Det er så synd, synes jeg. Jeg har været i Sverige og udstille, oghåber vi kan komme lidt mere ud i år.Satser på noget Tyskerland.

 

Jeg får seriøst en nedsmeltning af denne her tab-bunke-møgbras!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
Blødt skumgummi, ikke bøffe hunden op, men lære den at gå op på dem...er det stadig Milan :oops: (stakkels Isak, han har hoppet lidt rundt på mine klodser)
Nej men jeg ved ikke hvad du vil bruge dem til hvis ikke du gør det på den rigtige måde..altså planter hunden på klodserne med benene i den rette position..en snor om halsen fæstnet stramt til galgen..Så snart hunden bevæger sig vælter klodsen. hunden falder ned af klodsen (tror sikkert den ryger mere end 10 cm) og snoren strammes så dne nu også tror sig kvalt..I mine øjne ondskab..Husk så at øve hunden skal løftes i snoren samt halen fra gulvet og op, og ned igen.. Og helst gå med så stram line i ringen at forbenene ikke rører..Men det sidste vil jeg tro kommer af sig selv..Mange af de små terrier kan ikke døje den der går foran
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
Kunne ikke få lov at skrive mellem quotes på tab'en ...Nej Petrine, du må ikke bruge sådan en himstregims, for guds skyld. Det er så synd, synes jeg. Jeg har været i Sverige og udstille, oghåber vi kan komme lidt mere ud i år.Satser på noget Tyskerland.

 

Jeg får seriøst en nedsmeltning af denne her tab-bunke-møgbras!

Sig til hvis du vil have nogle tips om de gode udstillinger:mrgreen: mit konstante skriveri til diverse kennelklubber har nu endelig givet pote..Nu skriver de selv til mig når de ændrer reglerne for champions... og der er mange steder nu hvor man kun skal have et cac :engel:
Link til indlæg
Del på andre sites

Nåååå - de andre hunde har 'felt', hvor de markerer med en pote, på en ting, jeg ville så lave de her klodser (havde ikke fattet, at de er løse, mine vil jeg lime) i fast skumgummi, og så lære hunden selv at gå op og så belønne for at stå, hvis han skvatter ned...ikke 10 cm, 2 cm max.

 

Hvordan lærer I dem at stå? (og nb, kan jo være Lucca bliver grim og får skæv hale)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...